Задачка май те затруднява, тук някой мигом я решава и добре я обяснява :)

  • 76 935
  • 736
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 8 495
Моля за помощ - забихме на задача за 4 клас :

Пет круши и 17 ябълки тежат колкото осем круши и 13 ябълки. Колко круши тежат колкото 72 ябълки?

А. 54                Б. 66                В.84            Г.96


Според мен логически е 66, ама как да се аргументирам и обясня...  Embarassed

Мисля че е 54

имаме: 5х + 17y = 8x + 13y, следователно

(5x - 8x) + (17y - 13y) = 0
-3x + 4y =0
4у=3х
y= 3x/4
y= 0.75x или една ябълка е равна на 0.75 круша, следователно 72 ябълки по 0.75 круши е равно на 54 круши

Нямам идея обаче дали този начин на решение се учи в 4 клас.

# 76
  • Мнения: 7 665
Моля за помощ - забихме на задача за 4 клас :

Пет круши и 17 ябълки тежат колкото осем круши и 13 ябълки. Колко круши тежат колкото 72 ябълки?

А. 54                Б. 66                В.84            Г.96


Според мен логически е 66, ама как да се аргументирам и обясня...  Embarassed
5к+17я=8к+13я
4я=3к
72:4=18
18.4я=18.3к
72я=54к

# 77
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Задачи с две неизвестни не са учили още, това е задача от подготвителния курс за математическа след 4клас. Мисля, че решението ще е по-скоро логическо, отколкото математическо изчисление...

# 78
  • Мнения: X
Скрит текст:
Моля за помощ - забихме на задача за 4 клас :

Пет круши и 17 ябълки тежат колкото осем круши и 13 ябълки. Колко круши тежат колкото 72 ябълки?

А. 54                Б. 66                В.84            Г.96


Според мен логически е 66, ама как да се аргументирам и обясня...  Embarassed

Мисля че е 54

имаме: 5х + 17y = 8x + 13y, следователно

(5x - 8x) + (17y - 13y) = 0
-3x + 4y =0
4у=3х
y= 3x/4
y= 0.75x или една ябълка е равна на 0.75 круша, следователно 72 ябълки по 0.75 круши е равно на 54 круши

Нямам идея обаче дали този начин на решение се учи в 4 клас.

Дроби - пети клас. Рационални числа - шести клас. Две неизвестни - още по-нагоре.
Задачи с две неизвестни не са учили още, това е задача от подготвителния курс за математическа след 4клас. Мисля, че решението ще е по-скоро логическо, отколкото математическо изчисление...
Мария ти пусна решение.

# 79
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Благодаря, Мария, това е май...

Дядо Хаджия, Мария, Дидева bouquet

Последна редакция: сб, 19 ное 2016, 21:21 от rossitza1

# 80
  • у дома
  • Мнения: 7 949
9 клас:

х*(х+1)*(х+2)*(х+3)=24

Освен очевидният отговор 1, тази задача как се разписва?
Допълвам:

Намерих решение:

Умножаваме първи и последен и втори и трети множител и се получава

(х^2+3x)*(x^2+3*x+2)=24
и после с полагане на x^2+3*x се получава

Но първо я реших с Хорнер да видя кои са другите корени

Моето е 8-ми клас и я има точно такива задачи в учебника на Анубис за 8 клас -в МГ е. На контролното също имаха такива задачи.Не са учили още Хорнер-по спомени е в 9 кл,полагат по описания от теб начин. В 9 клас в темата при уравнения от по-висока степен ли са  newsm78 - в учебника на Архимед 9 кл,първо  равнище няма такива задачи...

# 81
  • София
  • Мнения: 998
Момичета, решава детето една задачка и отговора не съвпада с официалния. Пък и аз не мога да го добутам до официалния. Ето я задачката:

В един клас има 31 души, от които 15 души могат да си мърдат ноздрите, а 9 души могат да
си мърдат ушите. При това двама от тях могат да правят и едното, и другото! Останалите деца от
класа не успяват да направят нито едно от двете; колко са тези деца?

Официалния отговор е 19. Не мога да разбера как при положение, че 15 могат да си мърдат ноздрите и и 9 ушите ще останат 19 деца от общо 31 които няма да могат да направят нито едно от двете  newsm78
Според мен е 11. 

# 82
  • Мнения: 7 665
Момичета, решава детето една задачка и отговора не съвпада с официалния. Пък и аз не мога да го добутам до официалния. Ето я задачката:

В един клас има 31 души, от които 15 души могат да си мърдат ноздрите, а 9 души могат да
си мърдат ушите. При това двама от тях могат да правят и едното, и другото! Останалите деца от
класа не успяват да направят нито едно от двете; колко са тези деца?

Официалния отговор е 19. Не мога да разбера как при положение, че 15 могат да си мърдат ноздрите и и 9 ушите ще останат 19 деца от общо 31 които няма да могат да направят нито едно от двете  newsm78
Според мен е 11. 
9 трябва да е (изпускате двамата можещи и двете мърдания).

# 83
  • София
  • Мнения: 998
Да, пропуснала съм да ги извадя и тях  Embarassed. Но пък пак не са 19.

# 84
  • Мнения: X
Скрит текст:
Момичета, решава детето една задачка и отговора не съвпада с официалния. Пък и аз не мога да го добутам до официалния. Ето я задачката:

В един клас има 31 души, от които 15 души могат да си мърдат ноздрите, а 9 души могат да
си мърдат ушите. При това двама от тях могат да правят и едното, и другото! Останалите деца от
класа не успяват да направят нито едно от двете; колко са тези деца?

Официалния отговор е 19. Не мога да разбера как при положение, че 15 могат да си мърдат ноздрите и и 9 ушите ще останат 19 деца от общо 31 които няма да могат да направят нито едно от двете  newsm78
Според мен е 11.

9 трябва да е (изпускате двамата можещи и двете мърдания).
Ох, много ви моля да погледнете решението на задача 12. По-специално изчислението.  Mr. Green
Често разпознавам откъде са задачите и мога да кажа, че от ИС има и други грешни решения, които си стоят от години, публикувани в мрежата.

# 85
  • Мнения: 7 665
Скрит текст:
Момичета, решава детето една задачка и отговора не съвпада с официалния. Пък и аз не мога да го добутам до официалния. Ето я задачката:

В един клас има 31 души, от които 15 души могат да си мърдат ноздрите, а 9 души могат да
си мърдат ушите. При това двама от тях могат да правят и едното, и другото! Останалите деца от
класа не успяват да направят нито едно от двете; колко са тези деца?

Официалния отговор е 19. Не мога да разбера как при положение, че 15 могат да си мърдат ноздрите и и 9 ушите ще останат 19 деца от общо 31 които няма да могат да направят нито едно от двете  newsm78
Според мен е 11.

9 трябва да е (изпускате двамата можещи и двете мърдания).
Ох, много ви моля да погледнете решението на задача 12. По-специално изчислението.  Mr. Green
Често разпознавам откъде са задачите и мога да кажа, че от ИС има и други грешни решения, които си стоят от години, публикувани в мрежата.
От коя година и за кой клас е тази задача от ИС?
Намерих я - 2006г. 3 клас. Да, изчислението там е сбъркано.

# 86
  • Мнения: X
http://www.pmgbs.com/docz/isal06/reshsal06_3.pdf
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/12/SAL-2006-3-klas-R.pdf
Извинявам се, пропуснала съм да копирам линка.

31−15−9+2 = 19
Впечатляващо.

# 87
  • София
  • Мнения: 998
Мда, обикновено напоследък нямам време да ги решавам аз и сверявам по дадените отговори. Два пъти го върнах детете преди да седна да я решавам  Rolling Eyes
Във въпросната тема за 3 клас  от 2006 г чертежа на 15 задача е непълен. В отговорите е друг. Даденият верен отговор отговаря на втория чертеж.

Последна редакция: нд, 20 ное 2016, 20:53 от magina

# 88
  • Мнения: 8
моля за помощ!!
 
да се реши
x3-x2 -8/х3-х2=2

# 89
  • Мнения: 8
задача от 9 клас

Общи условия

Активация на акаунт