Booking.com – 11

  • 11 977
  • 210
  •   1
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 16 070
"Booking.com" е една от най-големите онлайн платформи за краткосрочни наеми (short-term rentals).

Предлаганите услуги включват:

  • Отдаване и наемане на имоти от различен тип – хотелски стаи, частни квартири, къщи, вили, бунгала и др.;
  • Закупуване на билети за атракции и забележителности във всяка туристическа точка по света;
  • Поръчка на такси или Rent-a-Car услуги.

Компанията е основана през 1996 г., като централата ѝ се помещава в столицата на Нидерландия – Амстердам.

Телефонни номера за връзка: 008001194467 или 008001194468, като в работни дни може да се свържете директно с българската линия: 02/9060903.

При завършването на всяка една ваша резервация (обикновено резервацията трябва да е на стойност над 50 или 100 евро), може да приложите промоционален код – на последната страница, непосредствено преди да завършите заявката си, ви излиза специално поле за въвеждането му. Кодовете биват периодично пращани от Booking на определени потребители (не е ясно точно на какъв принцип), но е възможно да се сдобиете с код, и като помолите за такъв тук, в темата, или в някои алтернативни канали, от рода на Facebook страници за размяна на кодове. Моля, обърнете внимание, че промоционалните кодове НЕ намаляват от цената на настоящата ви резервация, а се натрупват във виртуалния ви портфейл, под формата на кредити, които можете да използвате за бъдеща ваша резервация. Може да проверите баланса си по всяко време в секция Rewards & Wallet. Имайте предвид, че натрупаната в портфейла ви сума не е с безсрочна давност, т.е. ще изтече, ако не бъде използвана в определения срок.

Линкове към предишните теми: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.


Историята на Booking.com е много назад във времето, в сравнение с по-млади компании, като Airbnb, и дава поглед върху това, как онлайн настаняването се е променило през последните няколко десетилетия.
Първоначално създадена като Bookings.nl, малката Интернет компания преминава през множество сливания и придобивания, за да стане част от Booking Holdings, която се търгува публично на NASDAQ от 1999 г. и е компонент на индексите S&P 100 и 500.
Въпреки скромното си начало, Booking представлява около 89% от брутната печалба на Booking Holdings за 2017 г. и през последните 20 години се превръща в най-голямата световна платформа за хотелски резервации по целия свят.


През 1996 г. основателят на Booking – Geert-Jan Bruinsma – се натъква на Hilton.com, който позволява резервации на хотелски стаи на Hilton по Интернет в Съединените щати.
Когато се опитва да види дали може да резервира хотелска стая онлайн в Амстердам, това не е възможно и Bruinsma решава да създаде уебсайт за хора в или посещаващи Холандия, за да резервират хотели онлайн.
Bruinsma тогава не е добре запознат с хотелиерската индустрия, но бързо създава Bookings.nl и позволява на хотелите да определят цените на стаите си на уебсайта с 5% комисиона.
През 1997 г., когато се опитва да пусне реклама във вестника, тя бива отхвърлена, тъй като рекламите не са могли да бъдат само за адрес на уебсайт и изискват телефонен номер.


През 2000 г. Bookings.nl се слива с Bookings Online и приема използвания в момента URL адрес, като Bruinsma успява да наеме още петима служителя.
Тази малка стартираща компания се разраства стабилно през първите си няколко години, като "скача" от първия си служител през 1999 г. до 50 души през 2002 г.


Историята на Booking уебсайтът привлича глобална потребителска база и се заражда желание да бъде закупен от Expedia. След около шест месеца работа и преговори, бордът на Expedia, в крайна сметка, решава да не осъществи покупката.

Около три години по-късно, през 2005 г., Priceline Group придобива Booking за 133 милиона долара.
Докато Priceline Group притежаваше различни известни уебсайтове за пътуване и настаняване (Priceline, Kayak, Rentalcars и Agoda), от покупката си Booking става техният основен двигател на приходи.
Не е изненадващо, когато в началото на 2018 г. Priceline Group променя името си на Booking Holdings.


През 2019 г. компанията съобщава, че има повече от 5.8 милиона обяви за настаняване по целия свят, генерирайки 2.8 милиарда долара приходи (20 процента от общите приходи на компанията) от алтернативно настаняване през 2018 г.

Полезни връзки:






Моля, нека поддържаме темата в стегнат и изчистен формат, като своевременно изтриваме постовете си с призиви за кодове, които вече не са актуални! Нека се въздържаме и от ненужен спам, за да е възможно ценната информация, относно Booking, да не се "губи" измежду постовете с дребни уточнения и размяна на благодарности. Благодаря! Flowers Hibiscus

Приятни пътувания!



Последна редакция: пн, 10 фев 2025, 22:06 от Blаck Cat

# 1
  • София
  • Мнения: 15 786
Може ли в първия пост да се добавят телефонните номера за връзка - копирам ги от първия пост в по-предишната тема:

Телефонни номера за връзка: 008001194467 или 008001194468, като в работни дни може да се свържете директно с българската линия: 02/9060903.

# 2
  • Sofia
  • Мнения: 16 070
Да, аз тепърва ще го дооформям. Simple Smile

# 3
  • Berlin
  • Мнения: 12 344
Моля да се добави информация за кодовете - да се изтриват постове с невалидни вече кодове и да се ограничаваме от мнения от сорта на “писах ви” и после “аз пък ви отговорих” и “благодаря”, които може да се видят и на ЛС. Най-вече да се пази темата от спама, който се натрупва покрай тези кодове.
Нямам предвид модератор, a ние като потребители да сме по-отговорни и внимателни.

Последна редакция: пн, 10 фев 2025, 12:17 от abs

# 4
  • Sofia
  • Мнения: 16 070
Няма проблем да добавя такава молба, но не ми се струва реалистична, защото модератор трябва непрекъснато да снове из темата, при това – преглеждайки поне няколко страници назад. Simple Smile

# 5
  • Berlin
  • Мнения: 12 344
Ами надявам се потребителите да го прочетат и да имат едно наум.

# 6
  • София
  • Мнения: 14 524
Няма проблем да добавя такава молба, но не ми се струва реалистична, защото модератор трябва непрекъснато да снове из темата, при това – преглеждайки поне няколко страници назад. Simple Smile
Няма как модератор да снове непрекъснато в темата. Най-много да ни забранят да разменяме. Wink Аз лично винаги редактирам коментара си, когато вече съм подарила или получила кода, но и това не винаги се получава, защото имаме 24 часа за редактиране.

# 7
  • Мнения: 8 282
A и твърде често се случва тихомълком да се вземе кода, без даващия го да разбере , за да се редактира. Редактирането, както вече е казано има срок.

# 8
  • Мнения: 312
Здравейте,
Направила съм резервация на апартамент в Будапеща за май месец. Днес получих в Букинг събщение от мястото за настаняване доста подробни разяснения, относно правилата - като това, че в апартамента не се пуши, не се вдига шум и т.н.  Нещото, което ме притесни е твърде подробните данни, които изискват да предоставя за гостите, които ще отседнат в апартамента, като изискват да ги изпратя на мейла на собственика. Освен имена, националност, номер на лична карта, адрес по местоживеене, снимка на паспорта/лична карта със снимка на лицето. Като основание, посочват унгарското законодателство, касаещо настаняване в хотели, Букинг и т.н.
Може и така да е, но досега не са ми изисквали толкова лични даннни и реших да попитам и тук. На други, резервирали в Унгария изисквали ли са същите неща?
Благодаря предварително!

# 9
  • Мнения: 5 558
Ами така е почти навсякъде. Ако сте в хотел, ще си покажете документите, тук така. Ако ще се виждате лично може да питате дали може само да ги покажете, но ако не се виждате трябва така.
Може и да откажете да ползвате апартамента, ако ви е много важно, но не мисля, че има голямо значение. И без това личните данни на всички изтекоха през НАП, който иска ще ги намери.

# 10
  • Мнения: 579
Декември имахме междинна нощувка в Нови Сад ,хазяйката не ни поиска документи за самоличност,но държеше да знае през коя граница сме влезли в Сърбия/от Унгария/.Каза,че информацията я изискват от Букинг.

# 11
  • Мнения: 312
Благодаря за отговорите!

# 12
  • София
  • Мнения: 7 249
Абсурд booking да събира данни кой през кои граници минава, не.
Не е искала документи защото най-вероятно никъде не сте отчетени пред местните и националните власти с цел укриване на данъци. Сърбия е това, все пак.

# 13
  • Мнения: 5 558
Ако трябва да бъдем съвсем точни, всичката информация се изисква от властите (държавата, общината), а Букинг е задължен да я изиска от собственика и да я предостави, иначе на тях самите не виждам защо ще им трябва.

# 14
  • Мнения: 579
Абсурд booking да събира данни кой през кои граници минава, не.
Не е искала документи защото най-вероятно никъде не сте отчетени пред местните и националните власти с цел укриване на данъци. Сърбия е това, все пак.
Отчетени сме,защото резервацията ми е "завършена" и писах отзив за апартамента.
До момента всички резервации през Букинг ок.70 на брой са ми завършени и се виждат в профила ми.

Общи условия

Активация на акаунт