Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално?-4

  • 73 961
  • 738
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: X
Здравейте. Включвам се в темата, интересуваме се от имоти в София. Имам два въпроса:
1. Изчетох по предишните теми - ако се купува старо строителство /и си без адвокат/ има риск да дадеш 10% на предварителен договор и след това да се окаже, че имотът има тежести, неплатени към топлофикация и т.н. други неща, за които не си известен. Аз, разбира се, планирам да ползвам адвокат, но на прима виста се сещам следното: естествено, преди подписването на предварителния договор, ще си направя проверката в Агенция по вписвания - лично! И никакъв адвокат не ми е нужен за целта, според мен това направо си се подразбира - 10% на таргет имотите за мен е 7-8000Е, как ли няма да ги дам без дори да съм направила проверка за тежести.... Въпросът ми е - мога ли лично да направя проверка на тежести за чужд имот и ако не - кои лица имат право на това?
2. За да купим жилище, се налага да продадем това, в което живеем. Нямаме обаче къде да отидем междувременно, което е и основния проблем да отлагаме цялата процедура. Как подхождате в такива случаи? Вариант е след сделката купувачът да ни изчака - но самия избор на жилище, сделка, ремонт и преместване би могло да отнеме и 6 месеца, та кой ще те чака толкова? Преди години имах познати, които така процедираха, но тогава не се интересувах и не разбрах точно как са се договорили, само знам, че новият собственик им даде време, за да си ремонтират това, което купуват и да се пренесат.

# 31
  • Мнения: 4 462
От харесването до изповядването при нотариус на едно жилище минават месец два,защото не бива да се бърза и да се пропускат процедури и проверки.Много е вероятно ако е ново да почакате за акт 16,а ако е старо да се наложи да правите ремонт преди да се нанесете.Много е възможно и да не харесате веднага.За това потърсете имот под наем или отседнете при роднини ако това е възможно и удобно разбира се.

# 32
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 736
Здравейте. Включвам се в темата, интересуваме се от имоти в София. Имам два въпроса:
1. Изчетох по предишните теми - ако се купува старо строителство /и си без адвокат/ има риск да дадеш 10% на предварителен договор и след това да се окаже, че имотът има тежести, неплатени към топлофикация и т.н. други неща, за които не си известен. Аз, разбира се, планирам да ползвам адвокат, но на прима виста се сещам следното: естествено, преди подписването на предварителния договор, ще си направя проверката в Агенция по вписвания - лично! И никакъв адвокат не ми е нужен за целта, според мен това направо си се подразбира - 10% на таргет имотите за мен е 7-8000Е, как ли няма да ги дам без дори да съм направила проверка за тежести.... Въпросът ми е - мога ли лично да направя проверка на тежести за чужд имот и ако не - кои лица имат право на това?
2. За да купим жилище, се налага да продадем това, в което живеем. Нямаме обаче къде да отидем междувременно, което е и основния проблем да отлагаме цялата процедура. Как подхождате в такива случаи? Вариант е след сделката купувачът да ни изчака - но самия избор на жилище, сделка, ремонт и преместване би могло да отнеме и 6 месеца, та кой ще те чака толкова? Преди години имах познати, които така процедираха, но тогава не се интересувах и не разбрах точно как са се договорили, само знам, че новият собственик им даде време, за да си ремонтират това, което купуват и да се пренесат.

Надявам се, че не сте разбрали само това, че се вадят тежести за един имот преди да се подпише предварителен договор, да и това се прави, но далеч не е всичко. За да успеете с продажба и покупка трябва да се подготвите много добре, за един добър брокер с опит си е трудна гимнастика и стиковане на 1000 неща, с една камара народ, като банки, нотариуси, адвокати, други брокери, а пък за хора без опит ... не знам. Предварителната подготовка и проучване е спасението, а после адекватно действие.

# 33
  • Мнения: X
Не не, аз не казвам, че ще действам сама, в момента просто се информирам по неясни за мен позиции.  Grinning
Междувременно го намерих по една от предишните теми -с ЕГН на собственика или трите имена явно може да се проверява в Агенция по вписвания. Странно ми е малко, то така за всеки можеш да провериш какво има на негово име...  newsm78
За местене при роднини не може да става дума, 4 човека сме, по-скоро сме на вариант местене под наем...  Laughing
Освен това какво местене при роднини - ами багаж, обзавеждане  Laughing/примерно да си взема холната гарнитура/ - изобщо стая хол и кухня имаме в момента, които се пукат по шевовете, всичко това къде да го пъхна?
Складовете са на някаква безумна цена, аз ако дам по 1000 на месец за съхранение на вещи....  ooooh! С обзавеждането ли да продаваме? Изобщо ми е някаква каша как точно ще стане, съжалявам, че изобщо се набутахме в маломерен, като имаме възможност да вземем по-голям, сега логистиката ми се струва ужас.

Последна редакция: чт, 18 юни 2015, 16:28 от Анонимен

# 34
  • Мнения: 4 462
Тогава търсите по-голямо необзаведено жилище под наем.Определете си какви изисквания имате(брой стаи,етаж,квартал разполагаема сума за наем) и огледайте какво се предлага.Може да го поискате като услуга от брокера си.Поискайте отстъпка от комисионната,защото ползвате няколко услуги .
Вариант е и да търсите обзаведено,а вещите да оставите на склад,но това значи да плащате наем на склада и да ползвате чужди вещи,които на дали ще са точно по вкуса ви.
Преди време оставих мои вещи така ,но имах повреди от влага в склада та ако изберете този вариант обърнете внимание на това.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 251
Тъй като четящите и пишещите в темата често коментираме и ползваме адвокатски услуги, си позволявам да пусна интересен линк за какво да бъдете внимателни, когато подписвате договор с адвокат за извършване на правни услуги.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=16573161745032 … 26493&fref=nf

# 36
  • София
  • Мнения: 16 170
Преди години продадох моя апарт. и купих друг. Бях с брокерка, тя движеше всичко.
С капарото за моя платих капаро за новия. После купувачите ми се издължиха на време. Но продавачката на бъдещия ми апарт. - видна столична адвокатка се запъна да излезе точно на определена дата. Залагаше на нумерология и подобни дивотии. Съответно намалихме цената с 500$.Тогава такива бяха цените. Брокерката ми нае за 100$ месечно гараж близо до новия апарт. Пренесохме там мебелите, а ние с дъщерята поживяхме известно време при майка ми и баща ми. Адвокатката излезе на определената дата/пак с помощта на моите хамали/, направихме бърз  ремонт и се нанесохме.
Та цялата акробатика беше в рамките на 1 месец, вместихме се в 500$ намалена цена. Хамалите ми направиха отстъпка заради клиентката. Мислех, че мебелите ще се разпаднат от толкова местене, но и до сега са живи.
Но аз бях подготвена предварително - още преди да започнат огледи на моя стар апарт. започнах да сортирам вещите. Имаше много натрупани неща от родителите ми. Доста неупотребявани изхвърлих, други раздадох на съседи и познати. Наслагах всичко по кашони и чували. Та хамалите само опаковаха мебелите с фолио и ги нарамиха.

# 37
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 736
Продаване и купуване е сложна операция, но винаги се получават нещата при добра организация и стиковане на всички страни. Нощна птица, до сега не ни се налагало да наемаме склад, всичко е въпрос на договаряне. Февруари имах ЧЕТВОРНА такава операция: купувачите на нашия апартамент в същото време продаваха техния, а собствениците на апартамента, който купувахме в същото време също купуваха друг имот  Shocked newsm78,, красота.... и покрай всичко четири банки намесени и всяка страна с брокера си...Основното е добрата комункация между всички и обсъждане на всички детайли, дори и най-дребните, защото знаем приказката за малките камъчета и колата. Във всеки един момент знаех до къде са стигнали другите сделки, къде да форсираме и къде да забавим темпото. Друго важно, което не е за пренебрегване, нито един от имотите не беше за тотален ремонт, което предполага бързо влизане, а предварителното  прочистване на багажа се оказа много добър ход. 

Последна редакция: пт, 19 юни 2015, 07:02 от tomeva

# 38
# 39
  • Мнения: 1
Здравейте,

Много се извинявам . Ако въроса ми е за тази тема Simple Smile
Може ли да някой да ми каже от коя година е построен блок 47 в Младост 1/София/?
Има ли хора, които живеят там и какво мислят за този блок?

Заслужава ли си и имали проблеми като пропадане и т.н

Благодаря ви за отговорите Simple Smile

Последна редакция: нд, 21 юни 2015, 14:50 от MINKOV789

# 40
  • София
  • Мнения: 2 011
Здравейте,
отдавна ви чета и най-накрая се престраших да ви питам нещо.
Имате ли представа каква е реалната цена на апартамент около 50 кв.м. в Банишора? Търся тухла или ЕПК, без първи и последен етаж и скосявания. От около половин година гледам все едни и същи обяви си седят. Едните са прекалено хубави, за да са истина, а другите са скъпи руини. И така и не успявам да си направя сметката колко би излязло търсеното от мен жилище.
Ако някой има поглед, ще се радвам да сподели.  Simple Smile

# 41
  • Мнения: 48
Здравейте и от мен. Тъй като се реших на стъпката на продам апартамента си, но има нещо което не ми е ясно, реших да ви попитам. Към апартамента ми има таванско помещение.При определяне на цената , неговата кв влиза ли в кв на апартамента? Префварително благодаря

# 42
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 736
Здравейте и от мен. Тъй като се реших на стъпката на продам апартамента си, но има нещо което не ми е ясно, реших да ви попитам. Към апартамента ми има таванско помещение.При определяне на цената , неговата кв влиза ли в кв на апартамента? Префварително благодаря

По принцип не е добра идея да се ценообразува на квадратен метър, правилното ценообразуване се получава с обстоен анализ и е много важно преди да се стартира продажбата. Но по принцип при старо строителство/ поне такова си мисля, че е заради наличието на таван/ тавани и мазета са прилежащи помещения към апартамента, когато се обявява квадратурата се обявя тази по нотариален акт и не се включват в квадратурата на апартамента тавани мазета.

# 43
  • Мнения: 106
Темата ми е интересна, понеже и на мен ми предстои в скоро време продажбата на имот.
Но коментарът ми е конкретен - по-горе видях в едно изречение "тежести на имота" и "неплатени сметки към топлофикация". Двете неща нямат абсолютно нищо общо. Неплатените сметки към топлофикация, ток, вода, телефон и др.п. не са "тежести на имота", а са "тежести на собственика". Тези стари сметки си вървят със собственика, където и да е той. Аз лично имам нарочно неуредени сметки с топлофикация, решението на които търся в съда. И ще се съдя с тях още дълги години. Междувременно въпросния имот смятам да го продам на хора, които нямат нищо против да живеят в жилище с ТЕЦ.
А тежестите на имота са някакви вещно правни огначения върху него - ипотека, сервитут, право на ползване на трети лица и т.н. Те си остават при имота, независимо кой е негов собственик.

# 44
  • Мнения: 528
Темата ми е интересна, понеже и на мен ми предстои в скоро време продажбата на имот.
Но коментарът ми е конкретен - по-горе видях в едно изречение "тежести на имота" и "неплатени сметки към топлофикация". Двете неща нямат абсолютно нищо общо. Неплатените сметки към топлофикация, ток, вода, телефон и др.п. не са "тежести на имота", а са "тежести на собственика". Тези стари сметки си вървят със собственика, където и да е той. Аз лично имам нарочно неуредени сметки с топлофикация, решението на които търся в съда. И ще се съдя с тях още дълги години. Междувременно въпросния имот смятам да го продам на хора, които нямат нищо против да живеят в жилище с ТЕЦ.
А тежестите на имота са някакви вещно правни огначения върху него - ипотека, сервитут, право на ползване на трети лица и т.н. Те си остават при имота, независимо кой е негов собственик.
Абсолютно вярно.

Общи условия

Активация на акаунт