Математически турнири - 33

  • 106 335
  • 727
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 25
Е, хайде стига. Стана грубо. Моят син е от гражданчетата които ходят на състезания, извънкласни школи, рисуване, математика, английски, спортове- 2 на брой, английски....и хиляди глупости защото трябва....но повярвайте ми -истински щастлив е когато е мръсен и окалян на село при баба със "селянчетата" кара колело и бяга на воля. И не си мислете че често не се чудя как така образованието се превърна в една машина за пари, как често се оправдаваме с хипер активни деца, които по цял ден са принудени да стоят на дупетата си в класните стаи и да залягат на уроците, че да успят в живота.  Всеки има право спокойно да каже какво мисли по въпроса, но нали тези форуми са за да си помагаме, а не да се нападаме и чувстваме като по-прости само защото споделяме друго мнение. Моля ви хора погледнете по- трезво на нещата. Преди не ни се налагаше всяко семейство да плаща частни уроци за да влезе детето му в 7 клас в елитна гимназия и нещата не опираха до това кой родител може да плати за тях. Вие сте едни прекрасни и всеотдайни майки които се опитват да са полезни на децата си и да им помогнат по сложния път в живота, но нека погледнем реално- всичко е една машина за пари. И новите учебници ще са това за съжаление- някой ще плати на някой за да издаде нещо...по всяка вероятност този някой ще е човек на някой. Извинявам се за дългия пост, но наистина мисля че всеки който е тук в този форум е тук защото търси отговори и най-доброто за детето си. Хубава вечер и успехи на всички майки по този път.
Да, понякога човек си губи времето да споделя опит, докато го проверяват преди да го пратят по живо по здраво.

Ако случайно някой друг обаче се оплаква, че детето му учи в училище дето поощрява децата да се пробват по състезания, да кажа, че това е късмет. В съседното няма изобщо участници, освен в Знам и мога. Децата не печелят нищо от това да са първи на село /в училището на Знам и мога/ и никога да не пробват града /КМС примерно/.

# 436
  • Мнения: 25
И Дидева, специални благодарности за темата. Мисля че е полезна на ужасно много лутащи се родители.

# 437
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
E, не! Къде го видя това? Че даже е цитирано - няма нищо като тълкуванието.

"Селянин" е човек живеещ на чисто място и хранещ се с чиста храна най-малкото.
Но има на приказка за първия насело.

# 438
  • Мнения: 25
Извинявам се ако не съм тълкувала правилно.

# 439
  • Мнения: X
Извинявам се ако не съм тълкувала правилно.
Скрит текст:
Аз ом много често не я разбирам какво иска да каже. Не само в тази тема.

# 440
  • Мнения: 51 157
Моят син е от гражданчетата които ходят на състезания, извънкласни школи, рисуване, математика, английски, спортове- 2 на брой, английски....и хиляди глупости защото трябва....

A защо да трябва чак пък толкова? #Crazy Математика, английски и един спорт не стигат ли? Май вината да ти е претоварено детето си е у теб.

# 441
  • Мнения: 5 177
А колко време според вас трябва да отделят малките ученици до 4 - ти клас за математиката.. След 4-ти ясно в МГ редовни часове,  ЗИП, СИП и школи..по-осъзнати са

# 442
  • Мнения: 25
Не това имах предвид Черна станция.  А  и не съм казала че е претоварено. Коментирам  защо нещата се промениха така във времето, че в 7 клас всички ходят на частни уроци
Моят син е от гражданчетата които ходят на състезания, извънкласни школи, рисуване, математика, английски, спортове- 2 на брой, английски....и хиляди глупости защото трябва....

A защо да трябва чак пък толкова? #Crazy Математика, английски и един спорт не стигат ли? Май вината да ти е претоварено детето си е у теб.

# 443
  • Мнения: 51 157
Коментирам  защо нещата се промениха така във времето, че в 7 клас всички ходят на частни уроци

Нима не е ясно? Добрите и желани училища са си същите като преди, хайде с 1 или 2 повече, а мераклиите да учат в тях са в пъти повече. Т.е. имаме голямо разминаване между търсене и предлагане. От там нататък важи максимата, че щом се тренира има подобрение. Затова не толкова уверените в силата си почват да ходят на уроци да настигнат най-добрите. Най-добрите също тръгват на уроци за да не позволят да бъдат настигнати, а и средняците тръгват за да не останат по-назад или защото майките им не се примиряват, че децата им са средняци и така. Съвсем нормална и закономерна ситуация при разминаване между търсене и предлагане. Навсякъде по света, където я има същата ситуация, я има и същата истерия. По наше време амбициозните деца бяха по-малко и затова се влизаше по-лесно.

# 444
  • Мнения: 2 248
Аз пък чудесно разбрах, какво иска да каже Ом.

Има обаче разлика училището да стимулира и да агитира.

В общия случай училищата, които не са организатори, си правят пълен пас по отношение на извънкласните прояви без значение в коя област, а най-малкото могат да съобщават кога предстои състезание (поне за по-масовите, или да има някакъв училищен бюлетин) и че който желае, може да участва (иначе в правилниците пише на хартия как трябва да подпомагат развитието на учениците).

От друга страна, училищата организатори едва ли не заставят децата да участват, за да "инкасират по-голяма печалба". Сега някой ще каже, не може да те накарат насила - има си начини за манипулация - явна или подмолна, винаги. Дори и това "стимулиране" със завишаване на оценките е крайно нечестно, още повече само заради явяване, а не на базата на резултат.

Нашето училище е от първия тип, а накрая ти искат копие от сертификата/грамотата, че да я сложат на видно място, сякаш имат някакъв принос.

Има и училища, в които нещата се случват както трябва - учителката, забелязала, че определени деца от класа имат наклонности в тази посока, обръща внимание на родителите и дава материали за допълнителна работа вкъщи, за да може детето при желание да се яви на състезание.

От родител на дете в училище организатор на състезания съм чувала: "Нашият клас по традиция всички участваме в състезанията" (аз лично много уважавам стадния принцип Stop).

Иначе е ясно, че състезанията не целят само математиката като такава, има си и много други качества за каляване с явяването по такива.

# 445
  • Мнения: 6 971
Мдааа, обаче синът ми учи в училище организатор и два дена преди провеждане на състезанието учителките не знаят, че ще има такова, кога ще бъде и евентуално приключило ли е събирането на таксите и кой в крайна сметка ги събира.
За стимулиране на децата и дума да не става. Когато детето поради получен златен медал беше класирано за финал получих съвет да потърся задачи за подготовка в интернет и никакъв интерес учителят лично да подготви детето. А по стечение на обстоятелствата миналата година имаше най-добри резултати от децата в класа си на всички математически състезания т.е. от гледна точка на учителя е дете с потенциал и би трябвало самият учител да има желание да развива този потенциал.
Всички знаем, че така наречените СИП и ЗИП по математика и български са си редовни часове за целия клас /изобщо не са избираеми, а са част от часовете на госпожите/ и това автоматично означава, че се работи по учебната програма и не се предлагат нестандартни и интересни задачи, каквито би трябвало да се предлагат на децата които с лекота се справят със задължителната учебна програма.
За моето дете госпожата е човекът който определя какво трябва да се учи. Това което се опитвам да му дам като допълнителна подготовка в къщи се отхвърля защото идва от мен, а не от госпожата. Едва в деня преди състезанията кандисва да порешава малко тестове от предишни години. На практика инициатива от училището да се работи с децата допълнително няма, а самото дете /моето поне/ все още не осъзнава че основната мотивация трябва да си е той самият, а не госпожата. Не гледа на състезанията като възможност за самоизява, а като на игра и средство да си попълва колекцията от грамоти и всички видове медали. Нищо че златния се получава за отлично представяне, той не иска да е сред най-добрите и да има пак златен медал, а иска да си има сребърен и бронзов и ми обясни, че за целта няма да реши всички задачи. В нашия случай страшно много липсва ролята на учителя в мотивирането на детето да се развива в тази област в която се справя с лекота и има потенциал. За талант е рано да се говори така или иначе преди 4 клас.
Единствено на състезанията се сблъсква с по-различни и интересни задачи и се надявам това да го мотивира да иска да се развива въпреки, че в училището не искат това от него. Не е амбициозно дете, но пък това не означава че трябва да го оставим да мързелува вместо да го стимулираме да полага усилия и да открие талантите си.

# 446
  • Варна
  • Мнения: 485
"А колко време според вас трябва да отделят малките ученици до 4 - ти клас за математиката.. След 4-ти ясно в МГ редовни часове,  ЗИП, СИП и школи..по-осъзнати са"

Според моят син /четвърти клас/ 3 часа седмично. 2 часа - школа, 1 час - домашно. Справя се не зле на състезания, значи И според мен  толкова.

# 447
  • Мнения: 5 177
Малко по-различен поглед. От класа на моя позната учителка след 4 клас са приети в МГ и ХГ 8 деца, за което тя е строго смъмрена от директора, че е позволила с подготовката им това да се случи.

# 448
  • Мнения: 293
При моя син също четвърти клас е малко повече.Школата е 3 часа седмично,отделно от това срядата е ден в който остават да решават задачи за състезания в училище с класната след часовете,но това е по желание и никой никого не кара насила.От школата получават за домашно по 35-40 задачи и освен това трябва да решат и да представят вариантите от предни години за предстоящото състезание.Гледам да ги разпределя така, че да се падат по равен брой задачи за деня,но има дни в които прескача заради повечко домашни.Все пак едва ли идва повече от 1-2 часа на ден сумарно,като все пак не е всеки ден.Той си държи на играта навън след часовете и никакви задачи не могат да я изместят.
Математическата гимназия не бива да е фикс идея,не е важно толкова къде ще учат след четвърти клас, важно е след седми.

Последна редакция: чт, 15 окт 2015, 08:13 от Ivet_2000

# 449
  • Мнения: 6 971
Коте, това което пишеш го вярвам, защото отмяната на паралелките към МГ след 4 клас е искана и подкрепяна именно от директорите на масовите училища защото им бягат учениците,а с тях и онези 1300 лв. от бюджета които ги следват. Логиката е бетон. Вместо да се стегнат и предложат образование и отношение към децата на нивото на елитните училища и така да си задържат учениците искат отпадане на алтернативите пред децата и родителите за да останат по принуда и пак просто да избутат до 7 клас.
И ето ви и отговора защо родителите напират да вкарат децата в МГ още след 4 клас. Веднъж започнали училищната обиколка виждаме жестоката истина за нивото на българското образование, липсата на алтернатива в другите масови училища в града и като единствена приемлива възможност децата да попаднат на място където ще се работи с тях са т.н. елитни гимназии. За частно образование колко от нас имат възможност?
Само да вметна, че от учителка на друг клас от друг випуск в нашето училище разбрах, че директорът е забранил организирането на школа по математика от училище. Учителката иска да работи с деца за които математиката е интересна, но й е забранено от директора. Както искате го разбирайте.

Общи условия

Активация на акаунт