Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 99 023
  • 748
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 24 467
Благодаря на всички за мненията.

Ще се опитам да си направя програма за след училище - два дни математика, два писане, един по човеците и всяка вечер четене. Лошото е, че след 8 девойката е много уморена, едва гледа и съответно четенето страда. Има от класната да чете по около 40 страници седмично и трябва жестока организация на всички вкъщи, за са успее.

Ако е възможно, правете това след училище, не вечер. Аз моя син го спрях от занималня почти веднага - да се прибере вкъщи, да се нахрани, да си почине и каквото може да свърши сам. След това, когато се върнех от работа, се хващах първо с него, защото наистина вечер не е много ползотворно. Да не кажа никак.
Ако имате възможност, пренаредете ангажиментите. Вечер децата се изморяват.

# 601
  • Мнения: 1 843
Да, знам. Cold Sweat Трябваше да уточня, че е на целодневно обучение и свършват в 4. Няма домашни за през седмицата. Вариант е да я спра от другите занимания, които има след училище, но те пък също ми се струват важни (спорт и пиано + логопед) и не мога да се реша съвсем. А и на спорт ходи с кака си и не мога да я оставя сама да работи вкъщи.

Вчера дойде оценката от входното ниво по български - добър, което не е толкова зле и класната смята, че има огромен прогрес от началото на учебната година.

# 602
  • Мнения: 24 467
Важни са допълнителните занимания. Те дават на детето простор и вяра, че щом нещо му се отдава и му е интересно, то и друго ще може. Тях не спирайте.
Лично аз съм против целодневното обучение не само за деца с дислексия, а за всички деца. Времето, което прекарват в училище, следва да е не повече от 5-7 астрономически часа, според възрастта.
Моето беше записано на занималня, но като видях, че там само губи време, нищо не научава и, напротив - само се измаря, след което не може да поема у нас, веднага го спрях.

# 603
  • София
  • Мнения: 45 048
И мислиш да правиш упражнения за дете на 8 с дислексия след 8 вечерта?
Моля те, поне ги направи през уикенда.

# 604
  • Мнения: 1 843
Честно казано не знам как да отговоря на този въпрос. Да видим дали ще се справя...

Опитвам се да направя възможно най-доброто за детето си спрямо ситуацията. Исках да се допитам до хора с опит, преминаващи през същото и по-конкретно за времето, което се отделя за допълнителна работа, за да мога да го приложа към нашата си организация.

Иначе уикенда пишем домашни и наваксваме пропуснати страници от упражненията в училище. В момента това отнема около ... целия уикенд.

# 605
  • Мнения: 24 467
Само уикенда не е достатъчно, но и работа вечер е почти все едно, че нищо не правите. Писах ти ние как направихме нещата. Но има и варианти да потърсите външна помощ - или близък, на когото му се занимава, или платен учител с опит при работа с деца с проблеми от такъв вид. Но и нещо от това да изберете, съветвам те през уикенда ти да продължиш да се занимаваш и постоянно да следиш развитието. Не оценките. Да видиш какво и как чете, какво разбира, кое го затрудняв, как му енай-лесно да схване и т. н. Ти си участваш в процеса постоянно.

# 606
  • Мнения: 17 505
Моят съвет е да не притискате прекалено детето и да оставите време за игра, както и за разтоварващи занятия (за удоволствие).
Поне моето дете не би издържала на подобен натиск. Във втори клас беше втора смяна, сутрин на занималня. Повечето си правеше там. Вечер сме писали само по нейно желание. Ходеше в асоциация Дислексия веднъж седмично, в  събота имаше частен урок по рисуване, а събота и неделя и салса.
В трети клас прибавихме психолог, заради проблеми в училище и ментална аритметика. Ресурсната работи с нея два пъти седмично като я взема от часа по математика и работят само двете по математика.
В момента е четвърти клас и втора смяна. Вечер пишем по математика и руски, по останалото се справя сутрин сама. Има време да се наспи, да отиде на допълнително занимание и да си напише. Има и две свободни от допълнителни дейности сутрини. Против съм почивните дни да се занимавам с нейните уроци, все пак имам още едно дете, а и аз имам нужда от почивка.
Поне моята не би издържала  на такова натоварване - лесно се изморява психически и става разконцентрирана, неспокойна, хленчеща, съответно вдига и температура.
Нямам амбиции за отличничка, целта ми е да придобие минимума стабилни знания, който ще й трябва и да поддържа ниво Добър.

# 607
  • Мнения: X
Почти няма дете на тази възраст, което да издържи на такова физическо натоварване като целодневно обучение плюс работа вечер. Моят съвет може би е твърде радикален, но все пак да кажа. Ако е възможно, сменете училището на детето с такова, в което няма целодневно обучение, така че то да се прибере на обяд и да си почине, за да има сили за домашни и допълнителни занимания.

# 608
  • Мнения: 24 467
Почти няма дете на тази възраст, което да издържи на такова физическо натоварване като целодневно обучение плюс работа вечер. Моят съвет може би е твърде радикален, но все пак да кажа. Ако е възможно, сменете училището на детето с такова, в което няма целодневно обучение, така че то да се прибере на обяд и да си почине, за да има сили за домашни и допълнителни занимания.
Именно. Този целодневен престой в училище не дава възможност за индивидуална работа, която е нужна при тези деца.

# 609
  • София
  • Мнения: 8 334
Аз също не мисля, че целодневното пребиваване в училище носи нещо положително.
Ако детето работи с логопед, пробвайте той да помага с учебния материал. Те имат различен подход и поднасяне на материала, така че хем ще се следи развитието по съответните дисциплини и ще помага с научаването. Важното е да се прави в участък на деня, когато детето ефективно може да възприема информация, иначе се обезсмисля.
Забелязала съм, че при сина ми този ефективен прозорец от деня приключва към 17.30. Този уикенд по изключение учихме през едната вечер и накрая го пуснах без домашно, защото нито приемаше, нито предаваше. Отделно, че психически им се отразява много зле, като видят, че не са в кондиция и не се справят с домашното. Това е поне от наблюденията ми до момента с второкласника.

# 610
  • Мнения: 1 843
Благодаря за мненията. И моят опит е такъв, работата вечер е крайно неефективна. Миналата седмица искаше да си дописва едно домашно, което изобщо не помнеше, че е написала преди две вечери. По-скоро си мисля да вмъкна нещо около 17-18 ч. в зависимост от деня.

Не съм мислила за конкретна смяна на училището сериозно, защото като цяло съм доволна, въпреки че и такава мисъл ми е минавала през главата. Много е сложно такова решение, с много аспекти за съобразяване. Във всички случаи ще прегледам алтернативите, за да съм готова да действам, ако се наложи. Така или иначе няма да тръгна да я места по средата на годината.

В училище логопедът я взима два пъти седмично от различни часове, а отделно я водим още два пъти при друг.

За уикендите - засега планирам да участвам възможно най-много, но балансирано - само да надничам там, където е лесно и да се включвам активно при нужда. Чудехме се в началото дали да не потърсим частен учител, с когото съпротивата, която я има към нас като родители, ще бъде по-малка. Засега се въздържам, защото всяка изминала седмица нещата изглеждат по-добре и може би ще се справим и сами.

# 611
  • Мнения: 24 467
Моят си предпочиташе да работи с мен, не с учител. Просто с времето се напаснахме.
Между 17.00 - 18.00 всеки делничен ден не е лошо. Но си карайте и в почивни. Нищо лошо няма детето да почете час и да направи диктовка от 15 минути.

# 612
  • Мнения: 17 505
Здравейте.
Въпросът ми е към майките със стаж в дислексията - има ли алгоритъм за решаване на тестове при деца с дислексия?

# 613
  • Мнения: 24 467
Какво конкретно те интересува - какви точно тестове?

# 614
  • Мнения: 17 505
Джуди, на тестове в училище дъщеря ми не успява да покаже знания - прави много грешки. На количествени оценки е. Четвърти клас, правят много тестове за изпитите в края на годината. Няма как на всеки тест да е с ресурсен и допълнително време и изкарва Слаб.
Търся алгоритъм, който да й помогне да се справя с тестовете в час. На изходните нива отговори за петици и шестици - първо ги правиха електронно у дома, като вид домашно. Прави ги от телефона ми като аз само я наблюдавах и й обяснявах някой въпрос, но не съм се намесвала в отговорите, защото и аз исках да видя как ще се справи със собствени знания. После обясних грешките. В час явно се смущава от две страници тест (много е дълго) и от притеснения и стрес пише без да мисли. Тъй като правят много тестове за тренировка за НВО това ще я подтикне и стресира допълнително. Не е на качествени оценки и не искам да минава. Достатъчно подтикната е три години, че не се справя като останалите. Затова търся начин да се научи да се справя сама. Да, по-бавно работи и без допълнително време няма да направи всичко, но все пак няма да е за слаб.

Последна редакция: пт, 09 окт 2020, 19:01 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт