Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Имам ли право да върна спален чувал, ако теглото му не отговаря на това, което е посочено от производителя?
Какви са правата на потребителя при рекламация на продукт в магазин?
Какъв е срокът за връщане на артикул, закупен онлайн?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Имам ли право да върна спален чувал, ако теглото му не отговаря на това, което е посочено от производителя?
Според Закона за защита на потребителите, когато закупена стока не съответства на договора за продажба, потребителят има право да предяви рекламация. В случай че спалният чувал не отговаря на посоченото тегло от производителя, потребителят може да се позове на това несъответствие и да предяви рекламация, като поиска възстановяване на платената сума, замяна на продукта или отстъпка от цената.
-
Какви са правата на потребителя при рекламация на продукт в магазин?
При несъответствие на закупен продукт с договора за продажба, потребителят има право да предяви рекламация и да поиска възстановяване на заплатената сума, замяна с друга или намаление на цената съгласно Закона за защита на потребителите. В магазин потребител има право да предяви рекламация и да поиска възстановяване на заплатената сума, замяна с друг продукт, отстъпка от цената или безплатно извършване на ремонт съгласно Закона за защита на потребителите.
-
Какъв е срокът за връщане на артикул, закупен онлайн?
-
Какви са правата на потребителите според Закона за защита на потребителите?

Но ето, друг пример – миналата година любимият ми беше направил подарък (не си спомням по какъв повод беше) от "Технополис", като ми беше подарил нещото точно ден, след като го беше закупил от магазина. Понеже се оказа, че едва ли ще го ползваме, решихме да върнем артикула, като просто го заменим с някакъв друг уред от веригата, на що-годе идентична цена. Та, като отидохме, в началото малко дръпнато се държаха – преди фактически да го заменят, щателно ни разпитаха защо връщаме стоката, пробвали ли сме я и т.н., а управителят близо 10 мин. оглеждаше уреда за евентуални неизправности. Споменаха също, че можем да си изберем каквото си пожелаем, но ако е на по-ниска цена от вече закупения артикул, няма как да ни върнат разликата.