Какво ще стане след Brexit? Как мислите, че ще ни се отрази на нас и на ЕС?

  • 281 029
  • 3 540
  •   1
Отговори
# 1 995
  • София
  • Мнения: 62 595
nelig, омръзна ми да се повтарям.  Peace

За последно - финансиране има. И за малки, и за големи, и за средни.

Ето, миналата година имаше едно европейско финансиране за иновации - искаше се 1 страница описание на идеята и няколко формуляра, с които да демонстрираш, че малката ти фирма или ти знаете за какво говорите.

В резултат получаваш 50-ина хиляди евро, за да изготвиш бизнес план. С който кандидатстваш за суми до половин милион, за да стартираш бизнес.

Мой познат участваше като експерт в оценяването на идеите - които като цяло не бяха нищо особено, но много от тях бяха финансирани.

Мога да ти давам доста примери и за частно финансиране, но не ми изглежда да има значение.

Който иска - да вярва, че животът е много труден и всички го прецакват. И че има проста рецепта за всичко, и можем да изберем само яките неща от живота на Запад, и т.н.

Аз по-скоро бих спорила с някой, който вярва в Дядо Коледа - поне разговорът ще е в по-ведра атмосфера.

Имам чувството, че спестяваш най-важната част от историята - коя банка първо е дала парите и срещу какво. Консултанти - ок, бизнесплан - ок, но дай да си говорим за парите и банките. То не е така с празен джоб и един бизнесплан, пък бил той и консултиран, да вземат, че да ти преведат едни 50 хиляди евро. Защото, доколкото помня, трябва да си вързан с банка, а тя иска обезпечение.

# 1 996
  • Мнения: 4 875
Имам чувството, че спестяваш най-важната част от историята - коя банка първо е дала парите и срещу какво. Консултанти - ок, бизнесплан - ок, но дай да си говорим за парите и банките. То не е така с празен джоб и един бизнесплан, пък бил той и консултиран, да вземат, че да ти преведат едни 50 хиляди евро.

Точно тази програма беше така. Финансиране на Фаза 1 (където изготвяш бизнесплана), след това финансиране на Фаза 2 - по работата, свършена във Фаза 1.

Без съфинансиране, поне по Фаза 1 беше. И съм виждала спечелили проекти - нищо особено, както казах.

Нещо за disruptive innovation за малки и средни предприятия беше. Но ми мина вдъхновението да я търся след цялата тая стена от униние и безнадеждност. Simple Smile

# 1 997
  • Мнения: X

А ти прочете ли за програмата за 100 % субсидиране на жилищните сгради, която тече, или продължаваш да ми обясняваш, че имало "чушки"?

Иначе можеш да си харесваш, каквото си искаш, но има някои неща, които се наричат "факти" и нямат много общо с харесването и нехаресването. Нищо лично  Peace

# 1 998
  • MI
  • Мнения: 11 890
Имам чувството, че спестяваш най-важната част от историята - коя банка първо е дала парите и срещу какво. Консултанти - ок, бизнесплан - ок, но дай да си говорим за парите и банките. То не е така с празен джоб и един бизнесплан, пък бил той и консултиран, да вземат, че да ти преведат едни 50 хиляди евро.

Точно тази програма беше така. Финансиране на Фаза 1 (където изготвяш бизнесплана), след това финансиране на Фаза 2 - по работата, свършена във Фаза 1.

Без съфинансиране, поне по Фаза 1 беше. И съм виждала спечелили проекти - нищо особено, както казах.

Нещо за disruptive innovation за малки и средни предприятия беше. Но ми мина вдъхновението да я търся след цялата тая стена от униние и безнадеждност. Simple Smile

А кога ти възстановяваха парите? Щото един от основните принципи на еврофинансирането е, че предварително пари НЕ се дават. Т.е. и да няма съфинансиране, ти първо трябва да извадиш 100% от сумата и да я платиш. НЕ да направиш разходите, а и да ги платиш. Т.е. или имаш всички пари накуп предварително (малко вероятно) или отиваш в банката. Това беше последен опит, ако и сега не стане КРАЙ.  Crossing Arms

# 1 999
  • Мнения: X
А кога ти възстановяваха парите? Щото един от основните принципи на еврофинансирането е, че предварително пари НЕ се дават. Т.е. и да няма съфинансиране, ти първо трябва да извадиш 100% от сумата и да я платиш. НЕ да направиш разходите, а и да ги платиш. Т.е. или имаш всички пари накуп предварително (малко вероятно) или отиваш в банката. Това беше последен опит, ако и сега не стане КРАЙ.  Crossing Arms

Нели, нещо не те разбирам. Ето ти линк към условията на ОП КОнкуретноспособност, раздел Плащания:

Съществуват три възможни варианта за извършване на плащания по определен проект:
Вариант 1 (с авансово, междинни плащания и/или балансово (окончателно) плащане):
Вариант 2 (само междинни плащания и/или балансово (окончателно) плащане):
Вариант 3 (само балансово (окончателно) плащане):

Тоест, има различни варианти при различни проекти. В първия имаш аванс и междинни плащания, във втория нямаш аванс, но имаш междинни плащания, а ти говориш за третия вариант (само крайно плащане) като за единствен.

Ако на теб ти се е случило да участваш в проект с вариант 3, може би е добре да потърсиш възможности за такъв с вариант 1 или поне вариант 2. Само предложение, не знам в твоята област какви са възможностите   Peace Но обобщаваш доста на едро  Peace

http://www.opcompetitiveness.bg/images/module3/60_42mechanism_fi … ance_op_final.pdf

# 2 000
  • MI
  • Мнения: 11 890
Оф, бе Попея, знаех си че ако не го напиша ще се хванете за това. Уморихте ме днес.  Cry

Значи, пиша бързо че нямам много време. Който не вярва, има си ръководства да чете. Първо: авансът не може да е над 30%. Никога, ама никога не може да ти стигне само аванс, без да получиш някакво финансиране междувременно, освен ако нямаш останалите пари налични. Второ: това е още по-хубаво - за да вземеш аванс ти трябва банкова гаранция.  hahaha Трето: не си и помисляй да тръгнеш без допълнително финансиране, разчитайки само на междинни плащания. Твърде вероятно е да изпуснеш сроковете на проекта чакайки си парите (ако направиш и платиш разходите след срока пак не се признава). Абе, винаги опираш до банка, освен в един случай - имаш поне 70% от парите ти лично и правиш проекта от кеф, за да си еземеш после 70те %. Но повечето дето имат парите не се хващат да ги проверяват 101 пъти и да правят по тон хартия на отчет. 

Аз лично приключих с темата, айде хубаво ви размишлемие.

# 2 001
  • Мнения: 735
След приключване на проекта - бизнеса спира, и парите спират.
Това е и моето мнение, но не знаех как да го изразя. Инвестициите по европейските програми нямат за цел да "правят пари", а по-скоро имат един такъв "козметичен" отенък.

# 2 002
  • Мнения: 2 284
Току що на служебния e-mail една консултантска фирма ни подканя да грабнем европейски пари. Ако някой го интересуват условията:

Скрит текст:
Здравейте,

Изпращаме Ви този имейл с цел да Ви информираме за текущите процедури по Оперативна програма 'Иновации и конкурентоспособност' 2014 - 2020, които можете да разгледате по-надолу в този имейл.

Също така, можете да проверите възможността за успешно кандидатстване чрез попълването на кратък въпросник и по двете процедури за предварителна оценка, след което ще получите обратна връзка от нас.

Поздрави,

Екипът на .......

ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ В МСП

 Picture

Цел

Подпомагане повишаването на енергийната ефективност в малките и средни предприятия (МСП) в България.

За да разберете дали може да участвате в тази процедура, единственото, което трябва да направите, е да попълните един кратък въпросник!
ПРОВЕРКА ЗА УЧАСТИЕ

Подпомагането ще се осъществи чрез  кандидатстване с проектни предложения за безвъзмездна финансова помощ. Кандидати са тези МСП, които имат три завършени финансови години (2013, 2014 и 2015 г.) и разполагат с предварително извършено обследване за енергийна ефективност (енергиен одит), включващо конкретни мерки за енергийна ефективност.

Изрично е посочено от кои сектори, според Класификатора на икономическите дейности (КИД - 2008) трябва да са предприятията: B „Добивна промишленост“; C „Преработваща промишленост“; D „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“ ; E „Доставяне на води; Канализационни услуги, управление на отпадъци и възстановяване“ и F „Строителство“ .

В какво се състои финансовата подкрепа? 

Безвъзмездната финансова помощ представлява процент от общите допустими разходи (интензитет на финансовата помощ), свързани с изпълнението на заложените мерки за енергийна ефективност. Допустими са два вида разходи : инвестиции и услуги.

Инвестиции - разходи за придобиване на:
ДМА (машини, съоръжения и оборудване);
Дълготрайни нематериални активи (вкл. за разработване на софтуер).
СМР на производствени сгради и/или на мерки за енергийна ефективност, пряко свързани с въвеждането в експлоатация на закупените активи, в случай че такава мярка е включена в обследването за енергийна ефективност.

Услуги - разходи за:

въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт, вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията)/EN ISO 50001;
придобиване на инвестиционен проект по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ), свързан с и необходим за изпълнението на проекта;
материали, необходими за изпълнението на планираните инвестиции;
финансов одит на проекта -  до 5 000 лв. (за проекти с финансова помощ над 1, 467 млн. лв.)
публичност и визуализация - до 3 000 лв.

В изпълнение на мерките за повишаване на енергийната ефективност предприятията могат да ползват три режима, които предопределят размера и интензитета на финансовата помощ:

режим „регионална инвестиционна помощ” - с интензитет на финансовата помощ за микро и малки предприятия до 70% (за Югозападен регион - до 45%), а за средните до 60% (за Югозападен регион - до 35%);
режим  de minimis за всички видове МСП - интензитет на финансова помощ до 70% за инвестиционни разходи и 90% за услуги, независимо от региона;
режим „инвестиционни помощи за мерки за повишаване на енергийната ефективност” - интензитет на финансова помощ за микро и малки предприятия 65%, а за средни 55%, без оглед на региона.


Размерът на заявената безвъзмездна финансова за един проект е минимум 50 х.лв. и максимум 1,5 млн. лв.

Срокът за кандидатстване е: 12.10.2016г.

Важни моменти за потенциалните кандидати:
Наличие на извършено обследване за енергийна ефективност (т.н. енергиен одит) с ясно посочени мерки за повишаване на енергийната ефективност;
Енергийният одит трябва да бъде изготвен за целите на тази процедура от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност;
Енергийният одит трябва да бъде изготвен по образец и да бъде представен за разглеждане от Агенцията за устойчиво енергийно развитие не по-късно от 10 август 2016 г., преди да се пристъпи към подготовка на проектно предложение;
Всяка предвидена мярка за ефективност в енергийният одит трябва да осигурява ефект за енергийни спестявания от минимум 5%;
Разходите за извършване на енергиен одит не може да надвишават 20 000 лв.;
Разходите за инвестиции са задължителни, т.е. не е допустимо да се участва с проект, който предвижда само разходи за услуги. Ако са включени разходи за услуги, то те не може да са за повече от 30% от общо допустимите разходи по проекта;
Ако включените в енергийния одит мерки предвиждат системи за отопление и/или производство на електрическа енергия от ВЕИ, допустими са само такива за собствено потребление.


За да разберете дали може да участвате в тази процедура, единственото, което трябва да направите, е да попълните един кратък въпросник!
 Picture




РАЗВИТИЕ НА УПРАВЛЕНСКИЯ КАПАЦИТЕТ И РАСТЕЖ НА МСП

 Picture

ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА  „ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014- 2020
Процедура BG16RFOP002-2.002


За да разберете дали може да участвате в тази процедура, единственото, което трябва да направите, е да попълните един кратък въпросник, който може да намерите по-долу:
ПРОВЕРКА ЗА УЧАСТИЕ
Цел на процедурата и за кого е предназначена?

Основната цел на процедурата е подобряване на управленския капацитет и растежа на малките и средни предприятия (МСП) в България чрез предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за разработка и внедряване на специализирани системи за управление. Обект на подкрепа са дейности, с които под формата на външни консултантски и сертификационни услуги, ново оборудване и нови информационни технологии, участващите в процедурата фирми:

- ще могат трайно да подобрят качеството на продукцията си
- ще улеснят  достъпа си до външни пазари
- ще повишат ефективността на бизнес процесите си
- ще повишат общата си конкурентоспособност.

Процедурата е предназначена за регистрирани в България микро, малки и средни предприятия, които имат поне три завършени финансови години (2013, 2014, 2015) и чиито нетни приходи от продажба за целия тригодишен период според категорията си са както следва: микро предприятия ≥ 210 000 лв.; малки предприятия  ≥ 750 000 лв.; средни предприятия ≥ 3 000 000 лв. Друго важно условие е предприятията да кандидатстват за дейности и да извършват основната си текуща дейност в конкретно посочени групи икономически сектори (по КИД 2008 г.), а именно в група “C” (С10.7, С10.8 (без 10.81, 10.83, 10.84), С10.92, С11 (без 11.02, 11.03 и 11.06) и от С13 до С33), в група „J” (от J58 до J63) и в група „M” (само M72).

Максималната продължителност за изпълнение на един проект е 18 месеца.


Колко е финансовата подкрепа?

Минималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на проект е 50 000 лева, а максималният размер е 391 166 лева (в режим de minimis), като размерът на финансовата помощ към общия размер на допустимите разходи за един проект е до 70%.

Какво се финансира?

Допустимите дейности, които се финансират по тази процедура, са дейностите за получаване на специализирани консултантски услуги, ново оборудване (в тясна връзка с тези услуги) и софтуерни приложения в две основни направления:

Първо: Развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез  1) въвеждане  и сертифициране на системи за управление на качеството и за съответствие с национални / европейски / международни стандарти; 2) постигане на съответствие на продукти с национални / европейски / международни стандарти (CE маркировки, доброволна сертификация, екомаркировка на ЕС); 3) внедряване и сертифициране на добри производствени практики;  4)  ре-сертификация на системите на управление; 5) реинженеринг на процесите в предприятията; и 6) представяне пред потенциални инвеститори и участие на капиталовите пазари в страната и чужбина;

Второ: Използване на информационни и комуникационни технологии и услуги за: 1) разработване и въвеждане и/или 2) придобиване и въвеждане на ERP, CRM, MOM/MES, BI или друг вид базирани на ИКТ системи и приложения за управление на бизнес процесите в предприятията; 3) придобиване на ново оборудване или софтуер, необходими за въвеждане на тези системи; 4) използване на софтуер за управленски системи като услуга - SaaS и 5) колокационни услуги за сървъри, придобити по проекта във връзка с въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията

Краен срок за подаване на проектни предложения

Ще се прилага процедура на подбор на проекти със срок 60 дни от дата на стартирането на приема на проекти. Крайният срок за кандидатстване e
15 август 2016 г., 17.30 ч.

Изискванията и описанието по отделните видове дейности са подробно описани и могат да бъдат намерени в публикуваните указания.

Няколко по-важни изисквания по процедурата:

Разходите за придобиване ДМА и специализирани софтуерни приложения, представляващи ДНА не могат да надвишават 100 000 лв. по всеки индивидуален проект като това ограничение не се отнася за разходите за придобиване на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията.

Придобитите по проекта ДМА и ДНА следва да бъдат използвани единствено в предприятието, получило помощта (с изключение на услугите по колокация на сървъри), да бъдат закупени при пазарни условия от трети страни, да бъдат включени в активите на предприятието и да останат свързани с проекта за срок от минимум три години. Допустимо е и придобиването на посочените активи чрез договор за краткосрочен финансов лизинг, в който се съдържа задължението предприятието да закупи актива след изтичането на договора за лизинг, но не по- късно от крайния срок на изпълнение на проекта.

Краен резултат от въвеждане на системи за управление, на добри производствени практики или на продуктово съответствие със национални, европейски и международни стандарти е получаването на документи, сертификати или CE маркировки. При въвеждане на продуктово съответствие органите по сертификация трябва да притежават валидна акредитация от национален орган (в доброволната област) или от нотифициран (в законово регулираната) пред Европейската комисия при спазване на Регламент 765/2008, или от оправомощени от държавата органи за оценяване на съответствие или акредитирани в съответствие с изискванията на - БДС EN ISO/IEC 17065:2012 или други последващи версии).

При внедряване на ИКТ и услуги (с изключение на дейностите за услуги по SaaS и „колокация“ на сървъри), успешен резултат от изпълнението им е получаването на лиценз, протокол, ръководство за функциониране на въведената ИКТ система, издадени от съответния доставчик/производител.

Всички материални доказателства за постигнатите по проекта резултати трябва да бъдат осигурени в срока на изпълнение на проекта (до 18 месеца). В противен случай извършените разходи за въвеждането, инвестициите и удостоверяването, няма да бъдат признати, като предприятието ще трябва да върне предоставените му по настоящата процедура средства със съответната законова лихва.

Ре-инженерингът се извършва от външна и несвързана с предприятието-бенефициент организация, а доказателство за успешен краен резултат е получаването в срока за изпълнение на проекта на документ,  удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите.

При осъществяване на дейности за присъждане на знак за екомаркировка предприятието - бенефициент се задължава да подсигури правото да ползва получената в резултат на инвестициите по проекта, екомаркировка на ЕС за период от минимум три години след приключването на проекта.

Ре-сертификацията е допустима, само когато е налице преминаване към по-нова версия на вече приложения стандарт за управление и само в случай, че вече приложеният стандарт за управление не е изтекъл. Задължителен краен резултат е получаването на сертификат, удостоверяващ ре-сертификацията.

 За да разберете дали може да участвате в тази процедура, единственото, което трябва да направите, е да попълните един кратък въпросник, който може да намерите по-долу:

# 2 003
  • София
  • Мнения: 62 595
Ооо, супер, дай го този вариент за пари само срещу бизнесплан, едни 50 хиляди евро тъкмо ще ми дойдат добре за едно проектче! ПарЕ нЕАм, но дадат ли парите, тутакси ще платя на консултантите!

Лулу, нямам предвид твоя пост, той се е вмъкнал, докато пишех.

# 2 004
  • Мнения: 3 882
гласуваха ли Брексит в парламента, нищо не се чува по този въпрос ?

# 2 005
  • Мнения: 4 875

А кога ти възстановяваха парите? Щото един от основните принципи на еврофинансирането е, че предварително пари НЕ се дават.

Не знам какво точно опитваш и "край". Доколкото помня, парите се плащаха авансово. Аз не кандидатствах поради липса на смислена идея.

Andariel, при този ентусиазъм, вярвам, че поне програмата можеш сама да си я намериш и да провериш условията. Нали? Или искаш някой да ти плати и за това?

По принцип аз нямам впечатление, че е масово в света високорискови проекти (каквито са иновативните) да се финансират от данъци (извън университети и изследователски центрове).

Високотехнологичните компании като цяло се развиват с частно финансиране. На което не виждам как европейските проекти пречат.

Ако потърсите "инвестиция български стартъп" примерно, ще забележите немалко добри примери за финансиране на иновативни компании. Така че, Andariel, възможно е - чакаме да кажеш как ти се получава.

А, отделно голяма част от европейските пари се управялват от България. Което ни връща на темата за административния капацитет и т.н.

# 2 006
  • София
  • Мнения: 62 595
единствено искам да зная дали трябва да вляза с кеш или банково обезпечение, или мога да кандидатствам само с бизнеспланче и ентусиазъм. Нужен ми е кратък отговор. Дотук, ако правилно съм разбрала, твърдиш, че дават пари само срещу бизнесплан - никакво лично участие като кеш или кредит от банка (естествено, срещу ипотека на активи, за предпочитане имот, или пък, ако случайно имам нЕколко десетки хиляди).

# 2 007
  • Мнения: X
гласуваха ли Брексит в парламента, нищо не се чува по този въпрос ?

eau, темата вече е как да вземем европейски пари за иновативен проекти и при какви условия Simple Smile шегувам се, не,не са гласували нищо и не могат да гласуват, защото първо трябва да си изберат ПМ консерваторите. Засега Мей води срещу Гоув, обаче се чудя Мърдок дали ще е доволен, след като явно се е ангажирал (разбирай как) с друг кандидат. Та ще е интересно.

# 2 008
  • Мнения: 4 875
единствено искам да зная дали трябва да вляза с кеш или банково обезпечение, или мога да кандидатствам само с бизнеспланче и ентусиазъм. Нужен ми е кратък отговор. Дотук, ако правилно съм разбрала, твърдиш, че дават пари само срещу бизнесплан - никакво лично участие като кеш или кредит от банка (естествено, срещу ипотека на активи, за предпочитане имот, или пък, ако случайно имам нЕколко десетки хиляди).

Не само, че не отиваш да намериш програмата, но дори не четеш какво съм написала - например кога и срещу какво "дават пари".

ЕС е виновен, че не те финансират, убедих се.  Peace

Редакция: понеже съм добър човек, проверих: 40% авансово плащане.

# 2 009
  • София
  • Мнения: 62 595
Мерси, значи, да преговорим, дали съм разбрала добре - пиша си едно спретнато бизнеспланче, и си кандидатствам, а ако планчето им хареса, в празния ми джоб и ентусиазираното ми сърце, ще постъпят 40 процента от сумата на проектчето. И нищо няма да ми искат - нито да имам кеш в банката, нито да имам договор за кредит, нито нищо.

Общи условия

Активация на акаунт