Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 121 261
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 990
  • Sofia
  • Мнения: 7 458

Колко повече години трябва да е изучаван немски или френски - 8г. с включена 1 вътрешноутробна. Joy 

 Joy Joy Joy

# 991
  • Мнения: 3 048

Колко повече години трябва да е изучаван немски или френски - 8г. с включена 1 вътрешноутробна. Joy 

 Joy Joy Joy
Да не би в първи клас да започват езика от B1?

# 992
  • София
  • Мнения: 3 908
Е какво се смеете. Не може без т. 2.2.4.

Допълнителните критерии са за това, да влязат децата с връзки във връзкарските училища. На повечето места са съвсем обрани. Айде да видим кой от вас може да докаже изучаване на немски в предучилищната.

# 993
  • София
  • Мнения: 571
Поредният безумен критерий Laughing Това не се ли води специализиран прием, респективно до 70 % от паралелките?
Като че ли не съм разбрала, затова ще попоитам: допълнителните критерии не действат ли само в случай на равен брой точки?

# 994
  • Мнения: 2 391
Да се върнем на първопричината да има 'единни' критерии, които бяха инициирани да се избегне лошата практика на няколко (4-6) училища в София. Та същите тези училища, могат да докажат изучаван език в ПУК и  им дадоха тази възможност! При обсъжданията в СОС, именно те бяха активни - писане на възражения, становища, лобиране, репортажи. Та в крайна сметка критериите бяха уж заради тях, но всъщност не ги огрнаичиха по никакъв начин, като им дадоха право на допълнителни абсурдни критерии като горните.
ПИШЕТЕ на РИО!

# 995
  • Мнения: 1 350
Привет,
Поредният карамбол, да попитам за всяко ли училище, в което се подават документи, ще трябва да се прилага удостоверение за настоящ адрес -ОРИГИНАЛ, или може копие. Никъде не прочетох думата „копие” за този критерий, за акт за раждане, за диплома и др. пише изрично копие. Да не искат по тази логика навсякъде оригинал на удостоверение  #Crazy
Луднах, въобще системата не ме улеснява. И аз ще „комуникирам” с РУО по въпроса.

# 996
  • София
  • Мнения: 5 920
Момичета, за всяко нарушение, което видите, пишете до РИО, rio_sofia_grad@mon.bg, и звънете по телефона.
Аз писах, че критериите по т.8 и 9 се дублират с доп. критерии за учители, служители и работещи в образованието, говорих и със старши инспектора. Днес видях, че едно училище, което следя и вече си бях сметнала точките, е свалило допълнителните си критерии, обадих се, щели да свикват нов Педагогически съвет и да гласуват нови. Значи, ефект има, просто проявете и вие активност.
Наистина ли? Толкова се стараете да прецакате учителите, да не могат да запишат децата си в собственото си училище?
Колко ли учители имат първолачета на година, та да се постараем да ги прекараме и после да чакаме някой да избере професията учител...
И как точно се дублират? Какво предимство им дават тия 8 точки, като е твърде вероятно учителят изобщо да не живее в района на училището, но работи В него и ще учи децата ви?
Интелигентни старши инспектори освен и аз да им звънна.

# 997
  • София
  • Мнения: 3 908
Да припомня обаче точките, които се даваха в детските градини за баба, работеща там. Нали си спомняте как в някои градини местата се заеха само от деца с баби?

Никой не прецаква учителите, техните деца си влизат. Прецакват се фармацевтите, кранистите, продавачите, лекарите, защото тази точка е предпоставка за корупция.

# 998
  • София
  • Мнения: 5 920
Е, как ще влизат с 28 т.?
Интересна корупция ще е, пълни класове с деца на учителите.

# 999
  • Мнения: 895
Привет от още една мама първокласничка.

Ето този критерий от досега прочетените ми е фаворит
Какво ще кажете?

Из наредбата за прием на първокласници на 10 СУ:
-------------
Допълнителен критерий, определен от педагогическия съвет:
Деца на родители с принос за реализиране на Стратегията за развитие на 10 СУ "Теодор Траянов" - 14 точки, необходими документи: удостоверява се от училището.
-------------

Само не са описали приносът колко точно да бъде...

# 1 000
  • София
  • Мнения: 3 908
Тези 14т точки изкарват децата с 30 пред тия с 43. Предполагам цената на всяка от тях е около 100 лв.
Т.е. за 1400 лв влизате в кръга с 44т.

Не е истина просто.

# 1 001
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Някой видя ли критериите на 107 ОУ?
т.15. Деца/внуци на учители и служители на 107. ОУ и НПМГ, както и деца/внуци на бивши учители от 107. ОУ с трудов стаж в училището не по-малко от 15 години. – 8 т.
т.16. Деца на ученици, успешно завършили основно образование в 107. ОУ (или получили удостоверение след завършен 7. клас) – 6 т.
т.17. Деца от семейства на настоящи ученици, които ученици са със заслуги към общността на 107. ОУ: призови места от състезания, изложби, извънучилищни дейности и училищни инициативи – 8 т.
Скрит текст:
Това, което аз разбирам до тук е ( може и в мен да е грешката, не знам), че ако нямате някаква роднинска връзка (родители, баби, дядовци по майчина или бащина линия – род едва ли не до 9-то коляно)  с даденото у-ще, просто шансовете ви да се доберете до него са минимални! Кои са тези бивши учители, на които да им е по-удобно да си водят внуците на бившата работа? Ако им дават тези точки за заслуга, защо не измислят друг вид възнаграждение? Що се отнася до т.17, не се ли припокрива с критерия братче/сестриче в у-щето – „призови места от състезания, изложби, извънучилищни дейности и училищни инициативи“ – доста разтегливо понятие…
Що за училище регламентира приема си на базата на роднински връзки? Или си подбират децата според гените?

Начинът на подбор на ученици (изпит) в шилерските у-ща, НУКК  и др.,
Скрит текст:
го намирам за къде по-справедлив. И съм на мнение, че горе долу така трябва да е навсякъде. Да ги има задължителните критерии (местоживеене, месторабота, братче/сестриче, социалните), но вместо да се дават допълнителни  точки да се организира тест (не конкурсен изпит – все пак доста напрежение за 7год. деца). И според резултатите на теста (който показва какви са наклонностите на детето или в коя област родителите са работили с него) децата да получават допълнителните точки. Ако в някое у-ще се учи разширено математиката – гледат резултатите по математика, и т.н. с рисуване, музика, танци, езици… Така хем хората в района ще са с предимство, хем ако родителите искат нещо по-добро за децата си, ще бъдат мотивирани да ги подготвят за да имат шанс за съответното у-ще.

И тук идва моментът с критерия на 20 ОУ – Изучаван даден език в предучилищната подготовка две или повече години.
Скрит текст:
Ако училището държи на предварителна подготовка по език много лесно може чрез тест да разграничи кои деца имат познания .Има деца, които ходят на курсове от 3г, други ги учат родителите им, трети – майчиният или бащиният език е съответният език – не мисля, че изучаването на езика само в рамките на предучилищната подготовка гарантира качество.

По отношение на критерия „близост до училището“. Гледах ги по телевизията как говорят, че най-доброто за детето било да ходи в най-близкото у-ще…
Скрит текст:
Добре де в нашия случай, ние сме на еднакво разстояние от 20-то и 41-во. Баща ми е учил в 20-то, аз в 41-во. Сегашното райониране ни слага в района на 41-во. В този случай ако искам да се възползвам от критерия близост (този заради който направиха цялата реформа), защо не мога да получа 43т и за двете у-ща? И какво се получава – исках детето ми в у-ще да учи език, но общината ми казва „Най-доброто за детето ти е да учи  Религия“, защото тук критерият близост изобщо не играе роля спрямо 20-то. В 41-во религията била факултативен предмет. Колко е факултативен не знам, при положение че фигурира в програмата и на трите паралелки наравно с БЕЛ! Имат си и параклис в училищния двор! Какво по … прави нещо подобно в училищен двор!
В някои Европейски държави забраниха носенето на забрадка в училище, както и всякакви други предмети, които показват религиозната принадлежност. Има си католически у-ща, където учат и Религия, но в нормалните това не е опция, защото училището е светска институция.
Нямам нищо против самото 41-во.  Напротив мисля, че е добро. Учила съм в него и имам само хубави спомени и впечатления, но това беше преди Религията. Това просто не съответства на моите разбирания за образование. Религията трябва да е личен избор или този на родителите. ТЕ да преценят коя религия да изберат и дали изобщо да занимават децата си с нея.

В общи линии, чудя се и се мая, какво направиха тези наши управници – едно голямо нищо. И преди си имаше тежък критерий местоживеене и преди си имаше „допълнителни критерии“ според които се отсяваха децата. Сега хората на практика, не на теория, са задължени да си запишат децата в най-близкото у-ще, независимо дали им харесва или не. А желаните у-ща пак ще си подбират децата благодарение на измислени доп. критерии.  Както написа shrekie – няма единни критерии, колкото и да се опитват да ни кажат обратното.

Последна редакция: нд, 19 мар 2017, 15:28 от brin de muguet

# 1 002
  • София
  • Мнения: 2 633
[
Наистина ли? Толкова се стараете да прецакате учителите, да не могат да запишат децата си в собственото си училище?
Колко ли учители имат първолачета на година, та да се постараем да ги прекараме и после да чакаме някой да избере професията учител...
И как точно се дублират? Какво предимство им дават тия 8 точки, като е твърде вероятно учителят изобщо да не живее в района на училището, но работи В него и ще учи децата ви?
Интелигентни старши инспектори освен и аз да им звънна.
Изказваш се абсолютно неподготвена. Учителите ще получат два пъти точки като работещи в прилежащия район и после, като работещи в училището, а не дали живеят там.

# 1 003
  • София
  • Мнения: 5 920
Ами да получат.
Иначе няма да им приемат децата в собственото училище, освен ако не живеят в района.

# 1 004
  • Мнения: 350
Много е важно да се разграничат принципните протести срещу точковата система заедно със закрепостяването по квартали, от злобата на някои неприети в Шилер. Когато разсъждаваш от безпринципни позиции, получава се така. Сега ходиш и караш мамите да звънят в РИО Simple Smile Когато ти се обясняваше защо системата е лоша, основен аргумент бе да се плюе срещу родителските сдружения, а сега изведнъж виновни се оказаха от РИО.

Общи условия

Активация на акаунт