Домашни в почивните дни

  • 34 049
  • 408
  •   1
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Моля, споделете вашите учителки дават ли на децата ви домашни за почивните дни и колко? Става дума за начален курс. Опитвам се да разбера дали ние сме попаднали на свръхамбициозна учителка или програмата е претоварена.
Нашата учителка (2 клас сме) като чуе ваканция и пощръклява. Дава огромни домашни. Сега за тази ваканция от 4 дни е дала 4 диктовки, 4 преразказа (при положение, че още не са учили какво е преразказ и не им е обяснено как се прави) и 14 стр. задачи по математика.  ooooh! Което значи поне по половин ден учене във всеки от почивните дни.
Лично мен това ме дразни много. Първо, защото децата имат нужда от почивка. Стоят в училище и учат по 9 часа на ден. Нали ваканцията се дава за да си починат? Или аз съм в грешка?  newsm78 Все си мисля, че някой ден ще им изгърмят бушоните, ако ги натискаме прекалено много и не им даваме почивка. Второ децата са ваканция, но родителите работят. Поне повечето. Някак си ми идва в повече по половин ден да се занимавам с диктовки и преразкази. Да не говорим, че за да седнат децата да пишат в къщи е страшна борба и канъдрми. Не само при моите, всички майки се оплакват от това.
Та споделете как е при вас? Аз ли съм в грешка или учителката прекалява с домашните?  newsm78

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Щом борбата е страшна, значи домашната е адекватна. Отчитам като пропуск, че не им е дала и страници за четене.
Сега е времето да се научат да учат, пишат, смятат и мислят, но сами.
Освен това училището е избрано от вас. Има и други, в които натоварването е малко, но и крайните резултати едва ли ще ви харесат.

# 2
  • Мнения: 793
По темата мога да споделя това видео, което може би сте гледали вчера след централните новини по НОВА ТВ.
Въведена преди 40 години, финландската образователна система е на челните места в света.
Там домашни преди юношеска възраст се пишат рядко.
Но в нашата си родна система, претрупана с учебни помагала и тетрадки, положението е различно, за съжаление.  Tired

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Лиляна, нали за да напишат преразказите първо трябва да ги прочетат. Само главата от Пипи, която трябва да преразкажат е 10 стр. Аз не казвам, че не трябва да учат, а че трябва да е с мярка. И че трябва да има баланс между учене, спорт и игра. За да са здрави. Физически и психически.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 306
По темата мога да споделя това видео, което може би сте гледали вчера след централните новини по НОВА ТВ.
Въведена преди 40 години, финландската образователна система е на челните места в света.
Там домашни преди юношеска възраст се пишат рядко.
Но в нашата си родна система, претрупана с учебни помагала и тетрадки, положението е различно, за съжаление.  Tired
Гледайки това видео снощи така благородно им завидях на хората...Нашата образователна система е тромава, скучна и ненужно натоварена. Факт е, че причината всяка година да има все по-малко високи оценки на матури и изпити е все по-затормозената система на обучение и огромното количество материал, който се предполага че трябва да бъде усвоен.
На въпроса на авторката - аз също имам второкласник. През учебно време ги скъсват от домашни, но допълнително не им дават за ваканцията. Смятам, че ваканциите са за почивка. Мое мнение
Много имам да кажа за образованието в България, но не му е тук мястото. Мъчно ми е за децата ми (и за останалите деца де) в каква изостанала система им се налага да "учат".  Не е въпросът само "колко" имат да учат, но и по какъв начин им е представен материалът. Скука, суша, досада...сън

# 5
  • Шумен
  • Мнения: 18
Учителката ви наистина е свръх амбициозна - 14 стр. задачи по математика за два дни ваканция! Заедно с останалите задачки , които ви е дала е прекалено. Но и при нас не е добре - нищо не дават. През ваканциите аз им давам по една страница задачи по математика или да четат от книгите си. И при това не всеки ден. За четенето на книги много държа обаче. Децата ми са трети и шести клас.

# 6
  • Мнения: 10 673
 savina_33, като майка на второкласничка смятам, че домашната е много.  Най -вече преразказите идват в повече.

# 7
  • Мнения: 13 217
      Моето дете е в пети клас и е сменило две училища.

      В първото имахме огромен обем домашни, ама наистина огромен. Особено за почивните дни и за ваканциите. Не минаваше ваканция, без "книжка" някакви материали, изпратени по пощата, почти по всички предмети. По Роден край или както там се казваше, редовно имахме презентации от повече от 30 страници- това в първи клас. Вярно, повечето картинки, ама трябва да се отметнат. По български език- още първия срок, първи клас- писала съм го и друг път- един поменик с думи- лист, по-голям от А4 ситно изписан и всички думи да се разделят на срички и на части за пренасяне/ което знаете, не е едно и също/ Такива думи имаше като Управление, отстояние и т.н. Луда работа.
      След като напуснахме училището/ по съвсем различни причини , не заради ученето/, имаше оплаквания от бившите съученици и от родителите им от огромни домашни по ЗИП математика.

      В новото училище също натоварването е сериозно, винаги има домашни за почивните дни, но малко в по-приличен обем.

     Аз имам своето обяснение и то е, че в основата на всичко стои родителската "лакомия" за още и още. Преди първи клас всеки търси училище- ама и математиката да е усилена, ама и език да се учи сериозно, но и втори език рано-рано да се въведе. С пренебрежение се гледа на училища, в които ЗИП и СИП са хореография или туризъм, например. Така се отваря една чудовищна паст, която бълва ли бълва помагала, сборници, и т.н. Учителите и те реагират по свой си начин- дават още и още- работни листи, какво ли не.Защото и те искат учениците им да са "изпреварващи" и т.н., особено в най-желаните училища.

      Но в един момент, колкото и детето да е съвестно и старателно, обемът го притиска.Ученето в тази възраст не трябва да е за сметка на игра, почивка.

      Ако зависи от мене, бих направила еднакви, ама абсолютно еднакви програми за всички деца до ІV клас.Без нищо "усилено", "изпреварващо", "надграждащо".Който иска и има желание- да си го учи в кръжоци, клубове и т.н., но без това да влияе на училищните очаквания.Ама трябваше детето ми да стане V клас, за да осъзная някои неща.

      Огромният обем домашни не е гаранция за добро усвояване на материала, но се е тръгнало по тази писта и тъй ще си върви.
   
 
       

# 8
  • Мнения: 19 089
Определено смятам, че учителката е прекалила с домашните. Все пак това са деца 2 клас. Вярно е, че сега е момента да се научат да учат, но пък системата е доста тежка в момента и децата наистина прегряват на моменти.
Синът ми е в 4 клас. Първо се радвам, че часовете им започват в 8.20 ч, за разлика от повечето училища, където започват доста по-рано. Класната им е страхотна - не прекалява с домашните. Има дни, в които имат повечко домашни, но има и дни, в които имат да пишат само по 1 предмет. Та, като цяло всеки път е различно. Но определено не ги натоварва повече през ваканциите, даже напротив - случвало се е дори да нямат никакви домашни през ваканциите и той наистина успява да си почине  Peace

# 9
  • Мнения: 4 753
Щом борбата е страшна, значи домашната е адекватна. Отчитам като пропуск, че не им е дала и страници за четене.
Сега е времето да се научат да учат, пишат, смятат и мислят, но сами.
Освен това училището е избрано от вас. Има и други, в които натоварването е малко, но и крайните резултати едва ли ще ви харесат.

Е, не, наистина...  Laughing   Отчитам като пропуск, че не им е дала и по една книга да напишат - така и така са загрели с диктовките и преразказите, дори и без да ги четат...  Laughing


Учителката, savina_33, не е свръхамбициозна, а свръхглупава... Иначе щеше да знае, че така не стават нещата... Не може да претоварваш децата без да им отнемеш желанието да учат... Играта е основен начин за учене на тази възраст, а освен през почивните дни и ваканциите време за игра не им остава на тези деца... Моят син също е второкласник и съм бясна на скапаната система... Той не може да си носи чантата от десетките учебници (при все, че имат само 4-5 предмета), учебни тетрадки, ключета и какво ли не... Детето ми изпада в паника като тръгне на училище дали си е взело всичко и дали си е написло всичките домашни из всичките тетрадки и ключета - горките деца не помнят вече къде и кои са им домашните... Нашата учителка е амбициозна, но дава домашни с мярка... Синът ми ходи само на английски извън учебно време и въпреки това е по-натоварен, отколкото смятам за нормално... През почивните дни се опитваме да решаваме задачи по математика и да ходим на разни турнири и състезания, а детето иска да се натича и наиграе на воля.... Обичаме да ходим и на екскурзии семейно, което също се случва естествено в почивните дни и е полезно за децата... Честно, не бих търпяла учителката да товари децата, както го прави вашата...

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
         Огромният обем домашни не е гаранция за добро усвояване на материала, но се е тръгнало по тази писта и тъй ще си върви.
    

И според мен е така. Донякъде повечето упражнения наистина водят до по-добро научаване. Например колкото повече четеш, толкова по-гладко ще четеш. Или като решиш една задача 10 пъти вече знаеш как се решава този тип задачи. Но като се премине една здравословна и нормална граница, децата (а и всеки нормален човек би реагирал така, независимо от възрастта) започват да се съпротивляват, изморяват, отегчават и натискането им води до обратния ефект - отвращение от ученето, вяра че не могат да се справят, и изобщо - демотивация. Мое мнение, разбира се, не знам дали съм права, но така мисля.
А и друго си мисля - аз като ученичка от първи до 11 клас, никога не съм учила повече от 6-7 часа на ден (това общо ходенето на училище и домашните). Учехме по половин ден и пишех домашни не повече от 1 час. Пък станах човек, завърших 2 висши образования и не мисля, че ми липсва някое особено жизненоважно знание. Сега учат по 9 часа от 1ви клас (не смея да си помисля нагоре по колко ще учат) и отделно домашни. А общото впечатление, че са много по-неграмотни и с много по-ниска обща култура отколкото бяхме ние на тяхната възраст. И си мисля, че една от причините е това - натискат ги и ги претоварват прекалено много и те изпушват в един момент и спират да възприемат.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Да и аз съм пускала подобна тема преди години.Така и не събрах смелост да го преместя.
Мога да ти кажа крайния резултат.В 5-ти клас е в момента.Бунтува се,не иска да пише по нищо в училище.Наказала съм го и съм му отнела всичко за каквото се сетиш.В къщи под мой контрол пише и учи.В училище не  Tired
Дали това е в резултат на претоварването в началните класове или първи наченки на пубертет незнам,но косата ми побеля,а е минал само месец.

# 12
  • Мнения: 13 354
Не, Савина, не е адекватно количеството домашна работа, което са ви дали. Този въпрос трябва да се коментира с учителката.

П.П. Една от причините за големите домашни е, че така учителите отчитат дейност - обем "отхвърлен" материал, без да се морят да го преподават в клас (а и няма време).

# 13
  • Мнения: 11 137
При нас домашното е по малко но пак ще учим всеки ден. Нямаме планове за пътуване . Гледам да избягаме училището и не се ядосвам излишно. Половината и повече неща са излишни но какво да се прави институция.

# 14
  • Мнения: 4 563
Когато големият ми син беше в начален етап г-жата им подготвяше за ваканцията собственоръчно едни "Ваканционни книжчици". 2-3 листа А4 сгънати на две и защипани с телбод. Вътре задачки за писане, четене, смятане, ЧО,ЧП. Всичко като игра обаче - разни човечета от фигурки (сметни, оцвети), думите в  кръстословици, билките като картинки за оцветяване и т.н. Много креативно и оригинално и детето го правеше с желание и без да разбере, че е един вид домашно.
При малкия няма домашни за ваканциите извън регулярните домашни след всеки учебен час, които са за следващия час.
И да отбележа - училището се води елитно.

Общи условия

Активация на акаунт