Седми клас - 4

  • 83 564
  • 743
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 5 551
Да споделя и аз своето мнение като учител и родител на две деца. Едно училище може да е лошо за дадено дете, а добро- за друго., Училищата няма как да се съпоставят, особено ако са различни профили- МГ, езикови гимназии, ПГ. Това зависи от интереса на детето и разбира се, от неговия бал. Голямата ми дъщеря завърши СМГ през 2011 и досега казва, че СМГ е нейното училище. Да, в СМГ се набляга на всички предмети, но основно децата имат повече часове по математика и природни науки, което е нормално. След 8 клас чуждите езици остават на по-заден план. Малката в момента завършва 73 СОУ (училището, в което преподавам). Тя също си казва, че това е нейното училище. Немският и Руският са й много добри. Не е математик, но ще кандидатства с математика и НЕ. Няма как да се сравняват МГ и ЕГ по отношение на профилиращите предмети- ( език или природни науки). Важно е, обаче, децата по "второстепенните" предмети, които не са профил, пак да получават знания,  за да могат през тези 4 години да се ориентират в дадена област. Много мои колеги и самата аз казвам на децата, че чуждият език е трамплин за обучение в чужбина, но не е всичко. Нашите деца, дори и да имат сертификат по езика, трябва да се конкурират и със знания по другите дисциплини. Защото, на германците или австрийците, или която да е друга нация, това е родният им език. Една дама беше писала, че предпочита частните училища. Уви, в БГ, частните училища никак не са на ниво. Говоря от опит като учител.  Нека децата ви дерзаят, да бъдат смели, да имат мечти, които да следват, а вие да ги подкрепяте Simple Smile За всяко дете има място.  bouquet

# 136
  • Мнения: 976
     Още две думи за СМГ - определено не се учи никакъв език там така, както бихме искали. Но пък математика - наистина няма друга такава.
     Понеже нашият батко кара малката си сестра да попълни семейния отбор там, неговите доводи:
     - който иска да учи, има възможност
     - който не иска да учи - не го тормозят излишно, завършва си с хубави оценки (сравнението с една езикова, която познавам - масово ниски оценки по предмети на езика, прекалено високи изисквания, - а, не бих искала да ми се тормози толкова детето за нещо, което не е профилиращ предмет...)
     - въобще СМГ си е нещо като държава в държавата - учителите не се формализират, някак си дават свобода.
     Това от мен.
     Моля Тинкърбел да даде линк към съветите за есето в сайта на Данибон - те могат да ни послужат за преборване на тезата.
    
 

# 137
  • Мнения: 4 210
Понеже сте на вълна СМГ/ извинявам се на тези, които не се интересуват/:
На РС г-н Стоянов каза, че обмислят вариант( вероятно от 5 клас, а ако може и от Sunglasses АЕ да се учи на групи, тоест класа да е разделен според знаенето.  Това ще даде положителни резултати, защото знаещите няма да скучаят както до сега.

За да не изброявам давам линк към описанието на някои от клубовете и школите в СМГ, които са много и разнообразни. В линка май липсва информация за съществуващите вече клубове по спортен бридж и снукър. Освен популярните математика, физика и химия има доста интересни предложения, за съжаление не всички са изброени в линка, но при интерес могат да се намерят:
http://www.smg.bg/projects.php

# 138
  • София
  • Мнения: 1 233
Тинкърбел, много интересни съвети за есетата, ще се пробвам да му предам да опита, макар че май преразкази ще са му по-полезни до средата на май...

Ели, благодаря, но той се чувства гадно и виновен пред твоята Михаела, защото разбрах, че разликата между неговото 3-то и нейното 4-то място били някакви си стотни (на фона на 100 точки максимум) и го е яд, че не са сложили поделено трето място (както е при музикалните конкурси, примерно). Аз съм съгласна с него, но не ние измисляме правилата...
Поне, предполагам, нейното Кенгуру е на ниво, той го е поиздънил и не е доволен, каза, че повече такива комбинации май няма смисъл да прави Simple Smile

# 139
  • Мнения: 116
Темата става все по- интересна с плюсовете и минусите за МГ и ЕГ.Около мен има много приятели с по- големи деца, слава богу, някои от тях учат в НПМГ, СМГ и ЕГ.На моя приятелка  дъщеря и бе приета да учи в Германия, беше и изключително трудно, защото доучваше неща по математика и химия, които не бяха учили в езиковата.Лично аз мисля, че език може да се доучи навсякъде по всяко време по важно е децата да имат знания в главите си.За съжаление тези знания в милата ни татковина, било то в ЧУ или в ДУ трудно се получават, винаги трябва дас се ходи на нещо допълнително, така че важното в случая с избора на училище е по скоро до среда и база.Като слушам моя син, той вече си е избрал, както повечето от съучениците му, те децата отлично знаят къде се учи и къде се мързелува  Simple Smile

# 140
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Мари дьо ла Фер, вашият батко просто ме спечели с това описание на СМГ. А какъв линк от Данибон? Как се пишат есета? Нашите тези на НВО са различни от есетата. Те не са истински тези, защото теза значи твърдение, а много често в тези цитати няма никакво твърдение. И противно на есето, в "тезата" твърдението не трябва да се доказва. Честно казано пълна мъгла са ми "тезите". Те официално си имат друго име, което много повече им отива, ама сега ми избяга. Аз не разбирам за целия текст около цитата ли трябва да се пише, или само и единствено за конкретния цитат? Детето изобщо не може да ми каже, защото го разбира по-зле и от мен. Опитва се да пише заучени изрази от анализа, който им е превен в училище и се получава много смешно. Да вземем миналогодишния цитат "език свещен". Ако това беше теза за есе, щеше да е ОК да се напише, че езикът е свещен, защото е връзката с корените ни, с миналото и историята (език свещен на моите деди), както и защото на него общуваме с най-близките ни същества (език на тази, дето ни роди) Е да, ама това не е есе и нямам идея какво трябва да се напише. (Иначе като модел за писане на есе този ми е най-логичен
http://www.danybon.com/obrazovanie/model-za-pisane-na-ese/)

Съпоставката на гимназиите ми е страшно полезна. Сърдечно благодаря!

Гери, снукър къде играят?

Джоли, аз никога не съм подкрепяла тезата, че знания в училище не се получават. До момента девойката не ме оборва. Ако щете вярвайте, но тя не учи от учебници. Никога не си е чела урок. И не е някаква закъсала. С училищни познания и без самоподготовка си имаше съвсем прилични представяния на вторите кръгове на физика и химия (офф-топик - по химия жалко че не написаха точките, разбити по задачи след националната комисия - тя, а и учителката очакваха 3-те зад. да са й верни, пък по точките й не изглеждаше така; докато по физика, резултатът съвпадаше с очакването)
Та и сега търся отново такова училище. Моята девойка помни като слон и когато учителят си преподава материала добре, тя запомня и разбира. Когато мън-мънка по учебника, тя пак не чете, ама в главата няма никой. Ще й е голям шок да трябва да започне да учи от учебници.

Последна редакция: пт, 01 апр 2016, 01:07 от Тинкърбел

# 141
  • София
  • Мнения: 19 967
Jolie, излишни са обобщенията на база  случващото се с едно дете.
Скрит текст:
Аз мога веднага да ти дам  пък контра пример с дъщеря ми и  ред  нейни съученици, каращи своя първи семестър  в Германия, при това в технически (демек съвсем не леки) специалности.  И какво като мога, тяхното справяне не  е повод за обобщение, случаи всякакви. Макар и завършили ЕГ се справиха идеално на изпитите  по математика в Германия. В специалността на моята девойка до изпит се  допускат само събралите над  70 (или 75 %  бяха Thinking) от домашни и междинни тестове по математика. В резултат на това изискване много хора не са имали опцията да се явят дори.. С толкова критикуваните познания от ЕГ дъщеря ми има  96% успеваемост през семестъра. Peace И въпреки това съм далеч от идеята, че може да стъпи дори на малкия пръст на  можещ семегеец. Но този факт в край на краищата не се оказва никаква  пречка, нали? Така че  няма по-добро училище по принцип, има по-добър избор за конкретно дете. Всяка година става във форума това противопостявяне на ЕГ и МГ (ПМГ), а не трябва, всяко от училищата  си има своите плюсове и минуси.

Последна редакция: пт, 01 апр 2016, 02:19 от пенсионирана русалка

# 142
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това описание на техника за усвояване на "тези" е много полезна за децата, които са писали малко или никакви подобни текстове и според мен. Няколко разходки и добива и опит и увереност. Прилагахме я като започнаха да пишат съчинения = не помня в кой клас. Само не знам дали има полза за НВО. Вероятно е имало за АК.

"Тезите"са си нашите стари литературни въпроси, но без въпроса на практика, защото е аргументативен текст, а не оригинален и експресивен, както би следвало уж да е есето. Пък понеже тезата в НВО е някакво безумие и напрактика не е нормален свързан текста, не знам дали тази подредена техника няма и да навреди.

# 143
  • Пловдив
  • Мнения: 10 472
ом, не съм съгласна, че тезата не е нормален свързан текст. Всъщност, ако няма смислова връзка между отделните изречения, детето със сигурност ще изгуби точки. Т.нар. теза може да се възприеме като един абзац от есето със съвсем кратка доказателствена част или един параграф от съчинението-разсъждение, което принципно се изучава в 7 клас.
Аз лично не намирам тезата за безумие. Напротив, това е елемент от теста, който наистина отсява мислещите и знаещите. А, и грамотните.  Peace

За избора на училище - вие си познавате децата, сами можете да прецените дали ще се чувстват добре в ЕГ или в друго училище. Моята дъщеря дума не даваше да се обели за ЕГ, нямаше да се чувства добре там, това не е нейният тип училище. Сега е в МГ, в професионална паралелка. И се чувства добре в този клас, с тези си съученици, с тези учители. А това е важно.
Ние възможности за обучение в чужбина нямаме, така че сертификати по езика на този етап няма да гони. Някой ден, ако се наложи, ще си изкара един курс за подготовка по формата на изпита и това е. 
   

# 144
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
ом, не съм съгласна, че тезата не е нормален свързан текст.

Може аз да бъркам. "Нормалността" ми липсва. Но нищо от препоръките, което съм видяла не е нормален текст - има винаги подчертано парадиране със знаене на ненужни за целите на доказване на тезата подробности. Или поне така биха били възприети ако това беше казано в отговор на същия въпрос извън изпита. Мислещите деца рядко мислят и пишат по този начин. Поради противоестествеността и нелогичността му. Ако техниката дава подредена стройна мисъл на доказателството, то НВО тезата иска други неща.

# 145
  • Пловдив
  • Мнения: 10 472
И какви са тези други неща? като минала по този път ми е много странно да го чуя това.
4 добре структурирани изречения, свързани смислово помежду си, съдържащи в себе си отговор на поставената тема с аргументация - това се търси. И да са написани грамотно.
Миналата година имахме в темата една учителка по БЕЛ, която беше дала един простичък алгоритъм за писане на тези. Ако някой чете и го пази, може да го сподели.

# 146
  • София
  • Мнения: 5 782
Тинкърбел, щом девойката не е свикнала да учи от учебници, за нея ми се струва най-подходящ АК.  Wink

ganis,
Скрит текст:
имам сравнително добра идея за АК, 91-ва НЕГ, 73-то, Испанската, СМГ, 1-ва АГ, 2-ра АГ, НПМГ, Търговско-банковата, 35-то, 22-ро, 32-ро, 18-то, Образователни технологии, Иван Апостолов и Златарски (имам много приятелки, чиито деца или учат, или са завършили тези училища, както и личен опит, тъй като голямото ми дете е студент и на практика следя внимателно нещата с училищата в София от поне 8 години). Затова се надявам, че преценката ми е правилна по отношение на това какво е най-подходящо за малкото ми дете (7-мокласник). Не мога да се съглася с твърдението, че частните училища не са на ниво. Напротив, имат своите плюсове.  Peace

# 147
  • София
  • Мнения: 16 516
Аз, понеже съм другата "дама" с твърди предпочитания за ЧУ, ще кажа как се отказах от ДУ - големите ми две деца учеха ЕГ в 32ро (заради учителката по английски това ми/им беше 1 избор): каката го завърши, а баткото го преместих на втората година в ЧУ заради тоалетните в ДУ. Хванах го няколко пъти да бяга от училище за да ползва тоалетна в МакДоналдс/вкъщи ...разбирам колко е абсурден мотива, но аз като родител нямам никакъв лост да накарам управлението на едно училище да се погрижи за нещо толкова елементарно, като тоалетната, а в ЧУ имам договор, който мога да ги задължа да спазват.

# 148
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Петя, благодаря, много ми е полезно мнението ти!
И се сещам да питам - в СМГ каква е практиката на изпитване - трябва ли да се разказват уроците? При нас биоложката се опита така да изпитва и беше пълен шок и ужас. Май и тя се отказа. Всичко е на тестове, никога не се изпитва да се разказва урок от място, или на дъската.

Хората явно се делим на два типа: такива, които разбират тезите, и такива които нищо не разбират и като им обясняват пак не разбират Wink  Laughing Аз съм от вторите. Има ли някой критериите за оценка на миналогодишната теза?

# 149
  • София
  • Мнения: 4 102
Rali, благодаря, ще й предам на девойката, много мило и спортсменско отношение! Истината е, че тя не страда за липсата на медала, заради стотните. Мен обаче ме беше мъничко яд, най вече заради г-жата , която им направи страхотна подготовка, при все че имаше сериозни лични проблеми и до последно не се знаеше дали ще може да ги заведе. Но това е живота, веднъж имаш късмет, веднъж нямаш. Иначе и националния по физика ни се размина за 1 точка. Кенгуруто и при нас е зле - 130 точки, при все че направи няколко без грешка, и като цяло тези задачи вече не са й никакво предизвикателство (за разлика от утрешните, където ще се лее пот сериозно). И ние решихме, че подобно натоварване не си струва. Дано и не се застъпват така датите занапред.

Съжалявам, че няма да се включа в противопоставянето на у-щата. Някак съм встрани от тези неща, и дори когато разни хора плюят или пишат откровени глупости за нашето мен това дори не ме дразни. Мога да  помогна само с инфо.

Общи условия

Активация на акаунт