Математически турнири - 33

  • 106 315
  • 727
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 10 825
Ще се провежда ли ЧХ в СМГ тази година? Нещо се бавят с обявата. А и на курса нищо не се споменава.
Ще го провеждат, но само за техните ученици.

# 496
  • Мнения: 851
ОК. Благодаря!

# 497
  • Мнения: X
В трети клас само 5% от явилите се (общо 18 деца) имат над 50% от максималния брой точки. Толкава да са ни слаби децата по математика не ми се вярва. Другият път може да ги пробват как са с лимесите  Mr. Green...
Скрит текст:
Да уточним само, че работим с реалните точки, като се съобразяваме с корекцията от 15 точки.

В шести клас от 332 явили се деца, 23 имат над 55 точки ( над 50% от максимума) или 6, 93% от всички шестокласници.
Победителят има 64 реални точки от 80 възможни, което е 80%.
Само 5 деца са решили задачата на ХП за 20 точки, което е 1, 5%.
В трети клас от 356 явили се деца, 18 имат над 45 точки( над 50% от максимума) или 5, 07% от всички третокласници.
Задача на ХП - няма за този клас.
Победителят има 49 реални точки, от 60 възможни, което е 81, 67%.
Не виждам някакви зашеметяващи разлики. В крайна сметка и двете групи имат своите победители. Важното е къде си в общото класиране, а не това дали си с максимален резултат.
За мен много по-притеснителна е ситуация, като тази в трети клас през 2013 година.
От 178 явили се,  102 имат над 30 точки, което прави 57, 3% от всички третокласници, включително 15 максимални резултата.

# 498
  • Мнения: 51 153

В шести клас от 332 явили се деца, 23 имат над 55 точки ( над 50% от максимума) или 6, 93% от всички шестокласници.
Победителят има 64 реални точки от 80 възможни, което е 80%.
Само 5 деца са решили задачата на ХП за 20 точки, което е 1, 5%.
В трети клас от 356 явили се деца, 18 имат над 45 точки( над 50% от максимума) или 5, 07% от всички третокласници.
Задача на ХП - няма за този клас.
Победителят има 49 реални точки, от 60 възможни, което е 81, 67%.
Не виждам някакви зашеметяващи разлики. В крайна сметка и двете групи имат своите победители. Важното е къде си в общото класиране, а не това дали си с максимален резултат.

За мен много по-притеснителна е ситуация, като тази в трети клас през 2013 година.
От 178 явили се,  102 имат над 30 точки, което прави 57, 3% от всички третокласници, включително 15 максимални резултата.

 newsm10

Подкрепям на 100%. Имаме много добро класиране във вида на пирамида. Това все пак е състезание за определяне на най-добрите, а не мехлем за егото. Наистина да има 50 медалиста щеше да е провал, а това е просто трудна тема.

# 499
  • Мнения: 7 680
И в двата случая има крайности. Аз също съм ЗА за трудни задачи, но според мен е редно да бъдат решими от дете на съответната възраст за състезателното време (само от 1-2 деца, каквато е миналогодишната тема). При "суперсложни" (нерешими за техните познания) задачи децата губят интерес и се стига предимно до игра на тото... По-слабите математици ще решат само първите 6-7 задачи за определеното време и няма да има толкова много отрицателни резултати.

# 500
  • Мнения: 433
Според мен децата губят интерес и спират да ходят на състезанията, които са елементарни, за тях те са под нивото им. Те обичат предизвикателствата.

# 501
  • София
  • Мнения: 10 825
Според мен децата губят интерес и спират да ходят на състезанията, които са елементарни, за тях те са под нивото им. Те обичат предизвикателствата.
Това твърдение за каква възраст важи?
Моите наблюдения са, че децата обичат да получават награди, поне тези до към 4-5 клас и никой не би отказал участие в състезание с мотива: "оооо, аз на това състезание ще взема златен медал и за това няма да участвам." При по-големите със сигурност има преценка дали бронзовия медал от Х-състезанието не е по-ценен от златния от У, ама това е при по-големите.

# 502
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Няма как да се говори за "децата" на общо основание и да се изказва защитена теза.

Състезанията са за излъчване на победители. За каквото и да се явяват децата или да ги изпращат родителите, авторите на задачите се стремят да осигурят задачи, които да разслоят в резултатите. Не винаги им се получава. Но ако "децата" са тези, които обичат математиката, но не са таланти или решаващи повечеко и очакваме да могат да решат всички задачи, разлсояване няма да има. Ако пък "децата" са талантиливи/решаващи много и са година напред с материала поне, може и да изгубят интерес. И двете са частни случаи обаче. В общият - една невъзможна и една трудна задача със сигурност - да има за разделяне и за откриване. За възрастта също тъкмо е писано - колко големите деца са "децата"?

# 503
  • Мнения: 2 391
И все пак, това са състезания, на които се решават "състезателни" задачи, които са различни от училищната математика и е нормално не всички деца да се справят с тях.
Ако искаме на състезанията да награждават всички (защото децата се радват), ще имаме "търговска" математика и състезанията стават бизнес. Не, че и сега някои не са.   Mr. Green

Нека има трудни задачи, с които да се борят, да ги карат да мислят, да търсят решение ... и тогава победите са още по-сладки! Peace

# 504
  • Мнения: 843
В този ред на мисли, как награждава Хитър Петър?Simple Smile

# 505
  • София
  • Мнения: 4 102
В този ред на мисли, как награждава Хитър Петър?Simple Smile
Разпращат медалите до у-щата.

# 506
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Днес мина математика без граници в гимназията, според детето нормални задачи за 8 клас, решими са.....Всички задачи са събрани след състезанието, не са им дали отговори, всичко е по правилата.....

# 507
  • Мнения: 8 916
Моят син участва редовно в Математика без граници, днес е било и при тях, никога не е носил вкъщи отговори или чернови. Той дори и за задачите не ми дава никаква информация.

# 508
  • Мнения: 6 971
В събота беше първата дата  на МБГ в училището на сина ми и са им събрали тестовете, но са им казали, че ще им ги раздадат след седмица. Досега не е имало такава практика да ги връщат след време..
Обаче ми е много странно как така в едно и също училище има две дати за едно и също състезание с едни и същи задачи и тъй като се притесних от евентуално случайно решаване на състезателните задачи в час записах детето на първата дата, но му заръчах ако го питат какви са били задачите да казва, че не помни.  
Защо другите състезания са за всички градове и училища в един и същи ден и час, а МБГ има цяла седмица за избор на дати.
По принцип мразя сравняването на знанията и постиженията на децата и изобщо не ми е проблем всички да са отличници или пък с отлични резултати на състезания и олимпиади и много ще им се радвам, но когато има елемент на нечестна игра много се дразня и не мога да приема че е нормално, само защото тези които печелят от нея са деца.

# 509
  • София
  • Мнения: 9 517
Здравейте, ще задам въпрос, на който сигурно поне сто пъти сте отговаряли, за което се извинявам. Въпросът ми е - с какво пишат първолаците на състезанията - с молив или с химикал? Конкретно в момента се интересувам за СМТ.
И още един въпрос - допустими ли са поправки от детето - триене с гума, ако се пише с молив или зачертаване и поправяне, ако се пише с химикал?
Благодаря предварително!

Общи условия

Активация на акаунт