Частни училища - информативна тема 6

  • 67 502
  • 808
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 13 331
От прочетеното в предната тема останах с неприятното впечатление, че едва ли не деца от държавни детски градини нямат шанс за СС, ПБ или Питагор; изпита е като за НАСА а не за ПУК; трябва подготовка поне 12м преди това; трябват сериозни визитки (и аз имам визитка, ама сигурно не пише правилните неща на нея  Laughing).
Е, чак пък толкова. (Детето ми е в Питагор.) Не се е готвило по никакъв начин за изпита. Посещаваше детска градина без лиценз, в която 5-6 годишните бяха заедно с 2-годишните. Не познавам въпросните помагала на НУКК, логически задачи беше виждало в "Бърборино" и активните карти "100 игри за деца на път". Нито можеше да чете, нито да смята.
Разбира се, има го и факторът, че когато кандидатства м.г., напливът беше малко по-малък.

Визитки не сме давали, а и не сме много известни. Дори написах в родителската анкетна карта на въпрос "какво очаквате от обучението в това училище", че оптимално за мен е по Марк Твен - "никога не допуснах училището да попречи на образованието ми", т.е. постарах се да оставя максимално лошо впечатление Simple Smile

Между другото, аз съм против изпитите за толкова малки дечица.
Смятам, че твърде много неща са в резултат на случайността, на сбор от външни фактори (например брой кандидати) и психологическия им комфорт/дискомфорт в точно този ден и час. В общи линии съм против изразеното състезателно начало преди 10-12-годишна възраст.

Относно комфорта на моето дете, което не е от най-адаптивните, не съм му представяла "препитването" като изпит и изобщо като нещо жизненоважно, казах "отиваме да разгледаме училището и те теб, да видим дали ще се харесате" и така.
Алтернативите ни бяха близки държавни училища, не сме кандидатствали в друго частно, тъй като не ни устройват като локация и/или други причини.

# 46
  • Мнения: X


Относно останалата част. Големият ми син не е решавал нищо допълнително и въпреки това е в "Света София", наистина влезе преди 4 години, но напливът и тогава не беше малък. Опитвам се да се сетя дали по някакъв повод са ни искали информация за това какво работим, но не мисля, че е имало нещо подобно.... а на моята визитка би трябвало да пише "домакиня" ако имах такава Tired

4 г. са много и ти гарантирам, че има сериозни да не кажа драстични разлики. А темата за визитките беше заради претенциите на училището, че приема само с изпит и са нужни знания САМО от материала от ДГ. А всъщност има доста изключения за прием без изпит на точните, снабдени с визитки хора (визитка беше образно казано). И не искам да ме разбираш погрешно, не е лично. На твоята визтка може да пише "Домакиня", но общия профил на семейството да е в таргета на СС. Предполагам разбираш за какво говоря. Не е нужно всеки път да се вади дума от контекста и да започне да се разсъждава.

Моята дъщеря е също от държавна градина, от която не съм доволна по отношение заниманията и уроците.  Допълнително в къщи минахме целия Моливко (те в градината са по системата Изкуства), целия Крокотак и първата книжка от Азбука на мисленето. Прояви определено математически наклонности.

Определено и аз вече съм противник на тези така наречени подбори на ЧУ-та в тази възраст 5-7 г. Видях как се отрази това на детето ми. Освен това смятам, че за едно едночасово интервю психолога НИЩО не може установи за едно дете. И смятам, че ако иска един не дотам добронамерен или примерно не в добро настроение човек може в такъв момент да притесни и стресира и най адаптивното дете. Доста странни и силно нехарактерни за дъщеря ми неща се случиха след срещите й в СС. За СС смятам, че начина им на класиране няма никаква логика и присъства силно субективния елемент след като не са изнесени резултати на ВСИЧКИ деца едновременно както в Питагор. Как разбират в първата седмица от подбора, че дете което отхвърлят в момента е по зле от всички останали деца, които още не са се явили до края?

# 47
  • Мнения: 50 729
За начално училище, надявам се и ние да останем доволни. В план са ни задължително и съботните курсове на СМГ.
Аз това искам да избегна....надявам се избора ни (и ако е приета) да елиминира нуждата от допълнителни такива курсове поне до 6ти клас (а ако може и тогава). В крайна сметка като ще се плащат едно 4000-4500 EUR на година трябва да има полза, а не загува на време (на детето докато е в у-ще) и пари.

Постът от цитата показва едно дълбоко неразбиране на характера на курсовете в СМГ. Тези курсове не са подпомагане на изоставащи и несправящи се деца. Не са за наваксване на пропуснат материал и за подготовка за изпити. Това са курсове, на които се преподава съвсем различен материал, предназначен за напреднали и желаещи да ходят по състезания деца. Никое училище (било то ДУ или даже най-прочутото ЧУ) не преподава масово материала от тези курсове, защото той не е по силите и желанието на масата деца. Та където и да ви приемат ако искате да ходите по състезания няма да избегнете някаква форма на допълнителна подготовка.

Цитат
И аз го разбрах точно по същия начин като теб. Ето един татко каза, изрешавали Азбуките, Кротокак, Моливко и въобще едно кашонче книжки и въпреки всичко са седма резерва в Питагор. Явно изпитите за ПУК са наистина като за НАСА или като за ЦЕРН.

Вече години пишеш тук и все още се впечатляваш от разни изхвърляния и в резултат се лашкаш насам-натам във вижданията си Joy А всъщност би трябвало да пресяваш и анализираш повече. Много от неуспелите обичат да говорят неща като това в цитата. Да, ама не се знае дали това не е образно казано, да не говорим че и не е важно колко си решил, а какво си усвоил. Ако всъщност родителят е решавал, а детето просто е гледало и кимало с глава ефектът може и да е нулев. Само дето родителят се е заблуждавал, че правят голяма подготовка. Та чуй и мнението на други хора, които пишат как децата им са приети без да са решили кашонче сборници Mr. Green

# 48
  • Мнения: 13 331
За съжаление единственият начин за избягване на изпитите в ранна възраст и/или корупционните практики е финландският модел - всички училища да са еднакво, или поне достатъчно добри. При сегашните големи разлики, може да се поспори дали изпитът, висенето нощем пред оградата на училището, или бутането на рушвети и връзки е по-лошият път.
Може би единствената добра страна на второто и третото е, че натоварват родителите, а не детето.

# 49
  • София
  • Мнения: 9 616
От прочетеното в предната тема останах с неприятното впечатление, че едва ли не деца от държавни детски градини нямат шанс за СС, ПБ или Питагор; изпита е като за НАСА а не за ПУК; трябва подготовка поне 12м преди това; трябват сериозни визитки (и аз имам визитка, ама сигурно не пише правилните неща на нея  Laughing).

Смятам, че специална подготовка не е необходима и абсолютно ненужна, стига детето да умее нещата, предвидени от МОН за първа предучилищна група. По-добре наблегнете на рисуване, оцветяване, изрязване и други игри, развиващи моториката. Крокотак, Бърборино и другите подобни книжки са напълно достатъчни. Във всички училища на предварителните срещи казват, че за тях е по-важно психическото развитие на детето, а не да може да чете, пише, смята до 1000 или да ти даде дефиниция за просто число и видове множества  Simple Smile.

# 50
  • София
  • Мнения: 10 825
Bliss, коментарът ми за визитките беше в отговор на притеснението на аделина, че на нейната визитка не пише правилните неща и беше по-скоро шеговит Peace
Предстои ни през следващата година "изпит" с дъщеря ни. Наистина не смятам да я подготвям допълнително и мисля, че в детската ѝ градина подготовката върви с добро темпо и на много добро ниво.
Аз, обаче, също като Параход, на сина ни не съм казвала, че отива на изпит. Обясних му че ще го заведа в едно училище да видим дали ще му хареса и може би да продължи там. По същия начин ще постъпя и с дъщеря ни, защото ми се струва че това е правилния начин. Макар че при нея е малко по-сложно, тъй като тя знае, че това е училището на брат ѝ и все говори как ще порасне още малко и ще ходи заедно с него на училище.

# 51
  • София
  • Мнения: 5 781
... Освен това смятам, че за едно едночасово интервю психолога НИЩО не може установи за едно дете. И смятам, че ако иска един не дотам добронамерен или примерно не в добро настроение човек може в такъв момент да притесни и стресира и най адаптивното дете. ...

Да. И аз съм на същото мнение.  Peace Ролята на психолога в момента на отсяването се оказва изключително съществена. А дали наистина се е справил добре?

Споделеното от rosita_ta за изпита в Питагор показва и определено наличие на провокативни въпроси (този за насилието имам предвид), а отговорът на едно дете може да се интерпретира доста свободно...

# 52
  • Мнения: X
Bliss, коментарът ми за визитките беше в отговор на притеснението на аделина, че на нейната визитка не пише правилните неща и беше по-скоро шеговит Peace
Предстои ни през следващата година "изпит" с дъщеря ни. Наистина не смятам да я подготвям допълнително и мисля, че в детската ѝ градина подготовката върви с добро темпо и на много добро ниво.
Аз, обаче, също като Параход, на сина ни не съм казвала, че отива на изпит. Обясних му че ще го заведа в едно училище да видим дали ще му хареса и може би да продължи там. По същия начин ще постъпя и с дъщеря ни, защото ми се струва че това е правилния начин. Макар че при нея е малко по-сложно, тъй като тя знае, че това е училището на брат ѝ и все говори как ще порасне още малко и ще ходи заедно с него на училище.


Аз също не съм казвала, че отива на изпит. Напротив постарах се максимално да олекотя и обясня срещите и с непознати хора и задачите които ще и поставят.
Аделина ако много държи на СС може би няма да е добра идея да си крие визитката (в същия шеговит тон).

Аз пък чувам все по добри отзиви за началния курс на ПБ. Успешно извеждат деца за СМГ при това не са единични случаи.

Да Петя. Теста за родители е в същата насока. Има доста въпроси за наказанията. И този зададен 2-3 пъти в различна форма: подчинен ли е целия ви живот на детето?

# 53
  • Софето
  • Мнения: 640
За начално училище, надявам се и ние да останем доволни. В план са ни задължително и съботните курсове на СМГ.
Аз това искам да избегна....надявам се избора ни (и ако е приета) да елиминира нуждата от допълнителни такива курсове поне до 6ти клас (а ако може и тогава). В крайна сметка като ще се плащат едно 4000-4500 EUR на година трябва да има полза, а не загува на време (на детето докато е в у-ще) и пари.

Постът от цитата показва едно дълбоко неразбиране на характера на курсовете в СМГ. Тези курсове не са подпомагане на изоставащи и несправящи се деца. Не са за наваксване на пропуснат материал и за подготовка за изпити. Това са курсове, на които се преподава съвсем различен материал, предназначен за напреднали и желаещи да ходят по състезания деца. Никое училище (било то ДУ или даже най-прочутото ЧУ) не преподава масово материала от тези курсове, защото той не е по силите и желанието на масата деца. Та където и да ви приемат ако искате да ходите по състезания няма да избегнете някаква форма на допълнителна подготовка.


Точно това, щях да пиша сега. Много добре казано.

# 54
  • София
  • Мнения: 542
Аделина ако много държи на СС може би няма да е добра идея да си крие визитката (в същия шеговит тон).
Чудя се кой ли би се впечатлил от визитката ми, но все пак  Laughing ако бих я използвала някога, то определно няма да е в ЧУ, а по-скоро в някое желано държавно, но тъй като това ми е много в разрез с принципите и това няма да се случи.

Коментара ти за ПБ и СМГ звучи доста добре, откъде си я набавяш тази информация (лични познанства или от някой сайт)?

Аз ако бях на твое място, може би нямаше да настоявам толкова за СС и да си запиша детето в ПБ, някак останах с впечатлението, че настроенията ти относно СС клонят повече към негативни но може и да греша разбира се.

# 55
  • Мнения: 1 782
Постът от цитата показва едно дълбоко неразбиране на характера на курсовете в СМГ. Тези курсове не са подпомагане на изоставащи и несправящи се деца. Не са за наваксване на пропуснат материал и за подготовка за изпити. Това са курсове, на които се преподава съвсем различен материал

Хм, кои курсове? Тези в 5, 6 и 7 клас ли?
Наистина не съм в течение, но съм останал с впечатление, че в тези години курсовете подготвят за затвърждаване на учебния материал и явяване на НВО, а не за състезателна математика?

# 56
  • София
  • Мнения: 10 825
Понеже на няколко пъти се спомена "Азбука на мисленето" и дръпнах книжките да ги разгледам. Почти съм сигурна, че част от тези задачи биха затруднили сериозно моя третокласник. Направо не мога да повярвам, че са предназначени за 5-6 годишни деца, а още по-малко, че те успяват да ги решат.

# 57
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Onna, има някои, които и аз и баща й трудно решаваме Laughing. Но и ние ги минахме последните няколко месеца, не толкова от старание да ги "научи", колкото да им хване логиката горе-долу и като види такава задачка, да й е ясно какво се иска, в общи линии.

# 58
  • Мнения: X
Понеже на няколко пъти се спомена "Азбука на мисленето" и дръпнах книжките да ги разгледам. Почти съм сигурна, че част от тези задачи биха затруднили сериозно моя третокласник. Направо не мога да повярвам, че са предназначени за 5-6 годишни деца, а още по-малко, че те успяват да ги решат.

Нали не гледаш 2- ра и 3- та книжка. Там и ние с мъжа ми на някои неща мислим по повече от приемливото. Mr. Green

Аделина, тъй като подобно поведение е и в разрез с нашите принципи постъпихме точно както казваш. Дъщеря ми е записана и с всеки изминал ден се успокоявам от нова и нова информация,  че съдбата ни е поднесла правилното решение. Не подозирах в кръга около мен ( по далечен кръг познати) колко хора имат или са имали деца в ПБ. Но инфото е за начален курс.


Силно разколебана съм в положителното си мнение за СС след изпита. Писах назад защо. През следващата година отново ще трябва да решаваме дали ПБ ни удовлетворява, дали продължаваме в желанието си за СС, дали Питагор е вариант (след като видя как се е справил на НВО първия им цял випуск).  И за това решение е много важна предстоящата среща в СС. Искам да чуя къде според тях дъщеря ми не ги е удовлетворила. Кое не и е достигнало. Защото аз знам къде тя има "проблеми" според разпространената във форума матрица на СС. Това ще е тест от моя страна за тях - как са се справили те с оценката на възможностите на детето.
Но дъщеря ни твърдо има нужда от училищен ПУК, а не градински. Смятам, че нивото ще е различно и ще и е от полза. А и сме с прекрасни впечатления и отзиви за учителката в ПБ.


Смятам, че специална подготовка не е необходима и абсолютно ненужна, стига детето да умее нещата, предвидени от МОН за първа предучилищна група. По-добре наблегнете на рисуване, оцветяване, изрязване и други игри, развиващи моториката. Крокотак, Бърборино и другите подобни книжки са напълно достатъчни. Във всички училища на предварителните срещи казват, че за тях е по-важно психическото развитие на детето, а не да може да чете, пише, смята до 1000 или да ти даде дефиниция за просто число и видове множества  Simple Smile.

Росита, дъщеря ми се справя повече от чудесно с изброените от теб неща, комуникативна е и адаптивна и не е приета.  Grinning Не може да чете, но знае буквите, смята с + и - до 10, брои до 100, и не знае какво е просто число. Смятам, че точно в оценката на "психическото" развитие има огромен субективен момент при приема и точно там може да се появят не до там приятни моменти за някои и приятни за други.  Wink Особено и при наличието на факта, че децата се приемат или отхвърлят седмица за седмица, а не всички на едно класиране. Освен това е много спорно това оценяване. Какво значи неразвито дете?

Последна редакция: пн, 20 апр 2015, 19:41 от Анонимен

# 59
  • София
  • Мнения: 5 451
дали Питагор е вариант (след като видя как се е справил на НВО първия им цял випуск).

О, не те съветвам това да ти бъде ориентир.

Общи условия

Активация на акаунт