ОСМИ клас

  • 109 992
  • 737
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 4 102
Мерси, Ганис! А купът други неща какво включва?

# 586
  • София
  • Мнения: 5 782
И в нашето училище имат екскурзии. Вчера бяха на еднодневна екскурзия с целия випуск. Много хубаво изкараха. Класните ги мотивираха и почти всички отидоха (в нашия клас само 2 деца не са били).
Засега домашните не са много големи, но предполагам, че до месец най-много ще започнат с по-интензивно натоварване.

# 587
  • София
  • Мнения: 571
ом, на мен ми е интересно какво се случва в новото училище и как се учи (аз не съм била в езикова или изобщо в училище с "подготвителен" (така им се казваше едно време), така че за мен е любопитно. Не го намирам за вмешателство в ученето.
Също така учителката по испански ни помоли като родители да следим дали децата ни си пишат думите по два реда и дали си учат фразите (признавам, че не правя второто) - идеята е да не трупат ненаучени неща.
Моят син вече навлезе във форма, учи доста, в дните, в които има и математика или БЕЛ, пише докъм 9 вечерта. Имат много интересна учителка по БЕЛ, още не са започнали с новите автори, но всеки път имат за домашно писмена работа, в час си четат текстовете и ги дискутират. Обсъждат някакво понятие/идея и дават примери от прочетени/учени произведения.
Оценки по испански има две засега, май не чак толкова много, общо взето - по едно контролно на седмица.
За екскурзии не съм чула нищо все още. Така или иначе чужбинска засега не мога да си позволя.

# 588
  • Мнения: 5 018
И при нас по БЕЛ учат много усилено. Вече има второ интерпретативно съчинение за домашно. Приключиха с Дебелянов, сега са на Лилиев. Дори имаха наизуст стихотворение. По математика са на 7-8 урок, контролно във вторник. По английски си е ясно - бързичко се напредва. Думи не ги карат да пишат. Това донякъде е добре, но от друга страна може да се скатава. Все повтарям, че ненаучена дума не трябва да остава и всички непознати думи от упражненията трябва да се вадят и научават. Засега са много малко.
Още не сме имали native speaker, утре. Иначе и по основния английски им пуска филмчета без субтитри.
Във вторник и на театър ходиха. Моето както не искаше да ходи, така беше много впечатлен от пиесата и доволен.

# 589
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Мерси, Мюмла. Да, има любопитство. Но следенето това и онова прави ли не мога да приема. Не, че не хвърлям поглед, но не е моя грижа. Това имах предвид. За щастие не ги карат да пишат думите по редове. Ако има желание да завърши със среден успех и евентуално такива знания човек, няма кой да го спре на тяхната възраст. Явно и учителят им е като мен...

Скрит текст:
Имах леки притеснения, че може да ги товарят точно тази еизкова година, но училището като цяло не е от товарещите - учат, но не чрез автоматизиране и големи домашни и за щастие засега си пазят имиджа. Учи около час на ден сумарно детето, което ме устройва напълно. Темпото по езика е странно заради системата - сменят теми, но учат и някаква специфика /благодарение на учителя/ въпреки познатия за май целия клас език. Обещаха ни по 4 оценки на седмица, стигнаха 3.

# 590
  • София
  • Мнения: 571
ом, наистина е дискусионно за следенето - не са малки в крайна сметка. Ако се отворят дупки обаче, после ще е много трудно, защото темпото е сериозно. А когато съвсем нищичко не знаеш, първо трябва да натрупаш за кратко време някакви базови неща (и начините обикновено са много писане, учене наизуст и подобни). После вече ще започнеш да се ориентираш по контекста и ще ти е по-лесно.

Последна редакция: чт, 06 окт 2016, 12:50 от мюмла

# 591
  • Мнения: 14
На 13.10. ще имаме втора родителска среща ,ще се срещнем за първи път с класната/на 1-та нямаха все още/.Най-вероятно ще се обсъжда екскурзията до Виена и резултатите от входните нива.Засега по БЕЛ-5,ФВС-5.50  и ИИ-6.На 10.10. ще правят контролно по НЕ.Имат средно по 50-60 думи на ден,кратък текст наизуст и думите по 5 реда.

# 592
  • Бургас
  • Мнения: 4 552
има ли други мързеливи деца като моето, което учи думи само с гледане, отказва да ги пише дори и по един път, направо съм в потрес

# 593
  • Мнения: 4 210
[quote .....не чрез автоматизиране и големи домашни и за щастие засега си пазят имиджа.  [/quote]

Извинявай, не те разбрах. Какъв е имиджа и как го пазят като не дават големи домашни?

По БЕЛ не знам какво правят. Той си харесва учителката, от миналата година е и се познават.

Учи се сериозно по чуждия език, който е абсолютно нов за него. Живот и здраве, на екскурзия бих го пуснала.

# 594
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Пазят като продължават в същия дух, който си цитирала.
Скрит текст:
"но училището като цяло не е от товарещите - учат, но не чрез автоматизиране и големи домашни"

# 595
  • София
  • Мнения: 5 551
Мерси, Ганис! А купът други неща какво включва?

Извинени и неизвинени отсъствия за съответната година, наложени наказания ( ако има такива), оценки от приравнителни и поправителни изпити, удостоверение за завършено основно образование,....

# 596
  • Мнения: 4 210
Ом, тоест училището има имидж на нетоварещо и го пази като не дава големи домашни? Правилно ли съм те разбрала?

# 597
  • Мнения: 72
има ли други мързеливи деца като моето, което учи думи само с гледане, отказва да ги пише дори и по един път, направо съм в потрес
Има! Така е вече с трети език. И му се получава.

Последна редакция: пт, 07 окт 2016, 01:37 от eli_toni

# 598
  • София
  • Мнения: 4 102
Блазя им на децата ви. При моето е такава мъка, чак ми е жал за нея. Всеки ден пише по 2 реда всяка дума, в края на седмицата ги преговаря... и на последния тест пак най-много грешки има на думите - 6 от 10 са грешни. Не мога да си обясня толкова години вече как може да има човек дето така мъчно да учи език. Затова съм много хепи, че тази година имат толкова часове и учителката е старателна, и правят всичко възможно децата да научат езика.
Ганис, мерси за инфото!

И на мен ми се струват големи за следене, поне аз след 2-ри клас съм я оставила да се оправя сама, следях лекичко в 5 клас дали учи по всичко и дали пише домашните. Много ми е важно да си пише домашните редовно, както и да си прочита отново урока вкъщи, за да останат трайни знания, не само за оценка. Тази година се бях заканила да я преслушвам в неделя по езика, но за сега не ми се получава. От друга страна, ако видя че детето не се справя само бих го следила изкъсо, стига да имам време и нерви. В крайна сметка средното образование не е нещо кой знае колко трудно, че да се трупат пропуски.
За товаренето - ако е нито лежерно, нито твърде натоварено, ми се струва най-добре. Хем те държи в кондиция да учиш, хем да имаш време за нещата, които обичаш да правиш.

Последна редакция: пт, 07 окт 2016, 08:11 от EliG

# 599
  • София
  • Мнения: 571
Моят човек също почти не е писал думи по английски. До трети клас пишеше, след това престана, но пък си преписваше текстове на песни. Само че думите бяха много по-малко на ден и е успявал да ги запомни, срещал ги е в тектове и се ориентираше по контекста. Изобщо той научи много, след като започна да чете на английски.
По немски също не си пишеше думите (но е трябвало, защото не знае нищо).
През лятото беше на курс по италиански, там също не ги караха да пишат, научи доста неща, макар че можеше и повече. Темпото обаче беше доста по-спокойно от сегашното.
А за следенето - големи са, но пък някои деца стават много мързеливи. Аз започнах да "следя" моето дете "на стари години" - миналата година - след като видях, че смотава домашни, не си попълва редовно учебните тетрадки по някои предмети и други такива неща.
Засега е ентусиазиран и си учи, само поглеждам тетрадката за думи на 2-3 дни, за да видя дали ги е писал. Не прави контролните безгрешно, но прилично (дотук има 5,29 и 5,45), ако продължат нещата така, ще е чудесно.
EliG, твоята девойка е толкова добра в толкова други неща, английски все ще научи с това количество часове Simple Smile
Вчера синът ми се е записал на кръжок по творческо писане Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт