Трудничка задача някого щом мъчи, решението нейно той тука ще получи :)

  • 67 829
  • 740
  •   1
Отговори
# 720
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Здравейте,
моля за помощ за две текстови задачи - 7 клас
Може би са лесни, но тези задачи определено не ми се отдават Sad

1. За подготовка на класна работа по математика учителката дава задачи от сборника. Петър решавал 3 дни по един и същ брой задачи на ден и решил 15 задачи повече от зададените. Зоя решавала 2 дни по същия брой задачи като Петър и не успяла да реши 5 задачи. Колко задачи е дала учителката?
Благодаря предварително!

х-брой задачи на ден
Петър - 3*х-15=Домашно
Зоя - 2*х+5=Домашно

3*х-15=2*х+5
х=20
Значи домашното е 45 задачи

Цитат
2. В 8ч. покрай полицейски пост на пътя минал камион със скорост 36 км./ч. В 10ч и 40 мин в същата посока минала кола, която се движела със скорост 60 км./ч. В колко часа и на какво разстояние от поста колата ще настигне камиона?

До настигането и двете средства изминават едно и също разстояние.
Камион: S=36*t
Кола: S=60*(t-8/3) 8/3 e 2ч. и 40 мин,, т.е. закъснението на колата
36*t=60*(t-8/3)
t=6ч. 40 мин.
Ще се настигнат в 14ч. и 40 мин. на разстояние 240 км. от поста.

Последна редакция: сб, 09 яну 2016, 22:02 от Ясмина

# 721
  • София
  • Мнения: 18 110
Здравейте,
моля за помощ за две текстови задачи - 7 клас
Може би са лесни, но тези задачи определено не ми се отдават Sad

1. За подготовка на класна работа по математика учителката дава задачи от сборника. Петър решавал 3 дни по един и същ брой задачи на ден и решил 15 задачи повече от зададените. Зоя решавала 2 дни по същия брой задачи като Петър и не успяла да реши 5 задачи. Колко задачи е дала учителката?

3х-15=2х+5
х=20 =>3.20-15=45 задачи
х са задачите, които Петър/Зоя решават на ден.  


2. В 8ч. покрай полицейски пост на пътя минал камион със скорост 36 км./ч. В 10ч и 40 мин в същата посока минала кола, която се движела със скорост 60 км./ч. В колко часа и на какво разстояние от поста колата ще настигне камиона?
От 8 до 10:40 разликата е 2ч 40мин= 2 + 40/60 = 2+ 2/3=8/3 ч.
х -времето на камиона; х- 8/3 е времето на колата
36х=(х- 8/3).60 => 36х=60х -160 <=> -24х=-160; х= 6 цяло и 2/3 = 20/3 ч. = 6ч и 40 мин
е пътувал камионът до момента на настигане  => 8:00+6:40= 14:40ч.
S=v.t=36. 20/3=12.20=240 km  

Благодаря предварително!

# 722
  • Мнения: 29
Здравейте, може ли да ми кажете задачите от темата кръгове на Ойлер за кой клас са?
Зависи от конкретната задача. Може и за второкласници да са. Не съм поглеждала скоро задачи за първи клас, но няма да се учудя, ако и там се срещат вече.


Има, да - е, или поне миналата година имаше.


Задачата е от темата кръгове на Ойлер: Попитали всяко от 30 деца дали обича комедии и екшъни. Осемнайсет деца отговорили, че обичат да гледат екшъни. Двадесет и две деца заявили, че обичат да гледат комедии. Само едно момиче от анкетираните деца отговорило, че не обича нито екшъни, нито комедии. 1) Колко от децата обичат и екшъни и комедии? 2) Оказало се, че от анкетираните момичета има само едно, което харесва екшъни и то харесва и комедии. Половината от харесващите комедии са момчета. Колко от анкетираните деца са момчета?

Тази е за 1ви пролет или 2ри.

Не мога да се оправям с рисуване със свободна ръка с мишка, просто става мацаница.

Един голям, над него пишеш "30". Това е пълната група.
Вътре рисуваш - по възможност с цветни моливи - два пресичащи се кръга и един малък, отделен, недокосващ ги.
Единия от двата кръщаваш "е" - от екшъни - и му слагаш 18, другия - "к", с 22. Предсечната част бележиш с "x". Отделният кръг кръщаваш с "н" - нито едното - и му туряш една 1-ца.

Сега започва изравняването.
30 (пълната група) = 18 (е) + 22 (к) +1 (н) -x (пресечната - всяка пресичаща област се брои толкова пъти, колкото кръга пресича. Съответно толкова пъти се вади).


Здравейте, много благодаря на всички отзовали се.

# 723
  • Мнения: 57
Питането ми е за магически квадрат 3х3. Всякакво число ли може да бъде сбор за него или само кратно на 3?

# 724
  • Мнения: X
Питането ми е за магически квадрат 3х3. Всякакво число ли може да бъде сбор за него или само кратно на 3?
Въпросът не ми е много ясен. Обикновено при магическия квадрат сборът на числата по редове, стълбове и диагонали е едно и също число. И най-често в задачите за малки ученици квадратът е 3х3. Кратността няма нищо общо, освен ако в условието на някоя конкретна задача не е дадена някаква връзка с нея.

# 725
  • Мнения: 57
Задачата е да се попълни магически квадрат 3х3, като в него няма нито едно предварително зададено число, а само сборът, който трябва да има всеки негов ред, колона и диагонал.
В едното подусловие трябва сборът да е 24, а  в другото - 31.
Аз направих квадрат със сбор 24 и дори си намерих метод за много бързо измисляне на всички числа и при друг зададен сбор(42; 60; ...), но този метод "работи", само ако сборът е число, кратно на 3.
А за сбор 31 изобщо не можах да попълня и за това се замислих дали няма връзка с кратност на 3.

# 726
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Задачата е да се попълни магически квадрат 3х3, като в него няма нито едно предварително зададено число, а само сборът, който трябва да има всеки негов ред, колона и диагонал.

   най-лесния начин е да започнеш от диагонала. Попълваш 1,2, сбора - 3,
   Първи ред - 1,сбора - 5, 4
   Втори ред - 5,2,сбора -7
.......

# 727
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 122
2 клас, математика без граници - зима 2014  Blush

Задача 12. От едно двуцифрено число получили друго, като разменили цифрите на
единиците и на десетиците. Разликата на двете числа НЕ може да бъде:
А) 9 Б) 16 В) 27
отговор: Б

не мога да го обясня  Blush

# 728
  • Мнения: 5 178
16 не се дели на 9, ако двете цифри ся Х И У, едното число е 10*Х+Y, второто 10*Y+X, разликата им е 9Х-9У=9(X-Y).

# 729
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 122
 Hug Благодаря

 Blush той нямаше да се сети, а и аз нямаше да се сетя, че трябва да дели на 9 Blush

# 730
  • Мнения: 57
Задачата е да се попълни магически квадрат 3х3, като в него няма нито едно предварително зададено число, а само сборът, който трябва да има всеки негов ред, колона и диагонал.

   най-лесния начин е да започнеш от диагонала. Попълваш 1,2, сбора - 3,
   Първи ред - 1,сбора - 5, 4
   Втори ред - 5,2,сбора -7
.......
Благодаря ти за отговора, но нещо пак не успявам с 31   Crazy
Много те моля, напиши ми точно кои са деветте числа.

# 731
  • Мнения: X
Задачата е да се попълни магически квадрат 3х3, като в него няма нито едно предварително зададено число, а само сборът, който трябва да има всеки негов ред, колона и диагонал.
В едното подусловие трябва сборът да е 24, а  в другото - 31.
Аз направих квадрат със сбор 24 и дори си намерих метод за много бързо измисляне на всички числа и при друг зададен сбор(42; 60; ...), но този метод "работи", само ако сборът е число, кратно на 3.
А за сбор 31 изобщо не можах да попълня и за това се замислих дали няма връзка с кратност на 3.

Сборът не може да е 31, защото не се дели на 3. А средното число (в центъра на квадрата), умножено по 3, дава магическия сбор. Сборът може да е само число, кратно на 3.
Или е 30, или 33 във вашия случай.

Последна редакция: ср, 13 яну 2016, 15:34 от Анонимен

# 732
  • София
  • Мнения: 10 825
Моля за помощ при решаването на тази задача. Задачата е за 4-ти клас и е от раздел за диофантови уравнения

Сто рибари уловили общо сто риби.Някои използвали за стръв червей,други-муха,а трети-хляб.Всеки,който ловил с червей,хванал по 5 риби.Всеки,който ловил с мухи-по 3 риби.Тези,които ловили с хляб,били 3 пъти повече от рибите,които те хванали.По колко рибари са ловили риба с червей,с муха и с хляб,ако рибарите,които са ловили с муха,са по-малко от рибарите,които са ловили с червей?

Ние добутахме решението до отговор, който не отговаря на условието, че рибарите ловили на муха са по-малко от тези ловили на червей Confused ЯВно някъде имаме грешка, но не можахме да я видим снощи със сина ми. Днес пак се опитах да пререша задачата и докарах същия отговор

# 733
  • Мнения: 5 160
Onna,
https://www.math10.com/f/viewtopic.php?f=59&t=8182 - НОМ общински кръг Хасково 6 клас
но е за 6 клас  Sunglasses
За 5 години материалът е свален с 2 години  Whistling

# 734
  • Мнения: 57
...
А за сбор 31 изобщо не можах да попълня и за това се замислих дали няма връзка с кратност на 3.

Сборът не може да е 31, защото не се дели на 3. А средното число (в центъра на квадрата), умножено по 3, дава магическия сбор. Сборът може да е само число, кратно на 3.
Или е 30, или 33 във вашия случай.
Цитирам сборник на доц. Ивайло Кортезов:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12507 … 4&oe=5708B136

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/12552 … c&oe=570E8791
Знаех си  Heart Eyes
Благодаря много!!
И още една, ако може(Предполагам, че е с кръгове на Ойлер):
В една паралелка всеки ученик посещава поне един СИП от плуване, пиано и пантомима.
Четирима ходят и на трите СИП-а, а общо 8 посещават точно по два. Ако 14 не ходят на пиано, 15 не ходят на пантомима и 15 не ходят на плуване, то колко ученици са в класа?

Общи условия

Активация на акаунт