Отговори
# 675
  • Мнения: 3 413
Здравейте! На сестра ми детето е 1 група в ДГ. Миналата седмица и казали, че ще посещава малката  ресурсния кабинет. Нищо не е попълвала. Имат съмнение, че детето има проблем и ще го наблюдават или просто така си я викат там?

# 676
  • Мнения: 12 015
Нищо притеснително няма детето да посещава ресурсния кабинет, за да я понаблюдават. Ако заподозрат проблем ще насочат вниманието на родителите и ще ги посъветват да се обърнат към специалисти за мнение.
Процедурата за СОП и подкрепа е с документи попълнени от родителите, първо за обследване. След това се събира екип, ако нямат едва от ресурсен център. Родителят води детето и присъства на разговора. След това екипът излиза със становище и ако са идентифицирали нужда от подкрепа предлагат план за такава, а родителят решава дали да даде съгласие. На тази възраст според наредбата за приобщаващо образование трябва да се направи скрининг на децата от първа група за ранни маркери за евентуален обучителен проблем, за да започне своевременна работа / превенция и детето да тръгне подготвено като останалите в първи клас. Повярвайте, ако има някакъв проблем, колкото по-рано се хване и започне работа, толкова по-лесно се отстранява или компенсира. Браво на градината, че си правят този труд да наблюдават децата.

# 677
  • Мнения: 3 413
Нещо притеснително няма детето да посещава ресурсния кабинет, за да я понаблюдават. Ако заподозрат проблем ще насочат вниманието на родителите и ще ги посъветват да се обърнат към специалисти за мнение.
Ама щом са решили точно нея да наблюдават, значи има индикация за проблем или не е задължително? Колко време ще я наблюдават или няма такъв срок?

# 678
  • гр. София
  • Мнения: 445
Може да има индикация за нещо, а може и да е моментно състояние. Колко време ще наблюдават / работят с детето зависи от "нещото" или липсата му.  Нормално е в момента да не са дали конкретна информация; необходимо е обследване.

# 679
  • Мнения: 12 015
Колкото е нужно, предполагам.
Нищо кой знае какво няма да правят. Ще й дадат нещо да оцвети, ще поиграят с карти и нещо подобно според това какво се очаква за възрастта, ще поговорят, за да преценят изговаря ли правилно всички звуци, доколко разбира инструкции и обяснения... Не се филмирайте излишно. Радвайте се, че искат да наблюдават детето и така ако има нещо не  в норма да го хванат на време.

# 680
  • София
  • Мнения: 76
Здравейте!
Детето ми е със СОП втори клас. Но се оказа че сме попаднали на свръх амбициозна млада учителка . Съответно класа дръпна много напред а с детето не и се занимава. Много още разправи имаме . Тя подценява детето и го окачествява с какви ли не думи. На последната среща с екипа за подпомагане на детето в училище ресурсния и логопеда изрекоха един куп лъжи за знанията на детето пред екип на РЕгионално подпомагане.А идеята на срещат беше да се окаже методическа подкрепа. Това не се случи и срещата стана грозна . Признавам си че и аз не се здържах на фона. Та идеята и е да ни изгонят от класа и училището. Но предвид че остават 3 месеца до края това няма как да се случи точно сега.
Обмисляме варианта за преместване в комбинирана форма по някои предмети. Но за съжаление Маи ние не избираме. Може ли някой които е бил на такав форма да сподели + и - . Ако може да препоръчате училище в западните райони където на децата със СОП не се гледа като тежест.

# 681
  • София
  • Мнения: 1 006
С моето дете се случи същото и му нанесоха непоправими и до сега вреди! Бягайте с 200 от това училище в някое по - обикновено, където ще обръщат внимание на детето Ви. Нищо не помага в такава ситуация - обещаваха, залъгваха и накрая искаха да оставят детето с качествени оценки без диплома и без възможност да работи каквото и да е и да кандидатства в друго училище. Наложи се да го преместя в друг град в четвърти клас за 3 месеца, за да завърши нормално и да може да кандидатства в друго училище. Сега е в седми клас и с успех 4.90.

# 682
  • София
  • Мнения: 76
Здравейте група!
Длъжна ли съм да ползвам ресурсния в училище ?
Детето ползваше логопед и ресурсен в училище , но го спрях. Сега ползваме частен логопед-психолог и нещата вървят. Проблем за сега има само с БЕЛ и като цяло на контролни не му стига времето.

# 683
  • Мнения: 12 015
Не, не сте длъжни, но е добре да ползвате. Дъщеря ми е пети клас, завършва вече. От трети ползва ресурсен и в пети клас контролни и класни по БЕЛ и математика ги прави при ресурсната. Тя си е по учебния план на класа, прави същите контролни като другите, но ресурсната обяснява там, където не може да се ориентира в условието. А в четвърти клас се яви на НВО в отделна стая с ресурсен и допълнително време.

# 684
  • София
  • Мнения: 76
Не, не сте длъжни, но е добре да ползвате. Дъщеря ми е пети клас, завършва вече. От трети ползва ресурсен и в пети клас контролни и класни по БЕЛ и математика ги прави при ресурсната. Тя си е по учебния план на класа, прави същите контролни като другите, но ресурсната обяснява там, където не може да се ориентира в условието. А в четвърти клас се яви на НВО в отделна стая с ресурсен и допълнително време.
Това звучи чудесно ! Значи сте попаднали на ресурсен , но съжаление при нас нещата не седят така. Класната разяснява контролните ако е в настроение. Ако не ползвам ресурсен води ли си се СОП?

# 685
  • Мнения: 12 015
В четвърти клас класната отказваше правото на детето да прави контролни и класни при ресурсната. Но в пети клас вече при учители по всеки предмет учудващо това й право се спазва.
СОП са специални образователни потребности. Не знам дали ако откажете ресурсен пак ще е със СОП.

# 686
  • Мнения: 199
Нашата учителка го пусна по нанадолнището... правеше тестове по математика и Бел с другите деца в клас и резултатите са 2ки по двата предмета.  

Направи изходния тест по околен свят в клас с подкрепата на ресурсния учител и резултатът е отличен 6.
Когато казах на учителката, тя ми излезе с аргумента, че ресурсния учител бил в отпуск по това време. Много се ядосах!
Смятам тази учебна година още в началото да й поставя условие за тестване само с ресурсен учител. В крайна сметка защо минава през комисия, за да зачислят на учителката допълнително финансиране или за да може да има допълнителна подкрепа детето и да успее да усвои материала и после да покаже знанията си.
Забравих да спомена - 2 клас е

# 687
  • София
  • Мнения: 76
sentio моя хубавец също е 2 клас. И той прави с класа контролните само време не му стига. Не са му ясни някои условия и му трябва поясняване или пример. По математика на контролни 5 и 6 има , но Бел 3 и 4 много са му трудни условията там . Като му поясня в къщи условията се справя. И по околен свят 4 . И това са накрая изходящите без подкрепа в училище. Аз се занимавам + частния логопед. Но сме с класна която препуска по без това сложния материална на  моменти  и хич не и пука. Лошото че и институциите хич не защитават интересите на децата и родителите.

# 688
  • Мнения: 199
Така де, да сме здрави да работим за да можем да си позволим да плащаме заниманията извън училището с децата ни. Слава на Бога, че попаднах на уникален логопед и ресурсен учител, които правят всичко възможно да помогнат на детето ми да разбере и усвои материала, че ако разчитаме на държавната подкрепа нищо няма да се случи. Иначе на думи голяма подкрепа от училище - няма що!

# 689
  • Мнения: 4 005
Здравейте,как протича обследването в РУО?От градината на детето ми смятат,че трябва да мине на допълнителна подкрепа,има съмнение за елективен мутизъм.

Общи условия

Активация на акаунт