Моля за помощ !!!

  • 1 404
  • 1
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте,
Дъщеря ми е на 7 и е в 1-и клас. В първитите дни ходеше с желание на училище, но ударила някакво момче от класа, тъй като той не позволил тя да се преобщи към организираната игра от няколко момчета. След разговор с нея, тя повече не го удари, но той, както и останалите момчета се настроиха срещу нея, започнаха да я наричат луда, да я обиждат с други епитети и нарицателни. В петък я взех от занималня в почти сомнолентно състояние мяучеща, след като боса и клекнала зад чиновете се правила цял следобед на котка. През почивните дни всичко беше нормално, даже поигра с няколко деца на нейната възраст. Днес обаче, 28.9, понеделник госпожата и ме извика в училище още след 1-я час, след като според обяснения на детето отново, че е претърпяла обиди започнала да удря децата с шишето за вода докато се спукало, после продължила с горницата, лаела като куче и нарекла госпожата бабичка. Опитах да я заведа при психиатри и психолози, но всички са с предварителни записвания най-рано след 10 дни. Какво да правя до тогава и имам ли основание да мисля, че детето има отклонения, че открехва психоза или е трудна адаптация ?

# 1
  • София
  • Мнения: 558
Извинявам се за късния отговор.
Може би поведенията, които описвате при дъщеря ви вече не са актуални?
Нека да не прибързваме с диагнозите, защото от моя страна би било не професионално, а от ваша- когато си имаме работа с подобни екстремни проведения и то от човек, който обичаме е много трудно безпристрастно да се правят анализи.
Според мен детето ви се опитва да стане лидер в новата група, в което няма нищо лошо, само че стратегиите му да го направи са твърде агресивни – както към нея – най малкото защото се самоунижава, така и към останалите, защото ги удря.
Зад всичко това седи не добро познаване на силните и слабите ми страни на характера. Какво е това, което мога да „изкарам на витрината“ и да заинтригувам другите и учителката? В началото на първи клас, в новата група от деца и тяхната учителка се случва точно това – всеки си намира мястото в йерархията на този мини социум, който на всичкото отгоре може да остане непроменен по състав за продължителен период от време – 4 или 7 години.
Друго, което ми прави впечатление, как се е стигнало да там, че дъщеря ви дълго и продължително е „вилняла“ в последната описана ситуация. Защо учителката не е прекратила това още на първото удряне или „мяукане“? Разбира се, не е добра идея да разваляте авторитета на който и да е възрастен пред детето, защото това автоматично може да се пренесе върху всички останали възрастни и тя да спре да уважава всякакви авторитети. Това, последното е за да си помислите вие.
В крайна сметка пътищата са два – оставаш и се справяш на място или търсим ново училище. Вторият вариант в очите на детето може да изглежда по-лесен, така че се постарайте да обясните пасивите и активите и на двете решения. С други думи, опитайте се да поговорите с детето как и какви са причините за нейното поведение, какво смята, че може да се направи и как си го представя. По този начин тя ще участва в решенията и съответно ще поеме нейната част от отговорността.
Даниела Тахирова - психотерапевт

Общи условия

Активация на акаунт