Първи клас - тема 6

  • 85 457
  • 751
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 10 653
При нас от януари госпожата въведе тетрадка с малки квадратчета по математика (обикновено се започва с нея във втори клас ). Според мен са абсолютно излишни, само натоварват зрението на децата !

# 61
  • Майничка
  • Мнения: 13 806
При нас от самото начало са с малки квадратчета.
Бързо, бързо, колко да е бързо. Има си определен материал, който трябва да бъде взет, дали е много или малко - не го определя учителят. Като се предвиди евентуална грипна ваканция, малко забавяне покрай стъкмяването и репетициите на празника на буквите, празници, ваканции - то не остана. На практика, остават им ок. 60 учебни дни.

П.П. Нашите са до 20, на "дж" по БЕЛ. За празник на буквите все още нищо не се чува.

Последна редакция: пт, 12 фев 2016, 13:27 от gargamela

# 62
  • Пловдив
  • Мнения: 3 854
И при нас са до събиране с 10.Дъщеря ми смята до 20 ,че и нагоре,но в училище не са го взели

# 63
  • Мнения: 9 785
При нас от самото начало са с малки квадратчета.
Бързо, бързо, колко да е бързо. Има си определен материал, който трябва да бъде взет, дали е много или малко - не го определя учителят. Като се предвиди евентуална грипна ваканция, малко забавяне покрай стъкмяването и репетициите на празника на буквите, празници, ваканции - то не остана. На практика, остават им ок. 60 учебни дни.

П.П. Нашите са до 20, на "дж" по БЕЛ. За празник на буквите все още нищо не се чува.

Вчера взеха "дж" при нас. Празник на буквите май споменаха за другия месец. Сега започват подготовка. За Коледа съчетаха подаръците с празника на цифрите, децата се справиха блестящо.
А за бързото - съгласявам се, че си имат планове, срокове и т.н. Но откъде идва това разминаване с другите наборчета, това се чудя.

# 64
  • Майничка
  • Мнения: 13 806
Донякъде зависи от това, как върви класът като цяло. Обикновено учителят върви с темпото на златната среда. Когато масата е относително хомогенна /не задължително много силна/, темпото е равномерно и нещата се получават по-бързо.

# 65
  • Мнения: 9 785
Според класната децата общо взето са на едно ниво, няма така силно изявени повече от останалите. Може би наистина съобразяват това. Thinking
Най-общо обаче ги определя като доста пасивни. Ако не ги попита, няма и да се обадят. Моят пък е от свръх активните. Все нещо боботи и пречи на децата. Не знам как да го отуча от това. И в къщи е така. От друга страна си казвам, че е по-добре така, отколкото да е заспал. Rolling Eyes

# 66
  • На брега на реката
  • Мнения: 4 361
Нашият клас взе още преди ваканцията събиране и изваждане до 20. Все още това упражняват, имат доста затруднения при изваждане на двуцифрено то двуцифрено, включително и щерката ги греши непрекъснато. 16-11=15 например ooooh!
Иначе са на ДЗ.
Оказа се, че стихотворението, което са й дали, е за патронния празник на училището. Много горда се почувствах. Единственият минус е, че 3 съботи ще ходи на репетиции. И се надявам, че няма да се сдуха или да се притесни пред всички ученици, родители и учители. В понеделник щели да ги снимат от телевизията и е много развълнувана, чак и прическа иска  Joy
Другата седмица е родителската среща, честно казано идея нямам какво е нивото на класа. Знам само, че има все още 3-4 деца, които пишат все още с молив.

# 67
  • Мнения: 10 653
Ние по математика сме до събиране с преминаване, а по БЕЛ до ДЖ!

# 68
  • Мнения: 9 785
... имат доста затруднения при изваждане на двуцифрено то двуцифрено, включително и щерката ги греши непрекъснато. 16-11=15 например ooooh!...

Охххх, минахме през това. Голям зор беше, но вече всичко е наред. Така че не се притеснявай и ти. Peace
Трудни са ни сега задачите с преминаването на десетицата. С 9 са най-лесни, но оттам нататък е едно безкрайно мислене за 8 и 7.... Whistling От типа 7+6 например. Сега тези мъчим. Whistling

# 69
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Тази година ми се виждат по-лесни задачите, има повече за пресмятане, обаче нашите деца смятаха само до 10,а в теста има задачи с пресмятане до 20.

Защо смятат само до 10?
Не знам защо се получава такова разминаване в различните училища, мен винаги ми е правило впечатление, като пишете тук кой какво учи, че има разминаване и то не с 1-2 урока. Сега сме до ДЗ по БЕЛ и събиране на двуцифрено с едноцифрено число по математика. По принцип всички уроци са планирани предварително по дати до края на учебната година, така че няма вариант някои да учат повече или по-малко от други, ако има извънредни ваканции материалът се преструктурира. Може би нашите деца са имали по-малко часове математика първия срок, за сметка на друг предмет, а през втория срок да се обръщат, не съм задълбавала.

# 70
  • Мнения: 8 910
В първи клас, поне при големия, нямаше разлика в програмата за първи и втори срок. То и каква разлика да има, всеки ден имат едно и също - математика, писане, четене. В петък имат роден край и зипове, ама те пак са български и математика. И тъй като нещата по физически и рисуване, трудово са си в училище, раницата му е всеки ден с едни и същи учебници и тетрадки. Няма какво да гледам програма.

Моят син пише в малки квадратчетата много по-красиво отколкото в големи. В училище си ползват тетрадки с големи квадратчета, но сборникът, от който му давам вкъщи задачи, е с малки. Е, там цифрите са му като изрисувани, все едно писани от голям човек. В големите квадратчета са разкривени - като на първолак  Laughing

Разминавания от по 1-2 урока разбирам да има, особено между училища в различни градове. Нашите например бяха ваканция 2 дена заради снега, преди 2-3 седмици. Някъде пък сега са в грипна ваканция. Но пък дете от залата, което е в друго училище в града, е по-напред от нас с 3-4 урока. Там откъде идва разликата не знам. Ваканциите и извънредните почивни дни са еднакви за двете училища. Нашите нямат пропуснат урок от началото на учебната година до сега. Вземат си чинно това, което по план. Това, което беше пропуснато заради изборите, после заради снега, го сместиха някак. Така че, как другото училище е с няколко урока напред, си остава пълна загадка за мен.

# 71
  • Мнения: 4 039
Родителската среща мина добре. Не ме изненадаха с нещо неприятно  Embarassed Проблемът, както и аз си знам, е в четенето и диктовките. От днес няма да носи телефон в училище, за да не се драчат за игрите. Очарована съм за пореден път от класната. Добре, че се оказахме в това училище!  Praynig Празникът на буквите е през март, а през май ще ходят на еднодневна екскурзия.
Днес ми го похвалиха, че разказвал много добре.  Grinning Днешната задача е била да разкажат за зимните празници.
Нашите смятат до 20 и са взели голямо "Ч".  Peace

# 72
  • София
  • Мнения: 6 758
От самото начало пишат с химикал и в тетрадка с малки квадратчета. Смятат до 20 много отдавна.
С буквите стигнаха до Ч. Празника на буквите ще е през март.
Преди ваканцията имаха 4 дни ски училище.
В края на май ще имат зелено училище (3 нощувки).

# 73
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
В Пловдив имахме 1 седмица грипна ваканция. От понеделник сме отново на линия.
Последно взеха буква К, а по математика отдавна смятат до 20.
Според мен има логика да пишат цифри в тетрадки с малки квадратчета.
Повечето домашни са да попълват в готови листчета със задачи или директно в сборници. Тетрадките с големи квадрати почти не се ползват. И там едни огромни криви цифри и знаци ...  ooooh!
А в квадратчетата в сборниците - бива  Simple Smile
С диктовките се справя добре. Пише бързо и вярно, но според госпожата не достатъчно красиво.
Как се оправя краснописа? Ако е просто с диктовки и повече писане - ОК. Диктувам, пише, няма грешки, но не е особено старателно. Е, как се оценява такава работа?
Всъщност не е грозно, четливо е, вярно, но буквите не са изписани точно така, както са ги учили. Оформя си неин почерк може би, не знам.
Чете гладко, гледаме в къщи без проблем филми със субтитри.
За празника на буквите май нещо се организира, но било тайна и нищо още не знам Simple Smile

# 74
  • Мнения: 8 910
Много се радвам, че класният на малкия не държи на краснописа. Големият редовно имаше "Пиши по-красиво!". Сега дреб си пише четливо, спретнато, но е далеч от краснопис. Вярно ли е написаното, има усмихнати шестици. Пише общо взето вярно, рядко има грешки. Случва се да пропусне някоя буква. По математика също рядко допуска грешки, по-скоро от разсеяност отколкото от незнание. Чете добре, не много бързо, но пък е изразително.
Родителска ще има следващата седмица, но класният редовно ни изпраща съобщения за това кое е трудно на децата, на какво трябва да се набляга вкъщи.

Общи условия

Активация на акаунт