Innovation zone - науката зад козметиката

  • 68 466
  • 329
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 1 095
Аз продължавам да чета за ретиноидите и това е един естер на ретинола, за който се твърди, че има силата на Retinoic acid без страничните ефекти. Открих презентация от 2015 от  Инкозметикс:
http://www.in-cosmetics.com/RXUK/RXUK_InCosmetics/2015-Website/D … 35653937948561840

Това са продукти, в които е вложена съставката:
(Няма никакъв ред, не зная къде колко и как е вложен, не мога да кажа коя цена е "обективна". Аз съм се презапасила със серума на Mad Hippie, но следващият ще е на The Ordinary.)
SUNDAY RILEY Luna Sleeping Night Oil ( 30ml ) £85.00
Pestle & Mortar Superstar Retinol Night Oil £63.00 for 30ml.
The Ordinary Advanced Retinoid 2% 30ml 9.80 EUR
Dermalogica Multivitamin Power Serum €73.45 (22ML)
philosophy miracle worker miraculous anti-ageing retinoid pads - 60 pads £62.00



Последна редакция: чт, 01 дек 2016, 09:35 от gevestra

# 211
  • Мнения: 715
gevestra, благодаря за линка към продукта с ферменти, да интересни са ми Simple Smile. Прегледах го, ще го проуча по-подробно защото наистина е нестандартен. Относно Granactive Retinoid, също изглежда интересна разработка. Резултатите в презентацията са добри.
The Ordinary Advanced Retinoid 2% 30ml 9.80 EUR - доста изчистен състав, цената е повече от добра, другият серум за 73,45 евро му отстъпва по моите представи.
Pestle & Mortar Superstar Retinol Night Oil £63.00 for 30ml. - съставът ми хареса, но предвид количеството, цената е пресилена. А и не всеки иска да ползва масло за лице. А за желаещите да ползват - продължавам с практическата част по разгадаването на маслата.
Това, което е необходимо за целта, е мастният профил на дадено масло, тоест процентното съдържание на мастни киселини, както и информация за съдържание на фитостероли, мастноразтворими витамини и др. При търсене в нета е най-добре да се пише името на съответното масло на английски +fatty acid profile или fatty acid composition. На български да се намери тази информация е доста по-малко вероятно. И преди съм го давала за отправна точка, но този калкулатор за създаване формула за домашен сапун е много подходящ източник на информация за съдържанието на мастни киселини.
http://soapcalc.net/calc/soapcalcwp.asp
При избор на дадено масло от списъка се зареждат мастните киселини в състава му. Информацията от калкулатора не е напълно изчерпателна, но достатъчна за начало.
Примери за основните мастни киселини в състава на маслата са:
- лауринова - lauric acid
- миристинова - myristic acid
- палмитинова - palmitic acid
- стеаринова - stearic acid
- олеинова - oleic acid
- линолова - linoleic acid
- линоленова - linolenic acid
- палмитолеинова - palmitoleic acid
- елагова - elagic acid
- арахидонова - arachidonic acid
- каприлова - caprylic acid
- капринова - capric acid
...
Като разглеждам състава на масла, препоръчвани за различните типове кожа и най-вече за обострени състояния, специфични за всеки тип, няколко неща правят впечатление.
Първо, сухата кожа тип Вата изглежда най-облагодетелствана откъм варианти за избор на масла, тоест най-много видове масла й понасят и в най-голяма степен възприема масла. При нея са подходящи както течни така и твърди на стайна температура масла. Основният момент е да имат затоплящо действие. Това понятие може да изглежда странно, защото ако човек се намаже със сусамово масло, няма да почувства затопляне. В Аюрведа въздействията нерядко са по-фини и неосезаеми, затопляне може да означава и пряк прилив на кръв към намазаното място, както ако се намаже човек с неразредено етерично масло от канела (голяма беля, не съветвам никого да го прави), но също и преодоляване на циркулационни смущения в участъка и подобрено кръвоснабдяване в дългосрочен план. Студът в Аюрведа значи често влошена циркулация, която се дължи на блокажи с токсини, главно задръстване със слуз, както е при Капха типа, или състояния от рода на синдрома на Рейно, при който е нарушена способността на кръвоносните съдове да се разширяват, след като са се свили под въздействието на силен студ, което е доста характерно за Вата типовете. Друга разлика между топлина и охлаждане в Аюрведа е като между нормално и възпалително състояние. Възпалението се свързва с прекомерна горещина в организма, нерядко се повишава телесната температура, това ни е познато. Тоест, при прилагане на затоплящи масла в излишък на човек от типа Питта се постига прекомерно затопляне= възпаление. При прилагане на охлаждащи масла, възпалението се тушира, или за тях се счита, че имат противовъзпалително действие. С други думи понятията в Аюрведа невинаги следва да се приемат буквално. Ако се замисли човек, може да намери връзката между западния и аюрведичния подход и разбиране. Като разглеждахме себорейния дерматит, който е възпалително състояние, при него имаше високо съдържание на олеинова киселина като продукт от жизнената дейност на гъбички. Тази киселина в това количество дразни кожата и предизвиква възпалението. Прилагането на лауринова киселина, която е основна съставка в охлаждащо масло, каквото е кокосовото, тушира възпалението. От западна гледна точка имаме про-възпалителен агент - олеиновата киселина - и противовъзпалителен агент - лауриновата киселина. От Аюрведична гледна точка имаме загряващ и охлаждащ елемент. Едно и също действие - различни подходи. Единият емпиричен, другият енергиен. Първият бавен, трудоемък, изискващ куп лабораторни тестове, вторият - директен и действащ безотказно не само по отношение установяване на дисбаланса, но и по отношение даване на решението. При западния стигането до решението върви по същия път, както и установяването на проблема, при Аюрведа всичко е баланс, който се постига с уравновесяване на енергиите и е необходимо само тяхното добро познаване.
Друг пример - гастроезофагиалният рефлукс и свръхрастежът на бактерии в тънките черва (SIBO). Докато установят, че човек има такъв проблем, ще отидат куп пари и множество тестове, които дори все още не са напълно прецизирани, а и не вярвам да се правят масово у нас, особено за SIBO. Даже и да се установи този проблем, пътят за решението му изобщо не е ясен на официалната медицина, а натуропати, на които може да се разчита донякъде за целта, има само в САЩ, по мое мнение. Тоест, съвсем не е достъпно. Според Аюрведа същите проблеми се дължат на дисбаланс на Вата и Питта в храносмилателния тракт и обръщане в посоката на движение на Вата. Традиционно тя е надолу от устата към ануса. При въпросните два здравословни проблема очевидно нещата вървят в обратната посока - бактерии от дебелото черво се връщат към тънкото, а съдържимо от дванадесетопръстника се връща към стомаха. Има цял набор от стъпки, с които да се обърне този процес и да се постигне баланс, и то индивидуализиран, според особеностите на всеки случай. Състояния, за които на запад едва сега им стигат на учените въображението и акълът, в Аюрведа са описани преди хиляди години. Откъде са знаели древните мъдреци / хитреци идея нямам, но са били гениални. А ние едва сега проглеждаме за вещества като зонулин и връзката между синдрома на пропускливото черво и автоимунните заболявания...но на въпроса с маслата.
Прави ми впечатление, че маслата, подходящи за Вата имат нерядко висок процент олеинова киселина, както и някои наситени като стеаринова и палмитинова. Маслата, подходящи за Питта, най-често имат висок процент лауринова, капринова и каприлова киселина, или висок процент линолова и линоленова киселини, но нисък процент олеинова, стеаринова, палмитинова. Наред с това, за Вата са много добри маслата с високо съдържание на витамин Е, докато тези с високо съдържание на каротеноиди са особено подходящи за Питта - примери са маслата от семена на морков, шипка и облепиха (ракитник, sea bucktorn oil). Фитостеролите са също много интересен компонент на маслата, като имат много добро защитно и противовъзпалително действие, помагат за изолиране на кожата от атмосферните условия и намаляват загубата на вода. Това прави маслата, богати на фитостероли, най-подходящи за Вата, ако са загряващи като сусамово и царевично, и за Питта ако са охлаждащи като маслото от пшеничен зародиш. Оризовото масло също е богато на фитостероли, водят го неутрално, но според мен отива към затоплящо, както и зехтинът.
Капха изглежда най-ощетена откъм избор на масла, но една естествено мазна, добре хидратирана и еластична кожа каква потребност има от смазка и допълнителна защита? Вероятно малка Simple Smile. При Капха специалното е маслата да са с много ниско съдържание на наситени киселини като лауринова, миристинова, стеаринова, палмитинова. Добре е също така да са стимулиращи кръвообращението и лимфния дренаж, загряващи с други думи, но главно поради съдържание на специфични мастни киселини като еруковата в синапеното масло или на следи от етерично масло, също съдържащо се в семената, каквото е маслото от черен кимион (нигела, nigella oil или kalonji oil) и любимото ми лаврово масло. Последното се извлича от плодовете на дървото, което дава подправката дафинов лист, и има уникален мастен профил - почти 1:1:1 са наситени, полиненаситени и мононенаситени мастни киселини в състава му, както и следи от етеричното масло. Това си е ароматерапия, директно извлечена Simple Smile.
Донякъде изглежда сложно Crazy. С известна практика става навик, но е важно и човек добре да познава кожата си и да съобрази сезона. Дори за Питта охлаждащите масла не са толкова подходящи за зимата, колкото за лятото. За Вата и Капха дори през лялото маслата трябва да са не само затоплящи, а и да се нанасят затоплени, никога студени. И това са само много общи насоки, защото има много какво да се дълбае, Аюрведа си е много обширна наука.

Последна редакция: пн, 05 дек 2016, 11:05 от dragon8

# 212
  • Мнения: 138
Евала dragon8 на теб и на други хора със сходна на твоята амбиция, а именно да споделяте знанията, които сте придобили самообразовайки се. Защото знанието ни ни прави мислещи хора!

Тъй като късно попаднах на тази тема и коментарът ми е леко от сорта на „след дъжд качулка“ спрямо твоя пост от м. август. Надявам се да е полезен.

Клетките на Лангерханс представляват локалната имунна защита на кожата ни. Те разпознават потенциално патогенни микроорганизми и задействат имунния ни отговор, за да се предотврати инвазия и по-сериозни поражения. Продължителното излагане на слънце обаче вреди на тези клетки до степен да предизвиква тяхната смърт под въздействието на UVB радиацията. За кожата ни това означава потискане на защитните ни механизми и по-голяма податливост на възпаления. Други клетки, страдащи от слънчевото лъчение, са кератиноцитите. Изгорялата кожа всъщност е мъртви кератиноцити, доведени до клетъчна смърт от прекомерна доза UV радиация, причинила фатално увреждане на клетъчната ДНК.
Инфрачервените лъчи причиняват друг тип увреждане, свързано с термален шок. Установено е, че при продължително излагане на слънце, температурата на кожата може да се повиши до 40 градуса Целзий, вследствие трансформирането на инфрачервените лъчи в топлина. Хроничното излагане на топлина може да предизвика кожни изменения. Нещо повече, инфрачервените лъчи могат да проникват по-дълбоко, достигайки дермиса, където да причинят увреждания. При тези условия човешките клетки произвеждат т.нар. термошокови протеини (повтарям се с предишен пост, но е важно в случая), чиято роля е да започнат незабавно поправяне на щетите като разпознават, стабилизират и елиминират увредените протеини в кожата.
Инфрачервените лъчи водят и до повишено освобождаване на свободни радикали, което причинява т.нар. оксидативен стрес, а светлината от видимия спектър и UVA лъчите увреждат митохондриалната ДНК, което от своя страна води до мутации и фотостареене. Под въздействието на UVA лъчите кератиноцитите отделят серамиди, които активират вещество, предизвикващо експресията на про-инфламаторни (предизвикващи възпаление) гени. Експресията на гени е процес на активиране на едни или други унаследени гени, при определени условия, като крайният резултат е отделянето на функционален протеин, задействащ клетъчни реакции. С други думи, предразположеност се трансформира в действащ механизъм. Наред с експресията на такива гени, се активират и ензими, които разграждат колагена и еластина, което води до образуване на бръчки, загуба на еластичност и отпускане на кожата - стареене.
Цитат от уикипедия:
"Инфрачервеното излъчване или инфрачервената светлина е електромагнитно излъчване с дължина на вълната от 0,7 до 300 μm, тоест от края на червената област на видимия спектър до микровълновото излъчване.
Често инфрачервените лъчи носят наименованието топлинни лъчи, поради силно изразения топлинен ефект върху човешката кожа при доближаване до силно нагрети тела, които са основните източници на инфрачервено излъчване. При това дължината на вълната на излъчването от нагрятото тяло зависи обратно пропорционално от температурата му: колкото температурата е по-висока, толкова по-къса е дължината на вълната и по-висок интензитетът на излъчването. Спектърът на излъчване на абсолютно черно тяло при относително невисоки температури (до няколко хиляди келвина) се намира именно основно в този диапазон. Инфрачервеното излъчване се дължи на изпускането на фотони от възбудени атоми или йони при преминаването им на по-ниски енергетични нива."

т.е. да обобщим: Всяко едно тяло с температура над абсолютната нула излъчва инфрачервена светлина, вкл. и нашата кожа (това лесно може да бъде наблюдавано с инфрачервена камера). Инфрачервената светлина се характеризира с изключително ниска проникваща способност (за разлика от видимата и ултравиолетовата светлина), тя се поглъща от всеки предмет, попаднал на пътя й, включително и такива със светлопроводими свойства, като стъкло, вода, лед, т.е. тя не може да преодолее епидермиса на човешката кожа, а се поглъща от него и се превръща в топлинна енергия. Тази енергия бързо се предава от повърхностните слоеве на дермата към вътрешността на тялото, благодарение на високата топлопроводимост на водните молекули, изграждащи до 80% от нашето тяло. Самият околен въздух също много бързо охлажда повърхността на кожата, благодарение на терморегулиращия метаболизъм на топлокръвните бозайници. В следствие, ако не се намираме до тяло, излъчващо инфрачервена светлина с голям интензитет (камина, инфрачервен нагревател, гореща вода във вана или сауна), ние трудно бихме загряли кожата до критични нива, които да доведат до увреждане.

От всичко казано до тук, едва ли би трябвало да обръщаме толкова голямо внимание на инфрачервената светлина, попаднала върху нашата кожа, защото в повечето случаи, тя излъчва много повече такава, отколкото поглъща.

# 213
  • Мнения: 138
Бих искала да коментираме и разглеждания от теб телогенен ефлувиум и сл. продукти, които биха могли да бъдат в помощ:
1.   VICHY DERCOS AMINEXIL PRO ЗА ЖЕНИ
СЪСТАВ: AQUA, ALCOHOL DENAT, DIAMINOPYRIMIDINE OXIDE, ARGININE,CITRIC ACID,NIACINAMIDE, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PYRIDOXINE HCI, SAFFLOWER GLUCOSIDE, PARFUM/FRAGRANCE
2.   VICHY DERCOS AMINEXIL PRO ЗА МЪЖЕ
СЪСТАВ: AQUA, ALCOHOL DENAT, DIAMINOPYRIMIDINE OXIDE,  ARGININE, CITRIC ACID, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, SAFFLOWER GLUCOSIDE, PARFUM / FRAGRANCE
3.   VICHY DERCOS NEOGENIC – И ЗА ДВАТА ПОЛА
СЪСТАВ: ALCOHOL DENAT., AQUA (WATER), DIETHYLLUTIDIANTE, CITRIC ACID, SAFFLOWER GLUCOSIDE, PARFUM (FRAGRANCE)
И една англоезична статия за действието на НЕОЖЕНИК и при двата вида косопад. http://www.tinytouchups.com/neogenic-vichy-hair-density-treatment-review-10407/
4.   Rogaine (за който едва сега разбирам, че вече официално се предлага и в Б-я) http://www.tinytouchups.com/neogenic-vichy-hair-density-treatment-review-10407/
5.   Revivhair Stimulating Serum https://revivserums.com/products/hair-stimulating-serum

ДЕРГОС на Виши съдържат активната съставка Аminexyl, НЕОЖЕНИК съдържат активната съставка Stemoxydine. Втората – производна на Миноксидил-а, но с различен молекулен строеж, за първата – не съм убедена напълно, че е производна на Миноксидил. И двата вида ампули дават резултати при андрогенен косопад и талогенен ефлувиум, защото стягат кожата на главата и действат запечатватващо, т.е. моментално.

Rogaine – действие след минимум едномесечна употреба; омазнява скалпа.

Revivhair Stimulating Serum – Бих искала да те помоля да разгледаш състава по-подробно относно омазняващи скалпа съставки и стягащи кожата такива (като при Виши)?

Телогенен ефлувиум е вид косопад, който настъпва рязко, с внезапна загуба на немалък брой косми едновременно. При прокарване на пръсти през косата, може да се отделят цели снопчета косми. Като цяло загубата на коса достига над 200 косъма на ден, при норма между 50 и 100. Това състояние се проявява когато голям брой косми едновременно навлязат в телогенна фаза преждевременно. Обичайно по всяко време по скалпа има около 75-80% косми в анагенна фаза (фаза на растеж), а 20-25% са в телогенна фаза (фаза на покой). Анагенната фаза трае между 2 и 6 години обичайно, а телогенната е няколко седмици, след което мъртвият косъм пада, избутан от новорастящия косъм от същия фоликул. При телоген ефлувиум около 60 % от космите могат преждевременно да навлязат в телогенна фаза. После опадват за период от няколко месеца, след което започва възстановяването на косата. Смята се, че телоген ефлувиум е косопад, който се причинява от определен отключващ фактор като бременност и раждане, изживян сериозен стрес, драстична диета, тежка операция, прекарано тежко и остро инфекциозно заболяване с висока температура, като въпросният фактор се е проявил месец и половина до 3 месеца преди настъпването на косопада. Тоест, при внезапен сериозен косопад без предхождащо раждане, явна непосредствена травма, химиотерапия или прием на други медикаменти, водещи до загуба на коса, трябва да се върнем до 3 месеца назад и да се замислим какво евентуално се е случило тогава.
Телоген ефлувиум може да е еднократен неприятен период, но при определени условия като проблеми с щитовидната жлеза, недостиг на хранителни вещества, желязодефицитна анемия, недостиг на цинк и В витамини, тоза състояние хронифицира, като се характеризира с периоди на обостряне и ремисия. Хроничният телоген ефлувиум може да продължи до 6-7 години, като основният момент е да се открие в какво се корени проблемът и да се отстрани първопричината, след което косата се възстановява до нормално състояние. Съставки, които могат да спрат този косопад, не знам да има. Няма и логика да има. Основната полза от козметични продукти в случая може да бъде стимулиране растежа на нова коса. Следователно прилагането на шампоани и други продукти против косопад в тази ситуация е безсмислено. Стимулирането на локалната микроциркулация за по-добро кръвоснабдяване на фоликулите е единственият вариант за действие+търпение и работа по вътрешния проблем на организма.

Redensyl е по-интересен. Както съм писала и преди, Induchem са много подробни и подкрепени със стабилни проучвания и резултати. Redensyl не работи по инхибиране на 5-алфа-редуктаза. Вместо това той стимулира жизнеността и деленето на клетките, които са отговорни за растежа на косъма, отлага апоптозата (клетъчната смърт) на стволовите клетки на на космените луковици във фоликулите, с което удължава анагенната фаза, потиска възпалителните състояния на кератиноцитите. Сравнен с Миноксидил, който последните години е нещо като златен стандарт за средство против андрогенна алопеция, Redensyl дава в пъти по-добър резултат по отношение стимулиране растежа на нова коса. Като чета брошурата на Redensyl, мога да остана с впечатлението, че тази съставка може да се използва и за други типове косопад, не само андрогенна алопеция. Доброволците, които са провели клиничните тестове обаче, са само с андрогенен косопад. Най-интересното е това, че той се води алтернатива на хирургичната трансплантация на коса, като дава по-добър резултат от една процедура по трансплантация.

# 214
  • Мнения: 715
mischlence, какво ми прави впечатление за състава на 3-те продукта Виши - съдържат спирт. Това за мен е голям минус, задължително ще пресушава кожата на скалпа и при мазен скалп ще засили още омазняването, което никак не е в полза на растежа на здрава коса. Не ми харесва елементарният състав, изобщо не личи да е помислено за кожата, върху която се прилага продуктът. Как ще се поправят щетите, нанесени от спирта? С едно изписват вежди, с друго избождат очи.
Прочетох в нета сравнение на миноксидил, аминексил и стемоксидин. За последното е обяснено, че работи, като създава локална хипоксия в кожата на мястото на приложение, чрез която се активират стволовите клетки на фоликулите в покой. Това ми напомня на историята с пептидите и ретиноидите. Всеки следващ е ъпгрейд на предходните и все пак основните им ограничения и недостатъци си остават едни и същи с леки видоизменения и подобрения.
За Rogaine сякаш даденият линк не съответства?
Revivhair stimulating serum е със съставката на Induchem, както и други на Mibelle, изобщо само мен ме няма там, много сериозна заявка дава този продукт. И все пак...
Аз обичам да проследя пътя до корена на проблема, преди да реша как да действам, трябва да достигна първоизточника. В космените фоликули има рецептори на полови хормони и на хормони на щитовидната жлеза. При наднормени нива на първите или свръхчувствителност на съответните рецептори към тях имаме андрогенен косопад. При нива извън нормата на хормоните на щитовидната жлеза, главно Т3, имаме телоген ефлувиум. Какъвто и продукт да се приложи външно и колкото и ефективен да се окаже той за времето на приложението си, как решава проблема в основата му - нормализира ли нивата на хормоните, контролиращи растежа на косата? Ако този проблем не се реши, за какво се дават тези пари? А ако първоизточникът на проблема се отстрани, трябват ли тези продукти? А дори да са за временно задържане на задоволително състояние на косата, докато се работи по отстраняване на основния проблем, оправдано ли е да се ползват толкова скъпи продукти с вероятни странични ефекти като омазняване, ако има по-удачни алтернативи?
Аз самата си изследвах щитовидната жлеза миналата година, уж беше ок, но впоследствие си установих, че не са ми пуснали пълния набор изследвания за такова заключение. Миналия месец си пуснах на своя глава платени изследвания на определени хормони и резултатът беше според очакванията ми. Не съм супер зле, но свободният Т3 е на долната граница. Със сигурност ще направя повторна консултация с ендокринолог.
Revivhair stimulating serum ще го видя допълнително подробно утре и ще пиша.
Междувременно може да видиш това интересно изследване:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4454174/

# 215
  • Мнения: 715
Така, за Revivhair stimulating serum.
Плюсове:
1. Определено са се постарали, не са пестили от активни съставки, този серум буквално бъка от най-доброто и ефективното, поне според твърденията на производителите на съставките.
От активките:
- Redensyl на Induchem - Water/Aqua/Eau (and) Glycerin (and) Sodium Metabisulfite (and) Glycine (and) Larix Europaea Wood Extract (and) Zinc Chloride (and) Camellia Sinensis Leaf Extract

 - съставки на Mibelle са Phytocelltec Argan ->Argania Spinosa Sprout Cell Extract и Phytocelltec Malus Domestica
 - CELLULOSOMES на Seppic - Crithmum Maritimum Callus Culture Filtrate (CIC2) - аз намирам CELTOSOME Crithmum Maritimum ST
 - от Capixyl на Lucas Meyer в състава е посочен само пептидът Acetyl Tetrapeptide-3, а цялата съставка според сайта на производителя е Butylene Glycol (and) Water (and) Dextran (and) Acetyl Tetrapeptide-3 (and) Trifolium Pratense (Clover) Flower Extract
 - интересна съставка е Anasensyl - Mannitol (and) Ammonium Glycyrrhizate (and) Caffeine (and) Zinc Gluconate (and) Aesculus Hippocastanum (Horse Chestnut) Seed Extract  - повишава толерантността на кожата към външни дразнители, тоест ефективна е при свръхчувствителна кожа
Като цяло, много комплексен продукт като подход спрямо проблема с косопада - потиска действието на ензима 5-алфа-редуктаза, като така понижава нивото на дихидротестостерон, което е съществено при андрогенен косопад и прекомерно омазняване. Стимулира многостранно активността на космените фоликули и растежа на нова коса. Може да се очаква успокояване на кожата при чувствителен скалп, има съставка, която способства израстването на нова коса и след химиотерапия - Keratinocyte Growth Factor (KGF, rh-Polypeptide-3) на SkinActives. Има дори съставка за превенция срещу побеляване на косата. Определено впечатляващ продукт, поражда големи очаквания, работено е много и по превенция на възпалителни процеси. Все пак ми се искаше да видя и грижа за скалпа по отношение възстановяване на бариерната функция на кожата, а такава не откривам.
2. Информацията за продукта е много детайлна, подробна, изчерпателна - наистина по същество. Заслужават адмирации за начина на поднасяне, вместо звезден прах в очите е уважена способността на клиента да направи информиран избор.
Минуси:
1. Цената Simple Smile. Предвид съвсем почтеното предупреждение, че всяко третиране на косопад, потвърдено като ефективно с изследвания,  може да отнеме между 6-12 месеца до няколко години за реални резултати, 90,00 лв за 60 мл. си го бива. Като си помисля, че с комплексен подход и продукти за много по-малко пари имам цял куп нови косъмчета по темето, но...всеки преценява кое е най-правилното за него.

# 216
  • София
  • Мнения: 1 634
Драгонче ,сподели моля продуктите за коса, от които си доволна.
Тези ли са: http://bebo-bg.com/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%83%d0%ba%d1%82%d0%b8/  Hug

# 217
  • Мнения: 715
erna, ето ги:
1. Шампоани - не съм особено претенциозна към тях, защото не очаквам голям ефект точно от шампоан, по-важно ми е да щадят, отколкото да правят "чудеса". Предпочитам с натурални съставки, като редувам един много мек за работните дни с един с малко по-силно почистващо действие за почивните дни, когато си правя маслен масаж. Мекият е точно този на Бебо, а другият е някой от тези на Алверде:
http://bebo-bg.com/магазин/%d0%b1%d0%b5%d0%b1%d0%be-%d1%88%d0%b0%d0%bc%d0%bf%d0%be%d0%b0%d0%bd-%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d0%be%d1%81%d0%b0-%d0%b8-%d1%82%d1%8f%d0%bb%d0%be-300-%d0%bc%d0%bb/
https://www.dm.de/alverde-naturkosmetik-anti-fett-shampoo-p4010355219077.html
https://www.dm.de/alverde-naturkosmetik-shampoo-volumen-p4010355074027.html
Този шампоан на Натура Сиберика се оказа много приятна изненада за мен, хареса ми много, измива меко, косата след него е блестяща, а скалпът ми е спокоен, добре отмива масла:
http://www.sibericabg.com/productbg/1006
Наумила съм си да пробвам и някой от шампоаните им със сертифицирани съставки, но има време.
2. Балсам - искам да е лек, неутежняващ и неомазняващ косата ми, да няма силикони, да дава обем и блясък. На 100% съм доволна от тези два много непретенциозни продукта:
https://www.dm.de/balea-professional-frisch-und-belebend-spuelun … 010355197689.html - абсолютно любим, с фитокератин комплекс от любимите ми Active Concepts, с млечна киселина и пантенол доста напред в състава, можеха само да ми спестят оцветителите, с които са му придали зелен цвят, но в продукт с отмиване се преживяват.
https://www.dm.de/balea-professional-fuelle-pracht-spuelung-p4010355106520.html - наистина дава обем и плътност, също с фитокератин, също с млечна киселина и пантенол напред в състава. Забавляват ме с диамантения прах като съставка, но нищо де Simple Smile. Мисля, че поликватерниума в този балсам ми идва една идея по-тежък от този в горния продукт, затова ми е една идея по-малко любим.
3. Маска за коса - тази на Фитокод - единствено и безусловно, несменяема.
4. Рядко ползвам серум за краища, кристали и тем подобни, но тези два продукта са с интересна за мен съставка - мастноразтворими аминокиселини - и ги ползвам главно през зимата:
https://www.dm.de/balea-professional-color-schutz-haaroel-100-ml … 010355120878.html
https://www.dm.de/balea-professional-repair-anti-spliss-serum-p4010355105967.html
Фризьорката ми ми слага всеки път митичните измислици на Л'Ореал или разни млечни шейкове, ефектът е най-много същия, нищо по-впечатляващо. Гледах състава на митичното бля-бля и си затвърдих мнението - два силикона, едно масло и останалото за "Боже, прости ме!" - хайде не.
5. Масло за масаж на скалпа. Номер едно, безусловно любимо ми е синапеното масло:
https://shop.zdravnitza.com/bg/olia-masla-i-zehtini/621-sinapeno … ovano-350-ml.html
Придава уникален блясък и плътност на косата ми, стимулира растежа, супер е за зимата, в смисъл противодейства на изсушаването от климатици, шапки и т.н. През лятото го смесвам с кокосово, а мисля да пробвам и бабасу. Сега правя смес от синапено+рициново+ етерични масла от евкалипт, лавандула, бял бор, мащерка, чаено дърво и джинджифил, масажирам детето с това по гърба и гърдите. Оказва се фантастично при грип, бронхит, кашлица и астматични пристъпи, стига да се следват дозировката и ограниченията за всяко от етеричните масла. Тоест, синапеното масло е с много приложения Simple Smile.
Отскоро много харесвам за коса и кожа маслото от облепиха:
https://shop.zdravnitza.com/bg/olia-masla-i-zehtini/618-maslo-ot … epiha-350-ml.html - в Берьозка има на далеч по-разумна цена, двойно по-ниска. Пак там има и масло с репей и коприва, интересно е, а от кедровото им етерично масло ще си взема задължително. Етерични масла от кедър, розмарин, лавандула, мащерка са отлични за стимулиране растежа на косата.
Пробвах и маслото за коса на Натура Сиберика, главно заради фосфолипидите в състава му. Харесва ми, много немазно и бързопопиващо е, но за 30,00 лв. не мисля да го купувам редовно. Просто не прави чак кой знае какво.
6. За цвят и грижа за скалпа - къна, индиго и индийски билки, най-често са от Хенафокс.
7. Стилизанти - много, много рядко ползвам. Предоставям честта на фризьорката ми при повод. Сега ме интригува леко една пяна на...Syoss Simple Smile, защото и тя има фосфолипиди в състава си, както и хидролизиран кератин. Тази е:
https://www.beauty.store.bg/p176929/syoss-ceramide-complex-stren … ide-complex-.html
Изобщо не знам дали ще я взема, реално търсех достъпна пяна за една приятелка и прерових всичко по магазините. Просто тази съставка ми отвинтва главата Simple Smile. От кремчето на Бебо против кожни раздразнения съм супер доволна, както и от шампоана им, както и от маската за коса на Фитокод с фосфолипиден комплекс....

# 218
  • София
  • Мнения: 1 634
Хиляди благодарности за споделената информация. Задължително ще ги изпробвам. Всеки път те чета с голям интерес  Hug

# 219
  • Мнения: 138
Dragon, относно Виши и препоръките или по-обективно казано необходимостта от вътрешно решение на проблема са неуспорими. Но като жена знаеш, че на главата си имаме не просто косми и докато се направят необходимите изследвания и докота/ АКО подейства лечението, ампулите на Виши или друг вид ампули са подходящ вариант на придържане космите по скалпа. Вместо стреса и психическото падание при поглеждане на падналите в ръцете косми.
Относно изследванията, които си пускала, ако обичаш допълни липсващите:
- пълен пакет хоемони на щитовидната жлеза, вкл. Т3 и Т4
- Йод
- Селен
- вит. Д

# 220
  • Мнения: 715
erna, благодаря bouquet. Реално вероятността повечето хора да останат изненадани от семплите продукти не е малка. Може би когато човек се интересува от козметика, се очаква да ползва най-най-най- продукти. Само че, моето възприятие за такъв продукт често ме насочва към доста непретенциозни на пръв поглед неща Simple Smile. Най-важното е подходът при определянето какво работи най-добре за всеки. Как да го кажа, аз търся цялостната картина, интересува ме продуктът да отговаря на личното ми усещане за баланс. Марки, отзиви, хвалебствия, милиони доволни, въпрос на престиж и социален статус - това няма шанс да влияе на избора ми. Държа да е мислено, работещо, завършено, съобразено със здравето и, колкото е възможно, с околната среда. Когато открия такива продукти, усещането е наелектризиращо, просто са част от моя поток Simple Smile.
В същото време знам, че има и други потоци Simple Smile. Близките ми ме питат често какво да си вземат, първо ги питам какво целят, какъв резултат искат. Едва след като си изясня, тръгваме по дирите на съответните продукти Simple Smile.
А, да, липсата на реалистични очаквания и търпение до постигане на резултат също често провалят иначе добри продукти.
Манията за бързи и бомбастични резултати сякаш тласка и потребители и производители към търсене и предлагане на все по-иновативни съставки с мега-обещания.

Къде е границата на здравия разум?

Даже и да се разработят подобни продукти, как ще се преустрои човешкото тяло Thinking?

Така де, не, че очаквам отговор, само подтиквам към размисъл...

# 221
  • Мнения: 715
mischlence, след раждането имах период от два месеца, в които всяка сутрин имах пелена от косми по възглавницата. Това беше преди 10 години. Това лято задръстих прахосмукачката с космите от пода Simple Smile.
Говорим за период от 10 години с подобрения и влошавания на приливи и отливи. Започнаха дори веждите ми да оредяват и да се сгъстяват на приливи и отливи през последните 2 години.  Разбирам те, просто знам за какво пишеш Hug.
Аз самата си пуснах TSH, антитела, свободен Т4 и свободен Т3. В сравнение с миналата година TSH ми се е повишил, още е в референтните граници според лабораторията, но според други мнения вече е обезпокоителен като стойност. Свободният ми Т3 е на долната граница, просто малко му остава да я мине и тогава ще съм с хипофункция. Т4 ми е ок. Вярно, не съм пускала общ Т4 и Т3. Ако ендокриноложката прецени, ще го направя. Хубаво е да изследвам и феритин, но ще е по-нататък. Още от бременността съм редовно с нисък хемоглобин, сега съм го закрепила, направо съм отличник Simple Smile. Като видя резултат в рамките на нормалния, почти не вярвам на очите си.
Има един много съществен момент при стреса и хормоните на щитовидната жлеза. При стрес нивата на кортизол в организма се повишават, което води до смущения с превръщането на Т4 в активния хормон Т3. Може да има нормално ниво на Т4, но ниско на Т3, особено на свободния Т3. Вместо това има повишаване на нивото на обратния (reverse) Т3, който е неактивна форма на Т3, и клетките не получават необходимата сигнализация от него. Ако помислим, реално си вредим допълнително, поддавайки се на стреса, и влошаваме още повече ситуацията. Имам и доста други симптоми, които още повече ме плашат. Само че паниката и притесненията не са решили нито един проблем, само са задълбочили съществуващите.
Трудно е, знам, много е трудно, но прилагам зверска воля да не се поддавам на притеснението, защото иначе цикълът ще е безкраен. Изградила съм си дългосрочен план за действие и го следвам, ако трябва адаптирам. За мен процесът е обратим, просто ще е дълъг.
Каквото и да се приложи външно за стимулация, градивният материал за косъма идва отвътре, от организма. Външните средства няма как да попълнят вътрешния недостиг, няма как да дадат протеина, който да изгради косъма, нали? Това имам предвид по повод козметичните средства. Не ги отричам, нито ти предлагам да се откажеш от тях. Напротив, конкретно серумът е жесток. Просто има много аспекти за вземане предвид. Не си сама в това Hug.

# 222
  • София
  • Мнения: 1 634
[Каквото и да се приложи външно за стимулация, градивният материал за косъма идва отвътре, от организма. Външните средства няма как да попълнят вътрешния недостиг, няма как да дадат протеина, който да изгради косъма, нали? Това имам предвид по повод козметичните средства. Не ги отричам,
Както винаги много обосновано написано. Аз за шест месеца само с  добавки успях да сваля нивото на ТСХ от 3.99 на 2.80 и съответно имам видима промяна при кожата, ноктите и косата.

# 223
  • Мнения: 715
erna, моля те, сподели какви са добавките Hug. И без това темата се разлива в повече посоки от тясно разглеждане на козметика, така че нека да сме си полезни. Проблемите с ендокринната система са просто епидемия. Благодаря.

# 224
  • София
  • Мнения: 1 634
Разбира се за теб с огромно удоволствие, надявам се, че и аз може би ще съм ти с нещо полезна. Пазарувам от IHerb, но всичките добавки са налични и в БГ.
1.Nature's Way, Selenium, 200 mcg, 100 Capsules
2.American Health, Royal Brittany, Evening Primrose Oil, 1300 mg, 2 Bottles, 60 Softgels Each
3.Healthy Origins, Vitamin D3, 5,000 IU, 360 Softgels
4.Now Foods, MK-7, Vitamin K-2, 100 mcg, 60 Veggie Caps
5.Jarrow Formulas, Methyl B-12, Lemon Flavor, 1000 mcg, 100 Lozenges
6.Madre Labs, Omega-3 Premium Fish Oil, 100 Fish Gelatin Softgels
7.Now Foods, Magnesium Citrate, 120 Veggie Caps
8.Doctor's Best, CoQ10, with BioPerine, 100 mg, 120 Veggie Caps
Не съм сладкописна, както го умееш ти, но ще се опитам да обясня:
1. и 2. се отнасят за нивото на ТСХ. Витамините Б12 и Д3 са основен двигател за правилното функциониране на организма, но преди прием задължително се изследват, останалите са спомагателни. На разположение съм в случай на въпроси  Hug

Общи условия

Активация на акаунт