Частни училища - информативна тема 9

  • 63 129
  • 739
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: X
Кривя си душата за кое, че не разбрах точно?
Отговарям на съвсем конкретно "забавно" предложение на Андариел.
И въпреки, че хич не ти се вярва никой не ме е питал нито какво работя, нито какво работи мъжът ми.
И продължавам да твърдя, че училищата имат право да си подбират учениците и родителите

Отговорът ти в контекста на собствените ти позиции също е "забавен".

Аз аз продължавам да твърдя, че училищата (независимо кои са те) нямат право да дискриминират деца по някакъв признак. Защото подбор по имотно или някакво друго състояние(популярност, лостови възможности Mr. Green) на родителите няма никакво отношение към възможностите на детето. И тъй като теста все пак е на хартия и може да бъде проверен и оспорен, влиза в действие психолога.  Mr. Green

Искам да ви питам, ако АК беше въвел психотест  Mr. Green на входа и дъщерята на Жасмин (примерно) въпреки отличните си оценки на другите изпити не беше го издържала (без да и обяснят какво точно не е направила) дали щяхте да говорите същите неща? Едва ли!

# 241
  • Мнения: X
Аз пък не разбирам къде е драмата с тези приеми, та половин година четем едно и също. Не е като да има само едно добро училище и да е на въпрос и смърт приемът там.
Явно тук има по-добри специалисти от училищните психолози - да предположат, че при тях дойдат 400 петгодишни деца за 100 места - по какъв критерий ще изберат кой да влезе и кой да отпадне?

# 242
  • София
  • Мнения: 4 100
Е, какви последствия, ще намалее наплива ли? А дано, ама се съмнявам. (пък съм даже лично заинтересована, с дете от най-големия набор)
Andariel, някои от изброените от теб категории деца се вписват чудесно в у-щето Laughing Никак не е важно дали един 7 класник е темерут или хиперактивен, ако той може да се впише в класа. Първата категория ще си намери все някой себеподобен, втората -  ще тича всяко междучасие навън и ще седи все потен в часовете. Характери всякакви. И не това са проблемните деца. Конфликтните деца са проблем, но те почти винаги произлизат от такива родители. От семейства, в които няма уважение, е трудно да излязат деца, които да уважават другарчетата си, учителите, училището.

# 243
  • Sf
  • Мнения: 977
Аз аз продължавам да твърдя, че училищата (независимо кои са те) нямат право да дискриминират деца по някакъв признак. Защото подбор по имотно или някакво друго състояние(популярност, лостови възможности Mr. Green) на родителите няма никакво отношение към възможностите на детето. И тъй като теста все пак е на хартия и може да бъде проверен и оспорен, влиза в действие психолога.  Mr. Green

В ПБ няма ли психолог? А тест има ли? Или там може, защото сте приети?

Всяко ЧУ по начало си е дискриминационно по финансов принцип, защото не е достъпно за всеки един ученик в държавата.

# 244
  • Мнения: 847
Имам конкретен въпрос-ако децата имат 10ч. език, 12ч. български, 9ч. математика, 6-7 за изкуства, музика и физическо /примерно го казвам,но това са си 37 учебни часа/, остава ли им време за допълнителни занимания по интерес и тези занимания до към 16,00ч. ли са или след това и как го съвместяват?

# 245
  • София
  • Мнения: 62 595
когато някой ми плати за услугата, или стана директор на училище, тогава.
С една дума просто си чешеш езика и спамиш темата.

Няма какво да си чеша езика - всяка услуга си има цена. Ти също работиш за пари, нали?

# 246
  • Мнения: 9 043
Io_io при нас учебни часове 40 - до 16 часа.
След 16 часа - по 2 часа извън класни дейности до 17,30 часа.

# 247
  • София
  • Мнения: 9 616
Добре де, кажете ми как точно е възможно да се отсеят "надарените", "академични" или "артистични" деца с час и половина, максимум 2 часа събеседване - толкова продължава събеседването в Питагор за ПУК, като времето е разпределено между психолога и учителя? Самата идея, че това е принципа, по които се подбират децата ми се струва абсурден.

Именно за това смятам, че е важна и оценката на психолога. В тази връзка  престоя от поне един ден в училище, може да даде много по-голяма яснота дали детето "пасва" на профила на училището, на натоварването, на изискванията. Когато е поставено в училищна среда, сред останалите ученици, участващо в учебния процес много по-ясно ще се види какво може детето, как се държи, агресивно ли е.... Все пак и преподавателите и психолозите са професионалисти и много по-точно могат да дадат оценка от нас, които (дайте да си говорим честно) сме силно  субективни в оценката за способностите на децата ни.

И последно по темата - със сигурност има и субективен фактор - дали ще се получи симбиоза между преподавател и дете. Това също до голяма степен определя и какво и колко би показало детето на събеседването.

Io-Io сега погледнах програмата на малката в Света София - имат по 10 часа на ден. Освен Английски, математика, Български, околен свят и другите "стандартни" предмети имат още Театър - 2 часа седмично, Тенис - 2 часа, 2 часа с Психолог. Свършват в 16:00, имат закуска и 16:30 бусовете потеглят


Леле, 10 нови отговора докато пиша Simple Smile

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 12:41 от rosita_ta

# 248
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, какви последствия, ще намалее наплива ли? А дано, ама се съмнявам. (пък съм даже лично заинтересована, с дете от най-големия набор)
Andariel, някои от изброените от теб категории деца се вписват чудесно в у-щето Laughing Никак не е важно дали един 7 класник е темерут или хиперактивен, ако той може да се впише в класа. Първата категория ще си намери все някой себеподобен, втората -  ще тича всяко междучасие навън и ще седи все потен в часовете. Характери всякакви. И не това са проблемните деца. Конфликтните деца са проблем, но те почти винаги произлизат от такива родители. От семейства, в които няма уважение, е трудно да излязат деца, които да уважават другарчетата си, учителите, училището.



Не е така. Не можеш да знаеш кой кого и как ще си намери или няма да си намери. Нещата са елементарни - гимназиалният клас куца и искат да привлекат ученици. Пак е за пари цялата работа, не че много им дреме дали моите деца са конфликтни, аутистични, хиперактивни, темерути или психопати.

# 249
  • Мнения: X
Аз аз продължавам да твърдя, че училищата (независимо кои са те) нямат право да дискриминират деца по някакъв признак. Защото подбор по имотно или някакво друго състояние(популярност, лостови възможности Mr. Green) на родителите няма никакво отношение към възможностите на детето. И тъй като теста все пак е на хартия и може да бъде проверен и оспорен, влиза в действие психолога.  Mr. Green

В ПБ няма ли психолог? А тест има ли? Или там може, защото сте приети?

Всяко ЧУ по начало си е дискриминационно по финансов принцип, защото не е достъпно за всеки един ученик в държавата.

Ми за твое съжаление няма психолог. И показаха теста 10 мин. след приключване на процедурата. Освен това бяха достатъчно открити  да обяснят всичко, което ни интересуваше. Добър опит, но не се получи. Mr. Green

# 250
  • София
  • Мнения: 62 595
О, да, то много акъл се иска и диплома на психолог, за да попиташ детето какво обича да яде!  ooooh! И СС сигурно е суперучлището, в което трябва да въведах вашите професионални тестове, суперзавъртяни, които сигурно ти си покрил!  hahaha Мчи, така де, ти си устойчив на стрес и няма начин генът да се обърне!

# 251
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз лесно ще спра да пиша, но поста на Стойчо го разбрах прекрасно. Стойчо е по-по-най!  newsm20

# 252
  • Мнения: 74
Стойчо, и си прав, и не си. Във вашата фирма вероятно не кандидатстват 5 годишни.
Каква мотивация може да има едно дете в предучилищна възраст, за да влезе баш в Питагор или СС?!

То си личи кога на едно дете му е интересно и му харесва да се справя с трудни и предизвикателни задачи. В другия случай просто отбива номера, хитрува....
Никое нормално 5 годишно дете няма да решава тестове, защото е силно мотивирано да учи в дадено училище.
Затова на детето му се казва отиди да се забавляваш, а не отиди да си решиш правилно теста.
И понеже знаем че малките деца са силно зависими от настроение, моментно състояние и куп други субективни фактори не бива да се правят драми като не мине успешно теста.
Аз лично моето дете го записах да кандидатства само в 2 училища. Ако не беше приет в никое от двете щеше да си ходи ПУК в държавната детска градина, догодиан пак щяхме да го пробваме да кандидатства в първи клас... Какви са тези истерии все едно дошъл края на света? То не бяха истерии, злоба, търсене на кусури, споделяне на "информативни" за идните поколения мнения.

Истината е че ЧУ се прави много трудно и въпреки голямото търсене ще отнеме известно време докато има достатъчно голямо предлагане, което да задоволи търсенето

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 13:07 от stoychod

# 253
  • Мнения: 847
Дали да не направим някаква тема, в която да си обсъждаме текущи въпроси във връзка с училищния живот на децата в частни училища?

Гледам отчетната първокласна тема-основен проблем при повечето изниква с мобилните телефони, лавките, джобните и изхранването на децата. Друг проблем,който виждам, е,че на децата им изчезват разни дребни неща, сигурно ги губят-парички, моливи, гумички и т.н. Много се радвам,че тези въпроси са решени при ЧУ.

# 254
  • Мнения: 74

Писах ферман и ни спря тока. И сега накратко. Не е класирането като в Питагор, но е в пъти по прозрачен приема и от СС и то Питагор. Веднага след като приключи приемния ден за детето (прекарва половин ден и обядва) се обсъждат резултатите с педагожката и директорката. Показаха цялата работа и веднага анализираха всяка една задача. Педагожката е много добра, защото беше хванала всички характерови особености на детето - и хубави и лоши. За разлика от психоложката на СС(там учителката беше се справила също с тази задача  Mr. Green) Анализира се и това - по кои теми ще трябва да се работи повече с детето. При нас е естественото желание за лидерство, което на моменти пренебрегва респекта дори от възрастния и силната емоционалност.  Mr. Green Но пък казаха, че бързата адаптация в непозната среда и способността и да комуникира с всички и с абсолютно непознати е рядко срещана на тази възраст.
 ...
[/spoiler]

Блис, точно от теб не очаквах да разчиташ на психолога и учителя, прекарали САМО 4 часа с детето  да ти дават съвети по кои теми да се работи повече с детето  Laughing  

Това за мен е несериозно. Признавам че имах известно любопитство, но се въздържах.
Няма как да знаеш какви за ценностите и целите на тези хора(и дали съвпадат с твоите), че да се съобразяваш с тях.  И какво като ми каже някой си че според него трябвало моето дете да може да прави еди какво си?!?!? Или че този човек бил си направил негов си тест и моето дете не му покривало критериите?!?! Всеки родител си познава детето и си го развива както той сметне за нужно.

Излишно се впрягате за всякакви глупости.

Последна редакция: вт, 29 сеп 2015, 13:48 от stoychod

Общи условия

Активация на акаунт