Сдружение „Фридрих Шилер“ - Тема 4 (прием 2016)

  • 149 781
  • 1 188
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 4 555
Доколкото сподели една съфорумка отново са се записали около 600 деца, а миналата година достатъчно се изписа за задачите и няма нова информация. Иначе сдружения колкото искаш - както ви бях казала има едно и в Овча купел.

# 226
  • София
  • Мнения: 415
Bubardini, благодаря за линковете. Задачите в учебника на НУКК са аналогични от тези примери.

# 227
  • София
  • Мнения: 12 876
Мернах инфо за новото издание на помагалото от италианският лицей. В момента работят по това помагало, не съм сигурна дали е същото, но беше обявено като новото на ит. лицей в подготвителната група. Едно от многото помагала с които се занимават реално, често имат и принтирани задачки от други сборници или от азбуката.
Пожелавам успех на всички на изпита  Hug

# 228
  • София
  • Мнения: 6 891
Кажете моля, ако знаете, коментираше се по - назад задачките за т.нар. звуков анализ. Какво по същество са представлявали заданията, които са давани на изпитите предните години или които може да бъдат дадени евентуално ? За брой срички, разлика между звук и букви. Дайте пример ако някой знае. Как детето да ги отдели, като ги очертае сричка по сричка или как?

# 229
  • София
  • Мнения: 12 876
Мисля, че миналата година бяха имали различни рисунки на дърво, куче и тн и трябвало да свържат  на картинката съответно първият и последен звук със съответната буква, както и да отбележат в квадратчетата отдолу под дадени думи с хикс предполагам броят на звуците или сричките. Дали са били срички или звуци не съм много сигурна, дори мисля, че при мен малката беше сгрешила и отбелязала сричките, а се е търсело звуците. Нещо което тя можеше да направи, но всеки път бъркаше кое е срички и кое звуци и трябваше първо да дам пример.
В ПГ отбелязват звуците с хиксчета в кутииките под думата, като гласните са с един цвят, а съгласните с друг, така че може би и на изпита е нещо подобно.

# 230
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:
Ние го приемаме като забава, и като ден в който мама ще е в отпуск ( като никога) , ще има цял ден сама с дъщеря си ( като никога)  и след изпита ще идем на 10 любими места  Grinning

Извън темата, но много ми се иска да попитам какви са тези 10 любими места, защото всеки уикенд се чудя къде да заведа детето и 1 място не мога да измисля, камо ли 10 любими. Ходим на куклен театър, но не е особено впечатлен, харесва му да ходим в мола на едни електронни игри - стендове за коли, но това не е особено обогатяващо според мен, а цели 10 любими и смислени места просто ми е бедна фантазията да се сетя.

# 231
  • София
  • Мнения: 12 876
На моите освен изброените от теб и стандартните паркове където да карат колелета, ролери и тн им харесва: езда, коколандия,капела плей, музейко, кино, зоологическата и др.

# 232
  • София
  • Мнения: 6 891
Оооо 20 любими ще измисля, не 10 –сет. Grinning
Поне няколко от тези– кино, Ориндж книжарница ( дори 1ч. ще затрием),  хапване на любимо място,   парка с любимите катерушки, Музейко, при четящите хлапета „Приказка без край“ – кое и да е ателие ,City Mark Art ( бате Енчо готви там едни детски дискотеки) или  Музикалния или Кукления или  Театър София, Cartoon – урок по рисуване при Нина, шопинг Мол ( от босите  стоножки сме  Laughing) На гости при баба,  или при любимата й приятелка в театралното ателие на баща й, или пък можем на басейн да идем. Zoo също  може Naughty Зависи от програмите и времето  newsm78
Вечерта ще готвим заедно у дома + ще направим торта ( лесна, готови блатове, два вида крем, много обича да украсява)
Че аз на един трамвай да я кача и да плъзнем из центъра, тя супер ще се изкефи (показвам основни сгради, паметници, разказвам и по галерии я водя, гледаме картини, то това за мен  Embarassed, но тя таман вече разбира като голяма и й е интересно всичко)  Обичайно сме "вързани" с малката и нямаме хич време за "свободна програма“.
Та зависи от детето  newsm78

# 233
  • Мнения: 7 683
Мерси много за идеите, повечето от нещата не съм ги чувал и не знам какво са -напр. Музейко, боси стоножки и т.н., но не върви да спамя повече тук, че темата не е за това; ще разчитам на чичко Гугъл да ми ги обясни. Ето защо напирате за Шилер, явно то е сдружение за интелитентни деца на интелитентни родители:) Успехи и дано ви приемат, с интерес следя темата.

# 234
  • София
  • Мнения: 6 891
Цъ, не напираме. Ние не. Аз и по - горе писах няколко пъти. Като видях сградата на у-щето малко се стреснах, освен това Мл3 ни е далеч.  newsm78 .При минималния шанс да ни приемат няма да го мисля сега.
Ние се готвим има няма от 2-3 седмици. Нищо работа е. Ще идем на изпита, за да научим нещо преди това, да премерим сили, и да имаме опит за догодина за приема 1- ви клас за др. у-ща. Даже се колебая дали да я пускам в ПУК в училище изобщо. Но тя сама има интерес, сама се научи да пише и даже да чете. Разни госпожи в градината ми дават идеи да я пращам в 1- ви клас по - рано. Аз се колебая  Laughing Баща й е твърдо против дори за немския, хем е немскоговорящ  Laughing Та ще видим

# 235
  • Мнения: 7 683
Като сте далеч от Младост, ако сте близо до Люлин, там има училище с немски, Ерих Кестнер, при това няма такъв травмиращ изпит /май че въобще няма изпит/. Интересно защо баща й е против немския, като е немскоговорящ - това мисля си е по темата, тъй като тя е за Шилер, което е немско училище, така че е интересен изборът, защо толкова хора "напират" за Шилер - осъзнат избор на език ли е това, или просто защото е няколко пъти по-евтино от частните училища?

# 236
  • София
  • Мнения: 6 891
Доколкото проверих, то и в ЧУща приема не е хоп - троп.
Да видим първо за Шилер, да си премерим училищната готовност, че то всеки си мисли сигурно че детето му е напред, ама дали е така  newsm78

Накрая сигурно ще изберем ЧУ-ще, но от 1 -ви клас догодина, някъде удобна локация. Ще видим  Thinking Thinking

# 237
  • Мнения: 7 683
В 1 клас е много по-труден приемът, защото свободните места са малко, повечето ЧУ вече започват от ПУК и повечето от децата си продължават директно в 1 клас; приемат нови само ако някое се откаже. То и в Шилер е така.

# 238
  • София
  • Мнения: 415
Моят мъж също е против изучаването на немски в толкова крехка възраст при все, че много държи децата ни ( и ние покрай тях ) да научим този език. Аргументите са два основно:
1. В тази възраст паметта е краткотрайна. Детето  дори  и да е родено и да живее  в Германия, ако на 6-7 години се премести в абсолютно изолирана от немския език среда (тук никъде не се сблъскваме с немска реч) като България, то е много вероятно на 20 години и дума да не помни.
2. Ако отсега го включим в интензивно изучаване на немски език, то в подготвителен 8 клас в немска гимназия вероятно изобщо няма да влиза в часовете. Така в един момент ще изостане от съучениците си и вероятността да остане на нивото от Шилер не е изключена.

Въпреки това, личното ми мнение е, че стартът в училище като Шилер е много важен за бъдещото представяне на детето, най- малкото заради подбраната среда.

Благодаря за идеята за разходка из София с трамвай. Моят син ще е във възторг!

# 239
  • Мнения: 1 970
Има нещо, което бих добавил към разсъжденията на съпруга Ви, ако позволите:

- ако отсега до 7-ми клас бавно и методично занимават детето с немски или френски, все трудни на фона на английския (който няма как да не научи до пълнолетие в една или друга степен), в края на седми клас ще имате едно дете с ниво поне Б1 по този език и изградени навици за учене на език. След което, ако решите да продължи пак в езикова , но различна от досега изучавания език, на 16 години ще знае чудесно езика от езиковата гимназия, малко по-зле (ако не го поддържате с инзвънкласни - уроци или школа),  езика изучаван до 7 клас и ще е започнало втория чужд за езиковата, а за него трети....
Споделям опит.

Но всеки си знае.
Да, забравя се, ако не го упражняваш. Ако упорстваш, обаче, тези знания са завинаги...

Общи условия

Активация на акаунт