Частни училища - информативна тема 12

  • 96 753
  • 728
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 40 892
Хубаво е децата да схванат логиката на умножението и деленето, но от там нататък за да стане ефективен инструмент таблицата трябва да се знае наизуст, така като се учат и думите на чуждия език. Не може без това. Чувала съм за разни модерни методи, които не изискват да се знае таблицата, понеже било имало калкулатори, но аз не вярвам в тях.

# 721
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Jump math е одобрена от МОН методика. В събота има възможност за срещи, а не училище. Възможност за развитие на общност, по желание. Училището е IB.
На сайта на jump math има много интересни неща, може да са полезни за онези, които смятат че таблицата се учи само наизуст. а наизуст може да научиш 2,3,5 хиляди думи, но не и чужд език.

Между другото ЕСПА няма двор! Децата от входа се качват на бус и отиват в ботаническата градина. Но всеки търси различни неща в училище. Аз съм клиент на Петър Берон и определено вече знам, че за мен двор и тенис корта са с нулева стойност пред отношенията.

# 722
  • Мнения: 1 007
Хубаво е децата да схванат логиката на умножението и деленето, но от там нататък за да стане ефективен инструмент таблицата трябва да се знае наизуст, така като се учат и думите на чуждия език. Не може без това. Чувала съм за разни модерни методи, които не изискват да се знае таблицата, понеже било имало калкулатори, но аз не вярвам в тях.
Нашата система беше ударна доза задачи за всяко взето число, с натрупване при вземане на всяко следващо. Същото беше и с формулите, и с теоремите и правилата - с всичко. Докато не се изрешат всички задачи от сборника по взетата тема, не считахме материала за усвоен.
Така че не препоръчвам на децата да учат таблицата предварително и наизуст. Загуба на време е.

# 723
  • София
  • Мнения: 7 277
Същото беше и с ученето на чужд език в езиковите гимназии по мое време - зубриш думи и текстове, пишеш ги по 10 пъти, за да ги запомниш  Embarassed В същото време не можеше да проведеш един нормален разговор с чужденец, ако ти се наложеше за нещо.  

# 724
  • София
  • Мнения: 396
Според мен програмата е далеч от уникалното. Мисленето , разбирането и мотивацията би трябвало да я има във всяка една програма. Факт е, че я ползват в доста училища в София и страната и факт е, че децата им се справят повече от добре. Факт е, че част от лекторите им работят в едно от първите в статистиката държавни училища.


Исках да кажа, че като прогресивното училище досега няма друго в България. Не казвам, че тяхната система няма да работи. Просто тази година им е първа и още няма резултати. Аз съм решила за себе си, че не бих експериментирала като избера чисто ново училище без история и с различна система на обучение. Явно много хора не мислят така, ако както каза някой местата вече са запълнени.

# 725
  • Мнения: 19 296
Таблицата първо трябва да я разбереш, после да я научиш. Самото учене наизуст става почти автоматично в хода на упражненията. Това да карат, завършилите първокласници да я учат наизуст лятото, е пълна простотия, освен ако родителят не обяснява.
Същото е и с чужд език. Учиш думите наизуст, но ако няма четене с разбиране, се получава едно нищо.

Доколкото съм чела за джъмп мат, системата е забавна и много добра за начален курс. Към 4ти клас обаче ако не се взема материалът и по МОН, се получавало изоставане, което е проблем за кандидатстващите. За останалите е без значение.
Мен ми е интересно как ще се развие прогресивното училище.
Присъствието в събота не знам как са го измислили. Има доста други възможности да се включат родителите в училищния живот. На запад нали модерно да се шият костюми, да се правят ръчно разни декори, да се пекат домашни сладки и да се продават и т.н.
Все неща, с които се радвам, че не ни занимават в настоящото училище.

# 726
  • Мнения: 40 892
Същото беше и с ученето на чужд език в езиковите гимназии по мое време - зубриш думи и текстове, пишеш ги по 10 пъти, за да ги запомниш  Embarassed В същото време не можеше да проведеш един нормален разговор с чужденец, ако ти се наложеше за нещо.  

Да бе да, как пък не ooooh! Изобщо нямам спомен да е било така и обучението да се е свеждало само до зубрене на думи.

# 727
  • Мнения: X
Какво толкова уникално има едно дете на 7 г. да схване логиката на парчетата торта? Или на кубчетата Лего. Както се каза по-нагоре, това е домашна математика и е далеч от понятието дроби в смисъла в който всички ние възрастните си го представяме. Същото е когато кажете, че детето чете, а то всъщност едва е започнало да срича първи думи.

Прогресивното училище все още не е никакво, защото просто няма лиценз. Камо ли да е IB. Никой не е показал, че са преминали през акредитация за IB. Може да прилагат някаква част от програмата на IB училищата, но това не значи, че са такова.
И защо на сайта си пишат това: НПУ 1 ще посрещне първия си випуск през септември 2016 в нова модерна сграда, построена специално за училище. Доколкото схванах, сградата е била предназначена за офиси.

Принципно не съм консервативна, но доста съм се наслушала на високопарни приказки без по-нататъшна реализация. Особено при клиентите ни от IT сферата.  Mr. Green

Аз лично не виждам как Джонев ще развива този нелек проект дистанционно от САЩ. И затова ще ми е интересно да разбера поименно и като CV кои са ръководителите на проекта и учителите.

И освен това смятам, че вече в доста училища учителите изобщо не се ограничават до учебниците на МОН, а са въвели и практикуват много иновативни и забавни метод да преподават на децата. Та този час по мислене ми звучи малко като оригиналничене и метод да хванат вниманието на впечатлителни родители.

Аз лично си спомням как мен са ме учили на таблицата на умножение. Първо обясняваха логиката и едва след това идва наизустяването. При това наизустяваш в процеса на решаване на задачи, а не като ги рецитираш. Същото е и със събиране и изваждане до 10.

Последна редакция: пт, 10 юни 2016, 09:19 от Анонимен

# 728
  • София
  • Мнения: 10 825
Време е за нова тема

Общи условия

Активация на акаунт