Всичко за етажната собственост 2 - Домоуправител в нужда се познава

  • 114 103
  • 938
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
при нас за това се направи списък и (почти) всички си дадоха писмено мнение с подпис - да или не, за офертата, която се избра на събранието преди това. След като гласуваха писмено повече от 2/3 от ЕС, чак тогава се сключи договор и започна да се прави ремонта.

Мечо Пух, моля дай ми я тази фирма на ЛС.

# 106
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Аз не давам да се гъкне на тема избрана фирма. За покрива избрахме скъпа, избрана по настояване на последния етаж. Те се ги контролилат, имаше грешка протече, но я оправиха. Сега всичко е ОК.

Първия етаж пък избират за входната врата, какво що и така. Не им се давайте.

# 107
  • Мнения: 74
Протокола го има със съгласието на всички ,съвет ,то съвет няма за какво всъщност .Поразрових се и разбрах че всъщност няма за какво и кого да търсим защото "договора" е лист хартия единствено подписан от жената която събирала парите за покрив.Документите за закупените материали мистериозно изчезват от комшийката от 8 етаж,подпис неина няма никъде.Та с две думи ни е изиграла.Може пък и баща и да ни е правил покрива кой да знае.Е обица си имам вече - една вчерашна ..... изигра 23 семейства ,  Sad Sad Sad

# 108
  • Мнения: 50 636
Защо го е направила, сега нали на нея й тече  Shocked

# 109
  • Мнения: 74
Може би за пари - купува материалите а труда без пари щото и е роднина.Протича покрива и играе сцена че не може да намери фирмата.Апропо дойде да ми каже че с мъжът и оправили покрива и не защото са гузни Simple Smile Simple Smile  сега драмата е че не връщат ключа от покрива но това лесно се поправя

# 110
  • Мнения: 20 885
Имам предложение от рекламна агенция да сложат по едно табло в асансьорите, където ще лепят рекламни материали. Разбира се срещу заплащане. Някой с подобно предложение? Тези дни ще се срещнем лично да разговаряме, допитвам се до вас за скрити моменти?
Срещнахте ли се? И нашият вход получи някакво такова предложение от фирма, директно на личният мобилен телефон на домоуправителя, интересно от къде имат тази информация.  Rolling Eyes
Но май можеше да се избере между заплащане и почистване.

Последна редакция: чт, 08 окт 2015, 16:11 от Lemy

# 111
  • Мнения: 1 904
Изпратиха ни оферта за заплащане или почистване и проектодоговор, за срок от 5 години, но още не сме взели решение и не сме го представили на ОС.

# 112
  • Мнения: 20 885
5 години е доста време  Thinking

# 113
  • Мнения: 1 494
Здравейте,

Моля ви за съвет и помощ.

Наскоро сменихме входната врата, но има трима собственици, които отказват да заплатят сумата, която събирахме. Как бихме могли да съберем парите от тях.

И още един въпрос - единия от собствениците ползва апартамента си и като офис. Адреса на фирмата, която е регистрирал, съвпада с адреса на жилището, в което живее. Плаща за двама човека с презумпцията, че фирмата му само била регистрирана на този адрес. Имаме ли законово право да изискваме от него да плаща допълнително като за фирма ? Иначе адреса се посещава от куриери от време на време. Служители няма, но няма как да има защото няма къде да ги помещава. Същият собственик непрекъснато изтъква, че има фирма и изисква разни работа заради фирмата му...

Благодаря предварително за съдействието  bouquet bouquet bouquet

# 114
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ако не идват клиенти НЕ можете. Но няма нищо лошо да го попитате, щом казва че има фирма тук, ще плаща ли 5 пъти таксата.

Това че не плащат за врата е лошо. И ние от години не можем да се оправим с един собственик, който е дал под наем и предполагам, че и данъци не плаща.


# 115
  • при късмета
  • Мнения: 25 440
На съседа с фирмата не можете да му взимате по-високи режийни, не защото не идват клиенти, а защото няма персонал.
Ако имаше там работещи хора, се събират според броя им, като сумата е по-висока от на живущите.
Иначе адреса на регистрация на половината фирми е адреса на собственика.

Казус с ВиК. През известен период от време изравнителните(засечените) сметки са доста високи, заради разпределената обща вода. Проблема идва от там, че на част от апартаментите инкасатор не е виждал лично водомерите доста време. Преди имахме този проблем и човек от входа ходеше с инкасатора няколко пъти, за да се види къде влиза и къде не. Сменихме щранговете края на ноември и всичко беше наред, защото нямаше къде да мърдат с отчитането (с изключение на 2 апартамента на най-горния етаж) и сега септември на четвъртата отчитане от тогава пак са се натрупали 126 кубика обща вода.
ще си пуснем там молба да ни дадат подробните отчети на всички, питането е друго.
Легитимно ли ще е решение на ОС, което да задължи собствениците, които претендират, че не могат да осигурят достъп на инкасатора на определената дата, данните им да се записват от комисия от входа, предната вечер примерно и предавани на другия ден на инкасатора?
То ясно, че ОС може да вземе такова решение, но дали собственик, който се запъне може да каже "ЕС няма правомощия да взима такива решения" и да е напълно прав, всъщност?

# 116
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 763
ма ко, може да откаже, но и вие можете да вземете решение, разликата да се разпределя само между неосигурилите достъп.

за В и К е все тая кой ще плаща, стига да се плаща  Peace

макар за мен, това разпределяне на обща вода да е поредната перверзия на монополист.

за да не съм голословна:
Скрит текст:
в единия софийски апаратамент общата вода се разпределя веднъж на 6 месеца, за този период инкасатора има време да намери хората и да вземе данни; в другия софийски на три месеца, а в малкия  ни град всеки месец.  Rolling Eyes
познайте каква става всеки месец - кого намерила, кого не, на кого надписала, на кого пише нула за да "изравни"... батак абсолютен.
две години се борих с тях и резултат никакъв.

не слагат бележки кога ще минат, не правят комисия при повече от 30% разлика, когато настоях и писмено поисках такава ми връчиха протокол от проверка на комисията, направен.... по време,когато във входа е имало представители в макс 2-3 апартамента. на протокола обаче пише 100% проверени апартаменти.
лъжат и мажат. а и са си гласували, че ако общия водомер показва повече - разликата се разпределя между потребителите, ако показва по-малко не се връща!

# 117
  • при късмета
  • Мнения: 25 440
Как да гласуваме да се разпределя м/у ненамерените, като сметките ги издава ВиК, не ги правим ние? Имаме ли право да поискаме такова нещо от тях? Сутринта бях там, казаха ми само какви документи да занесем за да ни дадат детайлни разпечатки на всички. Май не могат да разпределят само на част от имотите, по закон се разпределя на всички.

За София става дума, на 3 месеца минават.

То е ясно, че не могат на всяко отчитане да засекат 100% от водомерите. Но ако не засичат поне веднъж годишно всички, тогава се натрупва много разлика.
Единия проблем е, че някои са си вкъщи, а не пускат инкасатора, оставят показателите на вратата. Другия, че има няколко имота, които се отчитат изцяло по интернет и могат да дадат каквито си искат показатели. И го правят, сигурна съм.
И по двата начина инкасатор дефакто не отчита водомерите, а те работят с данните които разполагат, независимо дали от инкасатора или предадени.
Хубавото е,че на индивидуалните бланки на всеки имот, вече има графа дали отчета е реален, т.е. отчетен от инкасатор или предаден.
Като ни дадат разпечатките от ВиК и като сравня нейните картони следващия път с индивидуалните сметки, ще се разбере кой шмекерива системно.

Идеята беше поне домсъвета да влиза до водомерите, като претендират да не могат да чакат инкасатора. Защото на много предаващи си данните по интернет оправданието им е "как да им осигуря достъп през работно време" и има някакъв резон. но поне веднъж на 6 месеца или в годината все трябва

# 118
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 763
това с разпределянето само на неосигурилите достъп го четох в някоя от домоуправителските теми. с протокол от събранието е било.

при нас на събранието тръгнах с това, че проблема не е в хората, а във ВиК и искам да го оправя, което си беше истина. всички се съгласиха и три месеца минавах с инкасаторката. никой не се скатаваше.
още първия месец записахме точните данни и водомерите без метрологична проверка, без пластмасовите и/или металните пломби - с една дума, свърших работата на инкасатора.
за трите месеца почти нямаше разлики между общия и индивидуалните (приемам, че 1-2 кубика може да се натрупат от грешките на уредите).

но проблемите си останаха, защото при сравняване на данните от журнала и записаните излезе разлика от над 100 кубика.
отказаха да издадат коригиращи сметки и да започнем на чисто. жалвах се в централата им - умряла работа. отговор още няма. а тя пише нули, за да "изравни" надписаните, в общия те излизат като разлика и се плащат от всички....
чест им прави в София, тук веднага издадоха коригираща фактура  Peace

според мен може да се хване ако някой лъже, защото няма как 4 членно семейство да минава с 1-2 кубика на месец. но ще е трудно доказуемо  Confused

# 119
  • при късмета
  • Мнения: 25 440
При нас проблема не е в ВиК. Инкасатора, като не намери някой не пише 0, просто нищо не пише и после, като изчисляват сметките проверяват дали за тази партида са дадени данни по интернет, ако не са, надчисляват на база 6 месеца назад, т.е. предишните 2 изравнителни сметки. Това ми обясниха от там, като метод на работа.
Затова и в новите бланки има графа реален отчет и просто отчетено, по някакъв си друг начин.

Разлика (допустима) се получава о по друг начин и то на всяко отчитане. Инкасаторите пишат само цялата цифра за кубик, това след точката, за литрите не. Пример: водомер има показател 5.600(на него няма точка, просто цифрите за литри са изписани с друг цвят и са последните 3), той отчита 5. Така като на няколко имота не отчетат по половин кубик или даже отгоре, ето ти разлика. Но тези разлики са минимални. От ВиК считат, че нормалната разлика от засеченото на общия водомер и сумарното от имотите е 20%. Над тези проценти се счита, че нещо не е наред. Ако общата вода, която ми е надчислена е 1 кубик, няма проблем, тя ще се изравни следващия път. но последната ми е 8.56к. ,има по 5, по 3 и други като мен. Разликата е фрапираща

Собствениците се знаят кои са, искаме официална информация, за да може да се сложи на видно място и всички, дори съмняващите се да знаят заради кого плащат толкова кубици отгоре над сметката си. И някак поне от домсъвета да предават на инкасатора реални данни за тези имоти. Като има в картона на партидата отчетено от инкасатора, това ще вземат предвид и изобщо няма да гледат дали са предани други данни по интернет

Общи условия

Активация на акаунт