Математически турнири - 39

  • 130 254
  • 747
  •   1
Отговори
# 255
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 855
Обявена е датата за провеждане на Московската олимпиада, 12 февруари 2017: http://mathbaby.ru/olympiads/olimpiada-nachalnoy-shkoly/2016

 Hug Благодаря Hug

# 256
  • Мнения: 41
Някой да знае как се решава 13 зад за 3-4 клас.
Така?
Скрит текст:
Розовите топчета могат да бъдат или едно до друго, или разделени. Останалото е въпрос на позициониране между останалите три цвята. Извинявам се за вида на решението, но действах с подръчни материали.  Mr. Green


Дидева, благодаря ти, защото твоето решение ми подсказа решението на същата задача, но за втори клас. Така или иначе отговора, до който стигам е 5 бр. различни гривни, а официално отговора е В) 4. Къде греша?

Скрит текст:

# 257
  • Варна
  • Мнения: 2 449
kukuvi4e, струва ми се, че вариантите ти 1 и 3 са еднакви - представи си, че наредиш мънистата така и обърнеш гривната обратно (ези-тура обръщане). Но не съм чела условието за втори клас, така че не претендирам да съм права  Peace

# 258
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
а какво е условието? И 6та и 7-ма различни има ако няма ограничение.
1ва и 3та са ти еднакви иначе.

# 259
  • Мнения: 41
kukuvi4e, струва ми се, че вариантите ти 1 и 3 са еднакви - представи си, че наредиш мънистата така и обърнеш гривната обратно (ези-тура обръщане). Но не съм чела условието за втори клас, така че не претендирам да съм права  Peace

Благодаря много Dive, LUCY , видях, че като се търкулнат стават еднакви.  Wink
Условието на 13 зад. е: От едно бяло, две лилави и две розови мъниста била направена гривна. По колко различни начина може да изглежда тя?
Отг. са:
А) 2     Б)  3    В) 4    Г) 5    Д) 7

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 16:04 от kukuvi4e

# 260
  • Мнения: X
kukuvi4e, струва ми се, че вариантите ти 1 и 3 са еднакви - представи си, че наредиш мънистата така и обърнеш гривната обратно (ези-тура обръщане).

Точно така е, варианти 1 и 3 са еднакви.
Така различните гривни са 4 вида.
Но децата трудно ще се сетят да изключат еднаквите варианти (огледалните образи).

Последна редакция: чт, 03 ное 2016, 16:10 от Анонимен

# 261
  • Мнения: 264
Моля математиците в темата да погледнат 9 задача на 7-8 клас и да кажат колко къщи изчисляват на въпросната улица... Според мен къщите са общо 708 и с този брой не мога да направя така, че нечетните да са с 9 повече от четните - излизат ми или с 8 повече или с 10 и съответно няма правилен отговор (при 8 последното четно число е 700, а при 10 - 698, но това е въпреки условието)...
Така е, затова верният отговор е Д) Никое от тези. Ако мога да спекулирам, бих казала, че са имали предвид, че къщите с трицифрени нечетни номера са с 9 повече от тези с трицифрени четни номера.
Аналогочна задача има и в темата за 5-6 клас. Там възникна същият проблем, а Sophia* забеляза, че организаторите са сменили първоначално обявения за верен отговор (от А на Д).

# 262
  • Мнения: 651
Извинете, къде мога да видя задачите?

Тук към края на първия пост се качват задачи и резултати - http://forum.alekdimitrov.com/index.php/topic,60354.0.html

Много благодаря!  bouquet

# 263
# 264
  • София
  • Мнения: 17 652
За тази задача моя третокласник каза че условието било непълно. Не му хрумнало че регламента на състезанието допълва задачата.


и моето чаве така мислеше, но това не прави задачата непълна... а само показва липсата на опит и досетливост... но то точно това е полезното, нали, ад се усвоят още умения.

# 265
  • Варна
  • Мнения: 4 444
През 2011 год. една от задачите за 2 клас също е препращала към въвеждащия текст от бланката. Там ставаше въпрос за броя на турнирите до момента. Докато се упражнявахме на детето изобщо не му хрумна да вдигне очи по-нагоре и да прочете датата на провеждане на състезанието и поредността на турнира към съответната дата.

# 266
  • Мнения: 2 391
Аз не виждам причина, да не може задача да препраща към околния свят, в т.ч. информативния текст в началото на листа. Дори напротив, харесва ми. Нека се научат да мислят извън 'кутийката' и стандартите. Това само може да им е от полза.
Ще се научат децата. Peace

# 267
  • Мнения: 6 971
Аз не виждам причина, да не може задача да препраща към околния свят, в т.ч. информативния текст в началото на листа. Дори напротив, харесва ми. Нека се научат да мислят извън 'кутийката' и стандартите. Това само може да им е от полза.
Ще се научат децата. Peace

Съгласна съм. Важно е да могат да превключат и да свържат, че щом в задачата например е фиксирано на кое състезание са се явили героите, то те трябва да имат предвид и регламента на състезанието написан в началото на теста  Mr. Green.
В този смисъл задачките от този тип правят връзка с реалността на децата и са много полезни и интересни.

# 268
  • Мнения: 851
Някой да има спомен СМГ кога публикуваха резултатите миналата година?

# 269
  • София
  • Мнения: 4 101
Някой да има спомен СМГ кога публикуваха резултатите миналата година?

На 5.11 според форума на код.

В ПЧМГ дали са ги разлепили вече?

Общи условия

Активация на акаунт