Частни училища - информативна тема 12

  • 99 749
  • 728
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 16 520

По-глупав критерий за избор на училище е само дали сградата им е нова или добре ремонтирана (примерно).
Все не казва нищо за обучението.
Абе това - иди, дойди, ще го разбера. Не е приятно сградата да е рушаща се, вътре да е тясно, тъмно, прашно (и такова нещо видях, докато избирах), макар че и на мен луксът не ми е никакъв критерий, уютни и нормални помещения е достатъчно.
Обаче резултатите от НВО...при положение, че всички недобри резултати са старателно изрязани своевременно...еми, пълен смях Stop. Ама нека си се впрягат, явно методът им за привличане работи.
От личен опит с 2 различни частни училища: това не вярно. Изобщо не "изрязват" децата с нисък успех. Гонят само за много тежки дисциплинарни провинения.

# 166
  • Мнения: 851
... Та направо ми е чудно как хората се хващат изобщо на резултатите от НВО като примамка...
Ами казват си "Така и така ще плащам за частно училище, поне да си спестя школите и курсовете в 7ми клас". И изобщо не им минава през ума, че резултатите от състезанията по математика, с които се гордеят по сайтовете си тези ЧУ имат много малко общо със самото училище. Че децата, които са на призовите места ходят на допълнетелни курсове и че същото се случва и в 7ми клас /къде като презастраховане, къде по други причини/. И да поясня - говоря за начален курс на образование.

# 167
  • Мнения: 3 659

По-глупав критерий за избор на училище е само дали сградата им е нова или добре ремонтирана (примерно).
Все не казва нищо за обучението.
Абе това - иди, дойди, ще го разбера. Не е приятно сградата да е рушаща се, вътре да е тясно, тъмно, прашно (и такова нещо видях, докато избирах), макар че и на мен луксът не ми е никакъв критерий, уютни и нормални помещения е достатъчно.
Обаче резултатите от НВО...при положение, че всички недобри резултати са старателно изрязани своевременно...еми, пълен смях Stop. Ама нека си се впрягат, явно методът им за привличане работи.
От личен опит с 2 различни частни училища: това не вярно. Изобщо не "изрязват" децата с нисък успех. Гонят само за много тежки дисциплинарни провинения.
Шарки, това дали е валидно за всички ЧУ? При мен една от причините да не посетим някои училища е имено това, че имат клауза за изключване при нисък успех. Мога ли да знам как детето ми ще се справя...

# 168
  • Мнения: 7 683

Ама децата са подбрани да са от началото на страшно високо ниво като знания и са с подходящ характер. какво по-точно постига самото училище в такъв случай? С такива деца всеки ще постигне такива резултати.

Не всеки. Аз и ти няма да постигнем; дай децата на СС примерно в училище "Захарий Круша" и ще видиш, че няма да постигнат такива резултати.
И освен това, какво искате да правят добрите училища? Защо подборът да е лошо нещо? Значи да не вземат деца на страшно високо ниво като знания и с подходящ характер, а да вземат на страшно ниско ниво и с неподходящ характер, така ли?

Представям си как ти като си търсиш работа, сигурно си търсиш да е с колкото се може по-ниска заплата и да се работи колкото се може по-дълго.

# 169
  • Мнения: 51 188
Независимо дали става дума за ЧУ или ДУ резултатите от НВО (най-вече по БЕЛ и МАТ, където има външни квестори) са сериозен аргумент в полза на училището. Не казвам, че са единствен аргумент, а само, че са сериозен и важен такъв. Виж не е кой знае какъв аргумент това, че едното училище изпреварило другото с две стотни и станало първо, а другото второ, но да си стабилно година след година сред първите 5 говори само добре за всяко училище. Пък дали на първо, трето или пето място вече е въпрос на обстоятелства. А това, че децата ходели и на курсове нищо не променя. Нали всички ходят на курсове, защо тогава децата от определени училища все са с едни гърди напред? Нали не ходят на някакви специални курсове? Ами напред са, защото колкото и да надстрояват курсовете, основата, върху която се надстроява, е изключително важна. А основата се гради в училището.

# 170
  • София
  • Мнения: 10 825
Докато го напиша и Черна станция ме изпреварила и го е казала дори по-добре от мен.
+1 както се казва

# 171
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Ох, Мецане пак бързаш като теле пред майка си. Говорим за цедка на финала, не в началото. В началото - да кажем, че е ок. Ама да изключваш за успех под 4, за мен означава, че изключваш по собствена вина, вместо да се постараеш да направиш така, че детето, което самият ти си подбрал, да си повиши успеха.

# 172
  • София
  • Мнения: 16 520
Всички ЧУ я имат тази клауза за изключване при нисък успех, но  я спазват обаче само АК.

# 173
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Всички ЧУ я имат тази клауза за изключване при нисък успех, но  я спазват обаче само АК.
Кои "всички"?

# 174
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен голям проблем на няколкото ЧУ, които познавам е,че се надпреварват за резултати от НВО и състезания и ползват децата за маркетинг. Нищо друго няма значение.

Но не са всички така, ето например Увекинд, по отзивите за него е много хубаво училище, а не гони резултати на НВО, затова не са и в десятката, май дори и в двайсетицата не са; други хубави училища - ОТ, Климент Охридски, БШ и те не гонят непременно представянето на НВО.
Дори си мисля и за ПЧМГ, че е така - те просто научават децата на математика и това им е целта, а не НВО-то, а пък отличното представяне на НВО идва просто защото децата наистина са научили математиката; в голяма степен важи и за БЕЛ.

А защо да гонят резултати на НВО, за да отидат подготвените деца в СМГ, НЕГ, АЕГ и т.н., вместо да останат в гимназиалния им клас? Не че могат да ги задържат насила, защото амбициозните за държавна гимназия така или иначе ще се подготвят по курсове и уроци, но няма да е изненада, че и това им е стратегия. Не зная как е сега положението с гимназиалните им класове, но преди години не успяха да съберат осмокласници дори на минималната бройка за един клас.. Частните училища, които имат гимназиален курс нямат никаква сметка да подготвят децата добре за изпитите в седми клас, защото ги изпускат. Колкото и много родители да са хай, болшинството трудно се отказва от някоя от топ-държавните гимназии, за да оставят децата си в ЧУ, ако са сигурни, че децата им ще се справвят. И малко уточнение-  частните училища услужливо публикуват резултатите от първи модул по математика и български, а не оценките от двата модула (що ли? Wink), а за кандидатстване се смятат и двата модула.

# 175
  • Мнения: 91
Ох, Мецане пак бързаш като теле пред майка си. Говорим за цедка на финала, не в началото. В началото - да кажем, че е ок. Ама да изключваш за успех под 4, за мен означава, че изключваш по собствена вина, вместо да се постараеш да направиш така, че детето, което самият ти си подбрал, да си повиши успеха.

А защо смятаме, че не са се постарали преди да изключват? Някой може ли да сподели как стои въпросът от момента на установяване на 4-ки до момента на изключването?

# 176
  • Мнения: 1 007
Всяко училище има право да си подбира децата - и на входа, и на изхода. Доколко правилно, преценява самото училище и самите родители. Училището си носи отговорността за децата, които подбира, а родителите също трябва да преценят този подбор устройва ли ги. Така че не по това съдя за качеството на едно училище. Статистиките за НВО също не може да са критерий, защото самият формат на изпита, особено първи модул, дава възможност за всякакви спекулации, особено ако от тази статистика зависи нещо. Отделно въпроса чии са заслугите - на детето, на училището или на школата.

Затова аз просто смятам: колко часа има денонощието, колко часа се прекарва в училище и колко е времето за самоподготовка вкъщи. И когато се опитам да наложа тази мярка върху ЧУ, сметките не излизат.

# 177
  • Мнения: X
То пък родителите като имат информация за подбора и като могат да направят преценка дали ги устройва?!?!?? Защо говорите на изуст не мога да разбера.
НВО си е критерии, при липсата на друг по-добър. Колкото и да е опорочен, непредставителен, изкривен и т.н. И трайно присъствие в челните редици на НВО е доста по-ясен и добър критерии от преценката от родителите на подбора (за който всъщност нямат почти никаква официална информация и няма никакви писани и регулирани правила за прием). Видяхме как се спазват и как се заобикалят тези правила.

Всъщност избора е решение, което би следвало да се взема на базата на комплекс от критерии, а не само на един. И за мен лично в този комплекс присъстват освен на първо място тези свързаните с нивото и резултатите от обучението, но също така и наличието на качествени учители с утвърдени имена, липса на текучество сред персонала, приветливата среда за обучение, допълнителни удобства като добре уреден транспорт или допълнителни занимания, местоположение не на последно място и т.н. Като в зависимост в коя възрастова група е детето, тези критерии имат различно тегло. За малките до 3-4 клас личните ми изисквания са едни, а за следващия етап нещата се променят.

Химикал, ей това е общовалидно дори и за ДУ
Статистиките за НВО също не може да са критерий, защото самият формат на изпита, особено първи модул, дава възможност за всякакви спекулации, особено ако от тази статистика зависи нещо. Отделно въпроса чии са заслугите - на детето, на училището или на школата.
Дори за тях в много по-голяма степен. И при липсата на друг вид класация, тази е достатъчна да се види, че държавните изостават при равни други условия от частните(изключая две-три държавни училища в София). При това не е инцидентно, а вече е тенденция.

Последна редакция: пт, 13 май 2016, 15:18 от Анонимен

# 178
  • Мнения: 1 007

Всъщност избора е решение, което би следвало да се взема на базата на комплекс от критерии, а не само на един. И за мен лично в този комплекс присъстват освен на първо място тези свързаните с нивото и резултатите от обучението, но също така и наличието на качествени учители с утвърдени имена, липса на текучество сред персонала, приветливата среда за обучение, допълнителни удобства като добре уреден транспорт или допълнителни занимания, местоположение не на последно място и т.н. Като в зависимост в коя възрастова група е детето, тези критерии имат различно тегло. За малките до 3-4 клас личните ми изисквания са едни, а за следващия етап нещата се променят.

Подчертаните критерии много рядко се вземат предвид, защото изглеждат елементарни и без особено значение, но са едни от най-важните, защото касаят времето.

# 179
  • София
  • Мнения: 16 520
Всяко училище има право да си подбира децата - и на входа, и на изхода. Доколко правилно, преценява самото училище и самите родители. Училището си носи отговорността за децата, които подбира, а родителите също трябва да преценят този подбор устройва ли ги. Така че не по това съдя за качеството на едно училище. Статистиките за НВО също не може да са критерий, защото самият формат на изпита, особено първи модул, дава възможност за всякакви спекулации, особено ако от тази статистика зависи нещо. Отделно въпроса чии са заслугите - на детето, на училището или на школата.

Затова аз просто смятам: колко часа има денонощието, колко часа се прекарва в училище и колко е времето за самоподготовка вкъщи. И когато се опитам да наложа тази мярка върху ЧУ, сметките не излизат.
Не знам кое точно смяташ, моето дете, сега седмокласник, така и не се научи да си учи вкъщи, допълнителната му подготовка е била само школата за подготовка за АК (къде влезе), за мен обаче точно липсата на навик за самоподготовка вкъщи е много притеснителна, догодина какво ще правим newsm78? Че той си ходи на училище като на детска градина, у дома само се играе (последните години най-вече на онлайн игри като Майнкрафт), той просто не възприема дома си като място, където също се учи.

Общи условия

Активация на акаунт