Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 873
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 005
  • Мнения: 1 788
... Шефовете ми да са мислели.
Те хубаво не са мислили, но защо подобни неща не се уточняват още при започването на работа?

# 1 006
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... Шефовете ми да са мислели.
Те хубаво не са мислили, но защо подобни неща не се уточняват още при започването на работа?

Те явно са ги уточнили. Като са ѝ казали че работното време е до толкова, а трябва и да чисти, тя си прави сметката да чисти в работно време. Като това работно време съвпада и с това на работата на магазина с клиенти, не е нейна работа да мисли, че на клиентите няма да им е комфортно да влизат в магазин, в който се чисти.
Явно загубата на клиенти не е толкова голяма, че да помислят за допълнителни разходи за чистачка или за заплащане на допълнителни часове.
Същото е и когато се приема стока. Продавачът често се занимава с доставчиците и не може да обслужва клиенти, ама пак да са мислели.

# 1 007
  • Мнения: 2 127
Отделно, че на 2 от местата, именно шефките ми са били тези, които са ме инструктирали 30 мин преди да затварям, да започвам с прибиранията Wink Е, след като не им се плаща за часовете, прекарани извън работното време на магазина, аз ли трябва да мисля дали някой ще иска да влезе в 21:50? Получавала съм заплата за едно работно време, съответно съм работила толкова, колкото ми е пишело в графика.

# 1 008
  • Мнения: 7 779
... Шефовете ми да са мислели.
Те хубаво не са мислили, но защо подобни неща не се уточняват още при започването на работа?

защото се казват малко задължения за малката заплата. после се надграждат задълженията за сметка на заплатата.  Laughing   това е всеобща практика

# 1 009
  • Мнения: 12 722
Голям мерак да влезеш 15 мин преди да затвори магазина. Ама нали съм клиент, пари имам.

# 1 010
  • Blondeville
  • Мнения: 2 877
Когато бях продавачка и 5 минути преди затваряне да е влизал клиент си получава любезното, усмихнато и търпеливо консултиране, дори и да не ми е било много приятно да оставам след работно време.

Обаче беше наистина кошмарно всяка една Бъдни вечер, когато беше най-силният ден от годината, ти вече да си заключил вратата за да попълниш касовата книга и да заведеш оборота час след като работното ти време е приключило, а хората залепени на витрината и тропат отчаяно да ги пуснеш вътре, защото те виждат, че още си в магазина и съответно защо да ни го обслужиш след обявеното работно време нали. Не разбирам как може към 20:30 да кажем на Бъдни вечер тепърва да се сещаш, че ти трябва подарък.

# 1 011
  • Мнения: 15 960
Голям мерак да влезеш 15 мин преди да затвори магазина. Ама нали съм клиент, пари имам.
Ако влезеш за пет минути, как да е, ама трябва да си особено нагъл да държиш продавачката и след работното й време. И аз да съм, и аз ще почвам да чистя по-рано. Ако собственикът иска да се обслужват клиенти и след края на работното време, да идва и да ги поема.
А особено на Бъдни вечер как ли пък не бих ги чакала търпеливо да си избират подаръци.

# 1 012
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Изобщо не му влиза в работата на един продавач кое за какво му е на клиента и по кое време му е потрябвало.
Иначе за работното време съм съгласна. Ако собственикът има малко мозък, ще предупреди продавача си да остане докато има хора, като с направения оборот ще може да плати извънредните часове или той самият да остане да продава за да си направи един приличен бонус, след като очевидно има клиенти до късно в някои дни в годината.

# 1 013
  • Мнения: X
Изобщо не му влиза в работата на един продавач кое за какво му е на клиента и по кое време му е потрябвало.
Иначе за работното време съм съгласна. Ако собственикът има малко мозък, ще предупреди продавача си да остане докато има хора, като с направения оборот ще може да плати извънредните часове или той самият да остане да продава за да си направи един приличен бонус, след като очевидно има клиенти до късно в някои дни в годината.

Това е изключително разумен подход. За съжаление, много от работодателите нямат и малко мозък, а го карат на принципа "на брашното-евтини, на триците-скъпи" и гонят както клиентите, така и свестните работници с жалки икономии на дребно.

# 1 014
  • Мнения: 15 960
А, много добре си знаят те кое как трябва, ама пробват ако може продавачката да си жертва и труда, и свободното време ей така, даром.

# 1 015
  • Мнения: 9 785
Единствено приключването на касата е нещо, което трябва да го направиш в края на работното време. Чистенето може да е в непиков час, получаване и оформяне на стока - също. Организация, гъвкавост и желание на управителя са нужни.
Често смените са по 12 часа, абсолютно ги разбирам продавачките, че искат да затворят и да си тръгнат на минутата.

# 1 016
  • Мнения: 2 127
Бившата ми шефка беше указала до кога се приемат последни поръчки. Разумно. После го махна и реши - има ли хора, стоим. Дали ни се отрази на заплатите? Тук оставям сами да се сетите Simple Smile
Пп: тъй като работех на щанд с доста трудоемко покриване, имаше и доста неща, които трябва да се прибират, за да не изпопадат, разпилеят и изпочупят, приключването ми не беше само попълване на една касова книга Simple Smile

# 1 017
  • Мнения: 9 785
Пп: тъй като работех на щанд с доста трудоемко покриване, имаше и доста неща, които трябва да се прибират, за да не изпопадат, разпилеят и изпочупят, приключването ми не беше само попълване на една касова книга Simple Smile
В такъв случай е желателно да има работно време с клиенти, което да е по-кратко от работното време на персонала. Но не знам дали и в големите вериги има такова организация.

# 1 018
  • Мнения: 555
Каква е разликата между магазин два на два и офис два на два, че вторият си има чистачка, а магазинът продавачка, която го играе и чистачка.
То ако ще е магазинче два на два, по-добре вътре да си работи собственика.
Разликата е, че през магазина минават 100 човека на ден, а в офиса може и никой да не влезе. Съответно офисът може да плаща за почистване веднъж в седмицата, но при магазина е задължително да е всекидневно.

# 1 019
  • Мнения: 3 228
Предишната ми работа беше в офис/консултантска дейност/. Работата предполагаше постоянни контакти с хора, срещи с клиенти, съответно се налагаше да сме облечени подобаващо. Всички колеги бяхме млади, интелигентни и мотивирани хора, заплащането беше повече от добро за дейността. Обаче всеки петък в 16,30 всички хващахме парцала и препаратите, за да почистим  няколкото помещения. Офисът работеше до 17,30, така, че често се е случвало да дойде клиент, който иска да обсъдим нещо във връзка с работата и ме вижда с костюм и токчета, хванала мопа. Ами смешно е! Колко голям разход щеше да е в един от почивните дни да идва жена, която да почисти професионално?!?
На настоящата ми работа/ в същата сфера/ има жена, която идва в извън работно време. Определено се усеща разликата.

Общи условия

Активация на акаунт