Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 839
  • 842
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 2 968
Ако детето прави проблем в училище викат мен, ако аз не се отзова - социалните са на линия. Не се търси отговорност от учител защо се случва това в час, тя е на родителя.

Едно училище зависи изцяло от Директора и дали си изпълнява правомощията. Учителите образоват.
Не е нужно обяснения за заплати и условия. Учителите ни не са били добре заплатени и преди 10.10.
Условията се смениха само. Там е разковничето.
Ние точно за това се борим - да не се крият проблемите. Мечтите ни са скромни.

# 586
  • Мнения: 2 885
Ние точно за това се борим - да не се крият проблемите. Мечтите ни са скромни.

Няма как да се случи. Първо заради родителите, които нападат учители. Второ - заради липса на работеща структура - директор - РИО - социални. Едно време работеше, сега всичко е разрушено.

Заменете пациент с родител и доктор с учител. Картинката е абсолютно същата. На едните поверяваме образованието на децата си, на другите собственото си здраве.

# 587
  • Мнения: 50 704
То ролята на учителя е не да замести изцяло родителя, но във времето, в което родителят не само че не е там, ами дори няма право да е там( защото родителите не се допускат току така в училище), да играе ролята на възпитател и носещ отговорност възрастен човек.
Тоест аз разчитам, че докато детето ми пребивава в училище, възрастните там ще се погрижат за живота и здравето му, при проблем ще реагират адекватно- от забележка (  към него или друг) до викане на родител или ( недай Боже) бърза помощ например . Че при сигнал за проблем от дете, ще реагират веднага, а няма да чакат на другия ден (с право) афектираните му родители да дойдат да се разправят, при което да се подеме мантрата " за тия пари -толкоз, това не е моя работа".
И това съм го виждала многократно, как за едни и същи пари и в едно и също време, с едни и същи деца, едни учители го правят, други-не. Даже вторите хабят повече усилия да се поддържат "над нещата", отколкото просто да си гледат работата и децата Simple Smile Парадокс.

# 588
  • София
  • Мнения: 19 515
Ние точно за това се борим - да не се крият проблемите. Мечтите ни са скромни.

Няма как да се случи. Първо заради родителите, които нападат учители.

Значи дай заради половината процент родители, които нападат учители, да страдаме всички останали.
Аз НЯМАМ вина, че детето на Пенка напада моето, нито моето има такава вина.
Учителят им обаче ИМА ГОЛЯМА вина, ако не направи нищо по въпроса, мълчи си, не казва нищо на никого, а когато въпросът се повдигне, започва да обяснява как моето не си носело униформата всеки ден (WTF??)

Механизми има, воля няма. Там, където има воля за справяне с проблема, вече са се справили.

# 589
  • Мнения: 2 885
I.Hr, само да вметна, че thinking chair има само в ПГУ, 4-5 годишни. Очаква се  на тази възраст вече да са научили правилата на държание. От 1ви клас нагоре методите са други.

# 590
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 629
Пак ще кажа, че отначало темата беше по-интересна и полезна като се обсъждаха конкретни ситуации, а тотално се опропасти като се шмугнаха тук едни "даскалици" и започнаха да тропат с показалката по бюрото. Даже се опитаха да ни бият през ръцете и да ни обясняват, аджеба, какво трябва да мислим.  Crossing Arms

iskambebche , надявам се искрено да не е чак толкова черна действителността.

# 591
  • Мнения: X
Пак ще кажа, че отначало темата беше по-интересна и полезна като се обсъждаха конкретни ситуации, а тотално се опропасти като се шмугнаха тук едни "даскалици" и започнаха да тропат с показалката по бюрото. Даже се опитаха да ни бият през ръцете и да ни обясняват, аджеба, какво трябва да мислим.  Crossing Arms
Което е много жалко, защото с началото се включиха и няколко разумно мислещи учителки, но бързо избягаха, а останаха тези, които позорят професията. Дискусията с първите би била значително по-ползотворна от словесните дрисни на ходещи недоразумения.

# 592
  • Мнения: 7 325
I.Hr, само да вметна, че thinking chair има само в ПГУ, 4-5 годишни. Очаква се  на тази възраст вече да са научили правилата на държание. От 1ви клас нагоре методите са други.
В детската градина в България също се учат правила на държание и се предполага, че отивайки в училище детето знае кое може и кое не, ама всеки се простира според това което му се позволи. Прост пример е в единият клас молив не пада по време на час, в другият гласа на учителя не може да се чуе от шум. Единият налага правилата и следи за спазването им, другият или не може или не иска да го направи.
И пак казвам - в тази тема не сме майки срещу учители. Още в началото отбелязах, че за да има резултати двете страни трябва да работят заедно не срещу децата, а с тях. Кофти родители има, затова смятам, че глобата е добър метод да им се покаже, че не са над нещата. Но да влезе учител и да сподели, че децата са гамени или лигльовци, а родителите простаци и не му е работа да се занимава, още повече и за парите които получава - неприемливо е.

# 593
  • Мнения: 2 885
Но да влезе учител и да сподели, че децата са гамени или лигльовци, а родителите простаци и не му е работа да се занимава, още повече и за парите които получава - неприемливо е.

 Shocked
Имала съм допир само до възпитателите в ДГ. Такова поведение нямаше.

Анди беше написала преди няколко страници, а аз преди една-две: всичко зависи от Директор. Ако позволява да има учители, при които е все едно Zoo, проблемът не е в учителите. По-нагоре е.

# 594
  • Мнения: 7 325
Директора пак е учител. Поне тези, които аз познавам. Та затварайки си очите за грешките на колега става съучастник.

# 595
  • Мнения: 12 742
По принцип, директорът е нещо повече от колега, той носи отговорност за това какви хора е назначил и за това, те да си вършат работата.

# 596
  • Мнения: 7 325
Това никой не го отрича, казвам само, че директора често е и учител и като имаме предвид мненията на някой учители тук - критиката е основателна.

# 597
  • в рока
  • Мнения: 1 120
Съжалявам за масовото схващане, че тройкаджии стават учители/ демек от който не става нищо друго/, че едва ли не си клатим краката и работим само по 4-5 часа на ден, за частните уроци и т.н., и т.н. Tired
 Който се е хванал на хорото, трябва да го играе. Както във всяка една професия. Това е повече от ясно. И голям процент от учителите правим точно това. Въпреки условията. Въпреки огромната и лишена от всякакъв смисъл бумащина, или както аз казвам "стъкмистика".Въпреки неуредиците  в системата. Въпреки все по-често куцащата комуникация с някои родители.  Въпреки липсата на съдействие на други институции.
 Когато видите колега, който не си върши работата, проведете разговор с него, при липса на консенсус отнесете нещата до ръководство, РИО. Борете се за правото си.
 Но, моля ви, не подценявайте и не обобщавайте. Peace Все по-често усещам истинско пренебрежение към учителите, към преподаватели, които истински са се отдали на професията си, прекрасни хора , които я практикуват с желание, хъс и обич към децата. А отнасят подхвърлени "проста даскалица", "изкукундрялник".
 

# 598
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
какво е положението тук, в нашата държава (в повечето случаи):
ако детето ти прави проблем в училище, механизъм на хартия има. дадохме препратка към закона, към механизмите и алгоритмите. но учителят не го прилага. не сигнализира, не вика, не пише, за да се задейства механизмът така, както в държавата Х. вместо това, учителят просто обръща сляпото око към проблема и се абстрахира. зверетата да се избиват, аз си изпявам урока и бегам.

сега разбираш ли за какво е започната тая тема, за какво се вихри вече толкова страници и къде е проблемът?

За момента социалните не взимат отношение по въпросите за агресията, а би трябвало най-малко да консултират семейството. Има училищни и местни комисии, на които се разглежда поведението на проблемните ученици. Може да им се изработи и индивидуална корективна програма, която задължително включва труд в полза на училището или на обществото. Работещите в сектора казват, че това дава краткострочни резултати, поради простата причина, че действията са насочени основно към детето, а не към семейството, където му се говори, че трябва да е "оправно".


Чл. 123. ...................................................
(2) Учителят в училището организира и провежда образователно-възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда.
В началото на всеки урок се залагат цели. За биоложката образователните цели за урок в 5 клас са:
- да усвоят състава и свойствата на водата, кръговрата на веществата
- да проучат състоянието на водите в региона, в който живеят
- да се  запознаят с начините на пречистване на питейната вода
а възпитателна може да бъде да осмислят единството между човека и природата и да осъзнаят, че са важен фактор за поддържане на равновесието в природата. Едва ли възпитателната цел ще е да обяснява на Гошко, че в час не се пърди с уста.

# 599
  • София
  • Мнения: 19 515
И ако Гошко пърди с уста в час какво ще прави тази госпожа?

Общи условия

Активация на акаунт