В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 250
  • 801
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 74
Проблема не е да променят само датите , а да има ден между двата изпита.

# 646
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
Разбирам , но искам да ви успокоя, че дори и да няма ден не е страшно за децата. Peace
Те вече са претръпнали  Peace
 Преди това ходят и на доста тестови изпити от школите.
Иначе и аз съм за Peace да има поне 1 ден между датите.

# 647
  • Пловдив
  • Мнения: 10 446
...
Дори и да не се променят датите за изпитите, Peace те самите учители ги пускат малко преди датите.  Така , че имат време да разпуснат. Моят сам искаше да си ходи на училище , вместо да стой в къщи.

Това в червеното абсолютно НЕ е вярно. Родителите спират децата си от училище. Не съм чула да има училище, в което учителите да са разрешили на децата да не посещават часовете, дори и неофициално.  Peace

Децата са много различни. На едни не им пука, други пък се пукат от притеснение. За едни е добре да си останат вкъщи седмица преди изпитите и да преговарят, за други е по-добре да си ходят на училище и да работят там, защото вкъщи го удрят на предизпитно лежане.
Най-добре е да е в златната среда, т.е. да се притеснява умерено, ама то ако ставаше с предписания ...
Хубаво е да има ден за почивка и пренастройване между двата изпита.   

# 648
  • у дома
  • Мнения: 7 949
Разбирам , но искам да ви успокоя, че дори и да няма ден не е страшно за децата. Peace
Те вече са претръпнали  Peace
 Преди това ходят и на доста тестови изпити от школите.
Иначе и аз съм за Peace да има поне 1 ден между датите.


Ние сме в провинцията-при нас доколкото знам има само школа по математика към МГпо бел май има и в ЕГ,но групите са големи и повечето деца се отказват след платения първи модул,някой даже и по-рано,въпреки че са платили  Peace Пробни изпити се правят за цялата година два-един път бел и математика в ЕГ и пак така в МГ-та в този дух моето хич няма да е претръпнало и си искам този ден между двата дни,та ако стане някакъв фал по бел да може да се успокои за математиката.

# 649
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
Разгледайте в най близкият до вас град за такива школи. При доста от тях можеш да се запишеш за пробен изпит.
Моят си беше на частни уроци, но когато имаше дати съм го записвала да му проверя нивото.
Имаше тестови изпити  и през пролетната ваканция. Обикновено се правеха в събота и неделя. При нас таксата се заплащаше в деня на изпита.
Резултата успявахме да проверим и по телефона.
Записването ставаше и през имейл и телефон. 

# 650
  • у дома
  • Мнения: 7 949
А,то по-малките градове и липсата на школи си имат и предимство-с бал 29-30 се влиза на първо желание в което училище иска...

# 651
  • Мнения: 15 192
Замислих се ,в градове без школи колко училища има за "атакуване"? newsm78
Само от един град извън сторицата имам лично наблюдение-имат само една гимназия с четири паралелки на випуск.

# 652
  • Мнения: 95
...
Дори и да не се променят датите за изпитите, Peace те самите учители ги пускат малко преди датите.  Така , че имат време да разпуснат. Моят сам искаше да си ходи на училище , вместо да стой в къщи.

Това в червеното абсолютно НЕ е вярно.Родителите спират децата си от училище. Не съм чула да има училище, в което учителите да са разрешили на децата да не посещават часовете, дори и неофициално.  Peace


Хубаво е да има ден за почивка и пренастройване между двата изпита.   
През изминалата учебна година и аз имах седмокласничка. Не е точно така това, което е написано с наклонен шрифт. Една-една седмица и половина преди изпитите в часа на класа класната им ръководителка им е казала, че никой няма да им направи проблем, ако отсъстват и да идват само за български език и математика. Действително така стана, но моята дъщеря не е отсъствала, защото нямаше да й се отрази добре преди изпитите да си е вкъщи.

И аз съм съгласна да има ден между двата изпита и смятам за абсолютно нелепо взимането на общия успех като балообразуващ. Надявам се МОН да прочете писмата ви и да се премахнат тези предложения.

# 653
  • София
  • Мнения: 3 824
Слушам сега как по БНТ ни уведомяват за промените в НВО:

"Учениците се справят добре със задачите за възпроизвеждане на наученото, но не могат да го приложат на практика.
Резултатите по математика са най-ниски от 6 години насам.
Учениците не могат да решават задачи от практиката
....
Затова министерството е решило да промени формата на ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика след 7 клас
...."

Кое според вас е логично да се промени, след като МОН са отчели горните проблеми - изпитите или програмата? Как промяната на изпитите ще помогне на учениците да се научат да използват наученото на практика? Имам усещането, че МОН и журналистите ни имат за пълни идиоти.
Включете някакво такова питане в писмата си до МОН. Чия работа е да научи децата да мислят - на училището или на платените курсове?

# 654
  • Мнения: 661
Слушам сега как по БНТ ни уведомяват за промените в НВО:

"Учениците се справят добре със задачите за възпроизвеждане на наученото, но не могат да го приложат на практика.
Резултатите по математика са най-ниски от 6 години насам.
Учениците не могат да решават задачи от практиката
....
Затова министерството е решило да промени формата на ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика след 7 клас
...."

Кое според вас е логично да се промени, след като МОН са отчели горните проблеми - изпитите или програмата? Как промяната на изпитите ще помогне на учениците да се научат да използват наученото на практика? Имам усещането, че МОН и журналистите ни имат за пълни идиоти.
Включете някакво такова питане в писмата си до МОН. Чия работа е да научи децата да мислят - на училището или на платените курсове?
Съгласна съм с вас

# 655
  • София
  • Мнения: 6 308
...Кое според вас е логично да се промени, след като МОН са отчели горните проблеми - изпитите или програмата? Как промяната на изпитите ще помогне на учениците да се научат да използват наученото на практика?...
Е, че как? Ще направим изпитите според наличните знания и ще ни излезе стъкмистиката.  ooooh!

# 656
  • у дома
  • Мнения: 7 949
Замислих се ,в градове без школи колко училища има за "атакуване"? newsm78


Отговарям ти за нашия град-ГПЧЕ  с 2 паралелки немски и 2 английски,немския е на добро ниво,ПМГ с 4 паралелки-2 информатика и 1 информационни технологии-тази година тази паралелка не я направиха-нямаше достатъчно желаещи и 1 биология и химия,ФСГ-финансово стопанска гимназия,бившия икономически техникум с 4 паралелки-1 банково дело,1 маркетинг и мениджмънт,1 застрахователно и осигурително дело,1 организация на туризма и свободното време ,ПГСА-професионална гимназия по строителство и архитектура-1 паралелка архитектура,1 системно програмиране,1 геодезия,1 парково строителство и озеленяване-тази година май са направили само първите две,другите са отпаднали,ПГЕ-професионална гимназия по електротехника-1 паралелка,не знам каква е ...Има места в 15  паралелки като в града са 9 училища,като три от тях са СОУ,тоест до 12 клас без профилиране,във всяко училище има по 2 ,рядко три паралелки на випуск Peace Ако ти е интересно на лични ще ти напиша кой е града,въпреки че повечето в темата знаят.

# 657
  • Мнения: 636
Слушам сега как по БНТ ни уведомяват за промените в НВО:

"Учениците се справят добре със задачите за възпроизвеждане на наученото, но не могат да го приложат на практика.
Резултатите по математика са най-ниски от 6 години насам.
Учениците не могат да решават задачи от практиката
....
Затова министерството е решило да промени формата на ИЗПИТИТЕ по БЕЛ и математика след 7 клас
...."

Кое според вас е логично да се промени, след като МОН са отчели горните проблеми - изпитите или програмата? Как промяната на изпитите ще помогне на учениците да се научат да използват наученото на практика? Имам усещането, че МОН и журналистите ни имат за пълни идиоти.
Включете някакво такова питане в писмата си до МОН. Чия работа е да научи децата да мислят - на училището или на платените курсове?

Аджеба питам аз................. #Cussing outкак като промени единствено формата на изпитите ще се оправи положението с ниските оценки по математика.След като задачи тип PISA почти липсват в учебния материал????!!
Другата седмица съм на родителска към курса по БЕЛ и ще дискутираме ситуацията с налудничавите предложения от МОН.

# 658
  • Мнения: 95
Замислих се ,в градове без школи колко училища има за "атакуване"? newsm78


Отговарям ти за нашия град-ГПЧЕ  с 2 паралелки немски и 2 английски,немския е на добро ниво,ПМГ с 4 паралелки-2 информатика и 1 информационни технологии-тази година тази паралелка не я направиха-нямаше достатъчно желаещи и 1 биология и химия,ФСГ-финансово стопанска гимназия,бившия икономически техникум с 4 паралелки-1 банково дело,1 маркетинг и мениджмънт,1 застрахователно и осигурително дело,1 организация на туризма и свободното време ,ПГСА-професионална гимназия по строителство и архитектура-1 паралелка архитектура,1 системно програмиране,1 геодезия,1 парково строителство и озеленяване-тази година май са направили само първите две,другите са отпаднали,ПГЕ-професионална гимназия по електротехника-1 паралелка,не знам каква е ...Има места в 15  паралелки като в града са 9 училища,като три от тях са СОУ,тоест до 12 клас без профилиране,във всяко училище има по 2 ,рядко три паралелки на випуск Peace Ако ти е интересно на лични ще ти напиша кой е града,въпреки че повечето в темата знаят.
Монтана ли е градът?  Grinning

# 659
  • София
  • Мнения: 3 824
...Кое според вас е логично да се промени, след като МОН са отчели горните проблеми - изпитите или програмата? Как промяната на изпитите ще помогне на учениците да се научат да използват наученото на практика?...
Е, че как? Ще направим изпитите според наличните знания и ще ни излезе стъкмистиката.  ooooh!
Погледни от страната на МОН и забрави, че НВО е изпит. То е външно оценяване според министерството, а според бившия министър родителите не бива да гледат на това като на изпит.

МОН искат по-високи резултати при демонстрирането на пракитически учения на НВО и за тази цел променят първи модул от тестовете (знаеш, че с него не се кандидатства). Т.е. делегират отговорността за това децата да придобият практически умения на частните учители, родителите, школите, но не и на училището, защото в учебниците няма да има повече практически задачи нито по БЕЛ, нито по математика. Тази стъпка от страна на МОН изглежда като симулиране на дейност.

Между другото идеята на русалката при балообразуването да се взимат и оценките и по другите предмети е много добра. Така МОН ще осъзнаят, че при тези предмети, въпреки енциклопедичните знания заложени в учебници и съвестно назубрени, много от децата са реално гола вода ако се наложи да направят с тях нещо по-различно от това да ги възпроизведат. А това някой ден може да доведе наистина до промяна на програмите на тези предмети  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт