ПЕТИ клас - 2 тема

  • 57 650
  • 741
  •   1
Отговори
# 720
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Абе каквото - такова. Аз все се надявам, че нещата може и да мръднат към добро. Крайно време е.  Thinking

Дано, ама надали ... Аз все още не мога да осмисля предложената каша с избираемите предмети в
гимназията.  Просто засега ми се струва, че децата трябва да учат преди всичко за знания, пък оценките сами ще си дойдат след това. А и в едно недалечно минало когато аз кандидатсвах и бях приета в АЕГ, се взимаше цялата диплома и имаше специален изпит. При това ако не се класираш за съоветното училище, нямаш опция да те приемат примерно в МГ, защото и за там си има отделен изпит. Сега кандидатстването ми изглежда къде къде по-либерално. Тъй че децата да си учат през всичките години,  пък после нещата с кандидатсването сами ще се наместят. И даже ми се струва, че е хубаво да я вземат цялата диплома, защото не може в седми клас да се помпа само БЕЛ и МАТ, а предмети като география, история, химия и физика никой да не отразява. И после да се чудим защо студентите избират само право, икономика и психология и още по-после да се чудим защо нямаме работеща икономика.

Последна редакция: пт, 19 фев 2016, 08:12 от Manzhelka

# 721
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
Взима се и още един балообразуващ предмет за профил "Хуманитарен" и "Природонаучен". Децата трябва да си учат и География, ЧП (после Физика и Химия) и История, защото не се знае още от сега какво ще им потрябва. А ако имаш в 5 и 6 клас само 3-4 по тези предмети, едва ли ще убедиш учителката, че в 7 ми си станал много добър, а и ще има изпуснати знания.
Но категорично съм против да се взима цялата диплома, дъщеря ми завърши с 3 по ДТИ (а по всички други предмети е във високата скала) и имат леко ку-ку учител. В много от училищата има по някои странен учител по така наречените отморяващи предмети. И е възможно да се провали бъдещето на едно дете заради 3 по Домашен бит.

Аз си мечтая да премахнат музиката, рисуването, физическото и ДТИ. Децата няма да висят по 7-8 часа в училище. Минимални са ползите от тези предмети в нашето училище. Да ги направят в някакви модули и да са незадължителни за посещение, така и учителите ще имат стимул да ги правят интересни...

# 722
  • Мнения: 2 760
TanyaMG, много интересно предложение за премахването на някои предмети, обаче няма да се случи... Според мен ФВС не трябва да се маха, защото много деца не спортуват и това е единственият им шанс да се раздвижат малко. Всъщност дали се движат в часовете достатъчно, не знам.
Музика, рисуване - по-скоро да имат предмет „Култура“ или нещо подобно, където да изучават историята на културата – картини на художници, да слушат музика, да гледат снимки на велики архитектурни забележителности – да им е интересно и да имат някаква обща култура.

# 723
  • Мнения: 5 160
Как и двете пропуснахте Биологията Grinning
Таня, това са любимите часове на моята  Blush Без тях направо ще пропусне училището  Twisted Evil

# 724
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
Аз съм твърдо против да се взема цялата диплома, тъй като винаги има риск детето да получи по един или два предмета по-ниски оценки (без значение на предметите и причините), което реално да го лиши от конкурентност.
Що се отнася до отпадането или омаловажаването на предмети в училище, това би било огромна грешка. Липса на физическо = липса на движение (разумно и здравословно е след като детето е седяло обездвижено 2-3 часа на чина, да има и час, в който да раздвижи тялото си). Липса на изкуство (рисуване, музика...) = липса на духовност. Как ще искаме от тези деца да изградят ценностна представа за изкуството, ако не се опитаме да им го поднесем или заинтригуваме? И не ме убеждавайте, че това се прави в семейството. Понякога семейството не е достатъчно, а често се и неглижира. А нация без духовност е умряла нация, ако ще и най-гениалните математици, историци, биолози и прочее хора на науката да има. Свалянето на такива предмети от учебната програма е равносилно на онова, което навремето е направил Хитлер с книгите.  Naughty

# 725
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Аз също съм против отпадане на тези дисциплини в у-ще. Обогатяват децата . Но вече учителите трябва да са си на место ,както при всяка друга дисциплина де.  Peace
Моят е тъжен,че музиката му стана веднъж седмично .  Mr. Green А омразния ДТИ стана 3 пъти. И въпреки,че е  с две леви се старае и се подготвя с материали и мисъл.

# 726
  • Мнения: 886
И аз съм за това да не се взема цялата диплома.
Бих се радвала ако физическото отпадне, но знам че това не е реално. Поне да учеха хора, против които са доста от вас,  а те само подпират матраците. Движение имат само като покриват нормативите- познайте какви са резултатите.  Mr. Green
Ако учителят реши- масово ще имат 3 и 4-ки.
Ако ги оценяват по това дали пеят добре или пък могат да рисуват - пак е същото. Едно е да се оценяват познания по предметите, друго е да имаш талант.

# 727
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Оценяването зависи от учителя. Както казах с две леви е по ДТИ и не може да рисува ,но има 6ци ,защото полага старание и не неглижира предметите. Повечето учители по тези предмети искат точно това.  Wink

# 728
  • Пловдив
  • Мнения: 1 215
Оценяването зависи от учителя. Както казах с две леви е по ДТИ и не може да рисува ,но има 6ци ,защото полага старание и не неглижира предметите. Повечето учители по тези предмети искат точно това.  Wink

Абсолютно!

# 729
  • София
  • Мнения: 6 561
Аз пък съм забравила да похваля учителя и кабинета по ДТИ. Има 2 печки, мивка,миксери се въртят здраво ястия - палачинки, кекс, мъфини, пици, баници, днес например правят мусака, та приготвих кило и половина картофи сутринта. Laughing
Много се кефят (даже и момчетата). После ядат дружно, а преди тестове стратегически се носи и на съответната учителка.
Нещо и по учебника карат, но слабо.
По ФВС едната от моите и още едно момиче играят мач с момчетата и са скръбни, че от догодина ще сменят учителя с учителка, която още от сега им е заявила, че няма да им позволява.

# 730
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
Оценяването зависи от учителя. Както казах с две леви е по ДТИ и не може да рисува ,но има 6ци ,защото полага старание и не неглижира предметите. Повечето учители по тези предмети искат точно това.  Wink

Точно казано! Peace
Нашите по музика например, учат страшно много теория, но смислена и поднесена по много хубав начин: слушат музика от различни композитори, сравняват, правят анализи, учителката ги запознава с различни стилове, кабинетът им е доста добре оборудван. Дори не знам дали пеят, но всичко друго явно е поднесено супер интересно. Физическото, както казах, си е физическо, не се претупва. По рисуване рисуват, ама сериозно. Още първите часове започнаха с перспектива, обемни предмети, основни техники..., сега рисуват герои от древногръцката митология. Учителят е художник и то от онези, които подготвят за кандидатстване в ХГ-училища. На родителската среща обясни на всеки родител какво умее детето му, дали има талант, но каза също, че ще оценява старанието, а не уменията, защото не всеки е роден да бъде художник. По ДТИ правят много креативни неща, които развиват не само фантазия, но и сръчност. По човек и природа пък в момента часовете са абсолютен хит, защото правят много лабораторни опити и явно атракцията е голяма. Та винаги има начин нещата да се поднесат така, че децата да бъдат заинтригувани. От това печелят децата. Въпросът е учителите да са готови и да имат желание за такава стъпка. Peace

# 731
  • В реалния живот
  • Мнения: 304
От досегашния ми ученически опит не виждам обученията по спорт и изкуство да допринасят за развитието на детето ми. Така че, не виждам защо тези часове да не са по желание и ако преподавателя е добър децата ще ги посещават. Може и да е като е спорта в университета - да имаш избор на какъв точно да се запишеш. Едни обичат спортна гимнастика, други атлетика. Не може мостове и кълбета за всички . И ако имаш 3 по физкултура, защото не можеш мост, как да обичаш спорта newsm78
Да измислят допълнителни ваучери и да се записват на каквито искат извънкласни занимания с тях. За децата от 5-11 клас не е проблем да се предвижват. Така едни са по-напред с рисуването, ще се запишат в съответната група. Други в група на на начинаещи. Масово в училищата тези предмети не изпълняват целите си, което личи и от общата духовност на базата на досегашните години.

# 732
  • София
  • Мнения: 3 063
Масово в училищата тези предмети не изпълняват целите си

За съжаление е точно така. Дори самите учители неглижират предмета си. Нашите по ДТИ от 1 месец насам бродират някаква кърпичка. За 2 пъти седмично моят е избродирал две страни от бъдещ квадрат, в който има намерение да си напише буквата  Crazy С това темпо до края на учебната може успее, ама може и да не успее... Нямам представа госпожата как си запълва времето в часовете, докато децата бродират. За първия срок има 5, без ясна представа върху какво е написана. Имаха едно входно ниво, на което има 5 и после две оценки в бележника 4 и 6, написани в един и същи час. Уж на някакви чертежи, но не разбрал точно. А защо две оценки - още по-малко разбрал. За такива занимания, за които пише Биби мога само да си спомням с умиление от моите ученически години /когато загорих едни кюфтета в училищния тиган и трябваше да донеса нов  Embarassed /
По ФВС пък тяхната госпожа ги кара да тичат, с високо вдигнати крака, подскоци, коремни преси - по 50, защото били в 5 клас, догодина по 60, да се разтягат и тем подобни. Много рядко играят някакви отборни игри. Оценки се пишат на покрити нормативи. Пълната отличничка по всичко има 5 по физическо - може да е отличник, ама не може да скача от място колкото е там нормата. Шестокласниците ги гледали със съжаление и с нескрита радост, че са се оттървали от тази госпожа,  другата давала 1-2 топки и ги пускала да си играят на каквото решат, не им се пречкала. Ха сега де, едно и също училище, двоен аршин.
Относно хорАта в час по физическо - това май е решение /мода/ на конкретни преподаватели, не ще да е официално в програмата за конкретен клас. А и госпожата /нашата е баскетболистка/ не е длъжна да може и тя да тропа няколко вида хорца  Thinking То не е само физическа издръжливост, иска се и някакво чувство за ритъм.

Моят вижда голям зор с географията - никак не я харесва и това е. Явно и часовете не протичат особено интересно.
ЧП е любим, правят експерименти, даже някои са за домашно. Там уроците ги пее "по ноти", направо, нито "превеждам" текста, нито изпитвам вече - научава ги.
По история госпожата напипа начина да спечели интереса им. Онзи ден ми разказва "Иван Александър, мамо, каква глупост направил да отдели Видинското царство, само и само да даде някакъв трон на голеия си син, въпреки, че Иван Шишман бил по-умния владетел! Но остави това, ами и за себе си заделил Добруджа - не се нацарувал, ами още искал да управлява". Докато схвана за какво говори  Crazy изприщих се  Mr. Green Предполагам - това са думи на госпожата, едва ли е направил анализ на конкретна историческа ситуация, вместо просто да се опита да запомни урока. За мое огромно учудване беше прочел няколко урока напред - ей така, да види как падаме под турско робство - ей това вече ме срази - то бива госпожата да създаде интерес, ама чак да прочете следващите уроци - не вярвах, че ще го доживея  Crazy

# 733
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 916
Да измислят допълнителни ваучери и да се записват на каквито искат извънкласни занимания с тях. За децата от 5-11 клас не е проблем да се предвижват. Така едни са по-напред с рисуването, ще се запишат в съответната група. Други в група на на начинаещи.

По същата логика трябва да има ваучери и за химията, физиката, биологията...  Peace

Така като ви чета се радвам, че дъщеря ми се яви на изпит за това училище. Вярно, гърчат ги яко, защото изискванията са големи, но изобщо няма претупване на предметите. Peace

# 734
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Какви са впечатленията от днешната олимпиада по история? Във втората част се е паднал анализ  на исторически текст върху законодателството, наложено от Крум. Из между трите опции (характеристика на историческа личност, анализ на историческа картина и анализ на исторически текст) това ми се струва най-трудното и заради архаизмите, и заради идеята, че трябва най-много да се мисли. Ники мисли, че се е справил, каза, че е дал най-доброто от себе си. В първата част е нямало изненади.

Мандаринка, това мисля, че е правилният подход не само по история, ами по всички предмети. Радвам се, че опасенията ми за учителите на детето тази година не се оправдаха и случи на изискващи и даващи от себе си преподаватели. Специално историчката често пускала разни клипчета по мултимедията, дава непрекъснато сравнения с настоящето, изисква от децата да гледат новини и понякога да коментират теми като имигрантите, единство на нацията  и др. И не мога да си изкривя душата, че и трите госпожи по история, ЧП и география помогнаха с материали за вторите кръгове на олимпиадите, пращаха тестове, даваха таблици, интересуваха се от децата, стигнали до областните кръгове.

Аз като цяло не мога да се оплача от образованието в момента - мисля, че на който му се учи, може да научи изключително много, а който го мързи - спокойно да си вегетира между класовете, без да пречи на мотивинираните. Хубавото е, че случихме на клас от що-годе селектирани деца и почти няма такива, дето да ги мързи дотолкова, че да дърпат останалите назад. Учителите винаги включват по нещо дребно допълнително покрай написаното в учебниците (аликвотните дроби, ситото на Ератостен, делти и естуари, ядронния колайдер и началото на вселената ...), поне една трета от въпросите на тестовете са с отворен отговор, оценките се пишат със стотни и също не се неглижират предмети. Не знаех, че фактура в ИИ не е счетоводен документ, а наслагване на текстура. По ДТИ залагат повече на теорията, отколкото се иска на набора (то тангенционални и радиални разрези, то раф пили и т.н.), а и дават гадни контролни без предупреждение, където за един объркан отговор се взимат 0,75 (то и затова единствената петица за срока му е по ДТИ, ама никой не му е виновен, да вземе да учи повече). Така, че честно казано не ми се иска да се променя нищо в образовнието, защото обикновено промените намаляват часовете по природно-математическите науки за сметка на езици и физическо, а не мисля, че какъвто и да е уклон в основното образование е добре за децата. Нека учат по всичко и като постигнат едни базови знания, нека да решат какво им е интересно.

Общи условия

Активация на акаунт