Помощ за избор на лаптоп

  • 148 496
  • 1 528
  •   2
Отговори
# 1 080
  • Мнения: 6 537
Като говорим за 15.6 инча, снощи разглеждахме и този модел https://www.technopolis.bg/bg/Laptopi/Laptop-HP-PAVILION-15-EH00 … s-f3inline-cc38a9
Лично аз клоня най-много към него сякаш и на сина ми му харесва, но все още се чудим Thinking
Този https://www.emag.bg/laptop-gaming-lenovo-ideapad-3-15imh05-intel … drm/pd/DJ2P03MBM/ е по-добър вариант за същите пари. Основният плюс е видеокартата NVIDIA GTX 1650. Процесорът е малко по-слаб, но видео картата е по-важна.

Последна редакция: чт, 29 апр 2021, 09:02 от ЧревоУгодник

# 1 081
  • Мнения: 36
Малка му е батерията на това hp.

Иначе за другото предложение - с оглед на това, че е за студент (като мен Grin ) не съм предложил "gaming" лаптоп, че те са по-тежки и по-малко компактни. Ако ще се играят често игри и са по-тежки и няма да се носи често наляво-надясно, то тогава е добър вариант предложението от ЧревоУгодник.

# 1 082
  • Мнения: 67
Благодаря ви!

Той не играе игри на лаптопа, предпочита си плейстейшъна Smile

Да, по принцип батерията си е важна, така че ще го имаме предвид.

# 1 083
  • Мнения: 6 537
Ако ще се играят често игри и са по-тежки и няма да се носи често наляво-надясно, то тогава е добър вариант предложението от ЧревоУгодник.
Видео картата не се използва само в игрите. В днешно време повечето софтуер се опитва да използва максимално повече изчислителната мощ на видео картата, отколкото на процесора. Да не говорим, ако решиш да гледаш видео с висока резолюция, тогава видео картата поема товара.
Малко по-тежък е, но едва ли ще го мъкне с километри. Батерията ще издържи доста часове, макар и „геймърски“ лаптоп, докато не се натоварва видео картата.

# 1 084
  • София
  • Мнения: 11 993
Здравейте,
Търся лаптоп за майка ми. Дали изобщо би могъл да се намери следния бюджетен вариант:
15,6 инча
с Win 10
до 600 лв!?

# 1 085
  • Мнения: 5 155
Втора употреба, да. Първа..... Не бих си дала парите за това което се предлага на тази цена. По-добре втора употреба. А най-добре вдигнете бюджета с 200-300 лева. Или инвестирайте в телефон. Моята откакто се сдоби със смартфон вече не мрънка нито за лаптоп, нито за таблет.

# 1 086
  • Мнения: 1 243
Здравейте,
Търся лаптоп за майка ми. Дали изобщо би могъл да се намери следния бюджетен вариант:
15,6 инча
с Win 10
до 600 лв!?
Направо ще се намрази, ако все пак се намери нещо подобно. Ако го закупи с легална ОС, тя ще изяде голяма част от цената.
При втората употреба цените на легална ОС са около 70 лв. и остават 500+ лв. за хардуерната част.
Лошото е, че покрай пандемията цените скочиха и още не могат да се върнат на нивата отпреди нея. Тогава за вашия бюджет се вземаше съвсем прилична машина висок клас + Уин 10 Про.
Иначе, стиска очите и взема нещо подобно:
https://www.emag.bg/laptop-acer-aspire-3-a315-22-44a9-s-amd-a4-9 … 013/pd/DJW7NKMBM/
Ако само ще цъка из интернет, и на линукс ще свикне. Другият начин не е много легален.

# 1 087
  • Мнения: 6 537
Здравейте,
Търся лаптоп за майка ми. Дали изобщо би могъл да се намери следния бюджетен вариант:
15,6 инча
с Win 10
до 600 лв!?
Така или иначе ще е компромис. Примерно ще е с TN матрица, а не IPS. Разликата се вижда най-добре на живо като гледаш екрана от различни ъгли. Слагат малък хард диск и RAM, но това не е голям проблем, защото може да се смени, но пак е пари.
Този става, но надхвърля бюджета ти. Има го и малко по-евтин, но с 4GB RAM и 128GB SSD, а този е с двойно повече(8GB RAM и 256GB SSD). Може евентуално да го разгледаш на живо. Без Windows 10, но може да се инсталира и дори ползва без лицензионен код или по втория начин. Wink Още по-добре безплатно с Linux Mint(не се различава от Windows особено).
https://www.technopolis.bg/bg/Laptopi/Laptop-LENOVO-UltraSlim-Id … W1018JBM/p/518353
https://www.technomarket.bg/laptopi/lenovo-ip-3-15ada05-81w1018jbm-09187496

# 1 088
  • Мнения: 2 923
Моля за съвет:
https://www.technopolis.bg/bg/Laptopi/Gejming-laptop-LENOVO-Idea … Y4002GBM/p/518309 - този ли е за предпочитане заради видеокартата с уточнение, че няма да се ползва от геймър
или
https://www.technopolis.bg/bg/Laptopi/Laptop-LENOVO-UltraSlim-Id … FG0097BM/p/518333 - този заради двойните 16GB?
Kасае се за работа в нета, но с постоянно презареждане на страници.

# 1 089
  • Мнения: 52
Здравейте,може ли да ми препоръчате сайт за поръчка на лаптопи

Laptop.bg са много коректни. Оттам си поръчах моя. Имат опция за допълнителна гаранция или да комбинираш с мишка или нещо от този род на промо цена. Simple Smile

# 1 090
  • Sofia
  • Мнения: 16 443
Имат опция за допълнителна гаранция ...

Само да уточня, че т.нар. "допълнителна гаранция", доколкото знам, важи само за сервизните центрове на самия търговец, а не за официалните такива, обслужващи съответните марки. Peace
Просто го споменавам, в случай че някой не знае, а го интересува.

# 1 091
  • Агент под прикритие
  • Мнения: 11 599
Плановете за допълнителна гаранция на коя да е марка са спуснати от производителя. За толкова пари - толкова допълнителна гаранция.
Оторизираните сервизи просто проверяват онлайн по сериен номер дали е в гаранция или не. Никой вече не го интересува гаранционна карта, освен ако не трябва да доказваш, че ти си купил нещото, а не си го откраднал примерно.

Също така, няма вариант сервиз, с който работи даден търговец, да не е И оторизиран такъв, защото ако не е, няма достъп до официалния канал на производителя за части, през който се взимат на цена, близка до подаръка, а да купуваш части по други канали, освен, че те прави неконкурентоспособен, си е ритуално самоубийство в дългосрочен план.

# 1 092
  • Sofia
  • Мнения: 16 443
Оторизираните сервизи просто проверяват онлайн по сериен номер дали е в гаранция или не. Никой вече не го интересува гаранционна карта, освен ако не трябва да доказваш, че ти си купил нещото, а не си го откраднал примерно.
Не знам откъде имаш тази информация, но просто не е вярна. През последните 2 г. съм носила лаптопа си общо 3 пъти на поправка (в 2 различни сервиза в София, обслужващи HP) и винаги са искали да им представя гаранционния документ, издаден ми от търговеца. Вземат го и попълват данни от него. Да не коментираме, че при последната поправка, която се състоя преди около месец, излизаше, че лаптопът ми (по някаква незнайна за мен причина) е извън гаранция – това, като го провериш по сериен номер в официалния сайт на HP. Но на място, в сервиза, ми го приеха за гаранционен ремонт, без да кажат нищо. Явно изобщо не са проверили.

Също така, няма вариант сервиз, с който работи даден търговец, да не е И оторизиран такъв, защото ако не е, няма достъп до официалния канал на производителя за части, през който се взимат на цена, близка до подаръка, а да купуваш части по други канали, освен, че те прави неконкурентоспособен, си е ритуално самоубийство в дългосрочен план.
Имах предвид, че ако, примерно, си си купил лаптопа от Ardes и им платиш за т.нар. "допълнителна гаранция", то при евентуална бъдеща нужда от ремонт, ще трябва да го занесеш само и единствено в техния сервиз (имат такъв в София, Варна и Пловдив, доколкото знам), а няма да имаш възможността да го оставиш в някой от другите оторизирани сервизи, обслужващи конкретната марка, каквато би била ситуацията, в случай че производствената гаранция на продукта не беше изтекла. Аз, например, съм с големи резерви спрямо сервиза на Ardes и винаги съм си носила лаптопа за поправка в другите официални сервизни центрове, сертифицирани от HP. Не знам какви са условията на Laptop.bg, но предполагам, са аналогични. Затова и казах, че всеки трябва да си прецени дали обстоятелствата около т.нар. "допълнителна гаранция" го устройват.

Последна редакция: вт, 18 май 2021, 20:53 от Blаck Cat

# 1 093
  • Агент под прикритие
  • Мнения: 11 599
Не знам откъде имаш тази информация, но просто не е вярна. През последните 2 г. съм носила лаптопа си общо 3 пъти на поправка (в 2 различни сервиза в София, обслужващи HP) и винаги са искали да им представя гаранционния документ, издаден ми от търговеца. Вземат го и попълват данни от него. Да не коментираме, че при последната поправка, която се състоя преди около месец, излизаше, че лаптопът ми (по някаква незнайна за мен причина) е извън гаранция – това, като го провериш по сериен номер в официалния сайт на HP. Но на място, в сервиза, ми го приеха за гаранционен ремонт, без да кажат нищо. Явно изобщо не са проверили.
HP винаги са били от ходжовите патки, когато е ставало дума за гаранции.
За тях гаранцията да започне да тече от момента, в който нещото напусне производственото хале, е нещо напълно нормално и естествено. И точно така им тече гаранцията по сайт, включва престоя в централния склад на HP и престоя при търговеца, който трябва да я продаде.
Това противоречи напълно на европейските регламенти за гаранция и те го знаят много добре, но който и да е оторизиран сервиз на HP няма право да те върне, ако имаш издадена от търговеца карта за гаранция, която е в срок. Просто с такива гаранции търговеца удостовярява, че има да ти дава гаранция, а по какъв начин ще я спази (още повече ако гаранцията по сериен номер е минала), това си е негов проблем.
Ти, от своя страна, имаш документ, на база на който можеш да се жалваш в комисията, в случай, че търговеца реши да се прави на интересен.

Имах предвид, че ако, примерно, си си купил лаптопа от Ardes и им платиш за т.нар. "допълнителна гаранция", то при евентуална бъдеща нужда от ремонт, ще трябва да го занесеш само и единствено в техния сервиз (имат такъв в София, Варна и Пловдив, доколкото знам), а няма да имаш възможността да го оставиш в някой от другите оторизирани сервизи, обслужващи конкретната марка, каквато би била ситуацията, в случай че производствената гаранция на продукта не беше изтекла. Аз, например, съм с големи резерви спрямо сервиза на Ardes и винаги съм си носила лаптопа за поправка в другите официални сервизни центрове, сертифицирани от HP. Не знам какви са условията на Laptop.bg, но предполагам са аналогични. Затова и казах, че всеки трябва да си прецени дали обстоятелствата около т.нар. "допълнителна гаранция" го устройват.
Такова изискване НЕ съществува.
Ако имаш лаптоп на HP, който е в гаранция и си имаш съответните документи, никой оторизиран сервиз , бил той на Ардес или не, няма право да те върне и да ти уважи гаранцията.
Ако Ардес наистина правят това, то то е нелоялна практика, но пък от друга страна, във връзка с предното, така практикуват обикновено в случаите с техника, чиято производствена гаранция е към изтичане или вече изтекла.

Откъде знам всичко това? Бивш служител съм на оторизиран сервиз на HP.

За протокола: ползвам лаптопи на HP откак се помня. Единственото, което ми поискаха двата пъти, когато съм носил един от предните ми, беше документ за произход (покупка), който в случая беше закачен към гаранционната карта. Картата реално не ги интересуваше, защото провериха гаранцията по номера на лаптопа.

Dell работят по същия начин, с тази разлика, че техните гаранции съвпадат с тези на търговците, тоест, от момента, в който напусне магазина.

# 1 094
  • Мнения: 76 408
Нещо май смесвате видовете гаранции.
Гаранцията може да бъде предоставена и от търговеца, или от производителя. По закон е така. Клиентът има право на избор, като може да я предяви пред един от двамата.
По закон тя е две години от датата на ПОКУПКАТА. Не на излизането от завода. За това се изисква и касова бележка, защото именно с нея удостоверяваш началният момент на гаранцията си, а това е датата на покупко-продажбата.

Общи условия

Активация на акаунт