Частни училища - информативна тема 6

  • 68 352
  • 808
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 10 825


Не защото имат толкова часове, а защото имат повече часове - все пак никое друго ЧУ няма 10 часа седмично математика въпреки целодневното обучение.
Скрит текст:
А просто при такъв хорариум и като вземем предвид този факт:
А колкото до успехите на бившите съученици от СС по математика /тези, с които синът ми беше заедно в ПУК - и от двете паралелки /, от моя гледна точка са незавидни. Има две деца с добри успехи, но те са в СС от 1-2 години.
.....но май петокласниците на СС там тази година нямаха успехи.
то може да се направи изводът, че обучението по МАТ там едва ли е чак толкова върхът.

Като си номер едно, трябва да играеш честно, ако искаш да бъдеш признат от широката публика, че си наистина номер 1. Не може да кажеш, че ще победиш някого на шах и като седнеш зад дъската, да му забиеш едно кроше. Това не е феър плей. Няма лошо в това да гледаш накъде е сресан перчемът на детето, когато вземаш решение дали да го приемеш, но ако си го обявил ясно, че това ще гледаш и го спазваш. Иначе олекваш много и както казва Блис, ако тези неща са широко известни, не е ясно дали напливът ще продължава да бъде толкова голям.
Как точно е в САЩ, аз не знам, обаче тук е Европа.
Ти на колко училища провери хорариума по математика? Аз знам за ЕСПА и Българско школо. Не съм се интересувала специално, просто познати с деца там са ми споделяли. Не знам и дали за всички класове е такава бройката на часовете им.

И какво значи: "Трябва да играеш честно". Ето критериите им от сайта:
 
Цитат
Кандидатстване за предучилищен клас.

Детето прекарва един традиционен ден при нас в настоящата предучилищна група. Запознава се с учителите и с малчуганите, закусва и обядва, рисува и играе с тях.

В спокойна обстановка и естествена учебна среда се наблюдават изградените умения и навици, характеровите особености и темперамента, способностите за адаптация на бъдещия ученик.
Аз не виждам никъде да пише: "Ние ще вземем децата с най-висок резултат". Правят си някакъв профил на децата, които искат да приемат и това е. Не мога да кажа дали винаги "улучват" добре вписващите се деца или не, но това си е тяхно решение. В крайна сметка кандидатстването в "Света София" и във всяко друго училище не е задължително, а е избор на родителя. И е безсмислено да се рита колко са нечестни при положение, че съвсем доброволно се хващаш на хорото.
За да съм в духа на твоя пример: Не може да се качиш на боксовия ринг, а после да се сърдиш, че не сте играли шах, а сте се боксирали.

Това е абсолютно последното, което пиша относно "Света София" и тазгодишния прием там  Simple Smile

# 136
  • Мнения: 851
... За деца, които усвояват училищната мат. за 4-5 учебни часа и бързо си пишат домашните, е наказание да я взимат за 10.
Някой има ли представа в ПЧМГ как е решен този въпрос?
Мога да отговоря за класа на дъщеря ми. В 5 клас тези 10 часа се взеха за училищна математика докато свърши целия учебен материал. След което до края на годината се решаваха само по-сложни задачи. В 6 клас тези 10 часа са разделени на 6 часа училищна математика и 4 часа СИП. В 7 клас един от 10-те часа ще отиде за час по БЕЛ, а материала по математика ще се вземе до средата на годината, за да се упражняват за матурите. Т.е. скука могат да изпитат само най-най-добрите им деца по математика, но това би се дължало по-скоро на учителя, ако не реагира гъвкаво, отколкото на самата програма.
Благодаря, Ели! Звучи много логично!   bouquet

И като стана дума за успехи на математически състезания: от личен опит (за сега в начален курс само  Simple Smile) мога да кажа, че децата и от ЧУ, и от ДУ, които се класират на призови места ходят допълнително на курсове извън училище (СМГ, школи и т.н) и се занимават изключително усилено с математика. В този случай заслугата изобщо не е на съответното училище.
Виж, не вярвам някой от ЧУ с усилено изучаване на английски да праща допълнително детето си на школа по английски. И показателно за мен лично по отношение на ниво на владеене на езика, ще е класирането в Лингвистичното кенгуру, където заслугата би трябвало да е на училищното обучение.

# 137
  • София
  • Мнения: 4 100
Пак мога да кажа само и единствено от личен опит  - заслугите за резултатите на моето дете до момента се дължат само и единствено на училището и г-н Златилов, не е посетила нито един урок, никакви други школи, дори на математически лагери не ходи и той никога не се е занимавал с нея отделно от часовете в у-ще. Т.е. всичко, което знае е само от училище. За две от другите деца с медали също съм сигурна, че не се подготвят другаде, освен в часовете. И разбира се не бива да се омаловажава и самоподготовката на децата, а те са вече големи и без проблем си свалят задачки от класиране.ком Simple Smile

Пропуснах да кажа, че СИП-а се води от Иван Симеонов, а при него скука няма  Laughing

Последна редакция: ср, 22 апр 2015, 16:48 от EliG

# 138
  • Мнения: 851
Ели, аз имах предвид началния курс на обучение в ЧУ, където преподавателите няма как да са съизмерими с г-н Златилов.  Peace  Например в курса на сина ми в СМГ има деца от всякакви ЧУ, дори и от Питагор.
А ти си истинска късметлийка с твоето момиченце!

# 139
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Колко малко е разстоянието от Осанна до Разпни в бг-мамма.

За нивото по английски да се твърди, че лъжат, е смехотворно. Реално почти всички деца излизат с В2. Като за по-слабите групи С и D е от по-голям процент на PET, или от Pitman intermediate communicator. Двете силни групи се явяват на FCE. Което означава, че при изкарани над 80%, получават С1. За пръв път тази година шестокласниците ще се явяват на FCE. Това наистина е постижение, аз не знам в друго училище да се взема това ниво ( освен ЕСПА, струва ми се ) Сега колко деца ще си приберат в джоба сертификат за С1, не давам прогнози. Граматиката и лексиката я имат. Но това не е изпит, предназначен за деца. Темите на есетата са им малко по-далечни, а разсъжденията им по-детски (а не по-слаби като лексика) Аналогично при кофти текст на рийдинга, може да има и по-ниски проценти и там. На тази възраст те не биха разбрали напълно и някоя икономическа, или политическа статия и на български. Нивото в групата е доста еднородно.

Репликите на Мецан за слабата математика няма какво да коментирам. Нивото на усвояване на мат. от средния ученик се вижда от оценките от външното оценяване. Два от 10-те часа математика по желание на детето могат да бъдат занимателна математика. От тази година преподавателите по зан. математика са на топ ниво и за децата е огромно удоволствие да общуват с тях. Не знам за някое от децата, които са на сравнително челни позиции по състезания (като цитираното от Призма), да ходи допълнително на подготовка. Специално на моето дете и самостоятелната му такава е изключително малко, но това не е хвалба, а факт, който не харесвам. Идва Шумен. Ще си ги мерим (отново) на 9.05  Laughing (в кръга на шегата, разбира се)

# 140
  • София
  • Мнения: 5 782
Браво за нивото С1 по АЕ още в 6-ти клас! Ето, например, във Френската гимназия в 10 клас са на ниво В1, планират в 11 да станат В2, а С1 са го оставили пожелателно за 12 клас...  Confused
И все пак, ако детето е с ниво С1 в 6-ти клас, аз най-вероятно не бих го насочила към АК, който е английска гимназия. Разбира се, АК има и други плюсове, но в най-добрата възраст за учене на езици, предполагам бих насочила детето си към НЕГ...  Wink

# 141
  • София
  • Мнения: 5 451
Което означава, че при изкарани над 80%, получават С1. За пръв път тази година шестокласниците ще се явяват на FCE. Това наистина е постижение, аз не знам в друго училище да се взема това ниво ( освен ЕСПА, струва ми се ) Сега колко деца ще си приберат в джоба сертификат за С1, не давам прогнози.
----

И в Св.Кл.Охридски е така,  разбира се, в техните си мащаби, т.е. от клас от около 12-15 деца, в 6-ти клас на FCE се явяват от 2 до 4 деца, като не знам дали си взимат нивото с атестация за С1. Друга част от децата се явяват на FCE в 7-ми клас, а останалите - на PET.
Но за мен има ОГРОМНА разлика в това да имаш подготовка за FCE с атестат за постигнато С1 ниво, и това да се явиш на САЕ,  което е същинското С1.

До 5-ти клас почти всички деца с успехи на мат. състезания ходят на допълнителни курсове. Това само по себе си не е достатъчно, влияят и други фактори, естествено. Затова считам, че едно балансирано натоварване /като хорариум и домашни/ в ЧУ до 4-ти клас е плюс, защото така се осигурява време - например за допълнителна математика, стига детето да има интерес и да се справя с училищната математика с лекота.

Последна редакция: ср, 22 апр 2015, 09:54 от Prizma

# 142
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Някой има ли впечатления от Българско школо?

# 143
  • Мнения: 7 682
Браво за нивото С1 по АЕ още в 6-ти клас! Ето, например, във Френската гимназия в 10 клас са на ниво В1, планират в 11 да станат В2, а С1 са го оставили пожелателно за 12 клас...  Confused


Браво на тези, които наистина вярват, че е възможно дете в 6 клас да знае повече език от десетокласник или единайсетокласник в езикова гимназия. Тоест, дори завършвайки Френската гимназия, учениците няма да знаят толкова френски, колкото английски знаят шестокласниците от СС. Joy

# 144
  • Мнения: X
Изключително показателно е накъде се изроди дискусията.
Аз разбрах какъв е резултата на дъщеря ми. Няма да пиша подробно тук защото пак ще се втурнат да ми обясняват колко съм пристрастна.
Моето удовлетворение е че детето е показало изключителен резултат.

Ако резултатите по английски бяха толкова високи, те щяха да бъдат обявени. В това съм сигурна. никога няма да изпуснат момент да се саморекламират. Но всъщност сега обявявят, че от 7 кл. Само 2 момиченца са постигнали B2. Което само по себе си е изключителен резултат, както и високото ниво на другите деца. Но както каза Призма важното е как се поднася информацията.  Mr. Green

Блис, с Она като коментирате випуските говорите за различни неща. Да, сегашния 2-ри и 1-ви клас са по 72 деца, но няма ЗАВЪРШИЛ випуск с повече от 36 деца, т.е. онези проценти са смятани максимум с 36.


Аз съм наясно какво коментирам. Но на Онна не и изнася това, което казвам и се опитва да опровергае абсолютно достоверна информация. И съвсем умишлено измести темата на изказването ми. Никъде и никога не съм казвала, че ИМА завършил випуск от 72 деца. Да повторя за явно не искащите да разберат. Казах, че приети 1-2-3 деца по втория начин не биха дали почти никакво отражение върху крайните резултати на цял випуск от (в случая) 72 деца и че това ще е промяна във втория знак след десетичната запетая на средния успех на випуска. Но пък биха донесли доста позитиви за училището от друго естество.

Повече няма да участвам в дискусия за начина на прием в СС тук публично.

Последна редакция: ср, 22 апр 2015, 11:22 от Анонимен

# 145
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
В това съм сигурна. никога няма да изпуснат момент да се саморекламират.
Eто това ми е странно. Защо го правят?

# 146
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Затова считам, че едно балансирано натоварване /като хорариум и домашни/ в ЧУ до 4-ти клас е плюс, защото така се осигурява време - например за допълнителна математика, стига детето да има интерес и да се справя с училищната математика с лекота.

Аз изобщо не споря, че в такъв подход има доста здрав разум. Предвид, обаче, че децата до 4-ти клас не са мобилни сами, такова нещо изисква активна родителска (или нечия друга) ангажираност в превоз и логистика. А специално моето желание е, когато сме заедно е да си прекарваме времето пълноценно, а не в развозване и чакане. И понеже у нас е многолюдно, още по-ценно ми е времето с всяко от децата. За това ми е добре, когато всички хубави неща могат да се случват в училище.

А модата с математическите школи и курсове от най-невръстна детска възраст изобщо не искам да я коментирам.

Мецане, не разбирам на какво се смееш. Има обективен тест, хартийка, папир, на който ще пише какво е нивото. Съвсем отделно са практическите ползи - свободно говорене в неформално общуване, четене на книги, гледане на филми. Те с ниво не се измерват, но са си факт. Смей си се иначе, щом ти е смешно. И си запиши детето във френската гимназия, че барем научи език.

Блис, за последен път обяснявам за английския. Както вече казах нивото на децата в една група е еднородно. За да определят кои деца ще участват на това състезание се прави вътрешно такова. Децата с първи резултат от А и Б група отиват на състезанието. Самото състезание е във формата FCE, който (самия формат) е B2, а при резултати над едиколкоси процента, се равнява на С1. Какви проценти са показали двете седмокласнички, не е споменато. И пак да кажа, не е ясно колко деца ще вземат С1, защото за високи проценти на този сертификат, се изисква зрялост, а ние говорим за 12-13-годишни деца. Притестинга на шестокласниците е добър. При благоприятни теми на есе и ако рийдинга не е специфично труден, С1 ще има, при това не 1, или 2 резултата.

# 147
  • Sf
  • Мнения: 977
Моето удовлетворение е че детето е показало изключителен резултат.

В какъв смисъл изключителен? И защо не са я приели тогава, това е странно.

# 148
  • София
  • Мнения: 19 926
И аз съм на мнението на Мецан...  Не може да става дума  в масовия случай за сравнение на нива на владеене на език при гимназисти и деца  в 5-6-7 клас (без значение къде са го учили). Като визирам и при малките, и при големите качествено училите деца, а не носещите се по течението. Да, може  на хартийката и на двамата да пише С1, но разликата е огромна. Един младеж/девойка на 17-18 години от езикова  е далече по-узрял, има по-богата лексика, прави повече интердисциплинарни връзки след учене и на предмети на езика,  може да говори свободно по различни теми, за които едно дете на 12-13 години просто не е дорасло дори и на бг. И това не е обида, въпрос на възраст е. А истина е и  че малко или много сертификатите не са измерител за степента на владеене на езика в дълбочина, без значение дали са за английски, немски, френски или патагонски. Всички те са подчинени на конкретни формати, тренирането на които на какъвто и да е етап води до по-добри резултати, без непременно да е свързано с неземно високо ниво на владеене на езика по принцип. И веднага давам пример с наскоро излезли резултати от сертификатен изпит по немски на зрелостници. Има толкова много деца с максимално възможното С1, отсъдено им в Германия. Но извън познатия и добре отработен формат на изпита  между някои  от  тези деца има  осезаеми разлики в нивото на владеене, които сертификатът не отчита. И това е между хора на една и съща възраст, какво остава техните знания да се сравняват с тези на петокласници и шестокласници. Нищо лично, но сравнявате несравнимото.

Последна редакция: ср, 22 апр 2015, 10:59 от пенсионирана русалка

# 149
  • София
  • Мнения: 4 100
Например в курса на сина ми в СМГ има деца от всякакви ЧУ, дори и от Питагор.


Питагор , като че ли нямат школа по математика. Не знам какво им пречи да направят, дори да е платена, не е като да не разполага с учители.
За другото - благодаря!!

Общи условия

Активация на акаунт