Образование за децата със специални потребности

  • 233 308
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 10 250
Не минаваме на индивидуална форма,а ще се обучава по инд.програма.Има разлика.
Бубка е абсолютно невъзможно да не се обучава по този начин поради липсата на говор при нея.

# 331
  • Мнения: 2
Скъпи родители, от 10 до 13 май в страната ни ще гостува авторът на книгата "Дислексия. Практически и лесни за следване съвети". Той ще се срещне с родители, учители и специалисти от София, Пловдив, Стара Загора и Русе. Графикът на срещите можете да видите тук: www.dyslexia-bg.org
Входът за срещите е свободен

# 332
  • Мнения: 87
Здравейте!Искам да попитам нещо.Малкият ми син е с епилепсия и тежко изоставане в развитието ,  юни месец ще навърши 6 и ако беше добре трябваше да е в предучилищна.Досега не е ходил на градина и сега ми казаха че трябва да мине на комисия за отлагане.Ходихме миналата седмица но 2 дни по-късно ми звънят оттам и ми казват че не е трябвало да ходя защото се отнасяло само за училище а не за предучил.Но в същото време трябвало да има документ че е изкарал предучил.за да не ми спрат детските.Много е замотано и не мога да разбера какво да правя в крайна сметка и до кой да се допитам.Моля ако знаете нещо по въпроса да ми помогнете.

# 333
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
 niktanche отивате си на детска предучилищна, като предупреждавате, че ще отлагате и някъде март месец, ще пуснете документи за отлагане.

Абсолютно са прави, че се отлага училище, не подготвителна. Бих дала съвет да се пробвате в логопедична евентуално, но дали има при вас такава специализирана - не зная.

# 334
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
niktanche ако детето ти има ЕР от ТЕЛКК социалните е могат да ти спрат детските надбавки. Дете с увреждане получава детски независимо от това дали посещава училище или не както и не се гледа дохода на семейството.

# 335
  • Мнения: 91
Здравейте!
Синът ми е със соп, посещава масово училище, в два дена седмично идва ресурсен учител.Въпросът ми е как се оценяват деца, като него ,които покриват част от материала по едни предмети добре? синът ми има оценки само с думи според учителите всички деца със соп се оценявали така според нови изисквания без значение ,че по повечето предмети работи добре.Ако някой има информация моля да ми пише!Благодаря!

# 336
  • Мнения: 3 546
NIKalas ,а минавали ли сте пред комисия във вашето РИО.

# 337
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
NIKalas по този начин казано - това не е вярно. Нещо те баламосват - да покажат изискванията или ние не знаем нещо ново.

# 338
  • Мнения: 838
Здравейте!
Синът ми е със соп, посещава масово училище, в два дена седмично идва ресурсен учител.Въпросът ми е как се оценяват деца, като него ,които покриват част от материала по едни предмети добре? синът ми има оценки само с думи според учителите всички деца със соп се оценявали така според нови изисквания без значение ,че по повечето предмети работи добре.Ако някой има информация моля да ми пише!Благодаря!
Словесна оценка (с думи-качествена) се слага само по предметите по които се обучава по индивидуална програма, по останалите предмети  ако покрива ДОИ (Държавните образователни стандарти) получава количествена оценка (с цифри),проблема е обаче,че когато има дори само една качествена оценка не получава диплом за завършена степен на образование,а удостоверение, с което не може да кандидатства никъде,поне досега бе така,освен,ако не са променили нещо в последните 2-3 месеца.

Последна редакция: нд, 30 май 2010, 02:09 от pogar

# 339
  • Мнения: 3 546
Дъщеря ми беше 2 и половина учебни години на индивидуална форма на обучение и никога не е получавала качествени отценки!

# 340
  • Мнения: 91
Благодаря за съветите! Запозната съм  със наредба 1 от 23 01 2009г за обуч. на деца със соп.За нищо ново не знам. Той не е на индив. програма, посещава почти всички часове без музика и англ./кабинетите са на 3 етаж , атой е в инвалидна количка/ учителката по музика слиза в стаятапонякога . Ресурсният учител подпомага неговата подготовка по бълг. и матем.
Аз съм учител и лично заведох детето на комисия преди постъпване в първи клас, той беше в моята подг. група и забелязах някои отклонения.Неудобно ми е да кажа какви въпроси му задаваха, той самият им каза , че го питат смешни работи. Продължавам да работя с него.Ако се пишат словесни оценки не виждам смисъл да работим с него те не могат да го оставят да повтаря годината, но за съжаление всичко губи смисъл, а това не е целта. Той самият се чувства отритнат и все по- различен.

# 341
  • Мнения: 838
Дъщеря ми беше 2 и половина учебни години на индивидуална форма на обучение и никога не е получавала качествени отценки!
Ако покрие ДОИ получава количествени оценки(с цифра).

# 342
  • Мнения: 838
Благодаря за съветите! Запозната съм  със наредба 1 от 23 01 2009г за обуч. на деца със соп.За нищо ново не знам. Той не е на индив. програма, посещава почти всички часове без музика и англ./кабинетите са на 3 етаж , атой е в инвалидна количка/ учителката по музика слиза в стаятапонякога . Ресурсният учител подпомага неговата подготовка по бълг. и матем.
Аз съм учител и лично заведох детето на комисия преди постъпване в първи клас, той беше в моята подг. група и забелязах някои отклонения.Неудобно ми е да кажа какви въпроси му задаваха, той самият им каза , че го питат смешни работи. Продължавам да работя с него.Ако се пишат словесни оценки не виждам смисъл да работим с него те не могат да го оставят да повтаря годината, но за съжаление всичко губи смисъл, а това не е целта. Той самият се чувства отритнат и все по- различен.
За жалост повечето Ви колеги автоматично поставят децата ни в графа нищонеможещи(не очакват да знаят, не се и опитват да разберат знаят ли, научили ли са нещичко), и дори простичък въпрос (за да не се чувства детето изолирано,за да знае за какво учи-че и него ще го изпитат и т.н.т.) не задават на децата ни.
Да, не могат да го оставят да повтаря, но няма смисъл да завърши например 8 клас с лист хартия, която не става за нищо и с този лист хартия да приключи образованието си- без бъдеще за професионална реализация.
В ЕКПО уж оценяват какво МОГАТ децата, а не обратното-да,ама не.
Ние родителите и самите деца влагаме куп усилия, и за награда- едно голямо нищо.
Пример- едно здраво дете просто не му се учи по даден предмет или има затруднения, но по някое време им писва и му пишат заветната тройка и то има шанс, нашите-тц, никакъв, освен, ако не са 100% интелектуално съхранени.

# 343
  • Мнения: 3 546
ДОИ са еднакви за всички ученици ,няма значение дали са редовни или със СОП.
Но за съжаление в някои училища ,щом ученика е със СОП ,той няма нужните знания да покрие ДОИ. ooooh! ooooh! ooooh!
А щом ученика завърши 8 клас със количествени отценки ,се подава молба в РИО и от там го разпределят в профисионална гимназия ,според неговите способности.

# 344
  • Мнения: 838
"Но за съжаление в някои училища ,щом ученика е със СОП ,той няма нужните знания да покрие ДОИ.   "
Това пак е според мисленето на учителите,а не според изискванията на наредбата,но в каквото и заведение да го пренасочат дипломата ,с която завършват щом не са покрили ДОИ(естествено никой не се е напънал да провери така ли е) не става за нищо,даже и за двете нули .
В измислената ни държава,както всичко друго и интеграцията ни е измислена ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт