Поради студа

  • 36 562
  • 392
  •   1
Отговори
# 270
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Скрит текст:
И друга страна на глупостта, която се случва. Сградите масово са отоплени. Но в тях не се провежда пълноценен учебен процес. Къде е ефективността на това?

Като казвам "пълноценен" имам предвид полезен за всички и резултатен.
newsm78Аз не бих била сигурна без замервания,че е топло и въпреки това часовете са намалени.

 newsm78Чета това шарено нещо по-горе  и недоумявам приоритетите на някои учители.
Намалени часове по 25мин.,по-малко от половината ученици съвсем разконцентрирани и поради студа в стаите, а учителя се хванал за програмата като за евангелие. Shocked
За кой клас става дума ,че така са поставени нещата че едва ли не всеки час е = на нов урок?Нямате ли предвидени други часове в тая програма(доклади,беседи,преговори...консултации)?
ОК ,но за работата на учителя се съди по резултатите на учениците. Е след като 2/3 изобщо не са чули новия урок ,а останалите са се чудели как да се стоплят докато урока им е бил поднесен в съкратен вариант за да се вмести в 25-те минутки, за какви резултати говорим?
Излиза че графика е по-важен от това децата да усвоят материала.
 Разбирам ,че не всеки приема професията като призвание, но тук като родител правя огромна разлика м/у тези които сляпо следват графика и тези, които проявяват гъвкавост и разум .Евала!

Твърдя от първо лице, че училището е отоплено над минималната температура, но въпреки това имаме поставени отгоре начало и край на учебния ден заради трудностите, предизвикани от времето и непочистените улици.

А в "това шареното нещо" ако не става ясно именно учителят твърди, че преподаване на всяка цена е безсмислено. И да, почти всеки урок е за нови знания. Справка - ІІ клас, разпределения. А в тази възраст и упражнителните уроци е добре да не се пропускат. Или вземат "през куп - за грош". И не само в тази възраст. Трябва да намеря начин всичко, направено днес, да "мина" и с отсъстващите. И ако аз имам възможност да го направя, защото разполагам с повече време с децата, то колегите в среден и горен курс нямат тази възможност.

Очевидно съм разбрана превратно, след като на "Защото освен да се върви по програмата, преподаването има за цел учениците да усвояват материала." се отговаря с "Излиза че графика е по-важен от това децата да усвоят материала.". Последните са цитати, copy-paste.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 09:33 от bubanka

# 271
  • Мнения: 4 145
Скрит текст:
smetanapalata, не е въпросът за моите деца. За твое сведение, нямам такива. От другата страна съм. Мисля за 26, не за 1-2. - в клас често са повече от 26 и присъствеността е по-висока от половината. Благодаря, но твърдя, че имам малко по-близък поглед върху бройката и присъствието. Учениците ми са 26, при норматив в 1.-4. клас 22. - твоите? Хахаха, в класовете на моите деца пък (т.е. не в твоя клас), децата са били винаги над 26. Нормативи? Ха-ха.
Въпросът е, че когато се възобновяват учебните занятия, трябва да се подсигурят всички
необходими условия, за да присъстват всички здрави деца. - към момента за София-град няма условия на грипна епидемия и се предполага не, ами се знае, че здравите деца са над 70%. Както стана ясно, в повечето училища условия имаше и има и към момента, десетина бяха училищата без нужния минимум температура-те имаха възможността локално да решат да не учат.
Къде в изречението прочете за грип и постигната температура? А за София - град? Там само от грип ли се боледува? И само при епидемия?  - за да бъде разпуснато едно училище (щом явно си учител), знаеш какво трябва да бъде обявено, или какви да са причините. Говоря за София-град от самото начало, защото точно в София-град не бяха на лице предпоставки за спиране на учебен процес масово. Нито има отсъстващи, нито има грип (епидемиологичните норми се следят), нито всички училища бяха със замерени ниски температури, а само няколко. Това бе и началото на участието ми в темата-учудване, че при наличие на условия се спира целия град. Ок-локално проблемните да бъдат спряни, но целия град беше абсурдно. Та-аз си пиша за София-град и точка. В Плевен, Стара Загора или на МАчу Пикчу-там условията са други и се следват други предписания.
Подобна заповед от една страна показва, че Общината не си е свършила работата, а от друга дава възможност на родителите и на по-големите ученици да вземат решение да не водят децата си или да не идват, дори и да не са възпрепятствани от условията. - лично аз не познавам родител на по-голямо дете, който осъзнато да не го пусне, при наличие на условия разбира се, с цел-абе нека стоят още, ваканция да е. Ако има такива, то са единици, на деца без амбиции и които няма да кандидатстват по-скоро (7 клас). Визирам родителите на по-малките, а големите - като самостоятелни единици. Не фиксирам седмокласници. - и аз не фиксирам нищо, но го отбелязвам като факт. Че за едни е иху-аху и пързалка, за други е сериозен гърч и то не заради това, че няма кой да ги гледа Simple Smile))
В резултат от което масово присъствието е под 50%. -това е твое предположение. В нашето училище присъствеността е нормална, дори при малките.

Което води до неефективен учебен процес. - Неефективно е да висят в такава ваканция, безспорно, сега масово имат нужда от нова пренастройка, ново "влизане в час" и наново създаване на кондиция и влизане в учебен режим. Факт е, че да се прекъсва или накъсва учебния процес е крайно неефективно, а тази година се оляха-то не бяха избори, то не са ваканции.
Което пък поставя въпроса за смисъла от провеждането му. Нали идеята на всички, които протестираха срещу ваканцията е да не се пропуска материал, а не просто децата им да са в училище, а не вкъщи. Е, днес и утре отново ще се пропуска. - не, няма. Няма защо да се пропуска, днес се движат по програма и започват с наваксването-по 2 по 3 урока. Това е крайно неефективно, също, но се налага, няма как.
 С драстично намалени часове и в намален състав, всичко по препоръка и с разрешението на висшестоящите. Повечето учители ще предпочетат да не преподават нови уроци, които после да повтарят. -това също е твое предположение. Учителите преподават-който дошъл-дошъл. Никой учител не чака да се събере целия клас, за да си преподава уроците. Позволи ми да знам по-добре какво правят учителите, които мислят за учениците си и дали те биха преподали урок за нови знания на половин клас. Защото освен да се върви по програмата, преподаването има за цел учениците да усвояват материала. И не се хващай за думата "половин". - само ти ли си учител на този свят? И всички учители са като теб? Не ми отговаряй. Вчера, моят ученик по всички предмети за деня е взел по 3 урока. Никой никого не чака.
Надявам се си разбрала какво имам предвид. Както и се надявам да си доволна от ефективността на днешния и утрешния учебни дни на твоите деца. - Да, доволна съм, че поне тези два дена ще влизат в час повечето. Ако им бяха дали още, буквално забравили как се учи и учебен режим, в понеделник до към петък другата седмица може и да се настроят някои.
Изключително се радвам за теб и твоите деца! - благодаря, умни, разумни, калени и здрави са.

Лично мнение, не задължавам никой да го споделя. Peace


Когато писах нашарения от теб, а впоследствие и от мен пост, се опитвах да обясня, че поради несвършена работа висшестоящите, поне в нашия град, предварително обрекоха тези два учебни дни на неефективност. Първо, определяйки късно начало и ранен завършек на учебния ден, което ни принуждава да караме часове по 25 мин. и второ, обявявайки, че всички отсъствия за тези два дни ще бъдат служебно извинени, с което намалиха драстично бройката на присъстващите. В такива условия пълноценен учебен процес НЯМА.
Надявам се това да не е само мое мнение!

Извинявам се на останалите за очевидно безсмислената полемика.

Аз не се извинявам, защото идеята на темите е да има полемика.  Peace
Както става ясно, има ужасно много предпоставки къде какво да бъде взето като решение и не може да е на принципа на масовостта. (Дори в една съседна тема чета как спорят кога се е учило точно в събота, през кои години и за кои набори и ми става смешно как спорят за нещо, което очевидно е било различно, едни там твърдят, че са учили събота, а аз съм техен набор и никога не съм учила събота  Peace).
С едно съм напълно съгласна с теб обаче: "Когато писах нашарения от теб, а впоследствие и от мен пост, се опитвах да обясня, че поради несвършена работа висшестоящите, поне в нашия град, предварително обрекоха тези два учебни дни на неефективност. Първо, определяйки късно начало и ранен завършек на учебния ден, което ни принуждава да караме часове по 25 мин. и второ, обявявайки, че всички отсъствия за тези два дни ще бъдат служебно извинени, с което намалиха драстично бройката на присъстващите. В такива условия пълноценен учебен процес НЯМА."

Да-несвършена работа има. По различни места. Дори в част от столицата, за която аз пиша. И са различни тези несвършени неща. За столицата част от несвършените неща са именно да преценят, че не всички са за затваряне, а затвориха под натиск. Затвориха топли училища, без наличие на грипна обстановка. Затвориха ги на принципа-до вечерта се казва ще учат, в последния момент казаха няма да учат (да, под натиск). Това със служебното извиняване на отсъствия също. И да, в създадените условия под натиск учебен процес пълноценен няма, но няма и да има и следващата седмица, когато след дълго отсъствие всички ще се настройват наново, ще се препуска по материал, няма да има време за преговор и качествено усвояване на този материал. Не всички са 2-3 клас, където се наваксва лесно.
 Peace
В полемиката е истината, не се страхувайте от нея. Защото "истината" има много лица.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 09:34 от bubanka

# 272
  • Мнения: 4 145
Скрит текст:
И друга страна на глупостта, която се случва. Сградите масово са отоплени. Но в тях не се провежда пълноценен учебен процес. Къде е ефективността на това?

Като казвам "пълноценен" имам предвид полезен за всички и резултатен.
newsm78Аз не бих била сигурна без замервания,че е топло и въпреки това часовете са намалени.

 newsm78Чета това шарено нещо по-горе  и недоумявам приоритетите на някои учители.
Намалени часове по 25мин.,по-малко от половината ученици съвсем разконцентрирани и поради студа в стаите, а учителя се хванал за програмата като за евангелие. Shocked
За кой клас става дума ,че така са поставени нещата че едва ли не всеки час е = на нов урок?Нямате ли предвидени други часове в тая програма(доклади,беседи,преговори...консултации)?
ОК ,но за работата на учителя се съди по резултатите на учениците. Е след като 2/3 изобщо не са чули новия урок ,а останалите са се чудели как да се стоплят докато урока им е бил поднесен в съкратен вариант за да се вмести в 25-те минутки, за какви резултати говорим?
Излиза че графика е по-важен от това децата да усвоят материала.
 Разбирам ,че не всеки приема професията като призвание, но тук като родител правя огромна разлика м/у тези които сляпо следват графика и тези, които проявяват гъвкавост и разум .Евала!

Така, веднага ти отговарям. Но с условие, че не фиксираме. Просто го маркирам като факт. Говорим за програмите в прогимназиален етап. 6 и 7 клас, където се учи доста. Има свален материал от горните класове. Например 7 клас тази година взимат две години за една по физика, химия, биология, география (тази година се направиха поредните промени в образователната система, и се взе решение основно образование да се завършва в 7 клас, а не в 8 както досега. Тази година за първи път 7 и 8 клас ще завършат заедно, едновременно основното си образование, като за целта 7 клас трябва да вземат и материала от 8 клас.  Crazy Crazy Laughing Laughing. Като добавим и факта, че в 7 клас по предметите за НВО по принцип няма особено време за качествено усвояване, в частност по математика се препуска и няма кой знае какво време за упражнение, се стига до парадокса-всеки час нов урок (сложи тук изядените дни от избори тази година и ваканции). Графикът е направен на места различно, всеки учител преценява дали ще преструктурира програмата по дадения час, или ще вкарва в СИП тези допълнително свалени часове.  И се случва едно преструктуриране-ум да ти зайде. Crazy Crazy Laughing Laughing Не са виновни учителите в случая.
Не е тайна, че в 7 клас масово се ходи на уроци, и причината е именно в невъзможността да се поеме материала качествено през учебната година в самото училище. Изпитите са изтеглени май месец, при положение, че все пак се учи до юни. Параграф 22. Учителя и на челна стойка да застане, просто време за усвояване няма.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 09:34 от bubanka

# 273
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...Говорим за програмите в прогимназиален етап. 6 и 7 клас, където се учи доста. Има свален материал от горните класове. Например 7 клас тази година взимат две години за една по физика, химия, биология, география (тази година се направиха поредните промени в образователната система, и се взе решение основно образование да се завършва в 7 клас, а не в 8 както досега. Тази година за първи път 7 и 8 клас ще завършат заедно, едновременно основното си образование, като за целта 7 клас трябва да вземат и материала от 8 класCrazy Crazy Laughing Laughing. Като добавим и факта, че в 7 клас по предметите за НВО по принцип няма особено време за качествено усвояване, в частност по математика се препуска и няма кой знае какво време за упражнение, се стига до парадокса-всеки час нов урок (сложи тук изядените дни от избори тази година и ваканции). Графикът е направен на места различно, всеки учител преценява дали ще преструктурира програмата по дадения час, или ще вкарва в СИП тези допълнително свалени часове.  И се случва едно преструктуриране-ум да ти зайде. Crazy Crazy Laughing Laughing Не са виновни учителите в случая.
Не е тайна, че в 7 клас масово се ходи на уроци, и причината е именно в невъзможността да се поеме материала качествено през учебната година в самото училище. Изпитите са изтеглени май месец, при положение, че все пак се учи до юни. Параграф 22. Учителя и на челна стойка да застане, просто време за усвояване няма.
Ужасно много неверни твърдения в този пост.

# 274
  • Мнения: 4 145
О, от толкова много редове ми намери само една грешка.  Hug
Ще се радвам на мнение, а не проста констатация. Peace

# 275
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
О, от толкова много редове ми намери само една грешка.  Hug
Ще се радвам на мнение, а не проста констатация. Peace
Какво мнение върху неверни твърдения очакваш?
Просто не е вярно това, което пишеш.

# 276
  • Мнения: 4 145
Опровергай ме. Peace Кое точно е невярното?
Не е вярно, че НВО е май месец?
19.05.2017 г.  ДЗИ по БЕЛ  и НВО в VІІ клас по БЕЛ

22.05.2017 г.  втори ДЗИ и НВО в VІІ клас по математика
Не е вярно, че има преструктуриран материал по предмети в 7 клас?
МОН сами предлагат опции за преструктуриране:
http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2012
 А, че се взима всеки час нов урок-това няма как да доказвам, права си.  Peace

# 277
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Подчертала съм неверните, а преди да те опровергая, може би ще можеш да подкрепиш думите си по някакъв начин.

# 278
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Радвам се, че горе-долу се разбрахме. При отоплени сгради, ако общината си бе свършила работата, щяхме да учим с нормален график и да се отсъства само по болест. Тогава тези дни нямаше да са проформа учебни.

Скрит текст:
И не защото съм начален учител, но не пренебрегвайте това, което се учи в тези класове. Ако работата не е свършена, както трябва, нагоре трудностите стават още по-тежки. Немалка част от проблемите идват именно от неглижирането на обучението в началните класове. Стабилна къща без здрави основи да сте виждали?

Скрит текст:
Това с провеждането на НВО близо месец преди края на годината никога не съм го разбирала. В ІV клас е същото, макар важността на резултата да е несъизмерима. Но пък възрастта е друга, а и първият сблъсък с този тип изпитване е важен. При 32 седмици учебна година, трябва да завършиш материала поне 6 по-рано, за да има 2 за упражнения и да си готов в началото на май. И ако има 2 седмици грипна...

# 279
  • Мнения: 4 145
Лиляна,
1. тази година взимат две години за една по физика, химия, биология, география
и доказателството: от МОН са дали предложение за преструктуриране:
http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2012
Сгрешила съм, като съм изпуснала историята като предмет, а съм сложила физика примерно. ОК, приемам го. Peace
2. 7 клас трябва да вземат и материала от 8 клас. - по някои предмети, пропуск че не съм описала отново кои точно. Но е извадено от контекста, ако се чете последователно, става ясно, че е за някои предмети.
3. всеки час нов урок  - това не мога да доказвам, различно е. Някои са така, други пропускат уроци, трети взимат по два урока, а после упражняват, но около мен чувам масово за препускане. Недоказуемо е.  Peace
4. Изпитите са изтеглени май месец:
19.05.2017 г.  ДЗИ по БЕЛ  и НВО в VІІ клас по БЕЛ

22.05.2017 г.  втори ДЗИ и НВО в VІІ клас по математика
До тези дати учениците следва да са взели и овладели материала.
5. време за усвояване няма -това е мнение, не е твърдение, че да пишеш, че е невярно, всеки има мнение, а моите наблюдения са такива. Peace

Белята-абсолютно съм съгласна с теб в последния ти пост. Затова и парадокса, че се действаше под натиск, а не с мисъл. Имаше при нас и отоплени сгради и липсваше предпоставка грип. Но процесът бе прекъснат. Където няма-ок, спира се, нормално.
Напълно съм съгласна с добрите основи, но съгласи се, при малките ученици може да се навакса и извън училище. Ще решава задачи лятото, ще направи диктовка. При големите-та ти имаш изпит, един от най-важния в живота ти, месец преди да е свършила учебната година. Нямаш шанс ваканцията да наваксаш.

# 280
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна,
1. тази година взимат две години за една по физика, химия, биология, география
и доказателството: от МОН са дали предложение за преструктуриране:
http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2012
Сгрешила съм, като съм изпуснала историята като предмет, а съм сложила физика примерно. ОК, приемам го. Peace
...
Сгрешила си и продължаваш да грешиш, като твърдиш, че ще се вземат две години за една, което не е вярно. Един или два дяла от предмет не правят цяла година. Ако не правиш разлика, то не употребявай думи, които не разбираш или не прилагай текстове, като доказателство, които не са ти ясни.
...
3. всеки час нов урок  - това не мога да доказвам, различно е. Някои са така, други пропускат уроци, трети взимат по два урока, а после упражняват, но около мен чувам масово за препускане. Недоказуемо е.  Peace
....
Какво си чула, не е никакъв аргумент в подкрепа на твърдението ти, че всеки час се взима урок за нови знания. Отваряш учебната програма и броиш колко са темите, после броиш часовете за годината и разликата е часове за упражнения и други, които не са за нови знания.
...
4. Изпитите са изтеглени май месец:
19.05.2017 г.  ДЗИ по БЕЛ  и НВО в VІІ клас по БЕЛ

22.05.2017 г.  втори ДЗИ и НВО в VІІ клас по математика
До тези дати учениците следва да са взели и овладели материала.
...
Изпитите не са изтеглени, защото винаги са били през месец май. Не е вярно, че е необходимо за външно оценяване да е взет целият материал. Външното оценяване е просто една статистика. За вторите модули на това НВО, с които се кандидатства в гимназии, не са необходими знанията от последните уроци от юни, а много повече от дотогава изученото.

# 281
  • Мнения: X
Въпреки неточностите, все пак е вярно, че особено по БЕЛ и математика материалът в 5, 6 и 7 клас в огромен и времето никак не е достатъчно за усвояването му.

# 282
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Въпрос на организация и приоритети. Да, на някои деца не им стига времето, щото мама го е записала на сто школи, уроци, танци, плуване, пеене и т.н.
Има деца, които се справят добре без особени притеснения и това личи по оценките, които изкарват на НВО.

# 283
  • Мнения: X
Лиляна,
1. тази година взимат две години за една по физика, химия, биология, география
и доказателството: от МОН са дали предложение за преструктуриране:
http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2012
Сгрешила съм, като съм изпуснала историята като предмет, а съм сложила физика примерно. ОК, приемам го. Peace
2. 7 клас трябва да вземат и материала от 8 клас. - по някои предмети, пропуск че не съм описала отново кои точно. Но е извадено от контекста, ако се чете последователно, става ясно, че е за някои предмети.
4. Изпитите са изтеглени май месец:
19.05.2017 г.  ДЗИ по БЕЛ  и НВО в VІІ клас по БЕЛ

22.05.2017 г.  втори ДЗИ и НВО в VІІ клас по математика
Част от материала е свален в седми клас, но не целия. Не вземат две години за една. Бяха предложени три варианта за наваксване на учебното съдържание. Става дума за 11-12 учебни часа на предмет. Самата ти си дала линк към информацията.
По отношение на НВО в седми клас. През последните години винаги е било през май. Ако погледнеш учебно-изпитните програми, ще видиш че са съобразени с това.

# 284
  • Мнения: 4 145
Въпрос на организация и приоритети. Да, на някои деца не им стига времето, щото мама го е записала на сто школи, уроци, танци, плуване, пеене и т.н.
Има деца, които се справят добре без особени притеснения и това личи по оценките, които изкарват на НВО.

По правило добре се справят именно онези с танците и школите. Организирани са и не чакат на учебния процес в училище.
Изключения са децата, влезли в исканите от тях топ училища без школа.
Приемам забележка единствено за някои неточности по-скоро, че да-част от материал се сваля, но е факт, че се сваля и е факт, че се учи "качествено" реално до май месец. Сложете сега и тези допълнителни часове, къде 11, къде 12 по 3 предмета отгоре.
Да, знам, че изпитите са май месец и затова така съм написала-изтеглени са май месец. Аз така го разбирам, да са изтеглени, означава за мен да са сложени по-рано от края на учебната година.

Въпреки неточностите, все пак е вярно, че особено по БЕЛ и математика материалът в 5, 6 и 7 клас в огромен и времето никак не е достатъчно за усвояването му.
Ами не съм учител, а промени има ужасно много, дори в момента четох за статута на НПМГ и там някакви драми с някакви олимпиади. То точки щяло да се дават за едно, пък за друго, трудно е на външен, извън системата да следи и да е точен на 100%, предвид, че промени текат постоянно. Идеята на мнението ми беше именно такава - че обемът материал може и да е разчетен да се вземе, но не и качествено и не с нужното усвояване. Това при нормален учебен процес. На прекъснат и с много неучебни дни-още по-зле.

Последна редакция: пт, 13 яну 2017, 10:22 от smetanapalata

Общи условия

Активация на акаунт