Златка Василева е музикант, педагог, член на асоциацията по Музикотерапия. Водеща е на групи за ранно музикално развитие и работи музикотерапевтично с деца със СОП. Майка на Ива на 8год. Тя вярва, че възпитаването в любов към музиката и изкуството от най-ранна възраст има огромно значение за интелектуалното и емоционално развитие на детето. Музиката е един универсален език за комуникация, създава наслада, и чрез нея децата имат възможността да се себеизразят по един непринуден и спонтанен начин, и да проявят своята креативност. По време на Академия за родители, с нея разговаряхме за това дали музиката прави по-умни децата ни.

Музиката е началният език на човечеството.
Тя е уникално средство за общуване, дава ни възможност да изразим емоции, да общуваме без думи. Ние всички се раждаме музикални. Музиката провокира емоционални реакции, особено у децата. Тя е изклютително важна за детското емоционално, интелектуално, моторно, когнитивно развитие.

Мозъкът се развива най-бързо през първите 3 години от живота на детето.
Затова е необходимо в този най-ранен период ние да му предоставим максимално количествени и качествени стимули, с което да подпомогнем неговото развитие.

Много е важно да пеем с децата си.
Изключително забавни и развиващи са детските песни, които развиват фината моторика, тъй като е установено, че има връзка между фината моторика и речевото развитие на едно дете. Пеенето е един много мощен начин да изградим силна психо-емоционална връзка с нашето дете.

Слушането на музика активира само част от зоните в мозъка, докато свиренето на инструмент активира всички зони в мозъка.
Затова музиката влияе пряко на академичните постижения на учениците. Учениците в училищата с по-развита музикална програма показват с 22% по-високи академични резултати от учениците в училища, в които програмата по музика е неглижирана или отсъства.

Вижте цялата лекция от Академия за родители тук: