Частни училища - информативна тема 6

  • 68 405
  • 808
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 19 932
Каква е целта на този линк, всички знаем ЕГ Ловеч като най-старата езикова гимназия у нас? Не разбрах идеята, наистина. Peace Вероятно подобните гимназии в страните ни съседки са доста по-нови, но аз просто споделих, че има такива като образователна институция в отговор на написаното, че няма..А не дали са с такава дългогодишна история и традиции като ЕГ Ловеч.

# 196
  • София
  • Мнения: 5 782
Русалка, благодаря за информацията. Явно в Румъния вече има НЕГ или някакъв еквивалент. В Сърбия, Хърватия, Словения и Гърция нямаше АЕГ поне до преди няколко години. Peace

Благодаря за линка от Ловешката гимназия и АК преди това.   bouquet

# 197
  • Мнения: 7 683
В Питагор, когато ги попитах как да готвим детето, ми отговориха че не искат "напомпани" предварително деца, подготовката в детската градина била достатъчна. Спазиха си думите и не ни приеха.

Но защо не ви приеха - защото детето е много напред с материала ли или защото, както писахте по-напред, сте били седма резерва и просто не е имало седем отказали се от приетите деца?

Т.е. отказват ли прием само защото детето е много напред с материала? Не е за вярване.

А това е направо страхотна идея:
Последната ми "умна" мисъл  Party  Има ли тема за частни кооперативи тип занималня за деца 1-4 клас? Реално ако се кооперират 3-ма родителя и запишат децата си в стандартното държавно училище (което не е задължително да е лошо), със спестените пари от такси 3*9000=27000 могат да си намерят супер учител на половин работен ден да гледа и учи децата след училище. Получава се наистина индивидуален подход за всяко дете, може да води децата по музей, представления, да води по 2-20 часа седмично състезателна математика  Praynig. След 4-ти клас в СМГ и мечтата на повечето родители е сбъдната. Въобще не виждам никакви негативи а само ползи. Интересно ми е защо никъде не съм чул за подобно нещо.

Жалко, че вашето дете е по-голямо, иначе щях сериозно да обсъдя с Вас възможността  да се кооперираме по предложения от Вас начин.

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 13:48 от Татко Мецан

# 198
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Русалка, визирах по-западноевропейски държави, за Румъния и Сърбия действително нямам информация.
Може би е разбираемо да няма ЕГ във Франция, Германия, Италия... макар че за Италия ми е странно - техният език далеч не е международен.

# 199
  • Sf
  • Мнения: 977
На 5 годишна възраст децата вече могат да пишат, да четат, да смятат...

Въпрос1:Скучаят ли по напредналите деца в ПУК и първи клас? Когато детето вече предварително е усвоило по голямата част от материала какво прави в час? Основно ме интересува за СС, но може да споделите и за други училища.

Въпрос2: Този тип задачи покриват ли се някъде в училищния материал от ПУК до 2-3клас? Примерно обемните задачи ако липсват части от фигура колко части липсват? Да се прерисува огледално дадена фигура, да се каже кое от 4-те зарчета е излишно...

Отзад напред.
2. Според мен такъв тип задачи като Азбуката на мисленето нямат общо с училищната програма, те са си за общо развитие. Дори да има подобни в учебниците, на тях не се акцентира.
1. Зависи в какъв смисъл е напреднало детето. Ако умножава наум трицифрени числа, сигурно госпожата в 1 клас ще се затрудни да го занимава. Как се решава подобен казус, който определено не е често срещан, сигурно зависи от училището.

Въобще си мисля, че един родител се вглежда и вслушва в собственото си дете и следва естествените му наклонности. Ако детето се интересува от история, то може да се яви в ПУК със знания за Априлското въстание и всички български царе. Това прави ли го напреднало? Очевидно, да. Скучно ли му е в училище? Може да му е скучно в час по история, пак опираш до учител. Но мисълта, че на детето ще му е скучно, ще те спре ли да задоволиш естественото любопитство на едно 5-годишно дете към определена тема?

Но целенасоченото "помпане", както го нарече, според мен е безсмислено. Има толкова много неща извън училищната програма, на които можеш да научиш детето преди училище. За какво ти е да го учиш по програмата за 1-2-3 клас, ако то самото не проявява някакъв специален интерес.

Възниква въпросът, напомпаните деца напреднали ли са? При условие че след 1-2 години техните връстници ще се изравнят с тях по знания и умения, придобити по естествен път, на подходяща възраст. Двойно загубено време е това.

# 200
  • София
  • Мнения: 333
Ние кандидатствахме в 2 училища: Питагор и СС. В Питагор, когато ги попитах как да готвим детето, ми отговориха че не искат "напомпани" предварително деца, подготовката в детската градина била достатъчна. Спазиха си думите и не ни приеха.

Без да претендирам за изчерпателност ще дам пример с нашия случай. Тъкмо се прибирам от СС, дъщеря ни бе на изпит в началото на февруари, има пълния брой точки както стана ясно днес ( 97 от 97 възможни) и сме я записали; в контекста на предшните дискусии не мисля, че има смисъл СС да чакат всички деца да минат на изпит преди да ни кажат, че е приета.
В Питагор положението е подобно и беше класирана трета (има 160 от 165 точки); от Питагор ми се обадиха, за да ме подканят да я запишем и бяха много мили като ни обясниха колко много биха искали ученичка като нея и би била добре дошла в училището и на по-късен етап.. Не знам дали високият резултат е показателен за "напомпано" дете или не, и дали Питагор разчитат и на субективното мнение на психоложката, но е факт  , че я приеха и там!

В крайна сметка смятам, че за всеки родител неговото дете е иделно и малко или много сме разочаровани, когато другите не го оценят; най-вероятно това е причината за разгорещените дискусии тези дни!

# 201
  • Мнения: X
.

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 21:56 от Анонимен

# 202
  • Някъде Там
  • Мнения: 483
А рекламните им агенти да ни обвиняват в злоба. hahaha Изобщо не ми пука.
hahaha  hahaha  hahaha
Явно доста ти ПУКА щом се включваш на всяка страница с коментар за това  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint  Outta Joint


Ние кандидатствахме в 2 училища: Питагор и СС. В Питагор, когато ги попитах как да готвим детето, ми отговориха че не искат "напомпани" предварително деца, подготовката в детската градина била достатъчна. Спазиха си думите и не ни приеха.

Без да претендирам за изчерпателност ще дам пример с нашия случай. Тъкмо се прибирам от СС, дъщеря ни бе на изпит в началото на февруари, има пълния брой точки както стана ясно днес ( 97 от 97 възможни) и сме я записали; в контекста на предшните дискусии не мисля, че има смисъл СС да чакат всички деца да минат на изпит преди да ни кажат, че е приета.
В Питагор положението е подобно и беше класирана трета (има 160 от 165 точки); от Питагор ми се обадиха, за да ме подканят да я запишем и бяха много мили като ни обясниха колко много биха искали ученичка като нея и би била добре дошла в училището и на по-късен етап.. Не знам дали високият резултат е показателен за "напомпано" дете или не, и дали Питагор разчитат и на субективното мнение на психоложката, но е факт  , че я приеха и там!

В крайна сметка смятам, че за всеки родител неговото дете е иделно и малко или много сме разочаровани, когато другите не го оценят; най-вероятно това е причината за разгорещените дискусии тези дни!

Gaja благодаря за полезния и интересен коментар   bouquet
А знаеш ли дали може да се види работата на детето в Питагор, има ли срок там или не дават?

# 203
  • София
  • Мнения: 5 452
Въпрос1:Скучаят ли по напредналите деца в ПУК и първи клас? Когато детето вече предварително е усвоило по голямата част от материала какво прави в час? Основно ме интересува за СС, но може да споделите и за други училища.

Въпрос2: Този тип задачи покриват ли се някъде в училищния материал от ПУК до 2-3клас? Примерно обемните задачи ако липсват части от фигура колко части липсват? Да се прерисува огледално дадена фигура, да се каже кое от 4-те зарчета е излишно...

Отговор 1: Не, не скучаят.
Отговор 2: Не се покриват. Пишат думи, изречени, правят диктовки, задачки по математика, по английски доста пишат /думи и цели изречения още в ПУК/.

# 204
  • Мнения: X
.

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 21:56 от Анонимен

# 205
  • София
  • Мнения: 333
А знаеш ли дали може да се види работата на детето в Питагор, има ли срок там или не дават?

Съжалявам, но не съм питала за това ( или не си спомням да съм питала Sad ).
Така или иначе половината изпит в Питагор е при психоложката и аз присъствах в стаята, макар и встрани, и чух какво я питат, съответно човек добива представа и как се справя детето като си го познава. От това, което чух по време на изпита в Питагор, а и това, което видях днес в СС, смятам, че задачите, които им дават на изпитите и на двете места са много опростени варианти на това, което има в "Азбука на мисленето"; дечица, които се справят с Азбуката (дори и само с първата книжка) не би следвало да се затруднят значително с изпитите. Важно обаче да се отбележи, че задачите са много разнообразни и категорично не е само логика, но звуци, звуков анализ, финна моторика, рисуване, ляво/дясно.

# 206
  • Мнения: X
.

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 21:56 от Анонимен

# 207
  • София
  • Мнения: 10 825
"Моливко" не са ли една от системите по които работят в детските градини? Мисля, че така се казваше поредицата в нашата градина

# 208
  • Мнения: X
.

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 21:56 от Анонимен

# 209
  • Някъде Там
  • Мнения: 483
А знаеш ли дали може да се види работата на детето в Питагор, има ли срок там или не дават?

Съжалявам, но не съм питала за това ( или не си спомням да съм питала Sad ).
Така или иначе половината изпит в Питагор е при психоложката и аз присъствах в стаята, макар и встрани, и чух какво я питат, съответно човек добива представа и как се справя детето като си го познава. От това, което чух по време на изпита в Питагор, а и това, което видях днес в СС, смятам, че задачите, които им дават на изпитите и на двете места са много опростени варианти на това, което има в "Азбука на мисленето"; дечица, които се справят с Азбуката (дори и само с първата книжка) не би следвало да се затруднят значително с изпитите. Важно обаче да се отбележи, че задачите са много разнообразни и категорично не е само логика, но звуци, звуков анализ, финна моторика, рисуване, ляво/дясно.


  bouquet благодаря. Права си че присъстваме при психоложката, но въпреки това не знаем и не виждаме какви оценки слага. За звуците и звуковия анализ - да знам. Моето дете има проблем със шушкавите звуци и ходи на логопед, но все още бърка някои звуци къде се намират, затова ми е интересно оценяването. А и при самата учителка не пускат не знам тя просто го е гледала дали се вписва в обстановката и му давала задачки или нещо друго?


Отговорих на питане. А ти пък следиш всеки мой коментар по темата. Което е повече от показателно.  hahaha hahaha hahaha  причината ти е ясна.

Да Bliss следя те затова вземи се скрии  Joy и прочети назад коментарите има критики от учещи в СС - явно ги пропускаш покрай самолюбието си и в бързането си да оплюваш  без доказателства Stop
Но пък за това си много права че градинското обучение не е достатъчно - по лични причини си взехме учебниците от детската и мога да кажа че са елементарни и нямат нищо общо с Азбука, Крокотак и т.н.. те са да съставиш елементарни изречения по картинка, да броиш до 10 и т.н.
За бъдещите кандидати бих ги посъветвала да си проверят по какво учат в детската и да отворят споменатите книжки по които се готвят явно повечето деца извън детската.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт