СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 4

  • 187 268
  • 915
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 5 454
А от 5ти клас базово ли е нивото на английски?
И моля за инфо колко много математика се решава в 5 клас?
Благодаря!

Нивото по английски е А1/А2. Повечето деца от класа ходеха на курс с ниво В1 и им беше доста лесно в часовете. Има деца, които до 5-ти клас не бяха учили английски изобщо, или пък не бяха ходили на школи. На тях в часовете им беше трудно.

По математика първите 2-3 месеца беше много натоварено, също и домашните по останалите предмети не бяха за подценяване. Постепенно децата свикнаха, станаха по-бързи, претръпнаха към ежеседмичните контролни, домашните понамаляха. Вторият срок беше по-лек. Шести клас не го усетихме как мина.

# 556
  • Мнения: 4 210
"Колко много " е относително.
Някои деца нямаха период на адаптация, други решаваха до късно. Комплексни са факторите. Въпрос на организация, натоварване в предното училище......
Не се притеснявайте. Фактът , че всички деца от 7- ти класове искат да останат в училището е достатъчно красноречив, че натоварването е достатъчно добре преценено.

# 557
  • Мнения: 478
Никакви "капсули" няма. Един месец след началото на учебната година в 8-ми клас, вече никой не можеше да каже кой е нов и кой "стар". Децата се сприятелиха веднага.
Що се отнася до Тунчева - странното е, че някои родители (непонятно за мен) харесвт това недоразумение. На други им е все едно. За останалите - евентуалния протест срещу нея ще е доста анемичен и като че ли сме се примирили, че без уроци или школи, няма да минем.

# 558
  • Мнения: 51 089
Не я познавам тази Тунчева, но помня, че навремето имаше много недоволни и от Люси (Попов). Някои даже заплашваха, че щели да си махнат децата заради него. Пък после се оказа, че е един от най-готините учители и от моя гледна точка е учител мечта по БЕЛ. Та хубаво е да се просондират мненията и на по-големите деца, а не само на паникьосаните мами на малките Peace

# 559
  • София
  • Мнения: 757
Ами, ами, паникьосани мами на малки. Та ние си я търпим от 5-ти клас, а вече преваляме 9-ти клас.
И да, както казах и бабаади го потвърждава - примирили сме се - школи и курсове до дупка.
Странно, аз не знам някои родител да я харесва, но от толкова много паралелки може и да има такива заблудени. И не че нямаме шестица при нея, но за мен знанията не се равняват на оценката. Просто на нея нищо не дължим от знанията си - това е проблема. Нормално ли е в 9-ти клас да изпращаш детето си на уроци по БЕЛ, защото то ти казва - "Мамо, нищо не знам, на нищо не ни учи"? А това е единствения предмет, по който го виждам да учи. Аномалия накаква  Laughing. - по един предмет сяда да учи - и не му се получават нещата без чужда намеса.
Ох, не искам повече да говоря за нея, ама като й видя името и ме хваща яд, яд, яд. А не си заслужава.
Толкова стойностни учители има в това училище, нека да ни учат децата, а с един предмет все ще се оправим.

# 560
  • София
  • Мнения: 757
А от 5ти клас базово ли е нивото на английски?
И моля за инфо колко много математика се решава в 5 клас?
Благодаря!
Моят син не беше учил английски до 5-ти клас изобщо. Беше му суууупер лесно - започнаха дори от азбуката, което за деца, учили езика е дори отегчително.

# 561
  • Мнения: X
В 5 клас от азбуката по английски?

# 562
  • София
  • Мнения: 757
 О да, абсолютно съм сигурна. Все пак не забравяй, че не всички деца са учили английски до 5 ти клас. Има училища с немски, френски и ако детето не е учило в школа няма как да има представа от езика.Е за сигурно не са учили три часа азбука, но от там започнаха.

# 563
  • София
  • Мнения: 752
Относно английския, понеже това често е обсъждан въпрос, бих искала да споделя моите наблюдения и изводи, като минала през екшъна на кандидатстване в САЩ и Обединеното кралство. С уточнението, че това е поглед от моята камбанария и без претенции мнението ми да е меродавно. В скрит текст, да не занимавам всички, доколкото това се отнася най-вече за топ университетите.
Скрит текст:
За Великобритания покриването на ниво С1 е достатъчно за всички университети, поне за природо-математическите и инженерни специалности. Сертификатът IELTS или САЕ/СРЕ трябва да се изкара до 1. Август в 12. клас. Следвайки програмата, по която се учи в училище, в края на 11. клас би трябвало да се покрие това ниво, ако материалът е овладян. Но има възможност и в 12. клас, когато и без това са значително по-малко натоварени с други предмети, да се наблегне на сертификатна подготовка.
Особеност на кандидатстването в  Оксбридж, а и някои други топ университети или за определени специалности, са интервютата. В Оксбридж задължително на място при тях, в други може и по скайп. Тези интервюта са си доста стресови, то това им е и целта, и ако човек има затруднения с езика, по-точно с устното изразяване, това би могло да го стресира допълнително и да му попречи да покаже истинските си възможности. Пиша това от позицията на родител на може би най-непритеснителния семегеец на випуска, до степен, че ако не го познавах лично, не бих повярвала, че е възможно да съществува такъв човек. Но Оксбридж явно имат перфектно отработена система, доколкото след интервюто сподели, че можело и по-добре, направил някои тъпи грешки, защото, цитирам „Ми то под такова напрежение…“. Rolling Eyes  Не че и без да е по напрежение, не ги прави тъпите си грешки, Embarassed но фактът е, че дори него са успели да поставят „под напрежение“, евала им за което. thumbsup Ровейки за информация по време на кампанията, попаднах в един друг форум на следното изказване „Ако някой от СМГ е имал проблеми на интервюто, то това е било с английския, а не с математиката“... Иначе знам и за обратния случай, то случаи всякакви, но все пак, едно на ум …
За САЩ нещата стоят по доста по-различен начин. Почти всички университети (с изключение на MIT) искат и TOEFL (над 100 т) и SAT и резултатите трябва да се изпратят до края на декември, ако се кандидатства за редовен прием или до 1. Ноември, ако е на ранен прием. Масово разпространеното мнение за TOEFL е, че е лесен изпит или поне доста по-лесен от CAE/CPE. Обаче за разлика от другите сертификатни изпити, в TOEFL „спийкингът“ е доста гаден, в смисъл, че не разговаряш с човек, а говориш пред компютър и имаш точно определено време. Т.е. иска си в известен смисъл тренинг за частта с говоренето.
SAT е известно, че е много труден изпит, по точно трудно е да се изкара много висок резултат (SAT 1 имам предвид, доколкото SAT 2 математика не е никакъв проблем за семегейци). Сега има нов формат, който би трябвало да е подобрен, освен това математиката май има по-голяма  тежест в общата оценка. Но изкарването на висок резултат така или иначе си остава предизвикателство. И ако частта с математиката за семегейци е шегичка, не така стои въпросът с частите по английски. Университетите си пишат, че не било задължително да имаш много висок резултат на SAT , гледа се цялостната апликация, но има един минимум, за да ти разглеждат изобщо документите, и той е 600 т. на всяка част (по стария формат). На сайта на всеки университет има статистика с резултатите на  приетите, от което става видно, че няма как с посредствен резултат да те приемат в топ университет, овен ако не си изявен спортист (те са в отделна категория) или минаваш по друг параграф (както каза мой познат, завършил и работил в САЩ, там корупцията е узаконена)… Реално от децата, за които знам, висок резултат на SAT изкараха тези, които имаха много високо ниво по английски (С2). Другата съществена част от апликацията – примерно с която би могло да се компенсира SAT-а, това са есетата, като всеки университет иска по няколко есета и ако се кандидатства на няколко места, ясно е за какво есеписане става въпрос... От друга страна, за да напишеш добро есе, трябва да имаш богат речников запас и да боравиш свободно с езика, т.е. отново опираме до ниво „proficiency“…
Някои университети са публикували и резултатите на приетите от TOEFL, макар че няма никакво значение с колко точки си го взел, щом си над минимума. Направи ми впечатление, че повечето приети бяха около 110 т., а не 100, каквото обикновено е изискването. Това само за справка и някакъв фиктивен паралел между SAT и TOEFL. Мисълта ми е, ако някой се е запътил към САЩ, трябва от по-рано здраво да наблегне на английския, желателно да върви поне една година напред спрямо материала в училище и то още от 8. клас и да гони ниво С2 в 11. клас.
Би могло да се наваксва и с яко учене през летните ваканции, което при състезателите, които ходят на разни школи и състезания и през лятото, е малко под въпрос как точно ще стане… Но зависи от мотивацията. Peace
.

# 564
  • България, София
  • Мнения: 644
Изключително полезен пост, mamamilkbouquet
Въпреки че съм малко далеч от тези вълнения и просто се опитвам да вляза в материята, за мен беше много интересно да прочета синтезирано и систематично поднесена информация. Всъщност ми се налага извода, че колкото по-рано си направят английския перфектен, толкова повече време и ресурс ще си освободят за да се фокусират върху други решения.

# 565
  • Мнения: 939
mamamilk, чудесно си го обобщила  bouquet

За тези, за които това е интересно и на дневен ред, малко допълнения по темата "Кандидатстване" и от мен (и отново с уточнението, че долните непоискани съвети са само на база личен опит)

Скрит текст:
мотивационно писмо и есета
Медалите и семегейци вървят ръка за ръка. Но специално при писането на мотивационно писмо за UK или есета за САЩ ги оставете на по-заден план. Не фокусирайте върху постиженията. Не забравяйте, че дори детето ви да има Х медала от големи състезания, със сигурност в Оксбридж или в университетите от Ivy лигата кандидатстват деца с Х+ медала. Постиженията трябва да са само доказателства за трайния интерес на кандидата към областта, към която се е насочил.  Наблегнете на интересите и страстта, и дайте доказателства за тях.

Когато пишете мотивационното писмо/есетата, направете така, че те да са отличаващи се. Това няма как да стане само с математика/информатика/състезания. Помислете в къщи заедно и напишете 2-3-4 варианта, докато стигнете до вариант, който да е запомнящ се. Според мен това (запомнящи се есета) е изключително важно за САЩ (разбира се + много висок резултат на САТ)

Казвам "напишете", "направете", защото при нас нещата се пишеха от хлапето и когато е в настроение, ги обсъждахме на семеен съвет.

Важно е всичко написано да е на кандидата, защото ни се случи на интервю в UK универеситет, интервюиращият да разпитва за всеки един детайл от писмото.

референции
Не разчитайте учителите да напишат сами референциите. Опитайте се да им помогнете с ключови изрази, които искате да присъстват в референциите, и които изрази ще подсилят нещата, написани в мотивационното писмо/есетата. Повечето учители ще се съобразят с вашите "подсказки" и ще ви бъдат благодарни (не е лесно да напишеш 30 различни референции).

# 566
  • София
  • Мнения: 752
Мами на настоящи и бъдещи семегейци, ако имате нещо да ни питате нас "абитуриентите" относно процедурите по кандидатстване и матури, желателно е да побързате, докато все още от носталгия и по навик влизаме в темата. Съвсем скоро както пиленцата ще отлетят, така и ние ще се разпръснем... Confused

# 567
  • София
  • Мнения: 757
mamamilk, Obsolete, благодаря Ви!   bouquet Ето това се казва полезен пост, а не като моя, дето се ядосвам на някои учители от училището.
Запазвам си постовете Ви, за информация, че да не ги загубя след години.
На нас още ни е далеко, но знам, че този момент ще дойде като миг. Само да са здрави децата ни! Лошото е, че чак тогава ще имам въпроси, а сега не знам какво да питам.
Успех на вашите страхотни дечица!

# 568
  • Мнения: 391
Мами на настоящи и бъдещи семегейци, ако имате нещо да ни питате нас "абитуриентите" относно процедурите по кандидатстване и матури, желателно е да побързате, докато все още от носталгия и по навик влизаме в темата. Съвсем скоро както пиленцата ще отлетят, така и ние ще се разпръснем... Confused

 Mr. Green ще ви открием....
Успех на децата ви, страхотни сте  и полезни!

# 569
  • Мнения: 391
Каква смяна започват 11 клас учебната година, някой знае ли

Общи условия

Активация на акаунт