Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 121 311
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 1 020
  • София
  • Мнения: 2 633
Бубчето, аз написах кой е правилния начин според мен.
Цитат
За мен много по-етично е, ако все пак от СО решат, че трябва да дадат някакви стимули на учителите, да излязат и да кажат "Извинете, недогледахме. С цел да задържим нашите специалисти, включваме критерии   ....."
Ако СО реши, че това ще бъде нейна политика, да включи учителите, работещи в съответното училище в официалните критерии на системата, да се определят точки , да е ясно и да се знае. А не като сега.
На теб лично не ти ли е обидно? Как ти звучи "дете, родственик на служител" и "дете в роднински връзки" - има го в 2 училища. По права или по съребрена линия, до коя степен е роднинството?
Затова казах, че нещата са "омазани"

# 1 021
  • София
  • Мнения: 4 041
Ми не ми е обидно, не съм учител държа да подчертая. Но за мен няма нищо фрапантно случая. Това не е като в детските градини, където всяко дете имаше предимство за всички детски градини, в случай, че има връзка и с педагогически, и с непедагогически персонал. Това е за деца в пряка въръзка с педагогически персонал и е само и единствено за конкретното училище.
Това, че от СО не са го приели като основен критерий, не пречи на училищата да го вкарат като доълнителен.
И да, нещата може да са омазани, но изчистването трябва да е в посока конкретизиране, а не отнемане на предимството на учителите.

# 1 022
  • София
  • Мнения: 3 909
Децата на учителите винаги са имали сигурно място. Но въпросът е, че не е конкреиезирано, че става въпрос за училището на родителя.

И не, не е вярно, че всички почват в 9 работа. Да не говорим, че учителите в половината от времето почват в 13:30. Изобщо даването на привилегии на "колеги" от цяла София е дискриминация.

# 1 023
  • София
  • Мнения: 2 633

И да, нещата може да са омазани, но изчистването трябва да е в посока конкретизиране, а не отнемане на предимството на учителите.
Защо не можем да се разберем? Нали за същото говоря. Ако СО реши, включване в системата и определяне брой  точки. От това по-голямо конкретизиране, здраве му кажи.

# 1 024
  • София
  • Мнения: 2 633
Това не е като в детските градини, където всяко дете имаше предимство за всички детски градини, в случай, че има връзка и с педагогически, и с непедагогически персонал. Това е за деца в пряка въръзка с педагогически персонал и е само и единствено за конкретното училище.
Това, че от СО не са го приели като основен критерий, не пречи на училищата да го вкарат като
Ще го напиша отделно. Около 20 училища са въвели критерий "работещи в сферата на образованието", без ограничение, къде работят. Това значи,  например, аз да работя като учител в училище Х, но детето ми ползва доп. точки в училище У.

# 1 025
  • София
  • Мнения: 413
Здравейте,
започнах и аз да си смятам точките и съм малко объркана  newsm78
Ако имам настоящ адрес в границите на определената от училището прилежаща територия, но постоянния ми не е в София, това значи ли че за това училище ще имам само 20 точки (по критерий 5: Настоящ адрес на родителя/настойника на територията на Столична община),
но за училище в съседен административен район ще получа 28 (по критерий 4: Настоящ адрес на родителя/настойника, съседен на административния район на училището)?

# 1 026
  • София
  • Мнения: 4 041
Това не е като в детските градини, където всяко дете имаше предимство за всички детски градини, в случай, че има връзка и с педагогически, и с непедагогически персонал. Това е за деца в пряка въръзка с педагогически персонал и е само и единствено за конкретното училище.
Това, че от СО не са го приели като основен критерий, не пречи на училищата да го вкарат като
Ще го напиша отделно. Около 20 училища са въвели критерий "работещи в сферата на образованието", без ограничение, къде работят. Това значи,  например, аз да работя като учител в училище Х, но детето ми ползва доп. точки в училище У.
Аз затова конкретизирах - само учители, само в съответното училище.

# 1 027
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
Не знам доколко всички пишещи в темата разбират че приетите тази година критерии ще се приложат и следващите години и ако сега се оставят училищата да направят класиранията с тези избрани критерии, догодина ще бъдат същите. Много е важно хората да са активни в вземането на решения, които ги засягат. Не случайно има публични обсъждания на почти всички закони преди да се приемат за гласуване, друг е въпроса колко хора се включват в това.
Изборът на първото училище е важен почти колкото е важно всяко едно събитие от раждането на детето и т.н.. В училището детето ще бъде много повече време отколкото с вас и ще се формира до голяма част като човек там, средата която училището създава ще определи и бъдещите му интереси, желания, приятели и насоки. Точно затова не мога да се примиря, че тази наредба се прие без публично обсъждане и се позволи по същия начин да бъдат въведени допълнителни критерии, които я нарушават.

# 1 028
  • София
  • Мнения: 2 633
Бубче, значи се разбрахме!
Гуанчи, ситуацията е не за малко, а за много объркване. Наистина излиза, че  ще имаш  20 т. и то не само в прилежащата територия, но и за училищата в целия административен район. За съседния район, обаче, ще имаш 28 точки. Честито и да почерпиш! Шегувам се, разбира се, предполагам какво ти е.
Пиши и питай в РИО.

# 1 029
  • София
  • Мнения: 413
Бубче, значи се разбрахме!
Гуанчи, ситуацията е не за малко, а за много объркване. Наистина излиза, че  ще имаш  20 т. и то не само в прилежащата територия, но и за училищата в целия административен район. За съседния район, обаче, ще имаш 28 точки. Честито и да почерпиш! Шегувам се, разбира се, предполагам какво ти е.
Пиши и питай в РИО.

То ще си е за почерпка наистина ако го приемат някъде моя син Simple Smile
Ще пиша на РИО, може пък да ме светнат Simple Smile

# 1 030
  • Мнения: 371
Не знам доколко всички пишещи в темата разбират че приетите тази година критерии ще се приложат и следващите години и ако сега се оставят училищата да направят класиранията с тези избрани критерии, догодина ще бъдат същите. Много е важно хората да са активни в вземането на решения, които ги засягат. Не случайно има публични обсъждания на почти всички закони преди да се приемат за гласуване, друг е въпроса колко хора се включват в това.
Изборът на първото училище е важен почти колкото е важно всяко едно събитие от раждането на детето и т.н.. В училището детето ще бъде много повече време отколкото с вас и ще се формира до голяма част като човек там, средата която училището създава ще определи и бъдещите му интереси, желания, приятели и насоки. Точно затова не мога да се примиря, че тази наредба се прие без публично обсъждане и се позволи по същия начин да бъдат въведени допълнителни критерии, които я нарушават.
С това съм съгласна. Училището е много важен фактор за развитието на детето и трябва във всяко едно от тях образованието да е качествено. Нежеланите училища може би ще имат първокласници, ако се приложи Системата за прием, но дали във втори клас ще останат там.  Аз лично след първи клас ще преместя моето дете, ако сега се наложи да го запиша в училището, което не желая.










Последна редакция: нд, 19 мар 2017, 21:55 от mready

# 1 031
  • София
  • Мнения: 2 633
Гуанчи, в кой район водиш борба за прием?

# 1 032
  • София
  • Мнения: 5 607
Искам само да напомня хипотезата за първо дете в семейството, кандидатстващо за кварталното училище, което няма предимства и поради факта, че родителите му нямат собствено жилище и не са успели да убедят хазяина си да ги регистрира на постоянен адрес в квартирата, макар да живеят в нея продължително и да планират дългосрочно да продължават да живеят там. Какво, три чувала лайка, прави това дете, да ви питам аз? Говоря за обикновеното квартално училище, което не е специално, няма сдружения или там каквото мислите, че го прави по-желано  newsm78

(п.с. ние това го играхме миналата година по това време. Догодина ще го играем с второ - кой знае какви критерии ще има пак, но има поне искрица по-голям шанс  Tired За след 3 години с третото гледам да не го мисля...)

# 1 033
  • Мнения: 4 549
Зелено човече, ощетени са хората без имот в квартала дори и под наем, но без писане до власт-имащите, ако въобще ги интересува, не виждам нещо да се подобри. В момента има подобен проблем с детските градини и са им писали, чака се отговор, но засега мълчат. За след 3 години сигурно ще въведат някаква система, а и децата ще са доста по - малко от сегашните. Както беше казала hrs ще има празни училища. За набор 2016 - 2017 няма и да го мисля колко намаляват.

# 1 034
  • София
  • Мнения: 9 231
Зелено човече, ощетени са хората без имот в квартала дори и под наем, но без писане до власт-имащите, ако въобще ги интересува, не виждам нещо да се подобри. В момента има подобен проблем с детските градини и са им писали, чака се отговор, но засега мълчат. За след 3 години сигурно ще въведат някаква система, а и децата ще са доста по - малко от сегашните. Както беше казала hrs ще има празни училища. За набор 2016 - 2017 няма и да го мисля колко намаляват.
Не мисля, че някога в София ще има празни училища. Първо, че децата не намаляват толкова много съдейки по приема в яслите и ДГ и второ - винаги ще има училища, които ще са по-желани от други. Та проблемите скоро няма да се разрешат. Важно е да се изясни всичко още тази година, защото ще си остане така и занапред.

Общи условия

Активация на акаунт