В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 246
  • 801
  •   1
Отговори
# 660
  • Варна
  • Мнения: 5 976
А как стои въпросът с приемането на тези промени от законова гледна точка? Имат ли право да ги правят в последния момент? Няма ли някакви срокове или пък регламент за заварено положение?

# 661
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Здравейте..ще имам седмокласник тази година и живо се интересувам от промените, касаещи приема за следващата година..

Деспина, имат право да направят промени, както слушам от интервюта на зам.-министри и сие-промяната ще стане факт.Което не ми харесва, с тези утежнени програми и изпит по двата основни предмета..

Искам да се присъединя и към фейсбук-групата, но не знам коя е? Peace

# 662
  • Мнения: 636
Здравейте..ще имам седмокласник тази година и живо се интересувам от промените, касаещи приема за следващата година..

Деспина, имат право да направят промени, както слушам от интервюта на зам.-министри и сие-промяната ще стане факт.Което не ми харесва, с тези утежнени програми и изпит по двата основни предмета..

Искам да се присъединя и към фейсбук-групата, но не знам коя е? Peace
https://www.facebook.com/groups/443692799149520/?ref=bookmarks Hug

# 663
  • Мнения: 2 391
Тъжно, жалко, но истина - Учителка от Перник взриви системата: Да преподаваме на учениците … следната ни грижа.
Ето това обобщава мотивите защо промяната трябва да е другаде, а не в балообразуването.

# 664
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Здравейте..ще имам седмокласник тази година и живо се интересувам от промените, касаещи приема за следващата година..

Деспина, имат право да направят промени, както слушам от интервюта на зам.-министри и сие-промяната ще стане факт.Което не ми харесва, с тези утежнени програми и изпит по двата основни предмета..

Искам да се присъединя и към фейсбук-групата, но не знам коя е? Peace
https://www.facebook.com/groups/443692799149520/?=bookmarks Hug


Благодаря

# 665
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Тъй като явно няма да пишем общо писмо, ще пиша от мое име до МОН, но не мога да се ориентирам за мейл адрес. Може ли някой да ме насочи?

# 666
  • Мнения: X
Тъй като явно няма да пишем общо писмо, ще пиша от мое име до МОН, но не мога да се ориентирам за мейл адрес. Може ли някой да ме насочи?
В сайта на МОН пише следното:

Бележки, становища и предложения по проекта на Наредба могат да бъдат изпращани в МОН към дирекция „Образователни програми и образователно съдържание" на e-mail: a.tringov@mon.bg до 21 август 2015 г. (включително).

# 667
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Благодаря  Hug

# 668
  • Пловдив
  • Мнения: 10 446

...
МОН искат по-високи резултати при демонстрирането на пракитически учения на НВО и за тази цел променят първи модул от тестовете (знаеш, че с него не се кандидатства).

Е, това не е съвсем така. Първият модул реално е 65% от общата оценка. Така че всяка изгубена точка на първия модул може да се окаже решаваща при класирането.

То тази година се видя, че и на курсовете и уроците по МАТ не са научили децата да мислят, като се има пред вид резултатите. Децата са обучавани по рамката, в която МОН ги напъха през последните години. Решиха да "разчупят" малко изпита с не толкова трудни задачи, но представени по малко по-различен начин, и децата не се справиха добре.   

# 669
  • Мнения: 74
И аз писах до МОН и получих благодарственото писмо. Въпреки, че от интервюто сутринта по БНТ 1 на г-жа Кастрева останах с впечатлението , че всичко вече е решено.

# 670
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Eто това спретнах набързо като писмо до МОН. Ако някой има възможност и желание може да го използва, дооформи и подготви като петиция?? Също така, може да съм пропуснала или объркала нещо.

Скрит текст:
Пиша ви във връзка с готвените промени при националното външно оценяване на седмокласниците през учебната 2015/2016 г. С настоящето искам да изразя не само моето, но и мнението на доста родители, с които разговарях по темата.

Нашето становище е следното:

1. Не смятаме за редно при балообразуването да се взема предвид оценката от дипломата за 7ми клас, поради факта, че оценяването в различните училища в страната е твърде различно и субективно. Отличната оценка в едно училище може да е равна на "добър" в друго. Това дава предпоставки за ощетени деца с отлични знания, но учещи в училища с високи критерии, за сметка на такива с по-посредствени знания, но попаднали в "лежерно училище". Същото се отнася и за годишните оценки от дипломата по български език и математика, в качеството на балообразуващи.

За най-справедливо считаме кандидатстването с оценка само от положени изпити -  избягва се субективното оценяване в училище и всички деца са поставени при равни условия.

2. В мотивите ви за промени в изпитния формат се набляга на недостатъчната практическа подготовка на децата, на "зазубрянето" на материала и невъзможността на учениците да прилагат знанията си на практика. С оглед на това, се предлагат промени в първи модул на НВО, които сами по себе си са чудесни. Не се отчита факта, обаче, че промените в изпитния формат, би следвало да са предшествани първо от промени в учебния план, учебниците, практиката на преподаване и изпитване, и чак след това да се поставят съответните изисквания към учениците.

3. Във връзка с предвидените дати за НВО, считаме че би следвало да се запази практиката от минали години, между двата изпита да има един свободен ден.

# 671
  • Мнения: 636
Eто това спретнах набързо като писмо до МОН. Ако някой има възможност и желание може да го използва, дооформи и подготви като петиция?? Също така, може да съм пропуснала или объркала нещо.

Скрит текст:
Пиша ви във връзка с готвените промени при националното външно оценяване на седмокласниците през учебната 2015/2016 г. С настоящето искам да изразя не само моето, но и мнението на доста родители, с които разговарях по темата.

Нашето становище е следното:

1. Не смятаме за редно при балообразуването да се взема предвид оценката от дипломата за 7ми клас, поради факта, че оценяването в различните училища в страната е твърде различно и субективно. Отличната оценка в едно училище може да е равна на "добър" в друго. Това дава предпоставки за ощетени деца с отлични знания, но учещи в училища с високи критерии, за сметка на такива с по-посредствени знания, но попаднали в "лежерно училище". Същото се отнася и за годишните оценки от дипломата по български език и математика, в качеството на балообразуващи.

За най-справедливо считаме кандидатстването с оценка само от положени изпити -  избягва се субективното оценяване в училище и всички деца са поставени при равни условия.

2. В мотивите ви за промени в изпитния формат се набляга на недостатъчната практическа подготовка на децата, на "зазубрянето" на материала и невъзможността на учениците да прилагат знанията си на практика. С оглед на това, се предлагат промени в първи модул на НВО, които сами по себе си са чудесни. Не се отчита факта, обаче, че промените в изпитния формат, би следвало да са предшествани първо от промени в учебния план, учебниците, практиката на преподаване и изпитване, и чак след това да се поставят съответните изисквания към учениците.

3. Във връзка с предвидените дати за НВО, считаме че би следвало да се запази практиката от минали години, между двата изпита да има един свободен ден.

+1

# 672
  • Варна
  • Мнения: 6 944
Сигурно съм пропуснала за кои точно изпити става въпрос от писмото на Айяла.
Имам предвид този цитат:
"За най-справедливо считаме кандидатстването с оценка само от положени изпити -  избягва се субективното оценяване в училище и всички деца са поставени при равни условия. "

Ако става въпрос за матурите, веднага се сещам за недостатък: някъде се преписва и подсказва на матурите и хоп-висок резултат.
Също така това може да изиграе лоша шега на децата, които наистина са се трудили и точно на матурите се притеснят и пообъркат тук-там.

# 673
  • Мнения: 848
И моето мнение по повод подготвяния текст до МОН:
4. Промяната в мисленето и отношението на седмоклосниците към изпита, както и в истинското приложение на наученото  ще се случи с промяна на втори модул по БЕЛ - от неподходящия преразказ да се върви към създаване на друг тип текст: есе или съчинение разсъждение върху изучаван литературен текст.

# 674
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
не се сърди, но това е обект на други решения. След като бъде спряно сегашното предложение.
1-2 години подготовка са за преразказ.
За следващите набори - може и очерк да е. Но не сега.

Общи условия

Активация на акаунт