За спорта, образованието и границата между тях

  • 8 170
  • 145
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 3 400
Приоритет   #Crazy ......когато детето-юноша обича спорта-музиката повече от биологията и химията за кои приоритети на кого говорим......... newsm78
Говорим за приоритетите, които трябва да възпиташ у детето на тази възраст, защото то не може да осъзнае дългосрочността на решенията, които взема в онзи момент.
И, оставяйки го да прави това, което обича, един ден можем да бъдем обвинявани именно от тях, че не сме ги "вкарали" в правия път, когато е било още възможно.
И, разбира се, можем да бъдем обвинявани и за това, че не сме ги подкрепили да правят това, което обичат.
Това е и дилемата на много родители...

# 46
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Всъщност точно това "повече обича" е май на майката предпочитание или на таткото. На тях им харесва да си имат дете, което да носи успехи и го стимулират в тази посока. Следователно това са избрали за детето си. Ако то после продължи със спорт, ще прави същите, ако не и по-зле, неграмотни грешки и ще се оправдава с езика, клавиатурата и какво пък, на стадиона нали е куул, нищо, че друго няма да умее.

# 47
  • Larnaca, Cyprus
  • Мнения: 435
тъкмо се чудих дали Айнщайн е завършил с пълно шест по другите предмети, които не са били обект на неговото внимание......или пък сестри Малееви-тенисистките, или пък Бербатов например..... newsm78.....дали са останали неграмотни и дали вече като родители в по късен етап са знаели кои са правилните приоритети...

АЗ като родител слушам сърцето на детето си това е моя приоритет........... Heart Eyes......... Heart Eyes...............
има една поговорка, дано правилно съм я запомнила......"Чудо на сила не става"...... Peace.....т.е. и шестици и световни шампиони...... bowuu

# 48
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Вашата цел е световен шампион?
И ако в един момент бъде възпрепятстван(не му го пожелавам, но е възможно), какво прави шампионът?

# 49
  • Русе
  • Мнения: 12 236
  Поговорката я знам като "Хубост на сила не става"
  Не виждам причина за диалога, който се води от хора, които сякаш нямат никакъв контакт със спортна зала. Или по-скоро за начина, по който се води. Самата аз не съм спортувала почти нищо и докато детето ми не влезе в залата, не бях влизала. Никога не съм планирала, мислила, мечтала за спортни постижения на детето. Изобщо не фигурираха в плановете ми.
    Нима децата, които се състезават и имат успехи го правят под натиск на родителите. Нима родителите на успяващи в спорта деца са безотговорни към образованието, защото допускат децата им да се занимават със спорт на такова ниво. Границата е много тънка. Водиш детето просто да спортува. То започва да прави нещо по-добре. Участва на състезание, печели. Продължава и става по-добро  и по-добро. И на кой етап да се спретна аз и да кажа - до тук. Не че не съм го правила де. Поне 4-5 пъти,но може и повечко да са. Обаче поглеждам детето си и виждам, че му отнемам нещо, което нямам право да отнема. За мен образованието му е много важно. Развивам интерсите и поривите му във всяко направление. Дали ще прави стрели от кремък, дали ще висим по реките и ще промиваме пясък за златни прашинки. Всичко, което провокира интереса към опознаване на света се насърчава колкото може повече. Но нищо не гарантира, че на 18 години, той няма да каже, аз решавам да поема пътя на артиста. Показала съм вече всички възможности, най-различни интересни пътища, но той вече сам ще избере и ще е негово право.
    Имам доста приятели бивши спортисти, повечето с постижения на национално ниво. Най-силните, най-гъвкавите, най-отговорните ми приятели са. Много взема спортът, но и много дава. Единственото, за което се притеснявам е здравето и се моля да няма травми. Всичко друго може да се постигне и оправи.
   
 
 

# 50
  • Larnaca, Cyprus
  • Мнения: 435
Amber newsm10 newsm10 newsm10 .....

Точно това имам  в предвид, но ще го разбере само човек, който е минал, минава или продължава да  се бори, като нас.
Успехи и сила на вас, на нас и на всички спортисти  Peace Hug
Бъдете оптимисти! И се стремете нагоре!  bouquet  bouquet

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Благодаря за липсата на отговори на последните ми въпроси.
Излиза, че който държи на образованието е невеж в спорта и отказва да се бори.

# 52
  • Русе
  • Мнения: 12 236

Излиза, че който държи на образованието е невеж в спорта и отказва да се бори.
   Това е точно обратното, на това което твърдя. По-скоро ти противопоставяш образованието на спорта и от там стигаш до този извод, който смятам за неуместен.Останах с впечатление от постовете,че който се занимава със спорт на състазателно ниво  губи възможността да получи добро образование. Не се коментира разбира се, че олимпийските шампиони са аматьори и има лекари сред тях.
   В действителност в България да се говори за детски спорт с постижения е по-скоро неуместно. Клубовете, които развиват подобна дейност са много малко и се крепят на шепа ентусиазирани треньори и няколко талантливи деца. Подпомага се до някаква степен спорта за мъже и жени. Възраст над 15. Липсват бази, липсват състезания.Децата на практика сменят спорт след спорт, защото нямат мотивация, липсва целенасочена рработа с тях. Къде го видяхе този масов характер, чак като заплашителна тенденция. Треньорите напускат страната. Националните селекционери по спортна акробатика във Великобритания и Германия са българи. В Америка също работят на високо ниво доста от нашите треньори. Треньорът, на сина ми също официално заяви, че това са последните му състезатели и няма сили да продължава. Но ако спрем с този спорт, веднага ще се избере друг. Детето ми е много активно и има нужда от спорт. Пак подчертавам, че образованието ми е на първо място и не допускам изоставане.
 

# 53
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Адмирации, че държите на образованието. Но се вижда, че при други не е така и виновникът е точно идеята или фикс идеята за шампиони.

# 54
  • Русе
  • Мнения: 12 236
  Държа на образованието, защото аз имам такива интереси. Освен това детето също има стремеж. Не мисля,че спортът е водеща причина за изоставане или пропуски в образованието. Скоро срещнах майка на дете, което имаше проблеми с училище от пъри клас, както и с дисциплината. В стремежа си да намери решение бяха започнали спорт. Според мен не най-подходящия, но това си е мое мнение. Детето започна да напредва в спорта, ходи по състезания, обаче училището продължи да изостава, въпреки допълнителните занимания по проблемните предмети. Майката ми каза, че са спрели спорта. Ефект върху успеха - никакъв. Не е толкова пропорционална връзката - спорт - училище. И ако има такава връзка, то тя не е обезателно обратно пропорционална.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
  Държа на образованието, защото аз имам такива интереси. Освен това детето също има стремеж. Не мисля,че спортът е водеща причина за изоставане или пропуски в образованието....
С това съм съгласна. И тук е ролята на родителя да постави образованието с по-висок приоритет, а не да ми обяснява, че успех от четворки не е проблем, понеже нямало да му трябва за висшето.

# 56
  • Русе
  • Мнения: 12 236
  Родителят би могъл да има водеща роля предполагам до към 7 клас. За сега ме слуша, но не знам в 8 клас как ще е. Целим се в езикова гимназия. Сега също е в училище с интензивна езикова подготовка с по 7 часа на седмица енглийски и руски. По английски е представял училището на състезания с доста добър успех, но до национално ниво не можа да стигне. Най-вероятно ще завърши 5 клас с няколко петици.Да стигнем в 8 клас ще решим как ще е. Училището е с висок рейтинг в града, на второ място след МГ. Това, което знам със сигурност, е че ако не се занимаваше с този спорт, нямаше да има по-висок успех в училище.

# 57
  • Larnaca, Cyprus
  • Мнения: 435
  Държа на образованието, защото аз имам такива интереси. Освен това детето също има стремеж. Не мисля,че спортът е водеща причина за изоставане или пропуски в образованието....
С това съм съгласна. И тук е ролята на родителя да постави образованието с по-висок приоритет, а не да ми обяснява, че успех от четворки не е проблем, понеже нямало да му трябва за висшето.

До осми клас бяхме пълни отличници, председател на класа във седми и осми, от там нататък като ги настъпи пубертета ела да видим как се обяснява и как се поставят условия и кои са приоритетите на родителя и на детото-юноша. В момента сме 15 и половина, виждам всички деца наоколо не само от неговия клас, имам наблюдения и върху деца, които не се занимават със спорт. Масово днешните юноши НЕ желаят да се образоват. Има и изключения точно това са бъдещите лекари, учители и инжинери. Това не значи че юноши получили оценки от 4-4,50 са необразовани. По предметите които са важни за бала за кандидатстване имаме много добри оценки 5-6. Тук в Кипър е малко по различна системата на оценяване и общия сбор на края на годината, ако се интересувате допълнително мога да ви обясня как в Кипър се помага от учителите за да НЕ учат децата ...... Mr. Green

# 58
  • Мнения: 818
Това не значи че юноши получили оценки от 4-4,50 са необразовани.
Всъщност... за да получиш 4-4.50 на матура, трябва да си кръгъл идиот, което включва и необразован. Матурите са изключително елементарни. А, за да имаш 4 в училище по който и да е предмет, е достатъчно да имаш лош преподавател или да не си мръднеш пръста по този предмет и веднъж да не влезеш в часа.
Напълно във възможностите на всеки тийнейджър (с мозък в главата) е да получи отлична оценка по предмет, по който е бягал от часовете неведнъж, няма особен интерес, отворил е учбника 3 пъти за учебната година и е присъствал на контролните.

# 59
  • Русе
  • Мнения: 12 236
  Jesus, зависи за кое училище говориш. Абсолютно непремерено изказване, но съдейки по постовете ти  няма смисъл да влизам в диалог.Не мисля и да го правя.

Общи условия

Активация на акаунт