Автобус на мъчението

  • 10 117
  • 72
  •   1
Отговори
# 60
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Думата "влак" е свързана с преимущества като налична тоалетна и възможност да се разтъпчеш, но при състоянието на БДЖ в момента бърченето на нос от повечето хора е напълно обяснимо. Не бях пътувала с години, но това лято установих, че нищо не съм загубила. Изключителна мизерия, при това по една от основните линии и в първа класа. Тоалетната бе о*кана първокласно още преди да тръгнем и очевидно бе преседяла така доста време назад...

Аз също не съм попадала автобус с работеща тоалетна. Обяснението на шофьорите е свързано с високата цена за поддръжка. Честно казано, струва ми се, че така е по-добре, от гледна точка на аромати и звукови ефекти, а и по аналогия с горното. Wink Струва ми се, че спиране на 2-2.5-3 часа е нормално, при липса на сериозни проблеми с отделителната система. Дори при пътуване с деца рядко е имало проблем с такъв интервал на спиране.
Колкото до "тираджийските паркинги", това е твърде субективно определение. Не знам какво е очаквала авторката, но спирки 5* надали някой може да осигури. По магистралите няма особено разнообразие от възможности.
Колкото до пиенето на бира/вино в автобуса, това ми е напълно непонятно, още повече като довод за оплакване от фирмата. Не разбирам изобщо как може да се пие по пътя. Не, че не съм виждала такива, ама поне не мрънкаха, че им се пикае.
В програмата на екскурзията би трябвало да са описани приблизителните начални часове на екскурзиите на място. Та ставането в 7 на първи януари би трябвало да е предизвестено. Не че няма хора, които никога не четат условията, а после се оплакват.
2000 лв. за двама за описаното от авторката е страшно много, според мен. Ако включва и множество екскурзии на място или джобните, вече е друго. Ако не, казаха и по-рано - прецакването е било още преди тръгването.
Това, от което можем и трябва да се оплакваме, е техническото състояние на автобусите и разстоянието между седалките, което обикновено не отговаря на стандартите за дадените на автобуса звезди.
Но каквото и да е оплакване, без конкретизиране на фирма организатор и/или фирма превозвач, е напълно безсмислено.
Това прави и цялата тема такава.

Последна редакция: сб, 16 яну 2016, 16:32 от beljata

# 61
  • Мнения: X
Пътувала съм с автобус до Атина и до Лион. И двата пъти като студентка. Кошмарно беше, наистина. Краката ми се бяха надули като плондери - два пъти по-големи стъпала. Не съм си го причинявала повече. Влак, самолет, автомобил.
Кофти е, че съсипаха жп мрежата в страната и масово се ползват автобуси за междуградски превози. С влак може да е много по-бързо и комфортно. С нормален влак.

# 62
  • Варна
  • Мнения: 4 239
На мен също ми е тежко подобно пътуване. Затова и гледам да избягвам по-дълги дестинации. Когато си с кола, се съобразяваш със себе си и малкото пътуващи в нея. При автобусни превози това няма как да стане. И разумните хора трябва да го осмислят предварително. При минимум 40 пътуващи, ако се съобразяват с капризите и навиците на всеки, няма да стигнат никъде.
Нормален влак е добро пожелание. Дано имаме някой ден такива. Иначе обновяват гари, а на тях какво спира, не гледат.

# 63
  • София
  • Мнения: 783
Не разбрах до къде е пътувала авторката, но липсата на свестни места за спирка в Гърция си е проблем по принцип. На Егнатия Одос между Солун и Йоанина има само една rest area, на атинската магистрала са малко повече. Ако човек пътува с кола, може да си съобрази спирките, но при автобусите това не е възможно, защото има задължителни спирки на определен период от време и тираджийските паркинги са неизбежни. Веднъж сме спирали на такъв паркинг в Гърция, защото ни се развали колата и чакахме пътна помощ, и наистина е кофти място.

А колкото до влаковете, и аз бих предпочела да пътувам с влак, отколкото с автобус, но не и с БДЖ в състоянието, в което са влаковете в момента.

# 64
  • Балчик
  • Мнения: 9 290
Темата е съвсем безсмислена,ако не се напише конкретна фирма-поредното хленчене и мрънкаме-ама то няма смисъл,аз да ви предупредя по принцип...и мишките в случая сте вие с мъжа ти,предполагам ще похленчиш,ще ти олекне и ще чакаш някой друг да ти реши проблема.

Аз проблем нямам. Wink


Тогава за какво е тази тема? ooooh!

# 65
  • София
  • Мнения: 11 996
Автомобил или самолет, това е. Рейс с тоалетна съм ползвал преди години на еркона до Виена, никакъв проблем, нито от миризми, нито от звукови ефекти. Но след като тъпите фирми се оправдават, че им е скъпа поддръжката - дгд

# 66
  • Bristol
  • Мнения: 9 467
Преди 20 години (когато динозаврите бяха живи  Laughing)  пътувах с автобус София-Мюнхен и обратно. Пълен кошмар, уж беше максимум звезди, с тоалетна, барче и тн, изрично казаха, че не се пушело в автобуса. Предлагаха топли напитки, чай и кафе, но тоалетната не ни позволиха да я ползваме, а нощем, тъй като не спираха много, позволяваха да се пуши, но помолиха само по един да пуши и да се изчаквали. Ха познайте дали се изчакваха. Иначе автобуса беше супер, с климатик и без отварящи се прозорци, от модерните за времето си  ooooh! и 5 човека като запалят цигарки... това, че се бях схванала е отделен въпрос. Тогава си казах, никога повече с автобус! Пътувам само понякога София-Варна.
В Англия, тоалетните си се ползват, няма ограничения, но махнаха напитките, които преди години редовно сервираха и сандвичи имаха и можеха да ти ги затоплят. Схващането в автобуса на дълъг път си е факт, ако мога да избирам, предпочитам влак, но както някой каза, не БДЖ  Rolling Eyes

# 67
  • Мнения: 1 894
Скоро бяхме с туристически автобус в Италия. Един ни закарваше, друг ни разкарваше. Нито тоалетната се ползваше, нито спирките бяха съобразени. Но ние си искахме спирки и никой не ни отказваше. Караха ни да си събираме боклуците, за да е чисто за следващите. Да, тясно е. Във всички рейсове, които съм се возила (а те всъщност са двата в Италия и преди години София-Варна) е така - тясно, клаустрофобично и т.н.

Има капризни хора, на които такива за повечето други нормални неща, не им се нравят и трябва да си споделят болката...

# 68
  • Мнения: X
Има капризни хора, на които такива за повечето други нормални неща, не им се нравят и трябва да си споделят болката...
Не е каприз. Просто на някои хора са им различни критериите за това какво заслужават и на какво имат право. По време на соца всички се тъпчехме в чавдарките и не ни пукаше, защото не познавахме нищо друго. Сега вече не е така.

# 69
  • Мнения: 6 217
Обичайните неудобства на автобуса са това и във всеки автобус  е така. Авторката е тръгнала с големи очаквания, "разглезена" от самолетните пътувания. Няма как да очакваш автобусът да ти предостави услуга като самолета. А и няма как да се угоди на 50 души. Едни искат по-чести почивки, най-вече пушачите. Аз пък искам да се спира на 3-4 часа или по-рядко, но да се стигне по-бързо. Но всяко нещо си има цена. Автобусните пътувания не са за претенциозни.  

# 70
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 563
Веднъж, веднъж си го причиних - Германия - България , повече не. Редовно пътувам София - Бургас , тегаво е, особено ако знаеш че с кола е 4 часа....ама няма как.
Със самолет е 40 минути, ама цената е двойна. Всеки си преценява.

Когато се резервира автобусно пътуване е добре, човек да си дава сметка за времето, условията, с които трябва да се съобрази. Иначе неминуемо ще е разочарован....

# 71
  • Мнения: 1 809
Аз съм пътувала до Кушадасъ с двуетажен автобус почти 24 часа, на всяка тоалетна докато се източат жените, после имаше такива , на които им беше студено през нощта(бяха по джапанки и потничета) и т.н. Преживява се и не мисля, че е повод за драма. Както  вече е казано, всеки си преценява според възможностите, никого насила не кара. И няма работещи тоалетни,аз съм от редовните посетители на такива, на път не пия и като спрем някъде съм първа и последна.  Blush

# 72
  • Мнения: 4 304
По отношение на тоалетните в автобусите - информацията ми е от шофьори на такива - използват се специални реактиви или химикали за разграждането на съдържанието, които са доста скъпи. Нали не си представяте, че някой сваля резервоарите пълни с... и ги изсипва я в обикновен контейнер, я на някое поле. Друг е въпросът, че на много от старите автобуси може самата ВиК система да е развалена, някоя част да липсва, пък доставка от друга страна, пък ремонт.... Както обикновено, всичко опира до пари....

От друга страна, има /поне имаше преди години/ някакви изисквания, на които трябваше да отговаря автобуса за извършване на превози в страната и в чужбина, така се определяше и звездната категоризация на автобусите, но... като си представя заплатите на бедните чиновници в Министерството на транспорта и корупционните практики в страната ни.... много фирми могат лесно да си получат съответните лицензи.

Общи условия

Активация на акаунт