Частни училища - информативна тема 13

  • 102 206
  • 769
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 66
А някой може ли да сподели мнение за Меридиан 22? Никъде нищо не откривам...Ще съм благодарна на всякакви мнения - учебен процес, учители, деца, база, храна и т.н. Много благодаря!
Важно е на кои учители ще попаднете. Следващите първи класове ще изкарат късмет. Базата не може да се сравнява с училища като Свети Георги, но подготовката в начален курс е много силна, много се изисква. Не е за всяко дете. Много добро училище за деца, които могат и искат да учат, е. Тези, които не полагат усилия, вървят трудно. Също се държи на дисциплината. Не се позволява неприемливо поведение да мине без последствия. Подготовката им по английски е много силна още от ПГ. То и тук зависи при кого сте, всъщност. За по-високите класове, от 5-ти нагоре, нямам наблюдения.
Учебен процес - целодневен, сутрин часовете, следобед самоподготовки и клубове по интереси. Учители - имам информация за начален курс, но ще споделям на лични. За базата вече казах, че иска подобрение. Храна - имат си стол, закуска, обяд, следобедна закуска.

# 151
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Какво за тях е неприемливо поведение? За повечето ЧУ нямам близки впечатления, но в редица училища за дисциплинарен проблем се счита ставането от чина в час, докато вербална агресия между децата не се забелязва...

# 152
  • Мнения: 66
Тази година изключиха петокласник за това, че го хванаха с цигара. Агресия не се толерира. Уведомяват се родителите дори за използване на лоши думички или пречене в час и всеки ден можеш да разговаряш с класната как е било детето през деня, дали има проблем, какво да се направи, докъде са стигнали и каквото се сетиш още. Всеки преподавател си действа различно за дисциплината. Някои наказват повече, други говорят повече, трети имат свои поощрителни системи, но крайният резултат е, че децата слушат и внимават.

Какво за тях е неприемливо? Политиката на училището се спазва, това забелязвам. Като е казано, че нещо е забранено, наистина е забранено, а не с 200 предупреждения и разговори преди това докато агресорът си вилнее междувременно. За по-дребните неща като обиждане между деца или кой на кого взел играчката всеки преподавател си има свое разбиране и действа според него, както е във всички училища. Аз съм спокойна, че децата ми се чувстват добре там и постигат отлични резултати по състезания и олимпиади, и в клас разбира се.
В някои класове има деца с по-сериозни проблеми, но съучениците им ги приемат нормално и няма разделение.

# 153
  • Мнения: 11
Всъщност, след разговор с директорката, и мен ме привлякоха точно тези два аспекта - дисциплина и учебен процес. За материалната база е ясно - не е толкова добра колкото в другите ЧУ. Много благодаря за коментара! Ще пиша на лични за мнение за учителите за ПГ и 1ви клас Simple Smile

# 154
  • София
  • Мнения: 5 738
И изведнъж двама потребители, никога неписали в темата, с по 5 мнения, по едно и също време скачат със зъби и нокти да защитават училището (Меридиан) и да ни обясняват как децата ни не стават, щом сме ги махнали оттам.  Mr. Green
И един мормот завива шоколад...  ooooh!

# 155
  • Мнения: 11
И изведнъж двама потребители, никога неписали в темата, с по 5 мнения, по едно и също време скачат със зъби и нокти да защитават училището (Меридиан) и да ни обясняват как децата ни не стават, щом сме ги махнали оттам.  Mr. Green
И един мормот завива шоколад...  ooooh!
Цвети, честно казано не ме интересува кой какво мисли по върпоса за това колко съм обективна или субективна. Единствено ме интересува да направя правилен избор за детето си. Обиколих доста училища, събрах доста мнения и това, което най-много ме притеснява е детето ми да не се сблъска с арогантността на другите деца, или още по-лошо - да се повлияе от средата и да стане тя самата арогантна. Учебният процес също не е маловажен, въпреки че не е определящ - иначе бих избрала Света София или ЕСПА. Безспорно бих предпочела по-добра база и хигиена и това, което ти си написала, ни най-малко ми харесва. Но все пак трябва да приоритизирам... А иначе пиша за пръв път в темата, защото сега тепърва предстои детето ми да е в ПГ. Спрях се на това училище (засега) и защото ни е сравнително близо. За мен не е ок детето ми да пътува по 2 часа на ден. Искам да съм сигурна, че детето ми ще е ок там - откъм отношение, подход, други деца и т.н. Не искам да сменяме училище по средата на годината, но ако преценя, че това би било най-доброто за дъщеря ми, ще променя избора си още сега или ще сменя училището, ако се наложи.

# 156
  • София
  • Мнения: 5 738
Десира, аз не те ангажирам с моето мнение. Ти попита, аз отговорих и веднага след теб се появи поредната новорегистрирана потребителка с първи мнения в тази тема, да обясни как децата не ставали щом се били махнали оттам Simple Smile Да не говорим, че моите наблюдения са съвсем противоположни от тези на другата потребителка-напълно незаинтересована учителка, дисциплина на ниско ниво, текучество на кадрите и т.н.

# 157
  • Мнения: 11
Цвети, разбирам и благодаря за мнението! Всяко мнение е ценно за мен. Но ти изрази недоверие в обективността на моето мнение и аз бях длъжна да обясня, защо имам 5 мнения в темата и какви са мотивите ми да питам.

# 158
  • София
  • Мнения: 15 170
Обиколих доста училища, събрах доста мнения и това, което най-много ме притеснява е детето ми да не се сблъска с арогантността на другите деца, или още по-лошо - да се повлияе от средата и да стане тя самата арогантна.
Децата навсякъде са едни и същи. Донякъде в чуждестранните училища могат да се видят към 10-20% възпитани по друг начин деца, защото не са българчета. Важно е възрастните какви са, защото те диктуват отношенията и това кое е правилно, кое не, а и дали ще изпуснат най-арогантите да се развихрят. Иначе повечето деца са възпитавани за "лидери", гледали са страшни примери вкъщи, едните са неглижирани и не им е казвано "не", другите са бити и всичките не могат да казват "добър ден". Това е навсякъде, но пак казвам, колко ще личи, влияе, притеснява друг тип дете, зависи от възрастните, от системата, организацията в училището и това колкото то е институция фактически, а не са думи. И не говоря за наказания, стигне ли се до наказания работата е зле, а до респект и уважение. Понеже то е взаимно се гледа дали и към децата се отнасят с уважение и човещина. В никакъв случай не говоря да бъдат глезени и лигавени, у нас има едно цялостно отношение към децата като към животинки, сладки или не, но не като към човеци. Ако възрастните се държат човешки това ангажира децата и в общи линии нещата вървят добре.

И с горното не казвам, че всички деца са арогантни и тн, но колкото са възрастните, които са такива, толкова са и децата. Да се търси среда у нас е много наивно.На много места изглежда, че има ред, защото децата нямат свободно време, нямат междучасия и само учат, реално почти няма кога да се проявят. Дайте им по 2-3 часа дневно на двора и ги гледайте... Но човек не може, а и не бива да предпазва децата от всичко. Утре ще живеят и работят с тези хора, трябва да свикнат с тях и да намерят начин да се справят. Пък домашното възпитание и примера са най-важни, колко да се повлияе неарогантно дете на 7 тепърва да стане различно. Не е невъзможно, но не е и много вероятно. Peace

# 159
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Децата са едни и същи, но възрастните (персонал, педагози) са тези, които определят атмосферата в училището и общо взето, ако директорът и собствениците нямат приоритети относно нея, пиши я изпусната работата. Затова е важно да няма текучество, преподавателите да са на място, а ръководството да знае какво прави, а не само да събира такси.

# 160
  • Мнения: X
Децата навсякъде са едни и същи. ....

Да се търси среда у нас е много наивно.На много места изглежда, че има ред, защото децата нямат свободно време, нямат междучасия и само учат, реално почти няма кога да се проявят. Дайте им по 2-3 часа дневно на двора и ги гледайте... Но човек не може, а и не бива да предпазва децата от всичко. Утре ще живеят и работят с тези хора, трябва да свикнат с тях и да намерят начин да се справят. Пък домашното възпитание и примера са най-важни, колко да се повлияе неарогантно дете на 7 тепърва да стане различно. Не е невъзможно, но не е и много вероятно. Peace

Те и хората навсякъде са едни и същи, но виждаме, че в различните общества се проявяват по различен начин. Училищата са мини общества и доколкото можем избираме такова, което би паснало на детето ни, каквото го познаваме. Или по-скоро по възможност избираме училище, чиито ценности и принципи (доколкото са прозрачни) съвпадат с нашите. Аз поне това търсех когато избирах.

Средата определено е различна в различните училища и това е нормално. Една е средата в СМГ, съвсем друга - в музикалното училище например.

# 161
  • Мнения: X
Много ми е интересно как разбирате какви са ценностите и принципите на едно училище преди детето ви да има пряк досег с него (а и вие покрай детето)? От една персонална среща какво разбирате? А някъде дори и това няма, а го обърнаха на масовка с празни презентации и отговаряне на шаблонни въпроси.
Или май по-скоро за ценностите и принципите на собственика и директора говорим?

Не говорим ли тук за ЧУ? Защо намесвате държавните СМГ и музикалното. Там разликите по скоро идват от интересите, а не от интелектуалните възможности, възпитанието и средата в която са отраснали децата.
Я ми кажете обаче каква е разликата между ценностите и принципите в първите три ЧУ според Онази класация? Защото аз от личен опит мога да кажа, че принципите такива каквито се декларират, се нарушават изключително често, когато е изгодно. А след това силно започвам да се съмнявам и в ценностите, които се декларират.

# 162
  • Мнения: 11
Цвети, все пак твоята дъщеричка при кои учителки беше в 1ви клас? Явно има значение при кого ще попаднем, така че ще се опитам да минимизирам риска от неправилни решения.
Иначе на въпроса как разбираме какви са ценностите на едно училище - аз лично няма как да разбера и да съм сигурна на 100%. Но имам някакво усещане за нещата - дали ще се окаже вярно е съвсем друг въпрос.

# 163
  • Мнения: X
Много ми е интересно как разбирате какви са ценностите и принципите на едно училище преди детето ви да има пряк досег с него (а и вие покрай детето)? От една персонална среща какво разбирате? А някъде дори и това няма, а го обърнаха на масовка с празни презентации и отговаряне на шаблонни въпроси.
Или май по-скоро за ценностите и принципите на собственика и директора говорим?
Не говорим ли тук за ЧУ? Защо намесвате държавните СМГ и музикалното. Там разликите по скоро идват от интересите, а не от интелектуалните възможности, възпитанието и средата в която са отраснали децата.
Я ми кажете обаче каква е разликата между ценностите и принципите в първите три ЧУ според Онази класация? Защото аз от личен опит мога да кажа, че принципите такива каквито се декларират, се нарушават изключително често, когато е изгодно. А след това силно започвам да се съмнявам и в ценностите, които се декларират.

Написах предния си коментар в отговор на този на Бояна, че е наивно да се говори за среда - не е така, среда винаги има. Затова дадох и по-крайния пример със СМГ и музикалното, знам, че са държавни.
Изобщо нямам намерение да влизам в спор, за разлика от много други потребители тук не смятам, че на моето дете училището е най-най откъм ценности и принципи, а пък всяко друго в "онази класация", която и да е тя, е по-малко "най". И дори съм съгласна, че разликата идва от интересите, не от интелектуалните възможности - въпрос на интереси на училището и родителите, които си записват децата там. Но разлики има, нали? И всеки търси нещо различно, тази тема може да свърши работа именно като споделяме и намираме разликите.

# 164
  • Мнения: X
Аз спор не виждам, честно казано.
Но не разбрах как различавате ценностите и принципите на СС, Питагор и ЕСПА например? Не информацията за интензивността на обучение и формалното профилиране, а именно ценности и принципи?

Мисля, че е ясно за коя класация говоря. Непрестанно се споменава в тази тема.

Общи условия

Активация на акаунт