Частни училища - информативна тема 9

  • 63 138
  • 739
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: X

Ти наистина ли не разбираш?
Защото теста при 5 годишното хлапе е твърде относително нещо.
Докато теста при 7-класника дава отговор какво знае и може това дете.


Ами аз бих казала, че същото се отнася за събеседването с психолога.

Освен това практиката е показала, че за едни деца правилника се спазва, а за едни други не чак толкова. Не говоря за Питагор. Та и това е много относително.

# 226
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, че много добре разбирам - 5-годишно дете няма какво да го тестваш и оценяваш, за да го запишеш в ПУК. Дори за първокласниците се иска само и единствено тест за училищна готовност, но непокриването на теста не е причина за отказ детето да бъде записано, а само е причина да се препоръча консултация със специалисти и евентуално да се заяви ресурсно подпомагане.
Тестът при седмокласника дава едни оценки, и нищо не казва за личността му. Може да е хиперактивно примерно, с аутистични черти или просто темерут, може да е конфликно, може да е с девиантни прояви... Всичко може да е. Защо него никой не иска да го интервюира, за да разбере дали "ще се впише" или не? Още повече, че именно в пубертета нещата стават критични, а не при 5-годишните или при 7-годишните дали щели да се справят.

# 227
  • София
  • Мнения: 4 100

Ти наистина ли не разбираш?
Защото теста при 5 годишното хлапе е твърде относително нещо.
Докато теста при 7-класника дава отговор какво знае и може това дете.


Ами аз бих казала, че същото се отнася за събеседването с психолога.

Ами не го оспорвам, написах вече, че всеки изпит на 5 годишно под каквато и форма да е, е твърде относителен за мен. Но все някак трябва да вземат част от децата, а на другите да откажат.

# 228
  • София
  • Мнения: 62 595
да вземат да искат декларация за доходите и банкови сметки, кой къде работи и "с какво може да е полезен"!  Joy

# 229
  • София
  • Мнения: 10 825
, кой къде работи и "с какво може да е полезен"!  Joy
Такива неща често питат в държавните училища и градини. и?

# 230
  • Мнения: X

Ами не го оспорвам, написах вече, че всеки изпит на 5 годишно под каквато и форма да е, е твърде относителен за мен. Но все някак трябва да вземат част от децата, а на другите да откажат.

Ами след като не могат да измислят достатъчно обективен(не е наша работа да го мислим) начин ще си носят последствията да има недоволни родители от процедурата и липсата на правила и прозрачност. Това е.

, кой къде работи и "с какво може да е полезен"!  Joy
Такива неща често питат в държавните училища и градини. и?

Онна не си криви душата. Точно вие защитавахте тезата, че училището има право да си подбира родителите. А в държавните се прави защото държавата е лош стопанин. Та като родител хич няма да ми е проблем, че ме питата такъв въпрос. Защото ще е в полза на детето.

# 231
  • Sf
  • Мнения: 977
Един седмокласник е вече 7 г в системата. Каквото има да му проличи, вече е налице. Учи ли, помни ли, бие ли се - отваряш оценките и ти става ясно.

Тестовете с психолог за 5-годишни са най-малкото затова, че да могат да преценят дали детето въобще е способно да понесе натоварването в конкретно тези няколко училища, което натоварване е доста голямо спрямо нормалното за тази възраст. Вероятно има и доста други причини.

Аз като родител бих предпочела детето ми да отпадне, ако вероятността да се справи ТОЧНО НА ТАЗИ ВЪЗРАСТ не е голяма. Претоварени малки деца не е като претоварени големи.

# 232
  • София
  • Мнения: 62 595
, кой къде работи и "с какво може да е полезен"!  Joy
Такива неща често питат в държавните училища и градини. и?

Там поне не те баламосват с половин ден стоене с първокласниците, тестове и психологическа оценка. Макар аз лично не зная сега дали ги питат тези неща, защото повечето училища са си направили някаква точкова система.

Морна, точно на 5 няма как да прогнозират какво ще понесе и какво не. Не знам къде и кой ти е казал, че може да се прогнозира. Ще ми е любопитно да го прочета това гениално заключение на кого е. Единственото изследване, за което зная е на един немец, който е наблюдавал и периодично тествал една и съща популация деца изцяло (антропологични, невропсихологични, образователни, социални и т.н-.) в продължение на повече от трийсет години, и той самият не смее да бъде категоричен има ли, нямали прогностичност.

# 233
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Анди, съгласна съм напълно, абсурдно е. Но наистина явно няма как да се отсеят децата, защото бройките са ограничени. Ето, нашите до тази година приемаха всички наред, защото имат база и учители и можеха да си го позволят. От догодина обаче, ще ограничават приема, как - не знам.

# 234
  • Мнения: 1 007
Да ги избират по местоживеене Simple Smile Така поне ще дадат пример за покриване на основния критерий за добро училище - близост до дома и максимално щадене на ученика откъм време.

# 235
  • Мнения: X
Един седмокласник е вече 7 г в системата. Каквото има да му проличи, вече е налице. Учи ли, помни ли, бие ли се - отваряш оценките и ти става ясно.

Тестовете с психолог за 5-годишни са най-малкото затова, че да могат да преценят дали детето въобще е способно да понесе натоварването в конкретно тези няколко училища, което натоварване е доста голямо спрямо нормалното за тази възраст. Вероятно има и доста други причини.

Аз като родител бих предпочела детето ми да отпадне, ако вероятността да се справи ТОЧНО НА ТАЗИ ВЪЗРАСТ не е голяма. Претоварени малки деца не е като претоварени големи.

Това по мое скромно мнение пък е последното нещо, което могат да установят с тестовете, които направи "психоложката" на СС с дъщеря ми.  Mr. Green

# 236
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229

Тестовете с психолог за 5-годишни са най-малкото затова, че да могат да преценят дали детето въобще е способно да понесе натоварването в конкретно тези няколко училища, което натоварване е доста голямо спрямо нормалното за тази възраст. Вероятно има и доста други причини.

Аз като родител бих предпочела детето ми да отпадне, ако вероятността да се справи ТОЧНО НА ТАЗИ ВЪЗРАСТ не е голяма. Претоварени малки деца не е като претоварени големи.
Това според мен е силно субективно. Най-малкото, защото точно в този ден детето може нещо да не е на кеф - уморено, кисело, болно...  Какво значи "способно да понесе натоварване"? Един седмокласник може да издържи изпит и с 40 градуса температура, защото знае какво прави, но това са 5 годишни, за бога.

# 237
  • София
  • Мнения: 10 825

, кой къде работи и "с какво може да е полезен"!  Joy
Такива неща често питат в държавните училища и градини. и?

Онна не си криви душата. Точно вие защитавахте тезата, че училището има право да си подбира родителите. А в държавните се прави защото държавата е лош стопанин. Та като родител хич няма да ми е проблем, че ме питата такъв въпрос. Защото ще е в полза на детето.
Кривя си душата за кое, че не разбрах точно?
Отговарям на съвсем конкретно "забавно" предложение на Андариел.
И въпреки, че хич не ти се вярва никой не ме е питал нито какво работя, нито какво работи мъжът ми.
И продължавам да твърдя, че училищата имат право да си подбират учениците и родителите

# 238
  • Мнения: 19 991
Андариел, кажи си най-накрая експертното мнение как предлагаш да се избират децата, когато са много повече от предлаганите места?

# 239
  • София
  • Мнения: 62 595
когато някой ми плати за услугата, или стана директор на училище, тогава.

Общи условия

Активация на акаунт