Критерии при избора ви на основно училище

  • 9 614
  • 155
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: X
Няма никаква война между децата, просто едно дете със сериозни проблеми.
Очевидно, че в случая точно възрастните трябва да полагат повече грижи, но тези възрастни са родителите на детето и учителките, не родителите на другите деца, защото ние на практика нямаме досег с това дете.

# 121
  • София
  • Мнения: 399
Тя учителката нито може, нито й е работа в у-ще да е нон стоп падарин на децата.

На кого му е работа да е "пъдарин" на децата в училище?
Ако Вашето дете е със СОП? Дали да не го дистанцираме?

# 122
  • София
  • Мнения: 46 872
На никого не му е работа, това не е детска градина, докато са в час - ок, в междучасията  общо взето (още повече след първи клас) се оправят сами децата.
Ако детето ми е  силно агресивно със заболяване, не знам дали самата аз не бих предпочела индивидуално обучение.

# 123
  • София
  • Мнения: 399
На никого не му е работа, това не е детска градина, докато са в час - ок, в междучасията  общо взето (още повече след първи клас) се оправят сами децата.
Ако детето ми е  силно агресивно със заболяване, не знам дали самата аз не бих предпочела индивидуално обучение.

Какво говорите? Как така на никого не му е работа? На учителите им е работа, на нас родителите също. Говорите за детето като за някакво чудовище, което малтретира другите деца и което в междучасиятя е в джунглата. Никой не предпочита да изолират децата му. Дано на никой не се случи.

# 124
  • Мнения: 2 353
Разговорът излезе от добрия тон още в момента, когато някой си позволи да сложи в категорията на СОП децата с по-буен нрав или проявите на агресия. СОП може да се диагностицира единствено от медицински лица, а не от нас - родителите. Дори не от учителите.
Набеждаването на децата, които не могат да се впишат в дисциплината и очакванията започва още от детската градина. Децата, които стърчат от калъпа, не са удобни за обучение. Оттам тръгва неглижирането им или приписването им на всички възможни грехове, които могат да носят. Много често персоналът, на който са попаднали им лепи зловещи етикети. От детските градини излизат дамгосани. Тъпо е, когато децата копират изрази, които са посяти от хората, които трябва да посеят не толкова знания, колкото емпатията в много крехка възраст. Не го казвам от позицията на човек, който има претенции учителите да му възпитат детето. НО когато оставяш детето си за по няколко часа в някакво образователно заведение не можеш да живееш в очакването, че ще трябва да обясняваш след това на личното си отроче, че детето А. не е овца, нито пък детето Б. не разбира, когато му се говори. Защото А. е прекалено обичливо и гальовно дете (родителите трябва да внимават доста), а детето Б. разбира прекрасно, но не разбира игричките на промяната на поведението. То е праволинейно и не харесва промените. След една година ще укрепне. Но след тази една година вече това неадекватно поведение ще е нанесло много сериозни щети и у А., и у Б. Ножицата вече е много отворена. Родителите да му мислят. Към картинката добавям родителите, които вече коментирах в друга тема, че правят грешка и пускат детето си на училище по-рано, за да не е вечния виновник.   

# 125
  • Мнения: 10 547
На никого не му е работа, това не е детска градина, докато са в час - ок, в междучасията  общо взето (още повече след първи клас) се оправят сами децата.
Ако детето ми е  силно агресивно със заболяване, не знам дали самата аз не бих предпочела индивидуално обучение.

Наистина ли? Поради това има дежурни през междучасията учители- да се следи дисциплината в коридорите и да се избягват инциденти.
Изобщо пишете ги едни понякога.

# 126
  • Мнения: 9 043
Ами сега... разговора далеч не е излязал от добрия тон. Потребителките са изказали свое виждане и позиция.
Никой не говори за поставяне на диагноза от учителя. А за деца с диагноза и най- вече агресивно поведение.
Образователната ни система както и персонала трудно работят с такива деца. Просто им липсват знания и умения.
Чета темата : трудно проговаряне. Страхотни майки полагайки много усилия, знания , време и средства за напредъка на децата им. От там черпя идеи за игри с детето ми. Знаят много и се занимават много с децата си.
И при тях има лутане от едната крайност в другата. И ако една е доволана защото в градината лелята е залепена за детето й, то друга е бясна че детето в ДГ само стои в ъгъла и друго не прави.
Личният ми опит с детето мо и неговорещото 4 годишно дете на колега. След обяснения да не го изолират да играят с него и т.н . Моето ми отговори: Ами мамо аз нищо не му разбирам и той само ни рита играчките.
Та да попитам вие как бихте интегрирали такъв човек в работата? Аз лично незнам и честно казано ако не влиза в служебните ми задължения не бих се занимавала.

# 127
  • Мнения: X
Аз съм сигурна ,че учителките полагат усилия, но освен това дете , те имат по още 25 , които също на тях чакат. Учителките в ДГ нямат и необходимата професионална подготовка , за да работят с такива деца, за това би трябвало да има логопеди, психолози....
Моето мнение, че деца с проблеми не трябва да прекарват цял ден в ДГ, поне през половината ден трябва да посещават специалисти и да се работи с тях индивидуално.

# 128
  • Мнения: 2 353
Hope for Two, аз също съм минавала през трудно проговарящата тема, защото все повече дечица проговарят по-късно, както и заради детето на моята братовчедка, осиновено не в бебешката възраст и със съответните дефицити и характеристики, свързани с институционалния му престой.

Така е, Елена. Личното ми мнение е, че всички деца не трябва да прекарват по над 9 часа в детски градини. Не е градивно, въпреки че има деца, на които им харесва да си ходят в детското заведение.  Peace 

# 129
  • Мнения: 24 582
 Ние имахме в детската градина дете в групата, което биеше и удряше другите деца. Детето беше с намален слух и още нещо, не разбрахме какво. Наистина много жестоко удряше и биеше другите деца. Родителите му го спряха от градина за известно време, след два месеца, които бяха много кофти. Когато преместих детето си в друга градина, едно от съображенията ми беше и присъствието на това дете в групата.

# 130
  • Мнения: 3 675
Мислите ли,че е важно възпитателите да са добри,питам,защото една майка ми каза,че е важно преподавателите в занималня да са такива,защото с тях детето пише домашни,надгражда материала,те го подготвят за следващия ден.Тази година в подготвителна група госпожата ни ще е такава,млада,готина и доскоро възпитател на втори клас.Занималнпта,задължителна ли е в първи клас,защото мисля да уча с детето в къщи след обяд.

# 131
  • София
  • Мнения: 46 872
Освен ако у-щето не е целодневно, не съм чувала за задължително  занималня и по принцип занималнята за мен е само за хора, които наистина нямат избор, т.е. абсолютно по-добър избор е детето да не ходи на занималня.
Не знам какво наричаш точно възпитател в училище...

# 132
  • Мнения: 10 547
Мислите ли,че е важно възпитателите да са добри,питам,защото една майка ми каза,че е важно преподавателите в занималня да са такива,защото с тях детето пише домашни,надгражда материала,те го подготвят за следващия ден.Тази година в подготвителна група госпожата ни ще е такава,млада,готина и доскоро възпитател на втори клас.Занималнпта,задължителна ли е в първи клас,защото мисля да уча с детето в къщи след обяд.

Зависи как е устроен учебният процес в училището, където искате да учи детето ви.
Има, макар и да са рядкост, училища, в които учебният процес е разпределен през целия ден, т.е. има изнесени часове и в следобедните часове, освен часовете за самоподготовка, които наричате занималня.

Дали е важно възпитателят /това е абсолютно непонятно за мен защо е прието като термин, предвид това че, този човек е втори учител на децата/ да е добър? Не, не е важно! Належащо е, задължително е. Учител в занималнята се търси по същия начин, по който основен учител. Защото първият е с децата ви от 8 до към 12 +/-30 минути, а вторият от средно 12 часа до 17, 30.
Той води децата на обяд, навън, изчиства пропуските от сутрешните уроци, следи писането на домашните и пр. Дали работата му е по-маловажна от тази на т.нар. класна?

# 133
  • Мнения: 3 675
Да си призная честно нямам представа как са организирани занималните?Предполагам,че възпитателите са втора смяна учители,които ги поемат от обяд до 17-18h.Там си пишат домашните главно.Мен лично ме притеснява това,че подготовката няма да е ефективна,децата ще се разсейват,който си написал сам домашните написал,кой преписал от другарчето или дъската и т.н.Не претендирам,че съм педагог,като тези завършили пуп и нуп,но съм учител по английски език и мисля,че от обща култура все пак мога да работя с детето в къщи поне до 4 клас.

# 134
  • Мнения: 10 547
gitadam, зависи от много неща- преди всичко от организацията на работата на занималните в самото училище или с прости думи казано- събират ли два класа накуп или всеки клас има свой и сутрешен, и следобеден учител, зависи от самия човек, и не на последно място от това дали в самото училище тази длъжност е уважавана и ценена.

Общи условия

Активация на акаунт