Поради студа

  • 36 554
  • 392
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: X
Въпрос на организация и приоритети. Да, на някои деца не им стига времето, щото мама го е записала на сто школи, уроци, танци, плуване, пеене и т.н.
Има деца, които се справят добре без особени притеснения и това личи по оценките, които изкарват на НВО.
Не, не ме разбра. Не става дума, че времето на детето не стига заради извънкласните занимания, а за огромния брой урочни единици, за които не стигат часовете да бъдат преподадени и затвърдени в клас.

# 286
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това не е изпит, а оценяване. Нормално е оценяването да става в, а не извън, учебната година. Това е една оценка за възможностите на децата, усвоени знания.

# 287
  • Мнения: 4 145
Това не е изпит, а оценяване. Нормално е оценяването да става в, а не извън, учебната година. Това е една оценка за възможностите на децата, усвоени знания.

Но с тази оценка всъщност се образува бал, с който се кандидатства за прием?

# 288
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това не е изпит, а оценяване. Нормално е оценяването да става в, а не извън, учебната година. Това е една оценка за възможностите на децата, усвоени знания.

Но с тази оценка всъщност се образува бал, с който се кандидатства за прием?


Така е и съдържанието на изпитването е съобразено с датата му.

# 289
  • Мнения: 4 145
И е достатъчно това време за овладяване на материала? Не питам за преподаване, а за овладяване.
Затова ли е масово разпространено в този период ходенето на школи?

# 290
  • Мнения: X
И е достатъчно това време за овладяване на материала? Не питам за преподаване, а за овладяване.
Затова ли е масово разпространено в този период ходенето на школи?
Ходенето на школи и уроци по БЕЛ и математика в седми и/или по-ранен клас е явление, което няма връзка грипната и/или дървената ваканция.
Скрит текст:
Времето е достатъчно за овладяване на материала за едни деца и недостатъчно - за други. Факт е, че в часовете почти не са предвидени часове за упражнения, но нищо не пречи да се упражняваш вкъщи и да посещаваш консултации. В повечето случаи школите и уроците са вид презастраховане, както и място, където могат да бъдат овладени някои тънкости на формата. Освен това пробните изпити, организирани и провеждани от школите, дават някаква представа къде е детето спрямо другите.
Националното външно оценяване е част от процеса на училищно обучение и следва да се провежда преди приключване на учебните занятия. - цитирам МОН. И не е вярно, че с него приключва " качественото" учене. Доста деца се борят до последно за по-висока годишна оценка. Освен това НВО не се провежда по всички предмети.

# 291
  • Мнения: 14 478
Въпреки неточностите, все пак е вярно, че особено по БЕЛ и математика материалът в 5, 6 и 7 клас в огромен и времето никак не е достатъчно за усвояването му.
не е чак толкова страшен материала по БЕЛ. Аз имам някакви наблюдения за 5 и 6 клас. Даже го смятам за опростен, в сравнение с този по наше време.
 Физиката и Химията също са доста опростени и уроците съкратени.  Историята хич я няма. Реално нищо не учат по история, освен че и учебниците са написани трагично... ooooh!
Въобще смятам, че сега тенденцията на министерството е да се съобразява материала с по слабите ученици. Сега се търси масова успеваемост и ако може хич да няма двойкаджии, което ощетява учениците на средно ниво.
 И математиката опростяват. Материала става един такъв дебилизиран.
 Почва да прилича на американската система, където се търси ефекта на повече завършващи училище деца, а качеството на знанията са на заден план.
 Търси се подравняване по по-слабите с цел по-добра статистика. То така е и по-лесно-натисни умния надолу, за да изглежда мързеливия или глупавия по-умен.
 Месят тестото, като вместо да разкарат триците , ги забъркват заедно с брашното и като се опече хляба се чудим що е с ниско качество.

# 292
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Най-после мнения, различни от "О, колко са натоварени днес децата!" и "Еее, ама ние това по наше време го учихме в (поне с три нагоре) клас!". В последните 20 години материала дори в начален курс е опростен. Драстично.

Избягахме от темата, но то е поради (липсата на) студа. Simple Smile

# 293
  • Мнения: 15 209
Дъщеря ми във втори клас по предмета "Околен свят" учи роднински връзки - че братята и сестрите са от семейството, чичото и лелята какви са, ама по най-елементарният начин. Аз не помня да съм учила подобни неща в училище Crazy

# 294
  • Мнения: X
Материалът наистина не е сложен, а уроците са много на брой и времето за упражняване и затвърждаване а материала е малко.

# 295
  • Мнения: 4 145
Материалът наистина не е сложен, а уроците са много на брой и времето за упражняване и затвърждаване а материала е малко.

Всъщност това е истината. Никой не говори за сложност на материала, а за обем. И липса на възможност за упражнение.
Наблюденията ми са за доста ниски оценки, в сравнение с миналото, та не мисля, че се прави с цел да се вдига изкуствено успех.
Дидева, да,  Факт е, че в часовете почти не са предвидени часове за упражнения, но нищо не пречи да се упражняваш вкъщи и да посещаваш консултации.
Упражняването вкъщи става как? Отваряш сборник, решаваш, само че в училище такова нещо не сте решавали, защото няма предвидени часове за упражнения. И съответно не можеш да решиш. Тогава се започва с уроците-кой на частно, кой в школа.

# 296
  • София
  • Мнения: 2 276
Най-после мнения, различни от "О, колко са натоварени днес децата!" и "Еее, ама ние това по наше време го учихме в (поне с три нагоре) клас!". В последните 20 години материала дори в начален курс е опростен. Драстично.

Избягахме от темата, но то е поради (липсата на) студа. Simple Smile


Аз съм с първокласничка и се оплаквам от натоварване, но не от учебното съдържание, а от свръхтежката раница, в която сякаш има тухли-четворки.  Wink Аз едва я транспортирам, за нея да не говорим. 3 предмета се носят всеки ден (БЕЛ, математика, чужд език), но всеки от тях съдържа по 2 тетрадки, 1 уч. тетрадка, 1 учебник и то все формат А4. Плюс това отделно по 2 обемни помагала по БЕЛ и математика, които също трябва да са налични. Значи общо 14. Не че е по темата, но да си кажа и аз мъката.  Wink

# 297
  • Мнения: 21 773
Въпреки неточностите, все пак е вярно, че особено по БЕЛ и математика материалът в 5, 6 и 7 клас в огромен и времето никак не е достатъчно за усвояването му.

 Търси се подравняване по по-слабите с цел по-добра статистика. То така е и по-лесно-натисни умния надолу, за да изглежда мързеливия или глупавия по-умен.
 Месят тестото, като вместо да разкарат триците , ги забъркват заедно с брашното и като се опече хляба се чудим що е с ниско качество.

За децата с по-добри способности има олимпиади и др. места, където да развият и покажат талантите си. Друг е въпросът за ниското качество - ужасно неграмотни хора има и то не в младежка възраст, което ги прави смешни във всяка една ситуация. Не може да каже две думи на кръст, за писане да не говорим. Форумите изобилстват с подобни индивиди и техните писания. За това вече училището има вина според мен. Но какво искаме, след като на учителите не е позволено да пишат двойки на децата? Какъв инструмент имат да им въздействат? С молби и увещания?

# 298
  • Мнения: X
Очертава се още една студена и снежна седмица.
Дали пък даскалите няма да си дадат още малко ваканция?    Laughing
Че то в тоз сняг и студ, как горките дЯца ще ходят на училище......     Joy

Какви курсове, какви школи...те малките до училище не могат да стигнат, вие школи!     Mr. Green

# 299
  • Мнения: 20 506

Какви курсове, какви школи...те малките до училище не могат да стигнат, вие школи!     Mr. Green

В радиус 5 преки от СМГ тази събота за пореден път трудно се паркираше, та явно си стигат децата. Peace

Общи условия

Активация на акаунт