Седми клас - 4

  • 83 556
  • 743
  •   1
Отговори
# 120
  • Пловдив
  • Мнения: 10 471
Sharky*, говоря по принцип, не визирах теб лично.
В края на краищата не всеки може да си позволи ЧУ, а и такива, които си заслужават парите, не са много в милата ни родина. В наше село, Пловдив, няма читаво такова.  Peace

# 121
  • София
  • Мнения: 16 513
Sharky*, говоря по принцип, не визирах теб лично.
В края на краищата не всеки може да си позволи ЧУ, а и такива, които си заслужават парите, не са много в милата ни родина. В наше село, Пловдив, няма читаво такова.  Peace

Аз съм родом от "ваше" село, АЕГто съм завършила...което е май все още в челната четворка на гимназиите в България (независимо ЧУ/ДУ).

# 122
  • Пловдив
  • Мнения: 10 471
Sharky*, там е. Ама не е това, което беше едно време.  Peace 

# 123
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За съжаление, както и в първи клас, сега пак трябва да питаме за мнения. И работата е сложна защото мнение само не стига. Трябва да знаеш и какво цени този дето го дава. И изкривяванията трябва някак да коригираш... След като твоето умно дете, понеже умно ДНК и чудно възпитание си му дал, е влязло някъде, на думи това трябва да е най-доброто школо - за да е достойно за чудния наследник... и класирането да е поредния му успех...  Та минусите малко се губят докато не се озове детето записано там. Затова няма да е лошо поне в темата /или на лични/ да се пише за минусите, а не нещо като "е, има и минуси" - то винаги има, но успяват да останат скрити лицата им.

ПП В нашия град няма читаво частно училище и по тази причина, това не е вариант изобщо - независимо от клас и доход /има един вариант по-интересен, но само за мъници основно/. Има доволни и нарочно търсещи частно училище, но понеже са малко и с минималистични набори, минусите многократно надвишават плюсовете. А добрите гимназии са си колкото една ръка пръсти - както преди. Само малки детайли са различни.

# 124
  • България
  • Мнения: 2 164
(При тях баткото е завършил АК, та правят разлика...)

Имам познати, които бяха в такава ситуация и на същото мнение. Особено се възмущаваха, че в НЕГ може да не се ходи на училище. Аз нямам преки наблюдения за НЕГ и може би за това го харесвам Simple Smile.

# 125
  • София
  • Мнения: 19 965
Учителският състав на 55-70 годишна възраст, не владеят децата в час. Недостатъчно добро преподаване по немски. Отзивите са от дете, което в момента учи там. (При тях баткото е завършил АК, та правят разлика...)

НЕГ няма да защитавам, защото като всяко друго училище си има слаби страни. За който се интересува, бих ги написала откровено, така както ги виждам аз. Но  написаното за възрастта на учителския състав е крайно невярно. Учителка по география, такава  по история на видима вързаст под 30. Млади  и такива на средна възраст (около 40-45, определено обаче под 50) преподаватели има сред литераторите, математиците, учителите по немски, по музика, физическо, по психология, химия, информатика, сред германците също. За истински възрастни учители се сещам само за двама - една дама по немски и учителката по руски. Но те двете не могат по никакъв начин да покачат средната възраст така осезаемо.  С 3 деца в училището (едното завършило миналата годината, а двете  други още там) все пак познавам ако не всички, то почти всички учители.

# 126
  • Мнения: 6 031
...
НЕГ няма да защитавам, защото като всяко друго училище си има слаби страни. За който се интересува, бих ги написала откровено, така както ги виждам аз.
...
Аз се интересувам, а детето ... не.
Ако може и някакво сравнение със СМГ?

# 127
  • Варна
  • Мнения: 5 991
Да ви дам и на вас загадката, която е дала госпожата по история. Кой друг цар е направил реформи като тези на Сервий Тулий? Ние с детето нещо не се справихме.

# 128
  • София
  • Мнения: 105
Според мен, отговорът е Калоян, но зависи с коя епоха трябва да се сравнява.

# 129
  • Мнения: 5 160
Солон?

# 130
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 719
Тарквиний Приск прави реформи в сената и войската, ако говорим за същата епоха.
 

# 131
  • София
  • Мнения: 19 965
Мими, трудно се прави сравнение между две училища, предлагащи различни неща. Peace И все пак:
Скрит текст:
1. Мисля, че не подлежи на коментар въпросът къде трябва да учи дете с траен интерес и с потенциал по мат, особено пък ако е състезател. Дори и децата с профил мат в НЕГ не могат да догонят подобно дете. Нито броят часове е същият, нито методите на преподаване, нито сложността на решаваните задачи, нито използваните помагала. Това не значи, че децата в НЕГ са слаби, много избират да продължат в специалности с  много  математика след средното си образование. И все пак не са на нивото на  много добрите и отличните семегейци.
2. Идва на ред немският. Да, СМГ има такава паралелка, даже две. И ако в  8 клас нещата са относително съпоставими със случващото се в НЕГ, няма как нагоре нещата да са еквивалентни поради малкия  брой часове по езика в СМГ, неизучаването на други предмети на него и липсата на преподаватели, за които той е матерен.  Да, децата от СМГ след придобитата в 8 клас  база могат да го доучват навън. Но курсът е едно, а опциите да  чуваш немска реч от носители на езика, да участваш в проекти в Германия, да учиш в немските паралелки, да се явиш  в 12 клас на изпит за владеене на езика на база училищната подготовка ( а оттам и да спестиш време и средства за  курсове и изпити) определено дават по този параграф  неоспоримо за мен предимство на НЕГ.
3. Давам сериозна преднина  на СМГ като ниво на подготовка по информатика и физика (въпреки някои добри представяния и на НЕГ по  точните науки). За сметка на това обаче си мисля на база споделено от познати деца в СМГ, че предимството за подготовка по БЕЛ и английски е на страната на НЕГ. Резултатите от матурите  от самия им старт досега показват трайно отлично представяне на дванадесетокласниците на НЕГ. Аз лично на фона на  5-6 преподаватели по БЕЛ в училището имам резерви към един само. И не са само условни наблюденията ми, тъй като през изминалите години децата ми са имали досег до повечето от тях или в клас, или на курса за подготовка в  7 клас. Колкото до английския, далеч съм от мисълта, че училището, било то СМГ или НЕГ, допринася  съществено за високите нива (С1 или С2) на децата. Не знам по какъв ред, но НЕГ е единственото държавано училище, в което английският не стартира от АВ. Така просто на децата не им е скучно през годините. Правят се дискусии, пишат се есета на интересни за младежта теми, играе се на Скрабъл.. Дъщеря ми завърши  НЕГ, учейки в 12 клас по учебник за  ниво С2. Но тук идва сериозен минус за НЕГ.  Изброеното по-горе е позитив за училите до 7 клас  английски. Има, макар  и малко деца, които обаче  не са учили английски  или пък не са толкова напред,. За тях този старт от относително високо ниво си е сериозен проблем, който вероятно рефлектира и върху оцнките им. Но пък тогава вариант е да изберат  като втори руски, който започва от самото начало.  Бивши съученици на децата ми от основното училище, избрали СМГ, споделят, че са доста  лежерни нещата по английски. Но сигурно си зависи и от преподавателя. Това, че прие един е така, не значи, че при друг е  същото.  И това важи за навсякъде.
4. Условията за спорт в СМГ са определено по-добри. Салонът в НЕГ е малък, предоствените опции за спортуване не са много.
5. И СМГ, и НЕГ предоставят възможности за школи/кръжоци. Мога да изброя опциите на НЕГ - театрална група, хор, вокална група,  училищен вестник, клуб "Jugend forscht",  група за дебати..

И пак да  отбележа, това са моите впечатления и мнение. Не обвързвам никого с тях и не възнамерявам да споря по темата. Другото е, че колкото и да се опитаваме да правим някаква съпоствака, тя не е съвсем обективна. От една страна , защото двете училища са различни (всяко по своему си е добро, зависи кой какво търси). А от друга, защото по-прецизен би бил анализът на човек с деца и в двете училища. А аз поне в  бг мама не съм срещала такъв родител, който да е споделял детайлно плюсовете и минусите на двете - такива, каквито ги е видял по време на обучението на децата си.

Последна редакция: чт, 31 мар 2016, 18:36 от пенсионирана русалка

# 132
  • Мнения: 6 031
пенсионирана русалка, много благодаря за изчерпателната информация.  bouquet

# 133
  • Варна
  • Мнения: 5 991
На мен ми хрумна Петър 1. Не е било уточнено за цар от коя епоха става въпрос.

# 134
  • Мнения: 15 228
Според мен отговорът е български владетел през средновековието ,който да е строител и законотворрец.
Омуртаг-продължил административните реформи на хан Крум и градил Плиска.
Скрит текст:
За  Сервий Тулий нищо не знам,но чичко Гугъл рече-Извършва реформи на държавното устройство и развива голяма строителна и законодателна дейност.Значи трябва да е законотворец владетеля и то административни в държавното управление.Цар Петър е миротворец,цар Калоян е воин,то и хан Крум е законотворец,но държавни административни реформи-само хан Омуртаг приляга.
То като отговор от "Стани богат" се получи Joy
Despina,,моля да споделите отговора на загатката ,когато стане ясно. Hug

Последна редакция: чт, 31 мар 2016, 20:58 от Sause baus!

Общи условия

Активация на акаунт