Частни училища - информативна тема 16

  • 110 944
  • 742
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 138
А знаете ли къде ще се намира новата сграда, на какъв етап е строежа (ако е започнат)?

хич не е ясно дали изобщо... http://gradat.bg/news/2016/10/18/2846488_zapochva_procedura_za_o … enieto_za_stroej/


elica1051, много благодаря за отговора! с изключение на базата, всичко звучи прекрасно, но пък няма идеални неща

а за Петър Берон нещо актуално? сега тече кампанията по приема. там базата изглежда много добре, но май прекаляват с ученето и домашните? или бъркам?

# 226
  • Мнения: 723
Leika_moja , сподели моля те впечатления за Прогресивното.

Ние сме се спряли на него за ПУК тъкмо. Кандидатсваме и в Кл. Охридски, но Прогресивното ни е фаворит. Бяхме на среща, огледахме стаите, всичко ни обясниха и ми звучи страхотно. Учителите изглеждат супер на ниво, системата и методите са съвременни и адекватни на нуждите на времето... въобще всичко ни хареса. Май е единственото начално училище в БГ в момента, което е по IB и като цяло от много малкото, които имплементират принципите на финландската образователна система, която както е видно се доказа като най-добрата в света...

Има ли някакви минуси, които вероятно бихме разбрали чак като тръгнем? Как се чувстват децата вътре, научават ли толкова много неща колкото се очаква и т.н.?   bouquet  Това, което ме притеснява най-вече е доколко успяват реално да приложат принципите, по които се водят. Т.е. дали на практика всичко сработва в процеса на учене, така както трябва?   Thinking
 

Последна редакция: вт, 14 фев 2017, 19:33 от A_vagabоnd

# 227
  • Мнения: X
Това, че са единствени IB те ли ви го казаха или вие си го мислите? И това за прилагането на финландската система?

# 228
  • софия
  • Мнения: 1 211
Цитат
а за Петър Берон нещо актуално? сега тече кампанията по приема. там базата изглежда много добре, но май прекаляват с ученето и домашните? или бъркам?

Моите деца са ПУК в Петър Берон и като цяло съм много доволна. Чак да прекаляват с ученето не бих казала, но си учат сериозно. Домашни имат само за събота и неделя-обичайно са по 2 странички по български, една или две страници по математика (малко задачи+нещо за оцветяване) и малко по английски. Определено не си прекарваме уикендите в писане на домашни Grinning.  На мен единствено темпото по английски език ми се вижда малко високо, но явно само на мен, защото децата си чакат часовете с нетърпение и никога не са се оплаквали, че им е трудно, а те не идват от езикова детска градина и не са учили много език
От учителките съм изключително доволна (имам близнаци, които са разделени в два класа, така че имам поглед върху две от учителките на ПУК), базата наистина е добра, имат два пъти физическо, веднъж йога и веднъж танци. Заниманията след часовете (от 16.30 до 17.30, които се заплащат допълнително) или т.нар ателиета са много хубави-моите ги обожават и много се вълнуват.
 В началото имахме малко забележки по отношение на храната, но ръководството взе мерки, покани родителите на среща, промениха някои неща.
Единственото нещо, което не ми харесва е, че са решили вече да не се изпращат по мейл периодични отзиви за децата, а аз държа на това. Разбира се винаги може да се попита учителката за впечатления, но аз рядко взимам децата от училище, а и не смятам, че трябва да ги ангажирам и разпитвам в момент, в който предават децата на родителите

# 229
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Трудно ми е да обобщя, но мисля след един срок, че нещата се отклоняват малко от това, което се говореше. Визия и мисия - разписани в една книжка, която получихме като записвахме децата.

Започнаха много добре - и проектите бяха супер, излизане, разходки в центъра, музеи. Това беше докъм ноември примерно. Сега позамръзнаха  newsm78
Не познавам учителите на ПУК, но те и на първи клас оставят добри впечатления. Поне това казват родителите докато чакаме децата. Проблеми известни има в 2,3,4 клас. Те са с по един учител. Българският си върви по МОН, математиката е джъмп мат, както е ясно. Има нещо в този джъмп мат, което не е наред. Струва ми се, че се отклонява от българската програма. 
Децата правят проекти, учителите имат изразена амбиция за тях. Опитват се да свържат проектите с онова, което учат, понякога се получава, друг път не.

IB - кандидат училище. критериите са строги, дано ги изпълнят, но това ще се знае след още две учебни години.

Аз малко съм скептична по отношение на финландската система и нейния смисъл в България. Тя си е добра за финландия може би. Ние сме различни. Не са споменали да са взели нещо от нея. Има доста съобразяване с децата, които не са много напред с материала и темпото е по-бавно. Опитват да им помагат, дали успяват незнам. Аз всъщност знам само резултатите на моето дете и ако някой родител сподели за неговото.
 
Сградата е проблем - няма двор, нямат капацитет да излизат, спортът е под всякаква критика. Водят ги в едно държавно училище, смениха двама-трима учители по физическо. Когато беше топло ходеха на Витоша, в южния парк, учеха навън. В последните месеци не се получава.
Съобщават напредъка на децата веднъж месечно в табличен доклад, нямат оценки, но ги оценяват като справил се, несправил се и т.н.

Атмосферата в училище е положителна, вие сте я видели. Няма натиск върху децата за учене, но и (според мен) няма кой знае какви велики резултати. Все още липсват предмети като логика и мислене, може пък да се случат. Децата разказват за заниманията си с екип от психолози - с емоционални карти. Ходиха на Витоша за два дни на психо-емоционален хепънинг Simple Smile обучителите бяха от Бъдеще сега. Докато разказвах на братовчедка ми, която е отдавна извън страната, каза "абе много ми е монтесори това училище"  Joy Аааа ПУК имат монтесори класна стая.

Родителите си стоят долу и не се качват в стаите. Всеки клас си има класна стая на единия етаж, а на другия - имат една голяма зала, в която обядват и имат часове по драма, танци, там се събират да презентират.

Това, което ме притеснява най-вече е доколко успяват реално да приложат принципите, по които се водят. Т.е. дали на практика всичко сработва в процеса на учене, така както трябва?   Thinking
 
Трудна работа за писане. Кое конкретно имаш предвид?

Може пък моят ентусиазъм леко да е спихнал  Peace. Ще чакам да се раззелени, та да погледна с други очи света  Joy

Това, че са единствени IB те ли ви го казаха или вие си го мислите? И това за прилагането на финландската система?
Блис, има ли други, които са IB Primary years, т.е. за началния курс?

# 230
  • Мнения: 50 998
Кандидатсваме и в Кл. Охридски, но Прогресивното ни е фаворит. Бяхме на среща, огледахме стаите, всичко ни обясниха и ми звучи страхотно. Учителите изглеждат супер на ниво, системата и методите са съвременни и адекватни на нуждите на времето... въобще всичко ни хареса. Май е единственото начално училище в БГ в момента, което е по IB и като цяло от много малкото, които имплементират принципите на финландската образователна система, която както е видно се доказа като най-добрата в света...

Ти това сериозно ли?
Как разбра, че методите са адекватни на нуждите на времето? newsm78
И какво ти дава това IB в началното училище?
Пък комбинацията на IB  с финландска система ми звучи направо като дървено желязо.
И какво те грее, че финландската система била много добра по принцип за средния ученик? Не съм забелязала пишещите тук да се интересуват от средното ниво, масово всеки гледа топ ниво за своето дете. 

Ама явно имат добър ПР и се саморекламират успешно.

# 231
  • Мнения: X
Primary  няма и това всъщност е много показателно. За мен лично то няма особен смисъл. Единствено рекламен. Но Увекинд имат за следващата възрастова група от 12 г.

Черна станция  Peace

# 232
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Primary  няма и това всъщност е много показателно. За мен лично то няма особен смисъл. Единствено рекламен. Но Увекинд имат за следващата възрастова група от 12 г.

Черна станция  Peace

Аз смятам, че има смисъл, програмата е добра. Отделен е въпросът дали е приложима за да обезпечи матури, състезания, олимпиади. не е  Peace И дали е приложима в конкретната ситуация.
Но дава междупредметни връзки, социалните и природните науки и конкретното им отражение в ежедневието. Начинът на преподаване предполага рано развитие на отговорност у всеки за себе си. Дали си е научил, дали има домашно, дали ще прави това или онова, как ще общуват, как ще правят екипи, какви хора да има в тях. Ако я получаваш без допълнителна такса и с обучен учител - си е бонус.

... и адекватни на нуждите на времето...


Адекватно на времето образование? Времето е напрегнато, конкурентно, тясно специализирано. Това са Света София и Питагор. Но не и прогресивно. Прогресивно е за хора, които не търсят на първо място постижения по математика, олимпиади и състезания, а по-скоро хармонично развитие без много зор.

# 233
  • Мнения: X
Е това е твоето разбиране за прогресивно. Дай да не го абсолютизираме като общовалидно.

Именно от гледна точка родната действителност IB диплом в този възрастов сегмент е просто рекламен трик без особена полза и приложимост за децата, които целят добро училище след 7 клас. И ако от вашето училище са намесили и финландската система - е съвсем е станала манджа с грозде. Покриват една пазарна ниша, която не беше запълнена и говорят това, което родителите много искат да чуят.

# 234
  • Мнения: X
Недостатък на всички "алтернативни" образователни системи у нас в начален курс е че нямат адекватно продължение във среден. Тези, които имат са от скоро и реално не се е видяло колко "успели в живота"  и изучени са тези деца. Със сигурност ще има криза за детето ако след седми клас трябва да влезе в нормално училище и заедно с пубертета се сблъска и със системата. А рано или късно ще трябва да влезе в нея.

# 235
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Е това е твоето разбиране за прогресивно. Дай да не го абсолютизираме като общовалидно.

Именно от гледна точка родната действителност IB диплом в този възрастов сегмент е просто рекламен трик без особена полза и приложимост за децата, които целят добро училище след 7 клас. И ако от вашето училище са намесили и финландската система - е съвсем е станала манджа с грозде. Покриват една пазарна ниша, която не беше запълнена и говорят това, което родителите много искат да чуят.
Напълно съгласна  Peace имах предвид Прогресивно училище Simple Smile

Но не съм чула да са намесили финландската система, поне не пред нас. Не вярвам да го обсъждат с кандидатите за следващата година.

# 236
  • Мнения: 961
В "Артис" ще има отворени врати на 23.02 от 17.30 часа.

# 237
  • Мнения: X
Недостатък на всички "алтернативни" образователни системи у нас в начален курс е че нямат адекватно продължение във среден. Тези, които имат са от скоро и реално не се е видяло колко "успели в живота"  и изучени са тези деца. Със сигурност ще има криза за детето ако след седми клас трябва да влезе в нормално училище и заедно с пубертета се сблъска и със системата. А рано или късно ще трябва да влезе в нея.

Точно същото ми казваха, че ще се случи когато детето от Монтесори "алтернативна" детска градина се сблъска челно със системата в първи клас, но не видях проблем. Нито при моето дете, нито при което и да е друго от семействата, с които поддържаме връзка и до днес.

# 238
  • Мнения: X
Нали правите разлика между детска градина и 7 клас?
Докато на 6 г. все още не са навлезли в учебния процес и нямат кой знае какво да покриват като ниво, то в 7 клас се очаква да покрият определено ниво на знания за съответната оценка даваща зелена светлина за малкото читави гимназии.
Сравнението е все едно сравнявате Слънцето и Марс.

# 239
  • Мнения: X
Нали правите разлика между детска градина и 7 клас?
Докато на 6 г. все още не са навлезли в учебния процес и нямат кой знае какво да покриват като ниво, то в 7 клас се очаква да покрият определено ниво на знания за съответната оценка даваща зелена светлина за малкото читави гимназии.
Сравнението е все едно сравнявате Слънцето и Марс.

Ставаше въпрос за сблъсъка със "системата", иначе нямам представа кое алтернативно училище какви знания покрива до седми клас.

Общи условия

Активация на акаунт