Образование за децата със специални потребности

  • 233 326
  • 1 066
  •   2
Отговори
# 315
  • Мнения: 199
От опит глава не боли - опитай това което ти казват от регионалния инспекторат и от Ресурсния център.
Дали обаче тяхната преценка ще бъде адекватна,защото тази възраст е доста "трудна" и интеграцията ще трябва да бъде подпомогната от много хора.Може би ще е необходимо да се проведат доста разговори с директорки,класни и т.н.,Dororthy, дано да има истински хора покрай това дете и да помогнат  Praynig Peace Hug

# 316
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381
Здравейте всички.
Казвам се Йоанна и съм майка на 15 год. момиче със Синдром на Даун. Дъщеря ми посещаваше помощно училище, но тази година на 18.09. е пусната в ход процедура по закриване на училището и интегриране на децата в масовите училища.
Дъщеря ми има завършен 7ми клас на помощно училище.
Директорката на масовото училище към което сме препратени НЯМА ЗАКОНОВО ОСНОВАНИЕ да разреши моето момиченце да постъпи в масовото В ПО-ДОЛЕН КЛАС ЗА ОБУЧЕНИЕ. например 5ти. Според мен като родител там сред деца на около 12 годишна възраст тя би се чувствала добре и наистина би могла да се интегрира в този колектив.

Към момента единственото което съм направила е да свикам комисия за оценка нивото й на умствено и социално развитие.

Времето си тече. Учебната година започна отдавна. Какво да правя ?
какви оценки детето си постъпва в училище и то в своя си клас с връсниците единственната разлика е че трябва да се спусне план за работа които отговаря на неиното ниво. е ми в българия като ги приемат тези неща децата дасе интегрират то тябва да приемат индивидуален план за обучение за всяко едно дете.

# 317
  • Мнения: 15
здравейте,не знам дали пиша в правилната тема. Имам такъв проблем,детето ми на ресурсно подпомагане от първи клас,сега е в трети,днес ми донесе да подпиша такава декларация    
                               ДЕКЛАРАЦИЯ от
/родител, настойник / Съгласен /на/ съм през учебната 2009 - 2010 година, детето
ми...
да бъде обучавано и оценявано по индивидуална програма за обучение и развитие без да покрива държавните образователни изисквания по следните предмети:
Уведомена съм, че ако детето ми продължи по такава програма до VIII клас, то няма да получи свидетелство за завършено основно образование.
Дата:____                                              Родител:          newsm12

правомерно ли е това и трябва ли да го подпиша,след като детето няма да получи документ за образование, за какво тогава тези ресурсни учители и за какво да ходи на училище smile3515

Последна редакция: ср, 13 яну 2010, 21:22 от alex667400

# 318
  • Мнения: 3 546
Щом в училище ви предлагат ,детето да мине на качествени отценки ,значи според учителите то не покрива държавния образователен стандарт.
Обърнете се за съдействие към вашето РИО.

# 319
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
alex667400 като работите в къщи, как намираш, че се справя  newsm78

# 320
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
Намерих нещо интересно за кандидатстването след 7кл. за децатасъс СОП.

Чл. 33. (1) Ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания
по тяхно искане се приемат по документи за профили, специалности от професии или
непрофилирани паралелки, които не са противопоказани на здравословното им
състояние.
..............................................................................................
(3) Началникът на РИО определя комисия за насочване на учениците по ал. 1 и 2,
която включва трима експерти от РИО, юрист и лекар-педиатър, определен от
съответния районен център по здравеопазване.
Чл. 34. (1) Учениците трябва да отговарят на условията, определени в чл. 14, ал. 3
или в чл. 26, ал. 1, т. 1 и 2.

(2) Учениците подават в РИО от 3 до 21 май следните документи:
1. заявление с подредени желания;
2. служебна бележка от училището, в което се обучават, удостоверяваща класа и
срочните оценки за първия учебен срок;
3. протокол от специализирана по профила на заболяването лекарска
консултативна комисия с приложени лична амбулаторна карта, медицински
изследвания, епикризи и консултации, документиращи заболяването, или решение на
районна експертна лекарска консултативна комисия - за учениците по чл. 33, ал. 1;

Чл. 26. (1) (Доп. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) Изискванията към
учениците при кандидатстване за участие в приема са:
1. да са завършили основно образование;
2. да не са по-възрастни от 17 години, навършвани в годината на кандидатстване -
за дневна форма на обучение; да са навършили 16 години или да ги навършват в
годината на кандидатстване - за вечерна форма на обучение;

повече

# 321
  • Мнения: 73
Здравейте, случайно намерих темите които дискутирате и ми се иска ако мога с нещо да ви помогна или поне да отговоря на част от въпросите ви. Работя в РИО, и съм председател на ЕКПО към РИО.
alex667400 от това което си написала разбирам, че детето ти е на индивидуална програма, ако не се успее да покрие ДОИ наистина не може да получи свидетелство за завършено основно образование , а само удостоверение за завършен клас.
мамаРаче това което си публикувала е от Наредба №11, но искам да насоча вниманието ви че ученикът трябва да е завършил основно образование, т.е. да има свидетелство и за дневна форма - да не е на повече от 17г.
Дано съм ви била полезна Peace Успех!

# 322
  • Мнения: 3 504
А това покриване на ДОИ пак ли е в нормата за нормалните деца, има ли ДОИ задеца с увреждания, все пак нивото им е различно,

и аз питам като alex667400, какво ще ги правим тези деца, ако не успеят да вземат диплом за образование, а само за завършен клас, защо тогава ги задължават да ходят на училище или т.е. ходят на училище за интеграция и социална адаптация, а учебния процес вече  друг казус.

Ето моята Гери например, децата вече в нейния първи клас, си пишат, четат, а тя е много далече от тези работи, тя не може сама да пише, нито да чете, далече е доста от нивото на съучениците си. Ще избутаме така да го кажа до 4-ти кл., а после???? много се питам и не мога да си отговоря.
Даже си мисля, изобщо да я пускам ли на училище след 5-ти кл. ?????? Много са питанките, много е трудно за тези деца, а пък за родителите направо вече сме се психясали и нервни, то ти се трупа, вътрешни душевни мисли за бъдещето всеки ден те обграждат и няма как да не  се отрази всичко това и на теб.

Щом държавата задължава тези деца да посещават училище и да искат да покриват норми, да им се издава и диплом за основно образование, в което все пак да пише нещо допълнително, ако трябва.


Или пък ако не може, ако ще минават повечето със завършен клас, защо да ходят децата на училище с цел учебна програма за изпълнение?
Има деца аутисти и с др. диагнози, които се справят сучебния материал, а има и други, които не успяват да се справят, то едно нормално дете не успява????

усещатате ли , че се ядосах и притесних

# 323
  • Мнения: 3 546
Rosoneri , за всички деца са еднакви  ДОИ или по точно ДОС!
Щом детето е в масово училище и е със СОП с помоща на специалисти ,трябва да покрие ДОС.
Учениците с качествени отценки могът да продължат и след 8клас.
И така да получат някаква квалификация за професия!

За сега са такива законите ни в образователната система! newsm78

# 324
  • Мнения: 3 504
Ванче, да, предвид и нашата образователна система - какви ти специалисти и покриване на норми - те не работят с необходимото и нужно време и брой деца за да направят нещо.  В къщи вечер Гера не иска да работи, когато искам да ми покаже нещо не го прави, в центъра са доволни пък, аз искам да видя дори и записано на клип, че го прави, пише, за да съм спокойна, че все пак нещо може, а а з не го виждам, как няма да се същиствам?

# 325
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Росониерке, моя чак тази учебна година показва какво са учили и какво са правили. Вчера обяснява на баща си. Ето до тук ще правим с теб за две пици, а децата са дотук. Ами човека иска да поработи по-малко.

# 326
  • Мнения: 9
Здравейте мами, искам да споделя нова информация за интеграция на децата с увреждания в София.Вчера бях на среща с госпожа Росица Стоянова - директор на дом за деца с умствено изоставане "Дъга". Този дом е собственост на Столична община и предтои трансформирането му в Център за рехабилитация и интеграция на деца с проблеми в интелектуалното развитие. Дечицата, които в момента са в  тази сграда ще бъдат настанени в строящи се три прекрасни къщички (тип защитени жилища) в кв.Драгалевци. Дневният център е безплатен, има специалисти педагози, психолози, логопеди, музикален и спортен салон и прекрасен двор. Ако представлява за някого интерес давам телефона - 9578671.

# 327
  • София
  • Мнения: 10 250
Бубка догодина ще е първи клас и ще се обучава по индивидуална програма.В главата ми е пълна каша с тези понятия.Тези дни ще прочета цялата тема от-до.Но ако някой може да ми обясни вкратце какво ще рече това,че няма да получи свидетелство за 4-ти клас примерно и прочие,ще съм благодарна.След осми клас няма да получи диплома за основно образование,нали?А ще може ли да продължи до 11клас?

# 328
  • Мнения: 3 546
Вале, да не получават диплом за образование а за завършен основен клас.
Подава се молба до РИО с документи и от там се разпределят в някоя профисионална гимназия.
Това е за сега ,но докато Бубка порасне може и да се промени нещо! newsm78

# 329
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
Бубка догодина ще е първи клас и ще се обучава по индивидуална програма.В главата ми е пълна каша с тези понятия.Тези дни ще прочета цялата тема от-до.Но ако някой може да ми обясни вкратце какво ще рече това,че няма да получи свидетелство за 4-ти клас примерно и прочие,ще съм благодарна.След осми клас няма да получи диплома за основно образование,нали?А ще може ли да продължи до 11клас?

Вале, защо минаваш на индивидуална форма на обучение?
Моята дъщеря сега завършва първи клас. Бях изключително притеснена как ще стои на едно място 5 часа, как ще се научи да пише / тя чете от 5 годишна /, дали ще се научи да смята / сега е по-бърза и от мен /, как ще я приемат новите деца в класа и т.н.
Но с помощта и търпението на учителката и с допълнителната работа с ресурсния учител / невероятна жена с призвание за педагог / за сега всичко е ОК.
Искрено се надявам да е така и за в бъдеще, че като гледам учебниците след 4-ти клас  #Crazy големи глупости пише в тях

Общи условия

Активация на акаунт