Образование за децата със специални потребности

  • 233 105
  • 1 066
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 6 482
Днес училищния психолог ми каза следното:

Детето със СОП минава на комисия и тя определя какви ще са оценките качествени или количествени. Количествени са когато детето покрива ДОИ, а качествени когато не може. Ако с течение на времето детето покрие ДОИ отново минава комисия и започват да му пишат количествени оценки. Качествените оценки може да не са по всички предмети, а само по някои.
Екипът в училище, което работи с деца със СОП обобщава решението на какви оценки да бъде оценявано детето. Може по БЕЛ да е на качествени, а по математика - на количествени.  Може първи срок да има качествени, за края на годината -  количествени, може да се променят и по всяко време на учебната година - ако учител по предмет прецени, че детето покрива ДОИ.

 Mecho_Pooh, доста време е минала, но все пак. ЕКПО към РИО доста често има заседания и чакането не е много. Дотогава учителката може да задържи нещата и да не пише оценки на детето. Ако все пак комисията реши, че може да мине на ресурсно подпомагане и се реши да е на качествени оценки, не може да се пише слаб или да се остави слаба оценка за срок/година, даже и да има качествени слаби оценки преди количествените.

# 436
  • София
  • Мнения: 35
Минахме на комисия и ни одобриха за ресурсно подпомагане. В училище ни изработиха индив.програма и ни я дадоха за одобрение. Още не съм я подписала, защото пише количествени оценки. Обадих се да питам какво ще правим като не можем да покрием ДОИ. Отговориха ми, че учителите проявяват разбиране, т.е. прилагат двойни стандарти и пишат тройки по милост. Не ме е грижа за оценките,  попитах как да обясня на детето (2 клас) накрая на годината защо завършва с тройки, при положение че с такъв трепет чака шестици и толкова много усилия полага. По цял ден почти само домашни пишем събота и неделя. Почна да срича вече. Ресурсната ми каза: "ми да, имате право, да се видим да поговорим и с класната". Днес ще се видим и ще съм много благодарна за всякакви предложения какво да поискаме. Не държа да са качествени оценки. Не знам кое ще ни свърши по-добра работа. Дали няма и още някакви варианти, за които не се сещам.Посъветвайте ме, моля. Умирам от страх да не ми кажат "тогава да мине като частен ученик" или "помощно училище" или нещо друго, което ще им махне проблема от главите. Поне засега изглеждат готови да помогнат, но не много ориентирани.

# 437
  • Мнения: 6 482
Минахме на комисия и ни одобриха за ресурсно подпомагане. В училище ни изработиха индив.програма и ни я дадоха за одобрение. Още не съм я подписала, защото пише количествени оценки. Обадих се да питам какво ще правим като не можем да покрием ДОИ. Отговориха ми, че учителите проявяват разбиране, т.е. прилагат двойни стандарти и пишат тройки по милост. Не ме е грижа за оценките,  попитах как да обясня на детето (2 клас) накрая на годината защо завършва с тройки, при положение че с такъв трепет чака шестици и толкова много усилия полага. По цял ден почти само домашни пишем събота и неделя. Почна да срича вече. Ресурсната ми каза: "ми да, имате право, да се видим да поговорим и с класната". Днес ще се видим и ще съм много благодарна за всякакви предложения какво да поискаме. Не държа да са качествени оценки. Не знам кое ще ни свърши по-добра работа. Дали няма и още някакви варианти, за които не се сещам.Посъветвайте ме, моля. Умирам от страх да не ми кажат "тогава да мине като частен ученик" или "помощно училище" или нещо друго, което ще им махне проблема от главите. Поне засега изглеждат готови да помогнат, но не много ориентирани.
На ЕКПО ли минахте? Говори с ресурсния учител в училище и обясни причините, заради които искаш детето да остане на качествени оценки. Би трябвало да се съобразят с твоето мнение, още повече като не покрива ДОИ да му се пишат тройки по милост.

# 438
  • Бургас
  • Мнения: 446
Здравейте! Ако е възможно да дадете мнение и съвет. Имам близнаци във втори клас, от които единият  очевидно вече се нуждае от ресурсно подпомагане. Класната и директорката ме "посъветваха" да се заинтересувам за ресурсен. Истината, че още в първи клас го обмислях, но живеем в квартал с едно училище, където почти всички се познаваме и не исках да се лепне етикет на детето и все си мислех, че ще преодолеем – детето и ние - тези проблеми. В града има няколко училища, които са елитни и разбрах, че има такива, в които има ресурсен, психолог, логопед в самото училище. И си мисля, че ще е много по-добре да преместя децата в такова училище. Обаче като се явим на комисия за определяне за ресурсно подпомагане и ни дадат становище, ще иска ли някой да приеме детето... В момента се лутаме още и не знаем от къде да започнем. И конкретна диагноза нямаме. Ходихме на психолог, която ни препоръча да отидем в един център във Варна. В Бургас нямам доверие на лекарите от психиатрията...
Ще се радвам да получа съвети от вас.

# 439
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
jojoba, май сте от Варна, имате доколкото знам Асоциация Дислексия, където си помагате родителите с информация, също така, яко искате да останете в това училище, длъжни са да изпратят ресурсен. И не ти, а директорката и учителите трябва да ти предложат и да те срещнат с педагогическите съветник на училището, който подготвя тези документи. Ако все пак не го напряват това, значи наистина не е вашето училище и бързо се махайте от там. Не си вършат работата.

Моят няма никакъв проблем с това, че ходи при ресурсната, децата не го приемат тежко.

# 440
  • Бургас
  • Мнения: 446
От Бургас сме. Директорката ми даде да изчета наредбата за обучение на деца със СОП и заедно с класната ни препоръчаха детето да е на ресурсно подпомагане. Само че в нашето училище ще идва ресурсния учител в определени дни /по график/ и ще го извежда от редовните часове, тоест няма ресурсен на щат. Затова обмислям идеята да ги преместя в училище, където тези учители са в самото училище. Не знам как протича в такива случаи ресурсното подпомагане.

# 441
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
По същия начин. Ресурсната учителка си има график с децата и ги взима според него от редовните часове. Това важи и за логопеда и психолога, ако детето има нужда от тях и съответно ги има в училище.

# 442
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
При нас, може да го извеждат, само ако родителите се съгласят

# 443
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
При нас, може да го извеждат, само ако родителите се съгласят


Може и при нас да е така, не знам. Преди години когато беше на ресурсно подпомагане нямаше такава опция.

# 444
  • Мнения: 2 165
Здравейте, мами!
Напоследък имам терзания как ще тръгнем на училище.
Накратко: имам момиченце, което др. година ще стане на 7 год., с диагноза ГРР.
Разбрах, че повечето родители в града седят в коридорите.
Двамата със съпруга ми работим, а не знаем дали ще успеем да се включим в програма "Личен асистент" и да намерим безработно лице.
Затова ще следя тази тема, за да се ориентирам.

# 445
  • Мнения: 1
Каже те ми към кого да се обърна по въпроса с моето Удостоверение за завършен 8 клас Simple Smile

# 446
  • Мнения: 6 014
А какъв е точно въпроса  Rolling Eyes

# 447
  • Мнения: 3 546
Каже те ми към кого да се обърна по въпроса с моето Удостоверение за завършен 8 клас Simple Smile
Обърнете се към вашето РИО.
Да ви насочат, къде може да продължите Профисионално обучение.

# 448
  • Бургас
  • Мнения: 446
Писах преди няколко месеца в темата - преместих ги в друго училище. Сега единият е на ресурсно подпомагане, започнаха от 01 октомври. Има занимания с ресурсен учител и логопед, трябва да има и с психолог, но все още чакаме от ресурсния център да ни отпуснат. А аз мислех, че училищният психолог така наречения педагогически съветник, ще работи с него. Така ли е по принцип? И да се обаждам ли в ресурсния център да питам?

# 449
  • Мнения: 6 482
Писах преди няколко месеца в темата - преместих ги в друго училище. Сега единият е на ресурсно подпомагане, започнаха от 01 октомври. Има занимания с ресурсен учител и логопед, трябва да има и с психолог, но все още чакаме от ресурсния център да ни отпуснат. А аз мислех, че училищният психолог така наречения педагогически съветник, ще работи с него. Така ли е по принцип? И да се обаждам ли в ресурсния център да питам?
Може да подадеш заявления училищния психолог да работи с него, за по-сигурно. Защото някой от психолозите, няма значение дали детето е със СОП или без, без заявление от родител не започват работа. А не казват, защото така им е по-лесно.

Общи условия

Активация на акаунт