Великобритания - Тема 65 Много Лятна Най-Лятна Много Морска

  • 92 729
  • 736
  •   1
Отговори
# 600
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Културни различия  Laughing
У нас е позор да смятат на пръсти, тук обаче е част от обучението им.
Нали 2014 промениха малко материала и изискванията за обучение? Ето тук намерих инфо, дано помогне:
http://www.primarycurriculum.me.uk/year1/mathematics
Специално съм избрала математика за Y1, но отстрани на менюто може да се смени годината и предмета. Number line за вадене и събиране не виждам, имат я само за число, да могат да покажат къде на линията е и да сравнят по линията по-голямо, по-малко.
Цитат
Ma1/2.2    Addition & Subtraction
Ma1/2.2a    read, write and interpret mathematical statements involving addition (+), subtraction (-) and equals (=) signs
Ma1/2.2b    represent and use number bonds and related subtraction facts within 20
Ma1/2.2c    add and subtract one-digit and two-digit numbers to 20, including 0
Ma1/2.2d    solve one-step problems that involve addition and subtraction, using concrete objects and pictorial representations, and missing number problems such as 7 = ? - 9.
Concrete objects и pictorial representation сигурно може да са пръстите Wink

# 601
  • UK
  • Мнения: 4 343
Леле, много трудно ми се вижда.  Laughing Благодаря много за линка.

Смятам да му подредя 10 колички от играчките му и с тях да видим дали ще му е по-интересно и по-лесно да смята. Казва, че му е трудно. Сега са на събиране на числа до 10, имат някакво домашно да събират различни числа, чиито сбор е 10. Трета седмица тъпчат върху това. А той още има големи трудности в изписването на числата, върти ги в обратна посока, явно така свикна миналата година, и някои все още му се получават неразпознаваеми. А не ми се иска да го притискам да пише числа по няколко реда за упражнение както ние едно време, мисля, че много ще го отблъсне това.

# 602
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Най-малкото ми дете е Y1, смята на пръсти и с number line и го уча на number bonds до 10 и до 20.
Голям им е скока на децата от reception до Y1. Има и всяка седмица да учи как се спелват 10 думи и да пише изречения с тях. Няма вече толкова игра...вчера бълнуваше през нощта и броеше през 2; 0, 2, 4, 6, 8, 10...горкото ми то Sad

За него има и повече очаквания от братята му. Онзи ден, 8г ми дете го разпитваше кой му е учител по матем, кой по англ. на коя маса са го сложили да седи (нали ги делят на мази по това как се справят). И 8г като минал през този клас наскоро знае кои цвят маса са добрите ученици, кои по-слабите. Беше сгащил 5г си брат да му се кара че много явно говори и за това е на втората по сила маса, а не на първата.
Не им е лесно на по-малките..

Последна редакция: вт, 27 сеп 2016, 14:16 от GI

# 603
  • Мнения: 872
Не са ли още малки да ги учат да четат и пишат? У1 са на 5 години. Вчера малката в Ресепшън донесе две книжки и читателски дневник.Да разказвала по картинките.И флаш карти за звуците.Добре,че ги има в ютюб песничките за звуците,че поне тях ги гледа с интерес.

# 604
  • York
  • Мнения: 826
Аз съм пред голяма дилема дали да платя на НАРИК 100 паунда за диплома, на чиято основа не се знае дали университета ще ми приеме документите въобще  Rolling Eyes

# 605
  • UK
  • Мнения: 4 343
Gi, какви изречения, още няма такива неща при нас.  Shocked Дават всяка седмица книжки, които четем и обсъждаме в нас и дотам с английския за домашно. Думи още не пише вкъщи, опитвам се да го прилъжа да преписва по малко от книжките, но рядко се получава. За изречения, аз не знам дали успява въобще говоримо да връзва още заради проблема с езика.

понякога, защо ще я пращаш в Нарик? Кажи подробности, може някой с опит да помогне. Най-точно ще ти кажат от университета.

# 606
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Аз съм пред голяма дилема дали да платя на НАРИК 100 паунда за диплома, на чиято основа не се знае дали университета ще ми приеме документите въобще  Rolling Eyes
Аз бих питала университета първо, как я искат дипломата.

# 607
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 411
Dejie и di_p аз се учудих защо толкова от рано се набляга на спелинга. Обясниха ми, че е от новите програми много се държало сега на спелинга в тестовете за уеар 2 и те ги почват от сега. За четенето е нормално в края на ресепшан да могат да четат.
Пишат си и хем да е правилно и да е ръкописно. Ето пак имаме10 думи за тази седмица, плюс книжка всеки ден им ги сменят. Уф!
Добре че поне 8 и 12г сами се оправят с домашни...

# 608
  • След завоя в дясно
  • Мнения: 1 390
Моята  Госпожица  е У2 и още  от миналата година се прибира с 10 думи spelling всяка  седмица,  които  трябва да  научи  как  се пишат. Един  път  в  седмицата  ги проверяват  в училище дали  ги знаят. Моята  е добра  по математика, но още  ползва  пръстите като  смята ☺ мисля че  с времето  ще отпадне.

# 609
  • York
  • Мнения: 826
Тъпото е, че и в самия университет не могат да ми отговорят. Проблема е, че искам да кандидатствам за следдипломно обучение за мед.сестра с магистратура икономически профил.  Whistling

# 610
  • Мнения: 67
Започнах работа във фабриката на мъжа ми.По нормалният път не стана,затова сега с агенция-по заобиколния.Но няма да имам договор 8 седмици най-малко,а работя за агенцията Simple SmileАма...бива.Все пак съм почнала от някъде.По въпроса за учителите,при дъщеря ми в 4 клас има 3 учителки.2от тях се занимават само с нея в различни часове,по математика и по английски.За в къщи ни дават домашно от 30 базови думи  от рода на in,is,are....school,friend...от този род.Изговаряме ги,слушаме ги и ги пишем всеки ден по няколко пъти.По математика също имаме задължителни неща,таблицата за умножение.Госпожата ни праща съвсем прости книжки по интернет и четем всеки ден.ДА,занимаваме се доста,но наваксваме,за да ги догоним и да научим бързо езика.Днес ми донесе  награда за деня-читател на седмицата bowuuСтимулират я с малки стикерчета,насърчения под различна форма.Таткото сутринта се видял в чудо с чорапогащника за училище Mr. Greenвръзвал опашки,правил закуска в кутия.Посрещна ме с домашни дюнери,измити чиний и оправена къща bouquet

# 611
  • Мнения: 1 959
Обясниха ми, че е от новите програми много се държало сега на спелинга в тестовете за уеар 2 и те ги почват от сега.

Така е. Спелинг и грамъ са нещата, на които се държи сега. Чудесни съчинения, с богат език и креативност, се оценяват ниско, заради граматически и правописни грешки.
Смятането върви от използването на предмети, картинки (включително точки, чертички и всякакви подобни за изобразяване на числото като количество ), 100 squares, number lines. Всички се почват още в У1, предмети и картинки от Ф2. Пръстите си вървят наред с всичко останало, постепенно си отпадат.
В България се тръгва на училище на 7. Разликата в абстрактното мислене и визуализиране на мозъка на дете на 5 и на 7 е огромна. Затова и всякакви сравнения са некоректни.

По новата програма, математиката не е само смятане. Вече се набляга на reasoning и problem solving.
Не е лесно, но за децата е по- интересно и знанията са по- трайни.

Тестовете в края на У2 са си сериозни. Това са миналогодишните.

https://www.gov.uk/government/publications/key-stage-1-tests-201 … ng-test-materials

https://www.gov.uk/government/publications/key-stage-1-tests-201 … ng-test-materials

https://www.gov.uk/government/publications/key-stage-1-tests-201 … cs-test-materials

Различните учители си имат подход, различните училища също. Отделно, че и знанията на децата не са на едно и също ниво.
Едно може още да пише само думи и чете red band, друго да пише изречения и да е на orange band.



# 612
  • UK
  • Мнения: 4 343
Моят син чете, проблемът е, че не знае какво чете. Просто е запаметил кои букви и съчетания как се четат, но все още повечето от думите в книжката му са непознати и въобще не схваща смисъла на това, което чете - четем и превеждаме. Не мога да преценя въобще как е с езика, защото там ми казват, че говори с децата, а пред мен го е срам и никога не говори на англ. аз когато съм там. Не знам и как да му помогна в това отношение и се притеснявам, че ще изостава все повече от другите деца.
Математиката днес много му се услади, но аз се изморих да се занимавам с него, първо решава задачи със събиране с количките, после правихме карти с числа и прави number bonds и ги записва в тетрадката си, после аз му разчертах, а той изряза с ножицата малки цветни картончета, които после да лепи на листи и да прави number bonds.
Книжките - първата седмица дадоха една, втората седмица дадоха 4 за вкъщи и ще ги сменят веднъж седмично, с червено етикетче са, май второ ниво се водят по phonics.
Чудя се честно казано кога да го подкарвам с четенето, защото той се прибира страшно изморен, все още му се спи много на обяд, и вечер вече изобщо не може да се концентрира, гледа през книжката, когато четем. Опитвам се англ. книжка да е по-рано през деня, а после на лягане четем на бг за удоволствие. Миналата година англ. книжки от училище като че ли бяха по-смешни и той се забавляваше, сега са с разни теми за рециклиране, кои предмети плуват, кои потъват и подобни, които не са му толкова интересни.  Laughing  
За книжките трябва всеки ден да отбелязваме в тетрадката дали са чели или не, веднъж в седмицата ги проверяват и им раздават стикери, по един който е чел три дни и повече вкъщи, по два за всеки ден в седмицата.
Имали са пожарна и пожарникари на гости днес, говорили са им нещо в стаята, после са им показвали навън колата, беше много развълнуван.
Аз пък се срещнах с лисица в задния двор, седяхме и се гледахме очи в очи от един метър разстояние, после се обърна и избяга, и аз се развълнувах много.  Simple Smile

# 613
  • Мнения: 1 959
Книгите са fiction и non-fiction, затова има и такива по- скучни.
Има и такива, за които си признавам, че аз пари не бих дала и не бих чела и на моето дете.
Опитай вместо да превеждащ, той сам да разгадава значението на думите по смисъл и картинките.

# 614
  • Мнения: 984
Моят 5 годишен чете лесни книжки, но според мен ги наизустява и после кара по смисъл и картинки.
По математика не са давали домашно, но покрай батко си лятото прави ixl и му беше интересно.
Другата седмица има родителска среща и ще разбера повече подробности. Не ми харесва, че нямам никаква връзка с учителите. Нямам идея какво учат и с какво да ги занимавам вкъщи. Притеснявам се, че е нещо различно и само ще ги обърквам (примерно по математика)
Миналата седмица имаше да пише book review?!? Да напишел автора, илюстратора и нещо за историята....
Той преписа заглавието и автора и нарисува картинка - толкова може  Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт