Домашни в почивните дни

  • 34 048
  • 408
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 589
До дете си е.
Когато моето бе 2-ри кл. сходни домашни .Справяше се самостоятелно за 20мин до 1 час  според количеството.Не е ходила на занималня и не съм била дори у дома всеки път. Родители на съученици се оплакваха че всяка вечер стоят с часове след занималнята. Мислех си че преувеличават.
Сега племенника е втори клас и рядко успява за по-малко от 2-3часа  същото. Не че учи повече ,но се разсейва, блее , заиграва се и не се концентрира ако не му се стои над главата.
Е стана ми ясно за какво говореха родителите.
Едното е бързо и  ефективно когато е съвсем само в стаята и на пълна тишина ,другото като му стоиш над главата.
На времето в университета едни от колегите стояха денонощно над учебниците по сесии, други  учеха през целия семестър с часове всеки ден.На мен ми стигаше след лекции вечер преди лягане да прехвърля и ако нещо не ми е било ясно да прочета пак докато го разясня . Отнемало ми е половин един час максимум и при много тежък материал.Преговарях го ден-два преди самия изпит с още един прочит и толкоз.

# 46
  • Мнения: 398
Според мен, до 4-ти клас децата не трябва да имат домашни за вкъщи. След като са по цял ден на училище, там, в учебна обстановка, да имат и предаден материал и упражненията върху него. А когато се приберат вкъщи, да имат възможност и да си починат и да имат време за извънкласни занимания.

# 47
  • Мнения: 15 163
Домашни за вкъщи няма, всичко се пише в занималнята. За почивни дни и ваканции не са имали досега домашни, дъщеря ми е втори клас.

Даскалицата по английски се изсили на последната родителска среща, че трябвало събота и неделя децата да пишат всяка дума по няколко пъти, нещо, което според мен е подходящо от 6-7 клас нагоре, не и сега.

# 48
  • Мнения: 20 425
И аз съм с второкласник. Домашни рядко имат, нещо за затвърждаване ако е срещнала затруднение или някое пропуснато упражнение. Обаче от 2-3 седмици учат стихчета и народни песни наизуст. И са все от сряда за четвъртък. А с изключение на вторник се прибираме около 7 заради спорт и шах. Честно ви казвам, снощи направо бяс ме хвана. Къде ти, от 8 часа да учим стихче. Почнахме по светофарите, докато се прибирахме след тренировката. С баща ѝ на смени повтаряме като папагали, за да запомни по-бързо, че иначе сама ще учи до сред нощ. Изморена е (не само тя, а и ние), а аз уча народните песни с чаша вино, че иначе не ми стигат нервите да обяснявам що е то "клепки босилкови" без да ми проличи, колко тъпо ми се струва да се учат народни песни наизуст, вместо да се пеят.

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
че иначе не ми стигат нервите да обяснявам що е то "клепки босилкови" без да ми проличи, колко тъпо ми се струва да се учат народни песни наизуст, вместо да се пеят.
Joy Joy Joy Имало и по-тежки случаи от нас. Няродни песни наизуст не бях чувала.  ooooh!
Много от нещата, които се учат децата не разбират и не знаят. И няма как да го разберат. Лятото като четохме "Ането" на всяка страница имаше по 5 непознати думи. В което няма лошо, да си разширят кръгозора малко, макар че нито ще ги запомнят, нито ще ги използват. Но нищо, нека да знаят, че свят и хора е имало и преди тях.  Joy Обаче как да им обясниш защо циганина имал в торбичката само една суха коричка? Обяснявах, обяснявах и накрая ме застреляха с въпроса "Ми защо не си купи по-мек хляб?" ooooh! Нещо като Мария-Антоанета и сладкишите.  hahaha
Мен друго ме дразни при стихчетата. Карат ги да ги учат, те полагат усилия, научават ги, рецитират ги в къщи по 100 пъти и после никой не си прави труда да ги изпита и да ги похвали (ако заслужават похвала, разбира се). Така тотално се демотивират и следващия път не искат да го учат.

# 50
  • Мнения: 15 163
Въпросът с непознатите думи всъщност поставя един по-сериозен въпрос и той е този за подмяна на книгите от списъкът за лятно четене. Дъщеря ми на всяка приказка на А. Каралийчев питаше за поне 3-4 непознати думи, които чисто и просто вече не се употребяват. Друга тема е и моралната остарялост на някои послания в тях.

Не искам и да си помислям за онези произведения от книжните школи от 9-10 век...

# 51
  • Мнения: 11 137
И ние учим народни песни наизуст но аз му казвам че това не е важно ако иска да не ги учи. Обикновено ги научава вечерта и на другия ден ги знае. Това по музика. Като цяло не смятам че учат това което им трябва за живота но това са възможностите на образованието в бг.

# 52
  • Мнения: X
Даскалицата по английски се изсили на последната родителска среща, че трябвало събота и неделя децата да пишат всяка дума по няколко пъти, нещо, което според мен е подходящо от 6-7 клас нагоре, не и сега.
Професията ти е свързана с преподаването на чужд език и си достатъчно компетентна да направиш тази преценка? Вероятно си даскалица, след като си наясно кое за кой клас е подходящо.

# 53
  • Мнения: 19 089
Въпросът с непознатите думи всъщност поставя един по-сериозен въпрос и той е този за подмяна на книгите от списъкът за лятно четене. Дъщеря ми на всяка приказка на А. Каралийчев питаше за поне 3-4 непознати думи, които чисто и просто вече не се употребяват. Друга тема е и моралната остарялост на някои послания в тях.

И при нас е така. През две изречения идва да ме пита някоя дума какво значи и то стари думи, които най-вероятно никога и по никакъв повод няма да използва. Съгласна съм, че трябва да се обогатява общата култура и да се учат нови думи, но всяко нещо има някаква граница. Освен това се питам - как ще успее да се унесе в дадена приказка и да му стане интересно четенето, като през 2 минути прекъсва и идва да ме попита за някоя дума. Това прекъсване убива всякакво желание за четене според мен.

# 54
  • Мнения: 15 163
Даскалицата по английски се изсили на последната родителска среща, че трябвало събота и неделя децата да пишат всяка дума по няколко пъти, нещо, което според мен е подходящо от 6-7 клас нагоре, не и сега.
Професията ти е свързана с преподаването на чужд език и си достатъчно компетентна да направиш тази преценка? Вероятно си даскалица, след като си наясно кое за кой клас е подходящо.

Не е свързана. Но съм учила три езика, плюс руският, дето го учихме от втори клас, така, че се считам за компетентна, да.
По полека с червеното.

# 55
  • Мнения: X
Да ти имам представата за компетентност.

# 56
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
За думите по английски и аз съм съгласна, че изобщо не се научават като се пишат. Те ги пишат съвсем механично, без изобщо да мислят. Наскоро с потрес открих, че има думи, които са ги писали по цели страници, а не знаят какво означават. И си кълнат, че не са ги учили никога.  ooooh! Но пък дано поне правописа да им остава в главата. Изобщо като цяло съм много скептична относно ученето на език преди 4-5 клас.

# 57
  • Мнения: X
За думите по английски и аз съм съгласна, че изобщо не се научават като се пишат. Те ги пишат съвсем механично, без изобщо да мислят. Наскоро с потрес открих, че има думи, които са ги писали по цели страници, а не знаят какво означават. И си кълнат, че не са ги учили никога.  ooooh! Но пък дано поне правописа да им остава в главата. Изобщо като цяло съм много скептична относно ученето на език преди 4-5 клас.
Ученето на език е възможно в малка група- до 8-10 души максимум. В клас няма как да се случи. Писането на думи е необходимо, но в контекст, а не по 3 реда, по 5 реда и т.н. до безкрай, когато ръката пише, а мозъкът блее някъде.

# 58
  • Мнения: 13 217
      За народните песни- аз не виждам нищо лошо да се изучават текстовете им. Обогатяват културата и разширяват кръгозора. Нашите деца ги изпитваха, така че не са се чувствали и пренебрегнати. Освен това, точно в народните песни има литературни похвати, които са най-силно застъпени и разпознаваеми, това е също необходимо на децата. Виж, сухата теория по граматика ми се вижда повече спорна дали и е там мястото.

      За език- аз също съм учила езици и не се сещам друг метод за научаване на думи, освен многократното им изписване и повтаряне. Последващо децата ще ги срещат във фрази , но първоначално ги учат изписвайки ги неколкократно.

    

# 59
  • Мнения: 15 163
     
      За език- аз също съм учила езици и не се сещам друг метод за научаване на думи, освен многократното им изписване и повтаряне. Последващо децата ще ги срещат във фрази , но първоначално ги учат изписвайки ги неколкократно.

    

Така е, но не и дете на 8 години, което не е учило и транскрипция на английският.

Да ти имам представата за компетентност.

Благодаря.

Общи условия

Активация на акаунт