Причините за затлъстяването при децата

  • 40 782
  • 253
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: X
Децата ходят на курсове и уроци само в определени класове - в седми и в дванайсти клас заради кандидатстване и матури. През останалото време няма какво да ходят някой да им дообяснява, и без това са по неволя на занималня половин ден. За мен лично целодневното киснене на децата в училище и на занималня, или както сега го кръстиха целодневно обучение, е пълна глупост, защото това е повече със социален ефект, т.е. да има кой да гледа децата, а не че е за благото на децата. На децата им писва, преуморяват се, изнервят се и намират утеха в тъпченето - също като възрастните.
За целодневното киснене в занимални си абсолютно права- идиотщина и престъпление спрямо децата е. Обаче за курсовете и уроците, не е точно така. Чужд език рядко някой е научил в училище, така че се налагат извънкласни занимания. Дали ще е курс, частен учител, мама, баба или друг, но се налага. После математиката. Тук предавам думите на майка ми, която е учител по математика, защото аз не съм компетентна. Тя твърди, че материалът в 5 клас в момента обхваща нещата, които аз и ти едно време сме учили в 5 и 6 клас, поради което уроците се вземат набегом, време за упражняване няма, следователно материалът не се усвоява добре, а той е основата на последващата подготовка за матурите и кандидатстването след 7 клас. Според нея в 6 и 7 клас положението е същото. Ето ти и едни допълнителни занимания по математика. При това положение, за да осигуря на дъшеря ми време за свободно тичане и игра на чист въздух, правя такива умопомрачаващи еквилибристики с времето, работата си, нервите си, че ми идва да се гръмна.

# 136
  • Мнения: 5 462
Маркрит, има голяма разлика между тогава и сега. Десертите не бяха натъпкани с палмова мазнина и глюкоза, та поне не бяха толкова страшни като сегашните. Освен това, децата нямаха по 92972147 домашни на ден. Не беше нужно на курсове или частни уроци да им се допреподаде това, което в клас не им се преподава. А това отнема време. Прекалено много време.
Пак казвам , че ми е ясно какво беше преди и сега.
И тогава ходехме на извънкласни форми , ядехме тестено , захарни изделия /които и тогава не са били с кой знае колко по малко химия в тях/.Просто тогава ,не сме се вторачвали в храната какво има в нея.Отделно , че тогава даже повече от сега ни тъпчеха до припадък по 5 пъти на ден.Културата ни на хранене и преди и сега е кофти.Разликата е единствено в по малкото движение и в по големия стрес /от това да се надпреварваме кой е по по най /.Не е само да преживяваме някакси.Други са ни стремежите днес .Това няма как да не ни докарва повече стрес.

# 137
  • София
  • Мнения: 62 595
Чуждия език го пропуснах, но да, ако не са курсовете, нещата не вървят. Езиковите курсове са им дори повече за отмора, защото там я карат доста лежерно (аааа, да, Британика много се напъват, дори се препъват, затова не ги харесвам като школа).
Това с пети клас го минах тъкмо два пъти, и ако детето е със стабилни знания по математика до четвърти клас, не е нужно да ходи на уроци, за да му дообясняват. Родител спокойно може да помогне вечерта с някоя неясна задача. Най вече опира до учителя, не толкова до материала. Същото е по български. Моите уважения към майка ти, но тя малко преувеличава. Ако детето не блее в час и има свестен учител, всичко основно ще си разбере още в клас. Също трябва редовно да си пише домашното от сборника. Дори да запише подготвителен курс по математика и български в шести клас, не само в седми, в шести са през почивен ден курсовете и са неособено натоварващи - пак го казвам от опит, защото второто дете поиска да ходи от шести клас, и виждах какво пишат там. Няма как да се претовари за три часа в събота на курса. Смяташе го за нещо като... кръжок. В седми вече си беше голямото учене. Пети клас е повече културен шок за децата, защото изведнъж я няма класната-квачка, а трябва да се справят с очакванията на различни учители и да учат сами. Тогава и вече няма занималня, което изисква доза самодисциплина, за да се накарат да седнат да учат, вместо да играят.

# 138
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 5 181
По мое време западния език започваше да се учи в пети клас, кому е нужно сега във първи???? Кога да играят децата, няма време???

# 139
  • Мнения: 2 753
По мое време западния език започваше да се учи в пети клас, кому е нужно сега във първи???? Кога да играят децата, няма време???
Какъв ти 1ви клас, детето ми сега ще е 1ва група в детската градина и предлагат английски език като една от допълнителните педагогически услуги  Laughing

# 140
  • Бургас
  • Мнения: 10 828
По мое време западния език започваше да се учи в пети клас, кому е нужно сега във първи???? Кога да играят децата, няма време???
Племенниците ми ходят от 3 годишни на английски. Английският за деца е под формата на игра и на хлапетата им е хем забавно, хем научават нещо. Не го възприемат като "учене" , а като забавление.

# 141
  • Мнения: 2 753
Специално пък английският в днешни времена се учи в движение буквално, за мен 3-годишно да ходи на курсове по този език е безумно и безсмислено. По-добре това време да бъде отделено за спорт.

# 142
  • Мнения: 7 676
Маркрит, има голяма разлика между тогава и сега. Десертите не бяха натъпкани с палмова мазнина и глюкоза, та поне не бяха толкова страшни като сегашните. Освен това, децата нямаха по 92972147 домашни на ден. Не беше нужно на курсове или частни уроци да им се допреподаде това, което в клас не им се преподава. А това отнема време. Прекалено много време.
Пак казвам , че ми е ясно какво беше преди и сега.
И тогава ходехме на извънкласни форми , ядехме тестено , захарни изделия /които и тогава не са били с кой знае колко по малко химия в тях/.Просто тогава ,не сме се вторачвали в храната какво има в нея.Отделно , че тогава даже повече от сега ни тъпчеха до припадък по 5 пъти на ден.Културата ни на хранене и преди и сега е кофти.Разликата е единствено в по малкото движение и в по големия стрес /от това да се надпреварваме кой е по по най /.Не е само да преживяваме някакси.Други са ни стремежите днес .Това няма как да не ни докарва повече стрес.
Много съм съгласна. Сега се седи в училище почти целодневно. Кой възрастен не се уморява от работно време от 7-8 часа? Същото е с децата. Седят на чина от 7:30 до 15 часа или от 11 до 19 и после нямат сили и желание да спортуват и да се движат. И това е нормално - с всеки би било така. Уморяват се статично и това е 5 дни в седмицата.

Уж часовете не са много, но като се започне с всички СИП, ЗИП, ЧК и не знам какво още и реално няма ден, в който да не висят почти цял ден.

Много се увеличиха изискванията и децата се затрудняват да ги покриват. То не са изпити, матури в пети клас, в седми клас... Често няма комуникация между преподавателите от различни предмети и редовно се случва в един ден да имат 2-3 контролни/изпитвания. Всичко това носи много ненужен стрес, а дълбоко се съмнявам, че научават повече по този начин.

# 143
  • Мнения: 47 352
И тогава ходехме на извънкласни форми , ядехме тестено , захарни изделия /които и тогава не са били с кой знае колко по малко химия в тях/.Просто тогава ,не сме се вторачвали в храната какво има в нея.Отделно , че тогава даже повече от сега ни тъпчеха до припадък по 5 пъти на ден.Културата ни на хранене и преди и сега е кофти...
Замисли се в твоето детство какво имаше по магазините и колко от това, което го имаше ти можеше да си купиш.
Сега тези пари са без пари и достъпни на всяка крачка, много повече ядат от преди.
За движението не съм съгласна, дъщеря ми се движи пъти повече от мени приятелите ми някога.

Ако висенето в училище беше причината всички щяха да са дебели. Обаче не са.

# 144
  • Мнения: 1 019
После няма как да се чудим защо едно време имаше в клас по две едри деца , а всичко друго беше слабо.
Да припомня , че и тогава се тъпчехме с десерти , бонбони и солети /имаше /, но много играехме навън , никой никого не водеха с коли .Самоводехме си се и самоприбирахме сами .Кой с автобус , кой пеш .. движехме се под всякакъв вид и форма .И тогава много от децата спортуваха .Да, тогава нямаше много коли , не беше прието нито модно /ако щете / да ни водят родителите на училище .Но все пак да напомня, че навиците на децата ги изграждат точно родителите.
Не само не беше прието, ами и беше повод за подигравка, че нечий родител си води детето. Затлъстяват от лоша храна, липса на движение. Според мен генът се проявява чак след 30 -40. Най- важни са навиците на хранене и правилното подбиране на храна, както и редовният спорт.

# 145
  • Мнения: 7 676
НСЧ, висенето в училище + последвалото висене на компа. Иначе аз като малка изобщо не съм хранена по сегашните здравословни разбирания - много тестено, попара на закуска, често пържено, имало е и кремвирши, салами, колбаси, вафли, пуканки и какво ли още не. Ама си бях слабичка, защото от сутрин до вечер беснеех.  Peace Дори храната да е перфектно измислена и супер здравословна, в големи количества, пак си е калорична и тези калории трябва да се изразходват по някакъв начин.

# 146
  • Мнения: 320
И тогава ходехме на извънкласни форми , ядехме тестено , захарни изделия /които и тогава не са били с кой знае колко по малко химия в тях/.Просто тогава ,не сме се вторачвали в храната какво има в нея.Отделно , че тогава даже повече от сега ни тъпчеха до припадък по 5 пъти на ден.Културата ни на хранене и преди и сега е кофти...
Замисли се в твоето детство какво имаше по магазините и колко от това, което го имаше ти можеше да си купиш.
Сега тези пари са без пари и достъпни на всяка крачка, много повече ядат от преди.
За движението не съм съгласна, дъщеря ми се движи пъти повече от мени приятелите ми някога.

Ако висенето в училище беше причината всички щяха да са дебели. Обаче не са.

Съгласна съм.Не може да се сравнява храната преди години и сега.Не помня да е имало дюнери,кроасани,чипсове.Та то дори нормален шоколад нямаше ,а само някакъв гаден марципан.Пица,дюнер и разните тем подобни съм вкусила чак в пубертета,та може и по-късно да е било.Много неща нямаше,магазините бяха празни.Спомням си каква радост беше,като започнаха да навлизат и как всички купуваха.Чак сега след години започнахме да осъзнаваме,че тези храни са боклуци.Сега живота е стресиращ и забързан,навсякъде е залято със заведения за джънк фууд и за много хора е много по-лесно да се натъпчат набързо с нещо вредно,отколкото да губят време за пазар и приготвяне на нещо здравословно.

# 147
  • София
  • Мнения: 62 595
Специално пък английският в днешни времена се учи в движение буквално, за мен 3-годишно да ходи на курсове по този език е безумно и безсмислено. По-добре това време да бъде отделено за спорт.

Как се учи в движение? В движение можеш да научиш нещичко, и то няма как да си сигурен, че е вярно като лексика и граматика. Накрая има опасност да го научиш както циганин научава български на женския пазар. Никой не каза родителите на 3-годишните да ги записват на английски, това си е изцяло тяхно желание, затова и пазарът го предлага.

# 148
  • Мнения: 47 352
Явно около мен има извънземни деца. Какъв комп? Това беше на мода преди 10 г.
Скрит текст:
Аз пък не бях слабичка Simple Smile

...тези калории трябва да се изразходват по някакъв начин.
2 вафли, 1 чипс, желирани бонбони и т.н., неща без пари, чакащи, както казах на всеки ъгъл, поглъщат се без замисляне, защото "мама и тати са си яли всичко и не са имали проблем". Но ако сметеш с колко усилия могат да се изгорят калориите от тях, ще видиш, че няма как да стане, ако ще да търчи като диво.
Просто е невъзможно.

# 149
  • Мнения: 2 753
Факт, че в моето детство, шоколад и кола се консумираха само по празници. Но пък на вечеря пиехме сок от концентрат или степчета, което си е страшна гадост. Ядяхме кренвирши, бял хляб (защото друг нямаше), най-евтините вафли, цитруси само по Коледа, майка ми правеше домашна пица, ама блатът беше дебел половин педя и т.н. и т.н. Абсолютно подкрепям изречението "Културата ни на хранене и преди и сега е кофти..." . По различен начин, но все кофти.

Общи условия

Активация на акаунт